Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 November 2010

PERTUNJUKKAN SILAP MATA DAVID PADANG TEMBAGA




DAVID PADANG TEMBAGA SEDANG BERAKSI



nota:
david padang tembaga
boleh terbangkan dua minah
azmin anak ali lagi hebat
boleh tambahkan undi lebih
dari pengundi kah kah kah









AZMIN : SAYA TAK AKAN TUNDUK DESAKAN ZAID, MAHU KEPUTUSAN DIHORMATI - minisider

KUALA LUMPUR, 9 Nov — Ahli Parlimen Gombak Azmin Ali menegaskan tidak akan tunduk walaupun dua pesaingnya mempertikaikan kesahihan proses pengundian pemilihan pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini.

Sebaliknya Azmin, yang juga salah seorang naib presiden berkata, perjalanan pemilihan parti sekarang memperlihatkan “sokongan menggalakkan” daripada ahli-ahli yang mahukan beliau menjadi timbalan presiden.

Selain itu kata Azmin , Zaid Ibrahim sewajarnya “menghormati proses pemilihan demokratik” parti, malah Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan itu sehingga kini beliau menyediakan bukti untuk menyokong dakwaan wujudnya unsur penipuan dalam proses pengundian.

“Saya gembira untuk mengatakan bahawa dalam beberapa minggu lalu pemilihan parti, saya menerima petanda-petanda yang sungguh menggalakkan khususnya dari Sabah, jadi saya merasakan mesejnya amat jelas.

“Mereka (ahli-ahli parti) masih memerlukan kepimpinan saya dalam parti dan mereka mahu saya terus (bertanding) sebagai timbalan presiden dalam parti.

“Jadi, setiap orang mesti menghormati perkara itu, itu adalah proses demokratik dalam parti. Jika beliau (Zaid) percaya pada demokrasi, maka biarlah (menghormati),” kata beliau dalam reaksi segera berhubung kenyataan terbaru Zaid pagi tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… AZMIN NI PANDAI MAIN SILAP MATA …. kah kah kah..

kah kah kah… DI SANDAKAN AHLI ADA 200 TAPI AZMIN DAPAT 400 UNDI… kah kah kah…

kah kah kah… INI LEBIH HEBAT DARI DAVID COPPERFEILD…. kah kah kah..

kah kah kah…. AZMIN KATA NAK IKUT KATA AHLI PARTI?.... kah kah kah..

kah kah kah… BETUL KE KATA AZMIN INI ?.... kah kah kah…

kah kah kah… KALAU BETUL KENAPA ADA 24 CABANG MINTA TANGGUH…. kah kah kah..

woit… INI BUKAN FITNAH DARI ORANG LUAR BUKAN PARTI…. kah kah ka..

kah kah kah… INI BUKAN TOHMAH ORANG LUAR…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK CAYA?... BACA BAWAH INI…. kah kah kah



PEMUDA PKR: KEM CHEGUBARD LULUS ENAM RESOLUSI , GESA TANGGUH PEMILIHAN
- mkini

Calon ketua sayap pemuda PKR Badrul Hisham Shaharin akan kekal dalam saingan, sebaliknya pertemuan anjurannya malam tadi meluluskan enam resolusi - antaranya dipercayai mendesak parti menangguhkan dan mengadakan semula pemilihan sebagai langkah keluar daripada isu semasa yang beliau sifatkan sebagai “krisis”.

The Malaysian Insider difahamkan resolusi itu antara lain menggariskan siri tindakan untuk diambil setiap hari sekiranya permintaan menangguhkan pemilihan dan memperbaiki segala kelemahan dalam proses tidak diatasi.

Keputusan itu diambil ketika tinggal satu hari lagi sebelum hari keenam pengudian pemilihan pusat PKR — di bawah sistem pemilihan secara langsung — dilangsungkan.

Pertemuan itu, dinamakan sebagai “Himpunan Anak Muda Selamatkan Keadilan”, diadakan di ibu negara ketika Biro Politik PKR pula mengadakan mesyuarat mingguannya dengan kebanyakan calon yang bertanding dalam pemilihan kali ini difahamkan tidak hadir. Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim juga tidak hadir kerana berada di luar negara.


