Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 26 Oktober 2010

SABAH DENGAR POLITIK BARU




KENA CABUT MACAM INI




nota:
cabut akar umbi
baru negara aman damai kah kah kah








ISU TANAH: UMNO BN MESTI DITUMBANGKAN
– harakah daily

Kekejaman dan ketidakadilan dalam urus tadbir tanah di Sabah menjadi satu bukti kukuh mengapa Umno dan Barisan Nasional (BN) mesti ditumbangkan.

Umno BN yang menjanjikan "Sabah Baru" dan membawa perubahan dalam tempoh 100 hari melalui manifesto yang mereka canangkan pada pilihanraya lalu berubah menjadi mimpi ngeri yang tidak pernah dibayangkan oleh rakyat di negeri ini.

Rumah penduduk pribumi dibakar, kampung halaman dimusnahkan dan tanah yang telah diusahakan puluhan tahun dirampas.

Inilah menjadi sebab utama Himpunan Isu Tanah Rakyat Sabah (HEMPAS) berjaya menarik ribuan rakyat Sabah hadir di Dewan Hakka Sandakan, semalam.

Program yang dianjurkan oleh Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat dan Badan Perhubungan PAS Sabah telah dirasmikan oleh Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

“Mengikut Islam, kerajaan adalah pemegang amanah bukan pemilik tanah kerana dalam Islam yang memiliki tanah hanya Allah SWT ,” katanya dalam ucapan perasmian.

Menurutnya, di dalam Islam, barangsiapa yang meneroka, membuka tanah, sama ada mendirikan rumah kediaman, kedai atau bercucuk tanam, maka wajib kerajaan memberikan geran tanah kepada mereka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH…


woit… BAGUS HADI CAKAP MACAM INI… kah kah kah..

kah kah kah…BILA HADI JUAH DARI IKANG…. HADI CAKAP BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah…. BILA MAKANG IKANG… DIA MULA KERAJAANG PERPADUANG…. kah kah kah..

nota:
ini juga ingatan kepada
gazaria – mamat dan minah yang suka gaza.

bila warga sabah ada yang rumah di bakar
kampong halaman di musnah para
peminat gaza ini senyap tak kata apa apa
mereka menikus – tapi heboh macam nak rak
bila rumah runtuh di gaza

ini samalah seperti :
bulu kening ziana zain nampak jelas
tapi anak gajah di sebelah katil tak nampak ..kah kah kah


5 ulasan:

matstimketum berkata...

sape yang tidur sebelah anak gajah? kah,kah,kah.....tak rok lansung! tak takut ke kena himpit?

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS:

"bukan tuhan tanya pun kat kubur awak bangsa mana, yang Dia tanya awak agama apa"?

Orang UMNO:

"Memang lah tuhan tak tanya bangsa apa, tapi tuhan pun tak tanyalah awak dari parti mana, tuhan takde suruh pun nak pejuang islam kena ada sebuah parti islam, bila masa pulak islam ni kena berparti?"

"Islam awak kalau melalut sampai politik, undi dan kuasa. Awak fikir boleh bawak ke syurga jugak ke?"


Soalan:

Bro..Macammana nak nandle solan situasi orang Umngok diatas nie?

Terima Kasih

cicit ngah layor berkata...

Dahsat benor demer tu yer..bulih selesai isu tanah dalam 100 hari jer..Power tu..Tapi yer ler..becakap,memang ler senang,tambah pulak berjanji,lagi ler maha senang..Lepaih menang demer sekser rakyat sampai tak leoaih nak bernyawer.Demer luoer yg buatkan demer tu senang lenang,rakyat ler yg pangkah demer.Teman mintak sangat ler sedare2 teman diSabah tu berhenti ler mangkah demer dlm PRU 13 nanti.Kiter tengok,ngelupor ker tidak demer lepaih tu.Demer ni patut di ajor dgn undi jer.

Tanpa Nama berkata...

Kalo undi parti yg halal judi, rasuah camne...?
Tak ke kene belasah dlm kubur?

Tanpa Nama berkata...

bnr ada trjadi..kt kg sy.taukey cina dianugerahkan tanah seluas 200 ekar bila projek yg dikendalikan oleh taukey tu x dpt d byr oleh krjn negeri.Byr dgn tanah je..org kg yg duk kat tanah tu trpksa membawa diri entah ke mana.Yg duk bertahun2 kt tanah tu mohon x pernah lulus2..bila taukey cina minta, mudah je dpt..fulus bnyk..