Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 5 Oktober 2010

TAK HABIS HABIS MENIPU ORANG MELAYU





KRONI PEMBEKAL SUSU




PASTIKAN SUSU SATU MALAYSIA BERKUALITI : TMP – berita hairan

Muhyiddin Yassin mengingatkan semua pihak yang terbabit dalam Program Susu satu Malaysia untuk diagih kepada 3.1 juta murid di seluruh negara, memastikan tiada murid mengalami keracunan akibat meminum susu tidak berkualiti.

Selain pembekal susu, dia berkata, pentadbiran sekolah dan ibu bapa harus memastikan kejadian seumpama itu tidak berlaku, sekali gus menjamin kesihatan murid sentiasa berada pada tahap terbaik.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
apa makna nya ini ?

ini perojek untuk kroni sembab
pembekal ini mestilah sang kroni

di malaysia ini semua projek
di cadangkan oleh kroni
kemudian di lulus – sama ada masuk akal
atau tak masuk akal belakang kira.

yang penting projek
ini lah cara duit orang ramai lesap !

tak caya baca ini :




JETI , BENTENG PEMECAH OMBAK PANTAI MERANG TIDAK BERFUNGSI
- berita hairan

Salah siapa. Sama ada faktor alam, kesilapan reka bentuk atau tiada kajian mendalam menyebabkan jeti dan benteng pemecah ombak di Pantai Merang di sini, kini tinggal menjadi 'tugu' kerana tidak dapat digunakan sepenuhnya.


Jeti dan benteng pemecah ombak yang dibina menggunakan kepakaran luar negara membabitkan kos RM22 juta itu pada asalnya dibina bertujuan memudahkan pengusaha bot pelancong melabuhkan bot untuk mengambil dan menurunkan penumpang dari Pulau Redang dan Pulau Lang Tengah.

Prasarana yang sudah menjadi gajah putih itu dibina pada 1996 dan hanya sempat digunakan empat tahun, dan masalah yang merugikan pelaburan kerajaan itu dipercayai disebabkan tiada kajian secara terperinci mengenai keadaan pasang surut air, arus dan pembentukan beting pasir semula jadi di kawasan itu.

Akibatnya, pelaburan besar yang boleh digunakan untuk membeli hampir 500 unit rumah kos rendah itu, terbiar bersama beberapa kemudahan lain yang dibina termasuk jalan masuk, gerai dan perhentian bas yang hanya dapat digunakan dalam tempoh empat tahun saja.

Beberapa penduduk dan pengusaha bot pelancong yang enggan dikenali mendakwa, benteng pemecah ombak dibina dalam jarak antara lima hingga tujuh kilometer dari pantai.

"Kami sudah menyuarakan isu ini kepada syarikat yang diberi tanggungjawab membina benteng pemecah ombak sekitar tahun 1994, tetapi mereka menolak kebimbangan kami, malah sebaliknya mendakwa pembinaan berkenaan apabila siap mampu menyelesaikan masalah muara cetek.

"Kita hanya sempat menggunakan jeti itu untuk menghantar dan mengambil pelancong ke Pulau Redang selama empat tahun saja, selepas itu terpaksa ditinggalkan kerana muara cetek hinggakan terus menjadi pantai sekarang,” katanya.

KAH KAH KAH

nota:
ini projek kroni
inilah dia mondus operandi
gerombilan selama ini

kroni buat cadangan
malaoan luluskan

selalunya harga di mark up gila gila
ini duit orang ramai apa peduli
yang penting fuluss masyyyuuk

banyak projek jjk macam ini
projek ditabur ini untuk cari sokongan
bukan untuk keperluan

22 juta ringgit hangus

kalau duit sebanyak ini
upah bangla korek pasir
dengan tangan lagi baik
terjamin jeti ini masih boleh dipakai kah kah kah


nota:
bila di kritik
kita dituduh melawan raja
menentang perlembagaan
patutlah orang china dan india
naik menyampah kah kah kah

11 ulasan:

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Tu bahayanya Kalau Pemimpin Merasakan Depa Tuan, Melaungkan KETUANAN MELAYU tapi Dalam ISIPERUT KETUANAN AKU...yang Melayu tolak tepi..mamak kutty juga mari ..ha ha ha...

Bila orang dah tak sudi..U Vote Me, I will Kasi..elok kata "Pergi Mati"....ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

Didalam kepala hotak orang2 UMNO siang malam cari jalan nak menipu dan megebas duit rakyat dan negara.
Di BTN(biro tipu negara)memang disediakan kursus bukan saja menipu melayu tapi rakyat Malaysia.
Tak berkesan masuk ke Universiti tambah kursus lanjutan menipu sampai keperingkat Phd.
Akhirnya Malaysia memang terkenal sebagai penipu antarabangsa dan setiap perbalahan perniagaan dibawa ke mahkahmah negara ketiga.
Inilah salah satu sumbangan besar UMNO untuk melayu dan Malaysia dan kepada si Madey....apa nama tu.

cicit ngah layor berkata...