24 CABANG MINTA PKR TANGGUH SEGERA PEMILIHAN - minsider

Susulan tindakan dua calon mempertikaikan kesahihan, sebanyak 24 cabang menggesa kepimpinan PKR agar menangguhkan segera proses pemilihan pusat sementara menyiasat segala aduan wujudnya kepincangan dan kecacatan dalam proses pengundian.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, kesemua cabang berkenaan yang menggelar Gabungan Cabang PKR meminta agar sistem dan proses pemilihan pimpinan pusat dipastikan bersih, bebas dan adil.

“Adalah tidak wajar jika terdapat mana-mana pihak khususnya ahli jawatankuasa pemilihan pusat dan juga petugas pemilihan dilihat berpihak kepada calon-calon tertentu dan terlibat memanipulasi serta menipu undi.

“Fenomena tersebut telah dikesan berlaku dalam beberapa insiden sebelum ini yang mana turut diadukan oleh Mustaffa Kamil Ayub (calon timbalan presiden) dan juga ahli yang lain kepada jawatankuasa pemilihan pusat dan juga kepada sekretariat parti,” kata beliau.

Oleh itu kata surat tersebut, “amat wajar sekali pucuk pimpinan parti dengan segera mengarahkan siasatan terhadap aduan dan sementara menantikan hasil siasatan dan tindakan susulan, maka proses pemilihan yang sedang dilakukan sekarang ini harus segera ditangguhkan.”


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
amerika ada david copperfeild
pkr sudah ada
azmin padang tembaga

38 ulasan:

Penanggah berkata...

adakah ini sbagian dari real politik.. spt yg TT slalu sbut atau para cukong tlah mnngatur gerak dari dalam..

MdoubleH berkata...

“Jadi, setiap orang mesti menghormati perkara itu, itu adalah proses demokratik dalam parti. Jika beliau (Zaid) percaya pada demokrasi, maka biarlah (menghormati),” kata beliau dalam reaksi segera berhubung kenyataan terbaru Zaid pagi tadi.

ini macam ayat umno je ni. kata reformasi. ini reformasi kepala bana apa macam ni. ini macam rugilah gua dah 2 kali pilih lawan bn. penat woooooo beratur panjang. belum cite bab lain lagi ni. yg org ramai mahu demokrasi terpimpin. bukan demokrasi 3 abdul. nasib baik gua x mimpi sulaiman akhlaken, kalau x lu sudah tentu jadi abdul wahab dan abdul wahib...kahh...kahh...kahh...

note:
nampak gayanya melayu akan terus kena tipu....kah...kah...kah...

Ontahsaponamo berkata...

nak mampos PKR ni, sebijik macam UMNO, ada kem-kem pulak. Sejarah paling dasyat dah ada dalam UMNO tu, masih nak guna pakai juga, Hoi sahabat semua, marilah kita pindah saluran yang lain pulak, sama ada joint PAS atau DAP sebab rasanya kita ni baru keluar mulut singa dan masuk pulak mulut harimau. haram jadah betul punya mangkuk hayun,,,,, ptuiiiiiiii sebijik macam UMNO,,,, saling x tumpah,,,, yelah mana tidaknye asal dari kelompok yang sama... bertuhankan kuasa dan wang

matstimketum berkata...

david copperfield-ahli silap mata tersohor, azmin ali-ahli tersilap mata tersorok!

Izmil berkata...

Cabang Sandakan, Sabah mempunyai bilangan ahli seramai 1050 ahli. Bukan 200. Jangan main2 Isham.

Saya Pun Melayu berkata...

cukong dah mula mainkan peranan lebih besor...

Zaid kata nak buat Keadilan Baru.. para cukong pun dah bersedia & stendby letak ahli dlm Keadilan Baru...

Musuh utama kepada para yg jujur adalah cukong... kakahahah

Tanpa Nama berkata...

mampuih pi lah hampa.gelak sakan lah umno pasai banyak spesis depa dalam pkr sekarang.
24 cabang buat bantahan?.mesti yang kalah.biasalah tu,mana ada yang menang buat bantahan.
yang kalah minta jpp baru.bila buat pemilihan yang menang sekarang mungkin kalah semula.kumpulan ni pula buat bantahan.tubuh lagi jpp baru...berapa banyak jpp la.

azmin ni pula kaki ngok pada anwar.apa anwar cakap semua ikut.cubalah jadi macam zaid kah,atau lagi baik jadi macam ezam dan zulkifli nordin.dengan ada kaki yang berani tentang anwar barulah kita syok tengok pkr cepat lingkop @bungkus.bolih lah setengah drp depa ni masuk umno balik.

la ni baru anwar ada akai sikit.geng asal reformasi hang abaikan,bawa masuk orang yang umno pun dah tak mau.dah perangai orang Malaysia,pantang dapat kawan baru,kaya pula tu habis ditinggai kawan lama,walaupun kawan lama ni buat salah sikit saja.

ni ayat power yang dicakap olih ???:Kalau anwar dan azmin keluar daripada pkr,saya pun bolih jadi ketua.siapa kata?..zaid lah,siapa lagi yang berani ego macam tu.

