Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 2 Oktober 2010





INI YANG DIA NAK




TAIB MAHMUD SIFATKAN PEMBANGKANG PEMBOHONG BESAR
– berita hairan

Ketua Menteri Sarawak, Abdul Taib Mahmud, menyifatkan pembangkang sebagai pembohong besar kerana mendakwa mampu menyelesaikan pelbagai masalah rakyat sekiranya memegang kuasa.

Bercakap pada majlis Aidilfitri, beliau berkata, pembangkang lantang bersuara seolah-olah mereka mempunyai lampu ajaib Aladdin yang dapat menyelesaikan semua permasalahan sekelip mata.

"Mereka mendakwa berupaya menyelesaikan masalah banjir di bandar Sibu bila mereka berkuasa. Mereka malah menghasut masyarakat agar tidak mengundi kerajaan kerana gagal mengatasi masalah itu.

"Tetapi mereka hanya pembohong besar. Mereka tidak ada perancangan atau program langsung," katanya.

Sebaliknya, Taib berkata, kerajaan secara senyap-senyap melaksanakan pelbagai langkah untuk mengatasi masalah tersebut menerusi perbelanjaan hampir RM500 juta.

Bagaimanapun, katanya, peruntukan yang terhad menyebabkan projek penebatan banjir itu dilakukan secara beransur-ansur.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… APA MAT MONGOL CAKAP DISIBU... kah kah kah…

woit… LU TOLOMG GUA… GUA TOLONG LU…kah kah kah..

kah kah kah… LU… GUA… MAK LU… BINI GUA…. kah kah kah….

woit… PEMBANGKANG TAK ADA PERANCANGAN?.... kah kah kah…

kah kah kah… RAJA BEROOKE INI BODOH…. RANCANGAN PEMBANGKANG IALAH NAK BENAM KAN MUKA BEROKE INI KE DALAM PAYA…. kahk kah kah…

kah kah kah… PEMBANGKANG TAK ADA PROGRAM?.... kah kah kah…

woit… PROGRAM UTAMA PEMBANGKANG IALAH MENANGKAP RAJA BEROOKE INI…. kah kah kah…


woit… TAK CUKUP DENGAN INI…. KESAN HARTA DI LUAR NEGARA…. RAMPAS KEMBALI… kah kah kah…

woit… KALAU INI PUN BEROOKE INI CAKAP TAK ADA PROGRAM…. MARI KITA LEMPANG SAHAJA TAIB MAHMUD INI….. kah kah kah

kah kah kah... SEORANG BAGI SATU PELEMPANG....BIAR DIA SEDAR.. kah kah kah

15 ulasan:

Lang berkata...

kerajaan secara senyap melaksanakan pembangunan supaya rakyat tak tahu berapa banyak duit sudah disenyapkan dalam projek itu... duit senyap itu telah pon memohon paspot untuk keluar dan seterusnya menjelma menjadi batu2 yang bermastautin dinegara sejuk...

selebihnya adik2 kecil duit senyap terus menetap di negri raja brookee untuk membantu sanak saudara raja brookee supaya terus mampu menyeringai menunjukan gigi masing2.

eito berkata...

Sebaliknya, Taib berkata, kerajaan secara senyap-senyap melaksanakan pelbagai langkah untuk mengatasi masalah tersebut menerusi perbelanjaan hampir RM500 juta.

Bagaimanapun, katanya, peruntukan yang terhad menyebabkan projek penebatan banjir itu dilakukan secara beransur-ansur.'

-lalu secara senyap-senyap duit tu pun lenyap..

kalau dah bangsat berkata...

Bro

Berooke bangsat ni mana nak sedar sebab dah tua sangat sampai kalau lempang tak rasa apa-apa banyak sangat kulit yang dah mati.

Sabit tu la dia gasak hak rakyat.

Incek Akim berkata...

sorang bagi satu pelempang? nak join r camtu. kalau bagi "backhand", boleh x? baru la kaw-kaw. haha~

MAT LENDIR KG L berkata...

