Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 16 Oktober 2010

MAK JAN LAGI




KELAB X-CLUSIF




BAJET : ROSMAH DAPAT RM111 JUTA , SEKOLAH AGAMA RAKYAT RM95 JUTA
- harakah daily

Program Permata yang dipopularkan oleh Rosmah Mansor, isteri kedua kepada Perdana Menteri turut mendapat manfaat dari Bajet 2011.

Najib Razak mengumumkan sebanyak RM111 juta diperuntukkan bagi agenda Permata memperkasa pendidikan awal negara.

Peruntukan itu meliputi projek pembinaan Fasa II Kompleks Sekolah Permata Pintar, membina 32 Pusat Anak Permata Negara (PAPN) serta membiayai operasi 52 PAPN yang telah siap.

Peruntukan itu turut meliputi program Permata yang lain seperti Permata Pintar, Seni, Insan dan Remaja.

Walaupun Rosmah tidak mempunyai sebarang jawatan rasmii dalam kerajaan, khususnya Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta Kementerian Pelajaran Malaysia tetapi program Permata yang diuruskannya nampaknya seakan mendapat bajet 'istemewa'.
Ini kerana, pertadbiran Najib hanya memperuntukan RM95 juta sebagai bantuan perkapita untuk sekolah-sekolah agama rakyat (SAR) rendah dan menengah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SAPA KATA INI BAJET PILIHANRAYA… kah kah kah…

kah kah kah... SIAPA KATA INI BAJET PEMBANGUNAN... kah kah kah..

kah kah kah… INI BAJET BIK MAMA…. kah kah kah..

kah kah kah… APA BIK MAMA HENDAK…. BIK MAMA DAPAT… kah kah kah

kah kah kah…. JANGN LUPA UNTUK KURUSKAN BADAN SILA MAKAN ROTI NAJIB…. kah kah kah…

woit... TAK KAN LUPA ROTI NAJIB KUT?... kah kah kah...

kah kah kah…. ROTI NAJIB UNTUK JANTAN TAKUBIN…. kah kah kah

nota:
apa dia jantan takubin?
kah kah kah


18 ulasan:

makjan berkata...

helo..helo.. woit! isham, ko datang hantar tiub bleeh ka, aku punya mecedes pacit ar..
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

hanya cukai seluar dalam dan lain-lain barangan rosmah yg turun yang turun, rosmah dapat peruntukan 211 juta dlm masa 2 tahun, kaya beb jadi laki pm.

Orang Kelawar berkata...

Projek Bik Mama ni pastinya besar kerana peranannya amat besar.Bukan murah dan mudah nak beli katak-katak yang berjenama,perlu membelinya dengan harga yang mahal.Harapka cukong cukong judi semuanya mendapat tentangan dan bantahan.Inilah jalannya.Berfikir merentasi belanjawan baru Melayu boleh terhindar dari ditipu.

Tanpa Nama berkata...

TT terlupa pasal 300 barang import seperti beg tangan, pewangi, seluar dalam, baju malam tu.

Rakyat bawahan shopping barang local je beli kat pasar malam atau tunggu sale je. Import-import ni mak datin jan je beli.

Aduhai rakyat diutamakan.

Rh. berkata...

Jantan takubin = Jantan takut bini..
betul tak???

Tanpa Nama berkata...

Jantan takubin = jantan takut bini! kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

RM = Rosmah Mansur...

matstimketum berkata...

isteri bik mama kena dengar cakap lakinya kalau tidak bila tidur kena tindih! oi, seksanya kalau kena tindih dengan sepupu hantu tindih. nasib badan dapat laki macam ahli gusti sumo, tak kan? sape pm sebenarnarnya ustri bik mama atau bik mama?

qwerty berkata...

bru...
kau ada bau GST tak?

Tanpa Nama berkata...

1MALAYSIA
mana budget untuk rakyat marhain????

Tanpa Nama berkata...

untuk anak2ku, skrg ni, sijil paling laku ialah sijil nikah...pandai dan haibat camana pun, degree master tak laku sangat walau dibeli timbang kilo..even sekilo 50k pun... sijil nikah ni, kalo hebat, nilainya 100juta-billion2..

kesimpulan, melayu tak payah belajar apa2 lagi..nak minta kerja pun, resume tak perlu..keje2 extortion ni, mudah jer..

Melayu Kena Sokmo berkata...

Dulu Si Dollah..zzzzz dan anak menantunya. Kini Si Mat Mongol dan Si Puakanya. Hoi! Melayu, sudah-sudahlah membiarkan haramjadah, lahanat tu membaham harta kamu semua. Bagi ahli parlimen Barang Naik, kamu semua tersengeh dan tersenyum melihat bajet yang akan menguntungkan kamu dan merugikan rakyat marhaen akhirnya. Berpolitik biarlah berpada-pada, kalau dah rakyat terlalu menderita di atas perbuatan dan pengkhianatan anda apa kejadahnya! Marilah kita umat Islam di negara ini mendoakan kepada Allah SWT, supaya menghantar bala tenteranya (walau berbentuk apa sekalipun) menghancurkan syaitan-syaitan yang bertopengkan manusia ni sehingga ke anak cucu mereka dan jangan sesekali mengampunkan dosa-dosa mereka yang mengkhianati amanah dan menzalimi kita, walaupun nyawa mereka ini hanya di hujung kuku atau tinggal hembusan terakhir sahaja. Biarkan anak cucu mereka menghabiskan harta mereka yang diperolehi melalui jalan khianat tersebut seperti buih di lautan. Ingatlah janji Allah adalah benar.

cicit ngah layor berkata...

'MENTERI' yang tak ader pot pelior dah dapat peruntukan...Esok ader arahan baru..Kanak2 permater lelaki mesti pakai songkok tinggi,yang perempuan dimestikan juger pakai selendang,tak bulih pakai tudung - demi kesinambungan..

Tanpa Nama berkata...

amboi besor benor bajet tok bik mama..111 juta..kalo ad 30 org croni br lesap 30 juta..ad 80 juta lg..gamaknya makin ramai le jutawan segera lpas nie..menteri xnpa port polio dapat bajet..kita rakyat bajet2 le berbelanja..hampaeh betoiii...

rosebiwu~ berkata...

kahkahkah...jantan takubin..you make my day la encik TT..=)

Tanpa Nama berkata...

isham, najib sudah bagi signal kat ko la... ko kene belajar beli seluar dalam la.. takkan la nak bior dia berkentoi-kentoi pulak bila berjalan

SL Chan berkata...

jantan takubin...good one bro...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Saudara, tolong hentikan mempersendakan Rosmah.Masalah negara kita serius.Kita punya PM yang memerintah macam orang bodoh tapi yang diserang bininya.Kalau betul anak jantan, seranglah Najib.Mamat ni tak boleh mentadbir.Fokas betul-betul.Serang Rosmah tak guna.Kalau Najib jatuh, Rosmah tidak bermakna apa-apa.