Tanpa Nama berkata...

azmin tu biasa la..terbawak2 style UMNO..

bro..jangan lupa PRK Kuala Terengganu..

ingat tak jumlah undi lebih banyak dari orang yang mengundi..

silap mata?

silap kira?

trick yang terbaik dari UMNO..dulu, kini dan selamanya...
kadang2 kena ciplak jugak untuk survival..hehehehe

itu sebab orang melayu suka UMNO...

tipu pon tipu lah...janji masyuukk...seposen...dua posen, kuasa, ketuanan, kain batik pon jadilah..

tak caya tanya si benggali parpukari KY jelly yang gemuk gedempol tu..

hidup kena ada hiburan..kalau tak mesti boring...sebab tu kita ada najib, mat taib, pua chu kang, sadiq sigaraga, umno, c4 dan bik mama dan juga parpukari..

cuba kita bayangkan undian PKR nie tak kecoh langsung..SKEMA la katakan...sure gerenti 100% tak akan keluar akhbar utusan meloya dan berita hairan..tak kisahlah dapat liputan negatif pon jadilah....janji orang ramai tahu sum thing happening la..

apa pon..aku sokong azmin budak biru nie..

zaid aku pon melayu..aku sokong jugak...tapi jangan la gopoh sangat brader..

nota (celah) kaki:
bro TT...lu SKEMA ka??
hehe

SukaSukalensa berkata...

kalau PKR tidak buat juga penangguhan atau pengundian semula, maka samalah kita dengan BN dan UMNGOK tu.. Kita pandai kata orang lain, tapi kita hendak buat juga!

SukaSukalensa berkata...

baik kita ubah sebelum parah! jangan jadikan PKR sama sebaris BN dan UMNGOK..

dari suara anak muda

Tanpa Nama berkata...

ek elehh TT,
aritu kecoh ckp golongan ABBA hanya ckp politik kedai kopi
last2 kau pun sama,taik kucing laaa
aku xtaula nk harap sape lg,matsamankati pun aku tgk dh xbetul,takkan TT pun nk jadi ABBA?
kahklahkah

azza berkata...

Drpd Zul ketayap, elok laie Azmin
Drpd Ibrahim katak, elok laie Azmin
Drpd Zaid mabuk, elok laie Azmin

Tanpa Nama berkata...

siapa tak nak wooo...jadi MB selangor tu - negeri paling kaya kat malaysia, kalau MB perlis yang kurang kaya tu pun berebut ni plak yang kaya...PKR ini untuk anak muda, jadi sebelum anak2 muda ni jadi gelap mata sebab demo kasi, kita gelapkan mata untuk reformasi. HIDUP PKR UNTUK ANAK2 REFORMASI, BUKAN DEMO KASI...hah..hah..hah

Tanpa Nama berkata...

Brader! cuba semak 24 cabang tu siapa ketua nya? Hahahahahha semua Matlaon.
Hanya 24 ketua cabang yang membantah sebab ahli lain tak tahu pun... hahahahhaaaaa kahkahkah
24 ketua cabang sebenar nya buat sila mata tetapi macam ahli silap mata jual ubat zaman dulu kala.

Omarasma berkata...

Bro Isham ko btol.. aku sokong! jika btol2 azmin ikhlas dan gentleman, nape die cakap mcm tu??
nmpaknya virus UMNO sedang merebak dlm PKR. para refomis, sila ambil perhatian. jika tidak segala usaha hanya sia-sia.

p/s: sib baik aku orang PAS. kah

Bigfish berkata...

Aku tak minat sangat pasal politiking nih. yang aku minat politik. Apa pun korang wat lah apa pun ahli politik oooiii janji BN-UMNO dikebumikan dlm next PRU.

bunbinban berkata...

