Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 15 November 2010

MARI KITA KETAWA ISNIN INI




KETAWALAH KAMU SEBELUM KAMU DI KETAWAKAN!




nota:
lawak berdiri/stand up comic ini di dewan sivik mmpj
pada rabu 10/11/2010 yang lalu

lawak berdiri bukan genre budaya baru
tok selampit tukang karut tukang cerita dalam
budaya melayu klasik termasuk dalam tradisi ini

humor politik pun bukan baru
sila lihat mak yong atau wayang kulit
atau dikir - lihat lawak yang disadur
dengan politik dan kuasa kah kah kah !


ZAID AKHIRNYA KELUAR PKR SEPERTI DI JANGKA - minsider

Zaid Ibrahim akhirnya keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) — sebagaimana telah dijangkakan ramai sebelum ini, seminggu selepas mengumumkan beliau menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden.

Isnin lalu, beliau mengumumkan menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden atas alasan diselubungi kepincangan dan kecacatan.

Malah ketika itu beliau juga mengumumkan akan melepaskan kesemua jawatan dalam parti dan hari ini memutuskan untuk meninggalkan PKR.

“Saya tahu hari saya dalam parti (PKR) sudah dihitung kerana pemimpin — pemimpinnya secara terus-menerus menyerang saya,” kata Zaid yang menyertai PKR 18 bulan yang lalu.

Kata Zaid, beliau mengambil keputusan keluar PKR kerana mahu memutuskan hubungan dengan pembohong dan penipu.

Minggu lalu, Zaid turut meminta Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pesaing jawatan timbalan presiden Azmin Ali agar meninggalkan PKR atas alasan mereka punca kepada segala masalah dalam parti komponen Pakatan Rakyat itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
sila rujuk stand up diatas
lebih awal memecah berita kah kah kah

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tukar tiub ikut langkah zaid? Satu kupasan ilmiah yang mesti di debatkan. Kahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkahkajkahkajgakahakahakahakahakaakakak masih lagi ada orang nak pecaya dengan kelentong aljiburie kahkahkahkahkahkahkahkahakahakahakahabaru jadi defuckto parti dah kelam kabut camnih,belum lagi dapat jadi perdana menteri kahkahkahkahkahkahkahkahkahakahakahaks bila la orang melayu nak jadi bijak dan tak dikelentong oleh cukong deva anvar neh kahkahkahkahakahakahaka

Tanpa Nama berkata...

Anwar x pernah kelentong sesiapa dia pemimpin berkarisma dan berwibawa.

Anwar dah terbukti hebat. Kau kecewa sebenarnya

Tapi malang kalau siapa percaya kelentong hisam rais yg melabon mcm bonzai ni.

Tanpa Nama berkata...

terbaiiiikkkkk...

Sudin berkata...

Patutlah...!!!

Udang bukan ular pun bukan

Di mana padi masak di situ tekukur jinak.

Ular belingkar di gulungan tikar

Di mana kayu bengkok di situ musang meniti

Apa yang hendak dikandorkan lagi Isham ?

Harapkan sokong,sokong membawa rebah.

Harapkan pagar,pagar makan padi.

Sanggup ke deme kedalam ?
Atau kita yang pecah kepala kena belantan ?
Deme elok je kulu-kelior.

Kalau jumpa ulor dengan........
Sape yang nak kita pecahkan kepalanya dulu ?

Pesan orang tua jangan lupa.

Sepanjang-panjang tali berpenghujung.

Rebung tak miang,bemban pula yang miang.

Tanpa Nama berkata...

eloklah tu berambus buat majal aje, Sungguh meloyakan

cicit ngah layor berkata...

Teman hormat pader dier ataih keputusan yg dier but tu.Dah prinsip dier mcm tu..aper nak buat.Dier laghi dr ghomah yg atapnyer dah bocor,tiber2 masok pulah dkm ghomah yg atapnyer pulak dah berlubang.

Sudin berkata...

Kalau jumpa ulor dengan........
Sape yang nak kita pecahkan kepalanya dulu ?

Teman maksudkan Bersih 2.0....!

Sape kepalanya?

Kenapa disembunyikan busuk...?

To read the law.....?

Because she's your friend ?

WTF...!

Deme boleh berjual beli rumah sesuka hati.....ada ghomah di london....duduk dalam Malaysian Bar.....jadah kepala bana apa kita sokong Bersih 2.0 kalau kepalanya lagi teruk dari ulor....!!!!!!!!!!!!!!

Petua isham....!
Kita kalah dek petua orang tua..!
Bukan jampi serapah poh kanan poh kiri......

Tak ada dah zaman dolak dalik....
terus terang.....!
Siapa Ambiga ?????

Kome saje je mencari masalah.
Lepas satu,satu.....

Tanpa Nama berkata...

aku pas nie nk tnk isham berjenake

Tanpa Nama berkata...

baru masuk dah nak suruh org lama berenti.anwar n azmin lebih dulu kenal pkr daripada kau la labu...

Bigfish berkata...

Senang macam nilah. Semua orang yang berperinsip dan nak tegakkan negara yang aman damai tanpa parti BN-UMNO yang bobrok tu, tubuh parti sendiri masing-masing.

lagi banyak lagi meriah, pah tu daftar sebagai PR.