Wooi TT,selamer hari banyak benor ker Malaysia ni? Tg teman tau sejak Zaman Nabi Adam lagi dlm dunier ni tak ader negara lain namer malaysia.Aper yg dihebohkan 1malaysia,1malaysia...sampaikan susu pon dibuboh dek demer namer 1 malaysia.Tak lamer lagi,teman yakin ader pulak pengorek telinger 1 malaysia.Ini idea org sesak nafas,mcm Islam Hadhari dulu,tak sampai duer tahun,lingkoppp.Kalau tak salah teman,org yg mencipter 1 malaysia ni baru dapat SANDANG MAHKOTER dari persatuan silat menyilat...PATUT LERRRRR...

Kamben berkata...

muahhahhaaaaa
bodoh punye susu berkualiti
lu tarak ingat ka itu cita
berlori2 tan susu dilepaskan
di ladang lembu itu dekat Pekan??
ini susu berkualiti diimport ke dari Bik Mama Punya?? wargkkakkka

susu Bik Mama lg berkualiti tapi utk Mat Monggol shj... wakkkaka

Tanpa Nama berkata...

Susu kopek bik mama berkualiti ke?

Tanpa Nama berkata...

uuuhhhh power betul Bik Mama, supply susu kepada 3.1 juta murid 1M'sia. Bik Mama, hebat memang hebat.. kau memang Da' Bomb...

Tanpa Nama berkata...

tuan

1. aku bimbang susu ni jadi pekasam
2. minum susu makin bengap
3. minum susu lembu jadi lembu
4. aku bimbang cikgu tak dapat bonus. duit abis beli susu.
5. beli susu ni dapat duit dari mana? dari gabungan cukai ape?
6. tokey susu bole naik merc

susu pun susulah. bantai aje laa

Tanpa Nama berkata...

lepas bagi kain batik, mat bagi jambantan

lepas bagi jambantan, mat bagi susu

lepas bagi susu dah gemok, mat boleh jual

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya projek memberi susu percuma kepada budak sekolah adalah perkara biasa di seluruh dunia..Amerika pun ada buat juga..malah Iran adalah negara paling banyak mengeluarkan duit di dunia untuk memastikan murid-murid sekolah di Iran mendapat bekalan susu yang secukupnya...projek ini lebih kpd tanggungjawab kerajaan utk memastikan generasi muda mereka sihat dan membesar seperti yg sepatutnya..

Cuma di Malaysia ni aku memang ada rasa risau ..aku rasa ini lebih kepada projek untuk meng"kaya"kan kroni..penternak lembu susu di Malaysia masih miskin..pemproses susu juga tak untung sebanyak mana pun..tetapi company kroni yg mendapat kontrak untuk membekal susu kepada kerajaan akan kaya raya..selalunya yg ada bau2 ketiak dgn menteri la yg akan dapat..

dengar kata sudah ada proposal yg bernilai beratus2 juta setahun untuk projek membekal susu sekolah ni..

Tanpa Nama berkata...

Aku ada ramai kawan amik IR, Ingeniur, Chartered Engineer dan Professional Engineer... kalo sesaper pernah amik menatang ni dengan BEM Malaysia.. memang terasa menatang ni lawak babi gila punyer.. cari member kepada member kengkawan yang ada IR, kemudian buat evaluation keatas candidate baru... macam cibai... member aku, SPM Pangkat 2 dan 3, amik degree tua2 dan otak bangang2 pun boleh dapat IR...sengal siot.. macam si bapak judi adnan mansor convert jadi tengku la... english pun macam cibai, dapat IR jugak... MACAM2 CARA NAK MENIPU MELAYU... hahahahaha... dulu aku ingat, nak dapat IR ni punyerlah susah... sana sini mau buat cibai itu dan cibai ini... sama macam susahnya nak lulus PHD... rupanya PHD ni sijil hampeh jugak selepas aku amiknyer.. dulu kemain aku rasa PHD ni memang dasat... kalo lulus PHD, dialah orang yang haibat... cara nak amik PHD pun, sama jugak boleh timbang dengan kilo jugak... hahahahahahaha..

mujur la IELTS, TOEFL, CIMA dan ACCA masih maintain lagik... yang ni pun, aku tak tau aper citernyer lagi... silap haribulan, sama jugak dengan PHD dan IR tadi jugak.. 2x5 = 5x2...


sumer rakyat jadi kongkang, big2 bos dah jadi kangkung.. sijil2 boleh dibeli... kelako la.. baru ku tahu.. sedeynyer ... baik ngaji pondok lagi berkualiti.. memang macam cibai loh apa2 sistem pendidikan, pentarafan sijil kelayakan, perlesenan di Malaysia.. semuanya untuk kapitalism saja..

Lang berkata...

tunggu nama negara ni ditukar kepada 1malaysia...