Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 November 2010

ANAK MUDA BERSEDIA




BERSEDIA UNTUK KE JALAN RAYA





nota:
anak anak muda bdersedia untuk bertempur
anak muda bersedia untuk turun ke jalan raya
anak muda dunia ini akhirnya adalah milik kamu !









KRISIS TENAGA MUNGKIN BERLAKU
– beerita hairan

Negara mungkin menghadapi krisis tenaga dalam tempoh kurang 10 tahun lagi jika terus bergantung kepada arang batu dan gas sebagai sumber utama menjana elektrik.

Berikutan itu, kerajaan tidak mempunyai pilihan kecuali mempelbagaikan sum-ber tenaga termasuk mempertimbangkan opsyen nuklear kerana sumber bahan api fosil semakin menyusut, tidak menentu bekalannya, selain tertakluk kepada permintaan dan spekulasi pasaran yang menyebabkan tarif elektrik tidak stabil.

NOTA:

ini cara hendak mengolah persetujuan rakyat

mula mula takutkan orang ramai yang kita akan gelap
kemudian takut kan lagi kalau leterik tak ada tak dapat tengok astro
kemudian takutkan kalau gelap ada hantu
kemudian tunjukkan negara yang ada tenaga nuklear indah dan permai

kemudian lantik syrikat kroni bumiputera beli loji nuklear dari peranchis

tapi tak cakap:
buat stadium – stadium runtuh
buat jalan - jalan robek
buat jambatan – jambatan terbarai

nota:
hentikanlah projek tipu melayu ini
melayu dan bodoh
siang malam kena tipu kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini lah kerajaan UMNO dan BN siang malam berfikir nak menipu rakyat dan songlap duit masuk kocek sendiri.
Dah tak terkira berapa banyak surat khabar menjadi tukang karut bagi pihak UMNO.
Ini lah nama nya kerajaan Puki Mak,Chibai,Pundek......

muckop berkata...

org jerman yang dah maju lagikan berdemo tak nak loji nuklear.. mereka mau sumber elektrik dari tenaga boleh diperbaharui mcm tenaga solar..

azza berkata...

Sonang ckp la bhw Umno(BN) ni x pandai mentadbir. Dia tahu sobat harto kokayaan utk dio & kroni yo. Pantang berkuaso mesti golap mato. Bilo ado tuduhan & dakwaan dokek dio, tup..tup... tolopeh. Mangkuk betul.

samad aripin berkata...

sila tmbah pengetahuan...mmg ada kemungkinan energy crises. Kalau malaysia lambat bertindak rakyat sendiri yg terpaksa menanggung beban kos meningkat.

Spoilnya...kontraktor atas angin menyebabkan byk projek slalu gagal. Perlu kredibiliti tinggi utk membina loji nuklear/hydro.
sila baca link di bawah
http://www.peakoil.net/

Tanpa Nama berkata...

kalu sumber arang batu ngan gas dah tak ada esok, boleh lah kapcai aku guna tenaga nuklear!

lari mesti cun punya!

merempit guna kapcai berkuasa nuklear ni mesti memberi satu kepuasan berkekalan.

Tanpa Nama berkata...

kenapalah ngok sangat mamat nih...

kenapa mamat ni tak terfikir tenaga solar, tenaga ombak dan tenaga angin??? Tenaga yg boleh diperbaharui ini melambak-lambak kat negara kita dan kos jangka panjang lebih rendah.

agaknya mamat ni sekolah takat darjah dua kot!

Tanpa Nama berkata...

gua nak komen luar tajyk sket la tt, gua respek sama lu pya blog..komen kutuk lu ke..puji lu ke..suma lu terbitkan...cibai pya GAP..pueh gua post gua pya komen tapi x mau nak terbitkan..kata la..ngaku la blogger hebat..org komen sket x ikut slera dia..dah x bole tahan..ngaku hebat..ngaku anti yahudi..tapi sokong spurs...x kan x tau spurs tu entiti yahudi...hebat kunun...boduhhhh pya GAP

Tanpa Nama berkata...

Hisham, perkara ni mmg betul. Tak lama lagi kita akan hadapi krisis elektrik kalau generator baru tak dibina, memang betul kita akan bergelap. Saya salah seorang jurutera elektrik yg menganalisis kapasiti penjanaan elektrik negara, sebab tu saya tau. Sebagaimana doktor gigi berpengetahuan pasal kesihatan gigi, mcm tu lah saya berpengetahuan tentang penjaan elektrik negara.

Memang betul BN akan lantik syarikat kroni utk projek2 mega mcm ni..diorang kan mmg tamak. Tapi hakikat pasal krisis tenaga ni bukan perkara bohong. Sebelum tuduh lebih baik tanya pihak yg lebih arif.

Tunggulah beberapa tahun lagi tarif elektrik akan melambung naik....ini sebab bahan api kita semakin kehabisan. Hanya hidro Bakun atau nuklear je yg boleh selamatkan kita drpd bergelap pada masa depan.