Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Oktober 2010

SEMOGA SEMUANYA BERJAYA !




DI HARAPKAN DIA SELAMAT SEHAT


Perkasa chief Ibrahim Ali in ICU - mkini

David Yee: Our heartfelt prayers to his family. Karma or no karma, we should not strike a person when he is down. With all his wrongdoings, we may not easily forgive him, but he is still a human being. Do not join him in belittling others during their despair or else we are no better than him.

terjemahan:
Doa kita kepada dia dan keluarganya.Karma atau tidak karma,
kita jangan sesekali memijak orang yang telah terjatuh.
Dengan segala kesilapan yang dilakukannya,
kita mungkin susah untuk memaafkan,
tapi dia juga seoarang insan.
Janganlah kita jadi macam dia memperlekeh orang lain
ketika orang itu bersedih atau dalam kesusahan.
Kalau tidak kita pun tidak jauh berbeza dari dia.


NOTA:

TT, tim TT dan semua pembaca TT mendoakan
Ibrahim Ali akan selamat menjalani pembedahan.


34 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Senang jer jika nak cepat sembuh?

Telepon KJ, Nazri dan Wee Ka Seong datang melawat...kah kah kah kah

cicit ngah layor berkata...

kiter samer2 ler berdoa,bior dier cepat semboh.Dier ni ibarat serobok peraser pader masakan,tak ader dier tak sedap ler masakan.Jangan sekali2 kiter bertepok tangan ataih musibah yg menimper dier,sebaliknyer kiter doakan dier cepat sehat.Itu tuntutan ugamer kiter.

selenggara terowong berkata...

amiinn...

Tanpa Nama berkata...

SYAHDU3...Syahdu...ironis! Inilah pertama kali aku rasa TT berubah menjadi baik sangka..baik mulut.Alhamdulillah.

-Pro PAS-

Tanpa Nama berkata...

Tak sampai seminggu kejadian di Parlimen sudah mengena diri sendiri.
Iktibar nya jangan lah kita berlagak sombong dengan kedudukan dan harta kekayaan di dunia ni.

Tanpa Nama berkata...

berjaya pe ni TT... PRK pasir mas ke...

Tanpa Nama berkata...

Kita balun dia balik masa sihat sbb dia punyer "perangai wrongdoings" jer.. bukan kita marah2 pasal dia itu makhluk Allah atau sebagai manusia.

Ini ada bezanya. Kalo dia sakit, kita juga mintak dia cepat sembuh dan berubah untuk menjadi ahli parlimen yang bertanggungjawab kepada rakyat, bukan untuk melayu saja.

Tanpa Nama berkata...

WOW....
Baru kali ini aku dapat membaca catitan daripada hati saorang manusia...
Syabasssss
TT.

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,
Demi Mahakuasa, demi zeus semoga YB Ibrahem sejahtera kembali sihat.

YB Ibrahem Pasir Mas - Benci gua pada lu tetap rindu, marah gua pada lu tetap sayang, lu tatak bising, gua rasa sunyi maa. Sehat la cepat jadi perkasa, nanti kita boleh hantam menghantam kaw kaw.

Sehat, sehat YB Ibrahem

din kaki lutu dreba berkata...

kita doa2 tak ada prk kat pasir mas. tapi kalau ada pun syiok jugak org pasir mas. rezeki datang bergolek

org tua kata.....
lembu dipegang pada talinya. manusia dipegang pada janjinya

Sivakumar berkata...

Kalu mau dia sembuh serta merta

Suruh Sultan Kelantan bagi balik jer la pangkat 'Datuk' dia tu

Macam budak kecik si Ibrahim Ketot ni....

teganu kite berkata...

Pakat la doa mudoh-mudohang Tok Beraheng Ali selamat menjalani pembedohang. Aku bersame geng nelayang sedeh sangat dang berdoa semoge Tok Beraheng cepak sehat.

Segale maroh kate2 kasor aku kepade Tok Beraheng selame ni, aku tukor dengang doa selamat. Aku ni nelayang, nok gi melawat Tok Beraheng di Kulumpur jaoh sangat, dok mampu - hanye doa saje la...

Kalu dok ccaye tanye la Mat Said Kemamang yang bijok itu.

Di bawoh rang ikang.

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

aku doakan moga2x takde la pilihan raya kecil kat parlimen pasir mas.

kalu tak untung gila la org kelantan, galas ciput, pasir mas peh... mau tiap hari makan kenduri

Tanpa Nama berkata...

TT dah taubat ke? kah kah kah.

ss berkata...

saya setuju dgn anda.. toink... toink.....

MkcikSupR&R guaMusey berkata...

...bila Paduka di rentap...maka hati ambo pun Terluka..kerana itu hati ambo di Lukai...he2....

rattlehead berkata...

semoga cepat sembuh....muhasabah diri tu knp masuk ICU...mungkin ada kena mengena dgn apa yg engkau dah buat selama ni...minta maaf dgn TG Nik Aziz cepat....selagi ada kesempatan...