Tuan TT

Ni apa cerita ni?
kat 1Negara Badak Berendam tu ada sekor bapak berok 62 taun main luku-luku kepala budak

bapak berok tu keturunan Meluku kot?

tak jadik la aku nak kerja drebar

naina eee berkata...

sham....

bila taik ni nak brenti jadi mentri?

tak kan nak tunggu sampai padam kot

kamisokongpas | O | berkata...

bro isam...najib cakap dia umpama pelanduk dlm pru 99,,,,

hahaha,,,,ggajah dah berbinikan pelanduk

Tanpa Nama berkata...

Pokcik TT, kalau buleh saya nak bagi penampar Jepun kat Raja Berooke ni, Penampar Jepun ni Atuk saya cite dipraktik oleh Askar Jepun masa WW2 dulu, penampar Jepun ni dia macam shampoo pun ada 2 in 1, lepas 1 penampar akan disusuli pula oleh 1 backhand

Tanpa Nama berkata...

"Sebaliknya, Taib berkata, kerajaan secara senyap-senyap melaksanakan pelbagai langkah untuk mengatasi masalah tersebut menerusi perbelanjaan hampir RM500 juta."

Oii..Taib...RM500 juta dah habis?...masaalah tak selesai juga.

"Bagaimanapun, katanya, peruntukan yang terhad menyebabkan projek penebatan banjir itu dilakukan secara beransur-ansur."

RM500 juta dah habis...peruntukan terhad?...kahkahkah...lawak gila...wah...aku dengar ada orang mintak RM125 juta untuk projek sungai kat serawak...projek anggaran RM1 billion...tinggi sangat percent tu...kuranglah sikit...kahkahkah

matstimketum berkata...

orang sarawak patut benam sahaja raja berok ini dalam sungai rejang dan rampas hartanya untuk pembangunan negeri sarawak! atau hantar dia ke sepilok untuk menjadi raja orang utan!

Tanpa Nama berkata...

500 juta?!!

SATU LAGI PROJEK BARISAN NAISONAL

Bile pilhan raye umum kerajaan telah berjasa.. mcm gune duit die.. kepala hotak..

p/s TT tak nak komen ka loji nuklear munkin akan di bina kat pantai timur menurut berita hairan smlm..


Mahasiswa kecewa

cicit ngah layor berkata...

"kerajaan senyap2 laksanakan pembangunan" - kater 'type writer'.Aper yg teman paham,yg buat senyap2 ni org buat pecah ghomah.Pecah ghomah senyap2,pstu angkut harter bender tuan ghomah pon senyap2.Barang curi yg koman2 hantor indon,yg setengah elok hantoe Argentina,Uruguay.Barang yg cukup elok hantor Canada,Amerika.Lepaih tu 'senyap'lagi buat projek. Ooii...org botak mcm kepaler CNL....sedor ler sikit,rakyat dh celik,dunier di ujung jaghi.Kalau dah tak ader bini tu,buat ler cara tak ader bini,pegi bilik ayor tu,ambik sabun lumor kepaler tu puaih2 dr bercaka bohong...anak ghajer anak datuk,anak ghajer anak datok,anak ghajer anak datok....KAH KAH KAH....

1Crony berkata...

Oiii orang kenyalang, sampai bila mau jadi bodoh? 50 tahun? 100 tahun? Ini pemimpin Taik Brooke ni bukan lagi lintah darat, tapi binatang yang sedut darah rakyat sampai ke tulang-temulang sekali. Kepada anak-anak muda Kenyalang yang ada pendidikan reformasi dan celik politik, tolonglah sedarkan rakyat marhaen kat sana supaya kalau bodoh tu jangan terlalu tegar, longgarkan sikit bodoh tu. Jadilah seperti pengundi Cina di Sibu yang tak kasi muka kat BN (Barang Naik) ni.

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap....

kpd cicit ngah layor nok kabor...
lagu anak laja anak latok tu lagu jaman kerajaan melaka...

sikalang olang ada pantun...

kerbau manyak tinggi
anjing gigit kaki
sabun gua beli
tangan gua sendiri

Tanpa Nama berkata...

"Starlight" je dahi Raja Bruuk ni
biar bepinar
pas tu campak kat sungai rejang
bagi kat "BUJANG SENANG"

DAH KAYO BETAMBAH KAYO
YANG MISKIN PAPO KODANO

Raja Bruuk..Raja Bruuk..
berapo banyak laei kau nak rembat

KUBUR DAH MELAMBAI-LAMBAI

tapi napsu tamak kau tu tak abih2..