Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 November 2010

MINAH OBESE KAKI KELENTONG




JANGAN LUPA NAIK KERETAPI BUKIT



50 LAWATAN LUARA NEGARA BABIT KOS RM378,805.61 - berita haitran

KETUA Menteri, Lim Guan Eng serta Exco kerajaan negeri sudah melakukan sebanyak 50 lawatan ke luar negara sejak awal tahun ini sehingga bulan lalu yang membabitkan kos sebanyak RM378,805.61.

Daripada jumlah itu, Guan Eng serta dua Exconya iaitu Abdul Malik Kasim dan Law Heng Kiang, paling kerap ke luar negara iaitu sebanyak tujuh kali, masing-masing membabitkan kos sebanyak RM56,305, RM44,921 dan RM30,830.

Guan Eng (DAP-Air Putih) dalam jawapan kepada soalan bertulis Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), berkata Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman, melakukan lawatan ke luar negara enam kali dengan kos berjumlah RM54,765.

Bagaimanapun, Timbalan Ketua Menteri II, P Ramasamy hanya sekali saja melakukan lawatan ke luar negara yang dibiayai oleh InvestPenang, iaitu agensi promosi pelaburan kerajaan negeri.

Kos lawatan oleh Exco lain ke luar negara ialah RM30,542.88 bagi Chow Kon Yeow (empat lawatan); RM37,180.96 bagi Lim Hock Seng (lima lawatan); RM40,672.89 bagi Phee Boon Poh (tiga lawatan); RM39,745 bagi Law Choo Kiang (lima lawatan); RM16,410 bagi Wong Hon Wai (tiga lawatan) dan RM27,432.88 bagi Ong Kok Fooi (tiga lawatan).


LOKE : BELANJA PERJALAN MENTERI BERCANGGAH - mkini

Jawapan bertulis terbaru Menteri Pelancongan, Ng Yen Yen berhubung butiran perjalanannya adalah RM300,000 kurang daripada jawapan yang hampir sama diberikan dua minggu sebelum ini.

Ahli parlimen Rasah, Anthony Loke berkata percanggahan jawapan Ng semalam berhubung butiran perbelanjaan perjalanannya bagi Januari sehingga Oktober adalah RM1.28 juta tetapi jawapannya kepada MP Pandan, Datuk Seri Ong Tee Keat pada 28 Oktober lalu hanya mencatatkan jumlah RM1.58 juta.

"Terdapat perbezaan RM300,000... Adakah kerana menteri terlalu letih dengan penerbangan sehingga dia baca angka yang salah?” perlinya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


nota:
cuba bandingkan dua perbelanjaan
dari dua perntabira.

satu: seorang perempuan obese
merayau seorang diri dan lihat berapa duit
rakyat di bahamnya

dua:
lihat pula kerajaan pakatan – telus dan jelas dalam
menggunkan duit orang ramai
lihat pula minah obese ini bukan shaja sudah rembat
duit tapi bil pun nak tipu kah kah kah



4 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Banyak tu...soghag bejalan,belanjer sampai RM 1.58 juta.Dekat 5 kali gander daghi belanjer kerajaan P.Pinang untok tujuh lapan oghang.Handai tu!!!Mahai benor ker gheger teket kapai teghobang utk org betiner?Mahai ker gheger bilik hotel utk org betiner?Mahai benor ker gheger makanan yg dimakan olih org betiner?Berbezer benor peghangai org BN dgn Org PR ni.Jatoh ker status komer kalau naik kapai teghobang kelaih ekonomi?Jatoh ker status komer kalau tidor dihotel 4 bintang?Jatoh ker status komer kalau pergi makan direstoran biaser?Berbaloi ker dengan hasil keghojer komer tu.Yg teman dgn org yg samer waktu dengan teman ni,nak makan nasi kandor dgn ayor milo pon terketor2 lutut,itu pon duer tiger bulan sekali baghu meghaser pergi kedai mamak.Komer senang2 jer menggunerkan duit ghakyat.Dier ni tak pyh ler keghojer lain,keghojer meleborkan p****t jer keghojer nyer.Getek teman nengoknyer.

MdoubleH berkata...

ini minah klu lahir kat peking ke guangzhou ke paling2 pun jadi mami doll je ni.... klu jd menteri dah lama mati kena tembak.... ni kat malaysia tanah airku yg tercinta, bodek pm, bagi proxi projek line clear la.... nak bagi itu barang, kutu pun x selera.... kahh..kahh..kahh..... berserabai beb serabai...... cakap lu......

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah . . . shilake lu isyam, gelak2 gua. perempuan obese merayau ye hahahah....

azila berkata...

1sen pun siap kira.. itu baru betul