Automatik dpt jadi presiden dan x yah pening2 kepala.

Ikan besar berkata...

Yang penting BN telungkup dalam PRU 13 nanti. Tubuh parti bayak2 pun ok gak, dah tentu dpt jd presiden sendiri.

dukun melayu berkata...

nice one dude

Tanpa Nama berkata...

hahaha, sama macam senior sekolah aku.. applu jadi engineer tak dapat.. apply jadi manager tak dapat.. dia gi register kompeni sendiri.. dapat jadi pengarah.. kendian jumpa, dia kasi kad, dia dah jadi ceo kompeni tu.. hahahaha

kowang nak jadi ceo, presiden, pengarah apa kelanchow tak? gi la register satu kompeni enterprise, rm60 jer.. kendian buat la kad kat kowang la ceo.. hahaha lanchow la..

selagi kita nama malaysia, negara dunia ketiga, sampai bilakan menatang ni akan berakhir? sampai kiamat kali ke 8 pun tak tentu abihnyer.. huhu..

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah kah ... hantam lah saja zaid, kau nak buat apa pun atau nak tubuh 20 parti baru sekali pun...yang penting sekali ialah......

UMNO, MCA, MIC N BN MAMPOS.....

kah kah kah

Ketul Batu berkata...

untuk 10:27. Anvar mulanya tutuh puki mak engkau, tak sedap juga kemudian dia tutuh jubur mak engkau tak sedap juga.... akhirnya dia tutuh jubur adik engkau tak sedap juga, kemudian dia main cara kuak lentang dengan adik engkau baru sedap.... Sebab puki mak engkau tak sedap? Dia main dengan keldai, nak dijadikan rezeki maka lahirlah engkau yang bodoh... banggang, benggap (seperti keldai) dan celaka. Ada puas hati kah?

Tanpa Nama berkata...

Dan akhirnya.....
pergi juga sang katak
meninggalkan kerak hitam pada pkr
yang tak akan hilang kesan zaman berzaman

dia tidak lebih tidak kurang
zul zahrin
di otak hatinya jawatan dan wang
bukan perjuangan

berpijak di manapun sekali
dia cuma tahu memilih mahkota
arahnya akan terus terusan sumbang
tapi masih mengejar bayang

dini hari nanti
dia akan menjelepuk jatuh
tanpa rakan kanan dan kiri
berkelana tanpa mahkota
tidak juga harga diri

dia tidak ubah
seorang pelarian
tidak tahu arah tuju
dalam perjuangan tidak menentu
akhirnya kecundang
tanpa dikenang.

Tanpa Nama berkata...

Pemuda PKR Segambut::

Siapa lagi yg berani spt zaid selepas ini?

Mustapa?? Bad?? azmin?? Sam??

Atau masih menunggu jawatan kosong??

Selamat tinggal Selangor!
Selamat tinggal Kedah!
Selamat tinggal PR!

Zaid! Jasamu dikenang!

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Bila nak tubuh parti baru??

Boleh korang tolon bagi nama cadangan parti Zaed nih?

Aku mulakan dulu:

1. Parti Pelingkop Baru
2. Parti Cap Botol
3.
4.
5.
6.
7.
korang bagi cadangan pulak....

Tanpa Nama berkata...

Malaon Malaya berkata....
tukartiub, aku kira joke Hotel California tu tak kena lah.

mosabit berkata...

woitt.. Ketul Batu ..

tak elok ko kata 10:27 macam tu..

dia tu ibarat ..seekor babi yg termasuk ke dalam perigi...habis air satu perigi jadi najis mughallazah...

ada idea macamana nak seretu air perigi tu???....

kah kah kah kah kah kah ....

dariana berkata...

Harapan kita semoga semua orang tahu hak dan tanggungjawab diri terhadap agama, masyarakat, dan negara.

Bercakap dan bertindak mengikut kewarasan bukan kesesatan.
- jalan JPJ panji.

Tanpa Nama berkata...

Bila tuan aji nak belah daaa??
dah pasti ke belum pasti??

belah laa
orang dah tak suka tuan aji tur!

semua taik2 yang tinggal tu tuan aji tolong bawak belah sekali haaaa

The Poyo Me berkata...

epic fail
dis one.

Tanpa Nama berkata...

aku
pernah kerja kat zico sekitar 90 an.kerja driver je....masa tu zaid belum datuk lagi...dan kerana tak puas hati dengan aku,en.nasuha.....orang diale..paksa aku tulis surat kenapa aku berhenti kerja...ulangi...paksa aku tulis surat untuk berhenti kerja.aku masih nak kerja ni tapi dipaksa berhenti....nampaknya stail di zico cuba untuk dipakai di dalam pkr.aku dari dulu lagi dah tahu dah zaid datang sebagai malaikat tapi akan pergi sebagai ular .cepatkan pkr dapatkan antidote.takan tak nampak....dari rasuah politik wang,jadi menteri,resign masa kemuncak dan bn tak kalah,masuk pkr dan terus attack no 2 post.apco pun tahulah mainan ni.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 21:56

Tukar tiub mana nampak. Sebab dah digula2 kan. Kau tanya tukar tiub buku tapai siapa terbitkan. Pasti tukar tiub akan berbelit belit sampai terbelit terus MINUM...