Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 November 2010

SELAMAT HARI RAYA




UCAPAN DARI TUKAR TIUB



nota:
pelapur, penulis, juru gambar
penjaga teknikal
dan tim sidang pengarang tukar tiub
mengucapkan selamat hari raya haji

untuk yang balik kampong
berhati hati dijalan raya

untuk yang nak makan daging
berhati hati dengan kesehatan

untuk yang tak pergi ke mana-mana
ambil buku dan baca - sehari lima
muka surat hasilnya sebulan sebuah buku
setahun 12 buah buku - sepanjang
hidup banyak buku yang telah dibaca?


nota:
malas membaca
ada peluang kena tipu oleh khir toyo
kalau malas membaca ada peluang kena
tipu oleh azmin padang tembaga kah kah kah


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dan malas membaca juga senang ditipu oleh logik akal dari TT,kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

woit isham! dan semua pengunjung beragama islam... wa ucapkan...

Selamat Hari Raya Idul Adha !

Bigfish berkata...

Selamat hari raya aidil adha buat TT. Teruskan usaha murni anda melaporkan dan melawakkan berita politik semasa tanah air.

Hidup ku sehari x lengkap tanpa membaca TT.

Tanpa Nama berkata...

rajin membaca juga membolihkan kita mengetahui bahawa dari otak tt cukong ada sekurang kurang 2jenis.satu cukong yang dibenci kerana tt tak dapat apa apa daripadanya dan kedua cukong yang sedikit sebanyak tt bolih tumpang rezeki darinya.malangnya cukong yang kedua ini dah cabut lari.apa yang kita tunggu adalah bila tt akan ikut pergi bersamanya.
kah kah kah kah (pinjam sat amalan tt)

Awang Joe berkata...

lepas nie Malaysia akan jadik jadik Malageria laa pulak...hehe...

Tanpa Nama berkata...

Berzaman dah orang Muslim menyambut Raya Korban, malangnya sikap mahu korban bagi yang diperlukan tidak terbatin dalam jiwa raganya walaupun telah melalui pelbagai ritual dan prosedur agama, yang pentingnya bersatu sebagai kelompok Muslim menyembelih mamalia lembu/kambing dan sedekahkan kepada si miskin, menunaikan sembahyang sunat dan menanti lagi munculnya Idul Adha tahun depan.Cara sambutan Idul Adha sudah terbatin sejak beberapa kurun. Pengertian korban dalam era moden, praktikal dan manusiawi sejagat tidak pernah dihubungkaitkan.
Selamat Idul Adha kepada pembaca TT

Penanggah berkata...

selamat hari raya gak..

cicit ngah layor berkata...

Anak muder terutamenyer lebih suker bacer hiburan,dan ceghiter sensasi buat maser ni.Itu sbbnyer demer jadi pemujer artis.Bender2 yg berkaitan maser depan,demer tak peduli langsong.Itu sbb ghamai yg kener tipu hidup2.Sampai biler nak sedor pon tak tau. Dighi teman,bior ler teman kener tipu asaikan teman tau org tu tipu.Kener tipu tak aper....tak berdoser.Tapi kalau menipu,doser dapat,hukuman pon kener.Tp org besor2 tu tipu gerenti tak kener tindakan sbb demer ader amuniti.

Tanpa Nama berkata...

TT.. harini hari raya aji di mekah & guangzhou... kat malaysia belum lagi.. esok..

macamana nak berpadu-padu..!! wakakaka

Tanpa Nama berkata...

ngah, takkan kene tipu tak berdosa? kerajaan yang bodoh, asyik ditipu menteri.. tak berdosa ka kalo dia dah kowtim awai2? dia mana kenal dosa pahala, sbb tu dia tak rasa berdosa pun..

nak buat istana, bajet 100 juta pun, dah buleh buat 2 bijik sekolah dah, buleh 2000 budak2 buleh masuk belajar! .. ini 1000 juta, nak bagi seekor rajagopal melancap dan main burit dengan cina doll saja dua ekor, dan 3-4 ekor kerabat dia dalam istana tu?

kalo bodoh tak berdosa, aku pun mau jugak.. jamin terselamat api nuraka.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Sebelum Imam Syafie pulang ke rahmatullah, beliau sempat berwasiat kepada para muridnya dan umat islam seluruhnya.

Berikut ialah kandungan wasiat tersebut: “Barangsiapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah ia mengamalkan sepuluh perkara.”

1: HAK KEPADA DIRI.
Iaitu: Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.

2: HAK KEPADA MALAIKAT MAUT
Iaitu: Mengqadhakan kewajipan-kewajipan yang tertinggal, mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi, membuat persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah.

3 : HAK KEPADA KUBUR
Iaitu : Membuang tabiat suka menabur fitnah, membuang tabiat kencing merata-rata, memperbanyakkan solat Tahajjud dan membantu orang yang dizalimi.

4: HAK KEPADA MUNKAR DAN NAKIR
Iaitu : Tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat dan nasihat menasihati.

5 : HAK KEPADA MIZAN (NERACA TIMBANGAN AMAL PADA HARI KIAMAT)
Iaitu : Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menanggung kesusahan.

6: HAK KEPADA SIRAT (TITIAN YANG MERENTANGI NERAKA PADA HARI AKHIRAT)
Iaitu : Membuang tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka membantu orang beriman dan suka berjemaah.

7: HAK KEPADA MALIK (PENJAGA NERAKA)
Iaitu : Menangis lantaran takutkan Allah SWT, berbuat baik kepada ibubapa, bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperelok akhlak.

8: HAK KEPADA RIDHWAN (MALAIKAT PENJAGA SYURGA)
Iaitu : Berasa redha dengan Qadha’ Allah, bersabar menerima bala, bersyukur ke atas nikmat Allah dan bertaubat dari melakukan maksiat.

9: HAK KEPADA NABI SAW
Iaitu : Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan syariat, bergantung kepada as-Sunnah (Hadith), menyayangi para sahabat, dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah.

10: HAK KEPADA ALLAH SWT
Iaitu : Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia dari kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.

Mat lendir Kg Lonek berkata...

selamat hari raya TT
korban berapa ekor tahun ni?

Tanpa Nama berkata...

Malas baca kena tipu dengan tukar tiub dan zaid.

Tukar tiub seorang penakut dulu zaman UM bila demo berdepan dengan polis tukar tiub jadi lemah. Sampai diusung balik. Ini kadang kala menyusahkan rakan2 sosialis UM.

Tanpa Nama berkata...

Salam 'Eidul-Adha.....

Ketupat dibalut daun kelapa
Lemang sedap dari Selama;
Semakin serabut si bigpapa
Dicemburu sayang dari bikmama.

-M'sia 0 - Iran 3

kah...kah...kah

zeqzeq berkata...

Selamat raya, semua bani2 di Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Brader! kalau malas membaca ada juga peluang kena tipu Zaid Ibrahim sebab dia sorang je yang betul!
Kahkahkah mari join party baru Zaid Ibrahim PKFZ-Parti Keadilan For Zahid kahkahkah bolih jadi luncai untuk terus gerombolan berkuasa kahkahkah gua tetap UMNO putra kahkahkah!!!