Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 15 November 2010

TEKNIK REMBAT TANAH KERAJAAN




JANJI OH JANJI !!!



nota:
untuk mereka yang muda pasti terlupa
sejarah ini:

seorang towkay china telah menembak
dirinya dalam rumah datuk mansor
menteri besar negeri sembilan

pasal apa? kerana ada janji dengan cukong
cukong tuntut janji
nasib baik ketika itu internet belum ada maka
semua kesah mati sahaja -

tak percaya? sila selidik dan tanya
oldtai negeri sembilan - semua tahu
kesah towkay china bunuh diri dalam
rumah resmi MB negeri sembilan kah kah kah


PERTIKAI PEMAJU PAGAR TANAH KERAJAAN
– melayau

KUALA LUMPUR 14 Nov. - Penduduk Desa Tasik di Sungai Besi di sini mempertikaikan tindakan sebuah syarikat pemaju yang memagar satu kawasan berhampiran sebuah tasik di situ yang dikatakan bakal dimajukan sebagai kawasan rekreasi.

Pengerusi Persatuan Penduduk Apartmen Desa Tasik Fasa 6B, Noor Azam Salleh berkata, walaupun pemaju itu dikatakan sudah memohon mendapatkan tanah tersebut tetapi belum ada sebarang keputusan mengenainya dibuat.

Sehubungan itu, katanya, syarikat itu tidak sewajarnya melakukan apa-apa di atas tanah itu walaupun ia bersambung dengan tanah milik mereka yang sudah dibangunkan.
Katanya, penduduk difahamkan bahawa sebahagian daripada tanah itu sebelum ini adalah milik pemaju tersebut tetapi telah diserahkan kepada kerajaan apabila kawasan Desa Tasik dibangunkan.

Noor Azam berkata, berdasarkan surat daripada Pejabat Tanah dan Galian Wilayah, Persekutuan Kuala Lumpur (PTGWP), permohonan kali ketiga pemaju itu akan dibawa ke mesyuarat Jawatankuasa Kerja Tanah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JKKT).

nota:
inilah cara cukong mengambil tanah kerajaan
cara nya cukup senang – mula mula pagar
kemudian dirikan bangunan kemudian tanam pokok
lepas itu cari pengawai tanah – lihat kawasan – cari ahli
majlis – beri china doll – kalau tak lulus juga cari yb
kalau yb tak dapat luluskan caro menteri – tunngu masa
pemilihan kerna menteri/yb perlu modal -

tak pecaya: pergi mapooslaaaa kalu tak percaya kah kah kah


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku percaya..

mhaneffs

Loyar Tua berkata...

Sampai mampoossss gua percaya. Selagi UMNO-BN perintah itulah modes operandinya. Kah Kah Kah.

matkambing berkata...

inilah kebenaran yang disorok oleh umno dari pengetahuan rakyat! nyahkan umno-bn pada pru13 nanati, jangan anda lupa!

Tanpa Nama berkata...

npk TT dh makin xde hujah...kahkahkah

Hashim berkata...

wa percaya

wa pernah jadi proxy pegawai tanah....modus operandi sama....ada tanah lapang cukong akan tanam kelapa sawit kemudian mohon kat pejabat tanah mintak MB sain...buh nama wa sebagai ahli lembaga pengarah...ada le 20% saham...

Bila permohonan lulus, wa jual semua saham kat cukong...wa dapat le 30% dari 20% tu....

Habis tanah kerajaan kena sapu....sape gadai tanah kerajaan...orang Melayu.

cicit ngah layor berkata...

Ader lagi satu!!!!Tak pelik tapi sangat benor.Dah berpuloh2 org cukong kawin dgn oghang asai,bukan sbb suker atau pon cinter,tapi pasai dapat tanah dengan senang.Daghi tahun 70an lagi cukong2 tu dah nampak jalan....Teman peghonah pegi Port Bihai diKelantan,..lawa2,putih2 anak dagher org asai tu teman tengok,sampai bekenan teman. Biler ditanyer...tau ler teman jawabnyer.Begitu ler juger diCendeghoyang dan bt 7 Tapah.Bangser teman koghang nampak lagi sampai kehaghi ni,tp cukong dah dekat 40 tahun dah buat jalan.

Tanpa Nama berkata...

biasa la tu.. kalo dengan PR? apa boleh dapat? nak balun pun susah..

kalo dengan BN, sempoi.. semua boleh kita rembat.. ini baru betul.. puki pun dapat, duit pon dapat.. ada masalah, boleh lari taruk taik kat orang lain hahaha

kes orang asal kene balun, itu biasa la.. puki free, sapa tak suka.. sama gak ngan ompompuan gila.. kehulu-kehilir, takder masyarakat amik pedulik.. bila dah bunting, baru la gadoh2.. lepas main, lu boleh blah la.. hari2 terinjat2 nak ngisap, tak ingat pulak masalahnye? cibai la rakyat malaysia ni.. kalau main cakap saja, semuanya dia bagus, dialah ahli syurga.. tapi buat kerja, serupa kepala butoh jugak..

orang kata lembam, dia ada degree.. ada doktor pulak tu.. kalo dah jenis lembik, doktor ka apa kejadah ka.. tetap jenis lembik jugak la.. jenis lembam.. tak dapek eden nak nolong erk..