Kalau org atas nal main politik kotor, kami org bawah pun pandai main taktik kotor.....ha ha ha...'ABAN' akan bergerak utk memastikan Ahmad Nizam kalah di MPT dan tidak terpilih lagi sebagai calon PKR Parlimen Temerloh. Biar tak bertanding dari meletakkan calon hampas, hampuras, bodoh sombong, tak buat kerja bla bla bla kecuali tumpang program PAS dan AMK cabang. Bro TT, ko sound sket member ko tu, jgn nak berangan.

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

MatSemanKati dah ambik cuti..hang tak ambik cuti kot Bro TT..pasal hang bukan orang PKR ..ha ha ha..

Aku pun tak tahu apa strategi PKR..asik keluar gadoh aje...tak baik untuk Pakatan Rakyat..dan yang pasti Chukong-chukong dah hantar Strategi untuk membodek ahli-ahli pemimpin dalam Pakatan Rakyat..ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

salam
@tukar tiub
bila engko menulis tentang KEBENARAN gua salute lu

dari Bongek Ke Newcastle

Tanpa Nama berkata...

bro...
seems that u macam sokong kem zaid n mustafal kamil ayub jerk?

bro...
seems that u tak sokong kem azmin jerk?

bro..
seems that u sokong zaid, means u sokong DSAI dan azmin perlu BERSARA Politik??

WHAT??
u suka DSAI bersara politik? TAK KAN dibenarkan sama sekali DSAI bersara politik wat masa nie...saper2 menyokong DSAI bersara politik, akan aku bantah sama sekali...

if betul bro sokong Zaid utk DSAI bersara politik, it means that, aku perlu lupakan TT buat masa ini...huhu sedihnya lihat keadaan PR sekarang nie...

adakah plan ameno telah berjaya...syabas para blogger sebelum ini yg menyokong PR...ada yg tersungkur, ada yang terus kan kemaraan...ramai jugak yg telah tersungkur n patah hati kat PR lepas isu nie...tapi pada aku ameno TETAP PERLU DIHAPUSKAN..

sayonara TT...

Tanpa Nama berkata...

padan muka korang,cakap pandai spr main undi la..la ni kornag pun sama.gile nak jwatan.korang sume ni macam babi!lebih teruk dari umno.tunjuk muka baik..isham pun bodoh gak pi sokong orang2 macam ni.usah nak menyorok la isha,.ko pun ahli pkr juga kan..haha..bodoh la korang selamanya.."undi PAS masuk syurga"

Rahwana berkata...

Kakakakaka spr tengah gelakan pkr...takda usul wat undi pos skali ke?ni hantu mai laut sulu ka laut celebes?

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Zaid, cikgu bad & mustaffa?????


nak tangguh apa pulak?
nak undian baru apa pulak?

esok kalau undian baru dan azmin pulak kalah.....

puak azmin pulak minta tangguh
puak azmin pulak minta undian semula

sampai bila nak habis?
sibuk undi cari pemimpin parti akhirnya lupa undi PRU13...

3 mangkuk ni apa punya bangang?
Micheal Shumacher tak pernah minta perlumbaan F1 diadakan semula walaupun dia kalah sebab dilanggar dari belakang oleh Alonso kat litar Sepang tempoh hari!!!!!


3

Tanpa Nama berkata...

once an UMNO always an UMNO

1Crony berkata...

Yang dikasihi Bro TT. Apa lah Bro, ikut majoritilah, ini tidak pula, Lu mau layan sangat 24 cabang tu..? Kalau Malaikat pun yang turun jadi calon, mesti juga ada double troublenya. Kerana yang mengundi tu manusia (24 cabang daun pokok kari) dan kebanyakan mereka ini metalitinya masih UMNO dan hidup berparti dan berpolitik hanya mencari peluang bagi mengenyangkan perut, ibarat "lintah kat betis". Kalau nak berubahpun amat mustahil. Percayalah, silap-silap haribulan mereka ni tak cukup sarapan yang diberikan oleh Azmin, tapi makan sampai terbelahak daripada Zaid Brahim (masing-masing orang berduit). Lu ni pula Bro, tak habis-habis sokong Cikgu Bad tu pasai apa? Sebab dia orang kampung Lu sahaja ke? Tengok... tengok? Baru orang kampung aje Lu dah senget sebelah Bro... Lu pun kalau diberi jadi pemimpin, rasanya 1000 kali lagi teruk dari Zaid atau Azmin. Itu pasai lah lebih baik lu kat platform sekarang.... Kolumnis komunis tua (komunis pun baik juga, cuma negara demokrasi yang kata mereka tak baik, begitu juga sebaliknya). Maaf Bro.

