Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 16 Oktober 2010

RAGAM MAK JANDA LAGI




GAMBAR IKHAN WASHINGTON POST




nota:
sebuah bra telah ditemui
tertinggal disebuah hotel
di new york baru baru ini.

akhbar berpengaruh washington post
telah mengiklankan gambar bra ini
dengan harapan tuan empunya akan
datang mengambilnya


untuk sementara waktu bra ini
telah disimpan di balai polis
nypd di precint 15


nota:
adakah bra ini bersangkutan
dengan rancangan kerajaan malaysia
yang baru baru ini ingin
menjalankan dasar memberi susu kepada
anak anak sekolah? kah kah kah

nota:
siapa towkay bra
pengeluar susu ini? kah kah kah




NAMA ROSMAH JUGA DIHERET DALAM BAJET 2011
- malaysiakini

Najib mencadangkan supaya duti import ke atas kira-kira 300 barangan pelancongan dan rakyat tempatan dimansuhkan.

Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut...” kata Najib sambil kedengaran gelak ketawa dari ahli parlimen.

Beberapa ahli parlimen kemudiannya melaungkan “Rosmah!” disambut gelak ketawa rakan-rakan mereka.

Najib senyum sinis dan memperlahankan bacaan teks ucapannya sambil menyambung: “Pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu.”

Dan sekali lagi lebih ramai yang ketawa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit… INI MAT MONGOL SUDAH SILAP…. kah kah kah..

kah kah kah…. BIK MAMA SUKA BERSHOPPING DI LUAR NEGARA… kah kah kah..

kah kah kah…. TAK KAN BIK MAMA NAK BELI BRA SIAS XXXXXLLLL DI BUKIT BINTANG…. kah kah kah..

kah kah kah…. DAN SELUAR DALAM SAIS XXXXXXXLLLLLLLL DI PAVILION… kah kah kah…

kah kah kah…. NANTI SATU MALAYSIA AKAN TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah…. BILA SATU MALAYSIA TAHU…. BARANG INI AKAN JADI TAK LAKU… kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Fuyooo....bapak besornya kopek!

bajet '11 - siapa lebih bijak..najib atau nuar brahim?

Tanpa Nama berkata...

ini mesti project mega buku rekod guiness - lebih besar dari singapore Esplanade Theatres

cicit ngah layor berkata...

Berbangger ler makcik2 felda...nanti dapat duit hasil,bulih ler pergi bershoping sakan

Tanpa Nama berkata...

Hari ni dalam sejarah dan buat pertama kalinya nama suami PM termasuk dalam pembentangan bajet negara.
Nasib kau lah Jibby ada bini yang elok ditinggalkan dan ini lah padah nya.

cicit ngah layor berkata...

Kalau nak dijadikan ceriter ler,ditakdirkan kopek tuanpunyer baju dalam ni kener barah payudare,aper agaknyer alat nak diguner doktor utk memotong kopek tu.Kalau setakat chainsaw tu tak payah ler.Tuan punyer baju dlam ni kener banyakkan doa,mintak selamat sbb alat belum dicipter lagi.

Tanpa Nama berkata...

Saudara TT. Teringat citer Zoolander...

Tanpa Nama berkata...

KERAjaan UMNgOk-BoNgok tersengeh2 terlonjak2 tergaru2 seraya dgn penuh banggadiri mengumumkan ke seluruh pelusuk negara dari perlis hinggalah ke sabah:
cukai utk barangan yg digunakan rakyat tiap2 hari dimansuhkan - merangkumi barang2 seperti: beg tangan, dompet, pewarna rambut, bola golf...

memang BaNgang kera2 ini bila menggaru2 kepalahotak mereka yg kosong itu jika mereka fikir majoriti rakyat akan mendapat munafaat dari 'keprihatinan' kera2 itu lantaran majoriti rakyat ini akan berduyun2 mengundi calon2 kera.

adakah rakyat pendapatan sederhana & rendah beli beg tangan dan dompet yg berjenama dari butik2 berjenama terkenal berulangkali dalam tempoh 1 tahun??
rakyat pendapatan sederhana beli setakat jenama bonia paling kuat 1-2 kali je setahun cthnya menjelang perayaan! berapa golongan ini dapat jimat duitbelanja dlm tempoh 1 tahun itu hasil 'keprihatinan' sang kera yg memansuhkan cukai? 10ringgit sepanjang tahun?? 20rggt??
wah! hebatnya! 20rggt jimat setahun! boleh gunakan penjimatan itu utk... er... utk... ok, utk beli 5helai seluardalam bundle yg dijual lambak di giant atau carrefour! hebat, hebat!!
wahai bini rosmah (dan juga laki najib yg ada campurtgn halehwal pentadbiran & kewangan negara), tak tau ke bahwa rakyat pendapatan rendah dan majoriti pendapatan sederhana cuma beli begtangan di bukit bintang plaza atau setakat di pasar2 mlm sahaja, dlm lingkungan harga bersih 30-40rggt shj tanpa ada bayaran tambahan utk cukai ke apa punya mangkuk lain lagi???

adakah rakyat pendapatan sederhana & rendah beli & guna bola2golf serta pewarna rambut setiaphari atau sekali sebulan atau sekali setahun???

nampak mcm 'keprihatinan' sang kera bukanlah terhadap munafaat pada rakyat majoriti, tetapi pada laki najib yg pastinya: 1) gemar membelibelah menambah koleksi beg2tangan dll, 2) setiapkali mewarna rambut terpaksa guna berbotol2 pewarna sebab rambut yg sangat tebal hingga menggerbang besar (ada sesetengah org menggelarkan mcm puaka???)...

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

guna sijil nikah jer jadi PM.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

belanjawan ke belanja kawan-kawan
atau belanja bini wa????
kepada cukai-cukai untuk baranagn harian atau ditambah sabsidi untuk barangan tersebut seperti minyak, gula, beras dll. yang dah dah dah.. tentu digunakan tiap-tiap hari...
berapa ramai yang tukat beg tangan, seluar dalam tiap-tiap bulan atau pun tiap-tiap tahun????????

INI BUDGET SATU MALAYSIA KE ATAU BUDGET SATU BINI PUAKA??????

bunbinban berkata...

bajet bik mama aka bik spender. bodoh tahap pertama berserta sekali anugerah dekan ni...kah kah kah...beruk2 umno pe cite...bajet tali beruk takde ke.

aidono berkata...

Ini satu bajet yang paling terbaik daripada segala yang terbaik. Ini Bajet SELUAR DALAM bik mama.. sbb bik mama seluar dalamnya kena tempah.. ada sesaper volunteer nak jadi tukang ukurnya..

HantamSajaLahLabu berkata...

Bangang punya kerajaan..
cuba le bajet tu buat kurangkan harga minyak..

Bodoh.


Tanpa Nama berkata...

barangkali putingnya ada sebesar kereta produa kancil!!!

-fuyo!

Tanpa Nama berkata...

makcik2 kat felda tu bole la beli coli banyak2..tapi jual kat pasar malam 3 helai RM10 dikecualikan cukai ke? bab seluar dalam makcik2 felda bole le tukar yg berenda2...puyo..