Tanpa Nama berkata...

adik kawan aku kena ambik balik jawatan ketua kelas oleh guru dajah

seminggu lepah tu rasa tak sihat dan tak sedap badan

lepah tu kawan aku bawak adik dia ke spital dan menjalani pembedahan

lepah tu adik kawan aku meninggal dunia kerana terlalu sedey sebab jawatan ketua kelasnya kena amik balik oleh guru kelasnya

baru pagi tadi adik kawan aku tu ninggal

Tanpa Nama berkata...

mudah-mudahan bila dah baik nanti dia akan sedor diri dan tak melompat-lompat lagi. Biorla dia terus jadi katak selamo-lamonya.

mosabit berkata...

aku pun harap harap juga...
jangan lah ada pilihanraya kecik kat pasir mas...

brahim ni idola kita...
tanpa dia ..ke mana arah nak kita lontarkan segala kutukan...?
Sunyilah alam tanpa sang pemanggil hujan...
ke mana pula lain katak nak bernaung di bawah lembayongnya....

mungkin sebab itu gobala tak jadi nak lompat......

selamat berjaya....

jangan sesiapa pun di parlimen memanggil kualat dengan sengaja ingkar untuk menadah tangan memberi doa kepada encik brahim ....

aminnnnnn.....

hu hu hu hu hu hu ....

Tanpa Nama berkata...

sama2 lah kita berdoa ke hadrat Ilahi semoga tiada terjadinya PRK di Parlimen Pasir Mas..amin.

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim Ali (IA) ICUed & 100-storey-would-be-a-disater-building plan: a correlation?

Which comes first, the egg or the chicken? 100-storey-would-be-a-disaster-building plan resulted in IA being ICued or is it the other way round: IA ICUed and thereafter the 100-storey-would-be-a-disater-building plan came into being?

Remember that the plan will be using EPF money and the involvement of PNB. Not to belittle EPF's member interests, PNB? Does PNB then imply the millions of Malay/Bumiputra investors? The Union is making noises about EPF but there is a deafening silence on ASN/PNB's role.

Would IA be spewing fire and brimstones like he used to if he's fit as a fiddle?

Or is this just a figment of my own imagination, that I'm naively giving IA more credit than I should?

With due regards, I wish a quick recovery for Ibrahim Ali all the same.

kopi dangdut

SL Chan berkata...

BRO Sham..

Great and cool statement from you..

Thanranapapat Karamthornkorng berkata...

Woiiiiiiiiii!!!

Aku penduduk Pasir Mas lah!!!

Aku punya depan rumah jalan tak berturap, sambungan elektrik putus-putus, bekalan air terhenti-henti!

Kenapa you orang suruh Ibrahim Ali lekas sembuh???

Saya mahu jalan raya berturap la wei!!!

Tanpa Nama berkata...

...or, is it the case that if we decide to go a bit deeper than just a cursory look, then what we have been made to understand was in fact a red herring.

From Wikipedia:
Red herring is an idiomatic expression referring to a rhetorical tactic of diverting attention away from an item of greater significance.

kopi dangdut

Tanpa Nama berkata...

post http://tukartiub.blogspot.com/2010/10/biar-lah-ada-yang-mati.html nk yb byk mati.
post yg ni suruh cpt sembuh.

HantamSajaLahLabu berkata...

Dah elok nanti jangan gedebe lagi.


Pengkritik Cover Malaya berkata...

tak bestler camni... takde lagi mangsa nak kena kutuk kat sini. Agak2 katak2 lain tu dah pilih ke Raja Muda katak?

Tanpa Nama berkata...

hehehehe... ini TT ke??
bagus2.. at least dlm kuntaw2 politik ni, TT brtanggungjwb gak..
kpd Datuk Ibrahim Ali, semoga Allah memberikan kesihtan dan kekuatan semula.. amin

Tanpa Nama berkata...

beraheng ni kena insaf la,jgn lupe rakyat yg mengundi anda di pasir mas,asik dok KL je cbuk2 psal perkasa,rakyat sndiri wt xth je,kan bala dtg menimpa..sd2 wahai pakcik beraheng woi...

Tanpa Nama berkata...

Biarlah si katak gemuk gedempung tu mampus!

Racun2 yang keluar dari mulut si katak gemuk tu dah sekat kat hati dia. Patutlah kena operate.

Harap operasi ni boleh jadi ajaran untuk dia dan bertaubatlah.

Allah tau yang si katak gemuk tu kacau bilau di kalangan rakyat.
Jangan, jangan buat gitu....dosa

Si katak tu bayar dosa melalui operasi. Enak tak?

kalau enak, sembur racun lagi lah kalau dapat keluar hospital. Kalau tak sempat keluar, gembira lah rakyat pasir mas...dapat jalanraya dan rumah baru!!

Tanpa Nama berkata...

biarlah dia rehat kat kubur.

manusia macam si katak tu memang tak de maruah.

geram lah kat katak tu

Tanpa Nama berkata...

Datuk ibrahim Ali

Dah sembuh esok2, baliklah jenguk2 kampung

tolong tengok tanah2 orang kampung yang diambil untuk buat jalan raya di pasir mas. Dulu kerajaan kelantan janji nak bagi ganti. Sampai sekrang ni habuk pun tadak.
Penduduk kg dah pening kepala. harapkan Pas abuk tak jalan. harapkan abe braim, abe braim duk kat KL memanjang.

harapkan tukartiub aje ler!

Tanpa Nama berkata...

...ekekhhehhh..ini semua tektik lama..ambil simpati supaya orang tak kutuk isu yg kalau tak disejukkan dgn cara pembedahan nii..teruk PERKASA kena kutuk...