Tanpa Nama berkata...

David Copperfield=

Daud Padang Tembaga

Omarasma berkata...

kepada azza:

gua nk ty lu, agak2 klu azmin jd menteri, dia nk letak jawatan x atas dasar demokrasi dan keadilan?

p/s: lu ckp zaid mabuk, lu ni msti bekas org UMNO yg tertewaskan..jenis suka serang peribadi.xde modal lain

Tanpa Nama berkata...

aku rasa tt x sokong mn2 pihak..ap yg aku follow setiap hr dr blog tt dia cuma dedahkan kepincangan yg sedang blaku tok kita nilaikan..tok kita pilih jalan mn yg kita mau..aku ttp mau kuburkan BN UMNGOK UPCO PRu13 nnt..

Tanpa Nama berkata...

Tanamkan dalam kepala otak kita semua Terimalah ni semua perang saraf UMNO..
Dalam PRU 13 KITA MESTI undi PR..
KASI MAMPOSSS UMNO DULU..
Lepas PRU 13 kita BELASAH mereka2 yang buat HAL dalam PKR..
Kita kasi MAMPOSSS DIA ORANG PULA..
mampos umno dan mampos petualang2 yang berperangai UMNO dalam PKR...

Tanpa Nama berkata...

24 bantah. Yang dah buat pemilihan 87. Ingat yang sokong Azmin semua orang bodoh ke? Nak dengar protes penyokong/calun yang kalah? Penyokong/calun menang tak nak dengar??

Wa Pun Melayu berkata...

bro TT...

wa sokong lu... lu buatlah kenyataan apapun... ikut sukatilu

sikalang kita menaip xperlu jadik barua orang.. kene keluar konteks..

politik cara baru..!!!! sekarang TT lu boleh taip lu hentam UMNO, BN, PKR, Azmin, Anwar, Zaid berahim, PAS, DAP, Melayu, Cina, India, Iban dll..

itu hak TT... kita semua xboleh pertikai...

Wa pun xmau jadik barua TT... wa baca jugak TT punya tulisan...

keeheheheheheh

Tanpa Nama berkata...

dah dah...bior aku je jadi timbalan. azmin dll pegi layan gazal. Anwar balik permatang pauh jaga kawasan. presiden aku lantik bini aku. naib presiden anak aku. penasihat aruah bapak aku. kah kah kah

Tanpa Tiub berkata...

Nih, dok gelak2 tak habis.aku dah boring la, sama ja UMNGOK ngan PKR nih.. dua2 takbleh pakai..mangkok ayon..pelingkop segala harta, kaum kat malaysia

MahadeyBersiong berkata...

pukimak betul lah gaduh2 ni, punah harapan gua dengan PR ni lagi2 dengan nuar brahim tu..abih tu, siapa yg gua nak sokong ni?? Umno? fuck off, sampai mampus gua xkan pangkah umno..ahhh, jadi mcm TT lah, tidak pada pilihanraya, hanya turun ke jalan raya!

Marhaen Kacak berkata...

katanya zaid nak buat keadilan baru..nampaknya keadilan memang terlebih hebat dari UMNO.... umno lepas lebih 30 tahun baru ada penubuhan UMNo baru...

PKR baru nak betatih pun dah ade KEADILAN BARU!!! kahkahkah... hebat la depa sume....


Dato' Najib Buta Sejarah

Tekanipong berkata...

kenapa kita nk biarkan umngok berkubur?

kita patut biarkn umngok mati tak berkubur!!

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah akahkahakahkahkahkah dah macam grup gerombolan kahkahkahkahakahakahkah berebut harta rampasabn perang kahkaghakahakhakaha sanggup buat apa saja kahkahkahkahkahkahkahkah sampai pompuan dan diri digadai kahkahkahkahkah apa punya orang2 keldaian haprak kahkahkahkah mat jubo juga dipilih jadi ketua

shahmetal berkata...

@MdoubleM:

hehehehe. betul tu. mengundi PKR sama mcm undi UMNO. revolusi? taik korang la.