Sabtu, 16 Oktober 2010

RAGAM MAK JANDA





MAK JAN OOO MAK JAN




nota:

gila ini ada seribu satu macam
gila mak janda nak jadi first lady
adalah penyakit gila yang baru kah kah kah



PROTOKOL JPM TAK NASIHAT ATAU ROSMAH DEGIL ?
– harakah daily

Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mempersoalkan sama ada penggunaan gelaran ‘Wanita Pertama’ oleh Rosmah Mansor di Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang berakhir 13 Oktober yang lalu adalah akibat daripada kealpaan Bahagian Protokol Jabatan Perdana Menteri (JPM) untuk menasihati beliau ataupun disebabkan kedegilan beliau sendiri.

“Rosmah sepatutnya malu untuk menggunakan gelaran ‘First Lady’, kerana umum mengetahui gelaran itu untuk Permaisuri Agong. Namun, walaupun isu ini telah dijelaskan oleh pelbagai pihak namun ianya berterusan berlaku, dan boleh menimbulkan kekeliruan di kalangan pimpinan asing,” kata Tuan Ibrahim dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily hari ini.

Beliau memberikan komen tersebut sebagai mengulas laporan portal Suara Keadilan yang memetik pakar perlembagaan negara, Prof Dr Abdul Aziz Bari yang mempersoalkan tugas Bahagian Protokol adalah di bawah JPM yang sepatutnya, pada pandangan beliau menasihatkan Rosmah mengenai penggunaan gelaran 'First Lady'.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


woit… MASIH ADA YANG TAK FAHAM LAGI…. kah kah kah…

kah kah kah… INI BUKAN PASAL SIAPA SEBENARNYA DIGELAR FIRST LADY… kah kah kah..

woit… BUKAN TENTANG SIAPA YANG BERHAK…. kah kah kah..

kah kah kah… YANG WAJIB DIFAHAMI IALAH MAK JANDA MUSTAHIL JADI FIRST LADY… kah kah kah…

nota:
apa makna mak janda?
tiga puluh jantan yang terdahulu tidak diambil kira
selepas dipakai oleh jantan ke tiga puluh satu
baru dianggap janda kah kah kah

tak caya? sila pergi cari china doll di bukit bintang
semua anak dara – kerana 700 jantan yang terdahulu
tidak akan di kira kah kah kah


7 ulasan:

UMNO Bongok berkata...

aku respek la ibrahim man ni, dia memang ustat yang amat-amat lurus dan betul bendul macam pembaris kayu, sesuai la jadi Awang Takubin II ko tu Isham...

Orang Kelawar berkata...

Ini semua fikiran dan amalan UMNO.Degil dan menegakkan yang salah serta menipu.Sesuai dengan cogankata UMNO iaitu bangang dan bongok, dulu,kini dan selama lamanya.Nanti bila pakatan rakyat memerintah,katakan Anwar Ibrahim jadi PM.Bila Wan Azizah nak buat persidangan wanita pertama sebagai kesinambungan dan meneruskan usaha Bik Mama pastinya nanti UMNO akan bangkit menentang,tunjuk perasaan membantah dan menghasut rakyat mengatakan Wan Azizah Dan Anwar serta pakatan rakyat menderhakai raja dan yang dipertuan agong kerana mengenakan gelaran wanita pertama kerana ianya hanya hak permaisuri agung.Kalau tak percaya kita lihat nanti.

Tanpa Nama berkata...

Heran lah pula, sidang kemuncak itu tidak dihadiri oleh isteri-isteri Pemimpin Utama negara jiran, Thailand, Singapura, Indonesia, Filipina..
Apakah tidak dijemput?
Apa sebab mereka tidak mahu hadir?

1Crony berkata...

Tentunya 'First Lady' negara jiran tak mahu hadir kerana mereka banyak membaca. Sebab itulah mereka tahu siapa personaliti Bik Mama ni! Melainkan Bik Mama sendiri yang tak rajin membaca, sehingga kan Bekas Mufti Perlis yang disegani rakyat menyindir beliau secara tajam pun beliau tak heran. Sebab telinga letak kat jubur dan mata hanya nampak kilauan intan berlian sahaja. Mudah-mudahan tak lama lagi beliau akan dapat melihat kilauan api neraka jahanam pula (selalunya orang debab begitu jangka hayatnya tak lama). Awas Bro TT! Aku pun gedebab juga, tapi tak lah sampai melakukan pengkhianatan begitu besar.

cicit ngah layor berkata...

Aper bendernyer yg komer sebut2 first lady tu.Megah benor ker gelaran tu,sampai habih berjuta ringgit untuk buat iklan.Yg teman tahu,Siti Khadijah isteri Nabi s.a.w idak pulak digelor dek demer first lady.Pader hai dier ler lady yang pertamer memelok Ugamer Islam.Silabu kundor ni nak ngikut saper.Getiknyer teman nengoknyer...

cicit ngah layor berkata...

Yang berhak menasihat pun org dibawah kementerian bini dier...tak berani demer nasehat dier ni yob berahim ooii!!!!.Kalau nasehat juger,jawabnyer masuk mahkamah ler.Entah saper2 pulak mengaku lubang taiknyer kener ghonjang duer tiger puluh kali tanpa kerelaan...Kalau ader pon yg dah nasehatkan dier,tak diikutnyer nasehat tu....Ater dah jenih biut.

Tanpa Nama berkata...

x payah nk nasehat2..kalo da jenis telinga tersumbat 2 mmg x mkn saman punyer..da bini dia pn x ckp ap xkan org lain berani nk bersuara..nk kena hempap..alahai bik mama..2nd hand lady pn x layak..