Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 Disember 2010

BUAT BAIK SESAMA MANUSIA !




SEMUA AGAMA MEMBAWA AJARAN YANG SAMA






nota:
ada siratul mustakim
ada yang bengkang bengkok
ada yang hilang ditengah jalan
ada super highway




FAHAMAN PLURALISME AGAMA BERTENTANGAN DENGAN ISLAM :mStar

Fahaman pluralisme agama adalah bertentangan dengan ajaran Islam, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata fahaman pluralisme agama mampu membuat orang Islam terpesong dari landasan Islam sebenar.

"Fahaman pluralisme agama ialah satu kronologi yang dianggap sebagai kepelbagaian dan kemajmukan dengan membawa maksud semua agama adalah sama dan benar.
"Hal ini amat bertentangan dengan ajaran Islam sebenar kerana ia menyentuh soal akidah umat Islam.

"Islam adalah agama yang Ad-Din dan sempurna dan fahaman ini mampu memesongkan akidah umat Islam kerana membawa kesamarataan kepada semua agama," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI AJARAN SUNNAH WAL RASUAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. ORANG LAIN SEMUA SALAH… SUNNAH WAL RASUAH SAJA YANG BETUL… kah kah kah..

kah kah kah… GEROMBOLAN KATA SHIA INI TUDUH SEMUA ORANG SALAH … SHIA SAJA YANG BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah…. APA BEZANYA PANDANGAN INI DENGAN SUNNAH WAL RASUAH…. SAMA SAJA… kah kah kah…

17 ulasan:

pudakedah berkata...

Umat Islam di akhir zaman akan terbahagi kepada 3 golongan.

Hadis tersebut diriwayatkan oleh Abu Hurairah, artinya: "Bangsa Yahudi telah terpecah menjadi 71 golongan, kaum Nasrani telah terpecah menjadi 72 golongan, dan umatku akan terpecah menjadi 73 golongan. Semuanya masuk neraka, kecuali satu". Kemudian para sahabat pun bertanya: "Siapa mereka ya Rasulullah?".
Rasullah menjawab: "Mereka yang mengikutiku dan sahabat-sahabatku".

Hadis tersebut diriwayatkan oleh Hakim dalam kitab al-Mustadrak, (1/182). Riwayat Ibnu Majah dari Aans bin Malik menyebutkan umat Islam akan terpecah menjadi 72 golongan.

persoalannya kita di malaysia ni nak masuk dalam golongan yang mana? nak ikut syiah? atau nak ikut ahli sunnah tapi rasuah? (UMNO)..

ikutlah Al Quran dah Sunnah RAsulallah, beserta Hadis2 Rasullah sebagai panduan. Jangan nak samakan semua. nanti lari akidah...

Tanpa Nama berkata...

ko kalau tak tahu pasal pluralisme, jangan nak berhujah.

bigfish berkata...

Bagus jugak keluar cite fahaman syiah ke sunnah wal rasuah ke, sekurang2 nya buat orang kita mula buka kitab tengok apa ke jadahnya benda ni semua. belum masuk lagi cite islam hadhari, oooiiit ameno, islam hadhari anutan umno tu dah campak dlm longkang ke?

Datuk berkata...

Agama Islam ne sudah lengkap.. yg bermaslah adalah penganutnya.. ada ikut smua ada yg x mau ikut smua .. ada yg ikut sekerat2.. pluralisme adalah pendpt idea semata2.. bkn idea org Islam pun.. rasuah ka zina ka maslah pengikut itu tak mo ikut ajaran dan larangan Islam.. bkn maslah teras kpd asas agama itu.. krn Islam itu suda sempurna

Tanpa Nama berkata...

Dalam Malaysia ini Insya Allah, org Islam tidak samakan Islam dengan agama lain. Cuma kita nak tunjukkan sikap hormat shj. Masalah besar adalah orang Islam ada Quran, hadis, ijmak ulama; tapi tak pernah praktik dlm kehidupan kecuali nak solat, puasa dam kahwin 4; Inilah yang diamal gerombolan...cuma ada slogan Sunnah Wal Jemaah tapi sebenarnya...

Tanpa Nama berkata...

dalam byk2 ajaran yg teman kenali... teman kesan jamaah tabligh satu2nya jamaah yg mengikut 100% sahabat & sunnah nabi..

jamaah tabligh tidak disukai oleh semua jamaah termasuk yg membaca tulisan ni..

kalo kita kesan.. TABLIGH hampir2 mengikut apa yg disuruh.. mereka tidak mengelarkan diri TABLIGH tetapi orang ramai menggelarkan mereka TABLIGH sehingga dibenci..

biasanya benda yg baik sukar diterima kebanyakan manusia.. benda yg pahit juga sukar, benda yg berbeza juga sukar.. itulah TABLIGH..

northerner berkata...

banyak hal aku setuju dgn tulisan/pendedahan yg tt buat.. terima kasih...

Sebahagian lagi .. aku tak setuju termasuk la yg ini.. Bagaimanapun,.. aku tak reti nak komen apa2... hanya tak setuju..

MadeyBersiong berkata...

mana ada pluralisme pluralisme ni?? apa lancau ni? ko kalau dah menganut sesuatu agama tu dah tentu ko meyakini agama ko yang paling benar di antara agama yang lain. kalo dia menganut islam, dah tentu dia yakin islam yang benar, kalau dia menganut kristian, dah tentu dia yakin kristian yg benar..mana boleh jadi pluralisme? tinggal lagi kita wajib menghormati ajaran & pandangan agama2 selain yg kita anuti, takde lah sampai boleh cakap 'agama aku yg paling benar dari agama ko' pada penganut agama lain, itu bahalol namanya, nak buktikan agama ko yg paling benar dari agama yg lain adalah dengan perbuatan bukan dengan cakap2 kosong. Ini kat Malaysia, cakap Islam yang paling benar, tapi pemimpin2 islamnya perangai macam sial!

Tanpa Nama berkata...

MULUT CAKAP IKUT SUNAH WALJUMAAH
OTAK IKUT APCO
BAWAH PERUT IKUT CINA DOLL

group ni masuk kumpulan mana pulak?

Tanpa Nama berkata...

kat tempat aku di perak
ada jugak....
mlm baca quran ikut sunnah
siang pasang ancak kat tiang
perasap kemenyan pulak

ni boleh masuk sunah wal jamaah ke?
mufta sana sini kata yg macam ni kira ok

Ipoh berkata...

Dulu orang Yahudi (zaman kitab Torah) pun claim macam ni jugak, depa la yang betul, depa saja la yang LAYAK untuk masuk surga, yang lain CONFIRM neraka.
[62:6] Say, "O you who are Jewish, if you claim that you are GOD's chosen, to the exclusion of all other people, then you should LONG FOR death if you are truthful!" [62:7] They will never LONG FOR it, because of what they have committed. GOD is fully aware of the wicked.

La ni Menteri ni pulak kata yang sama, di Malaysia ni hanya Melayu dan yang berdaftar Islam dalam IC aje yang DIJAMIN surga, yang lain JAMIN Neraka walaupun depa lebih “righteous”
[2:94] Say, "If the abode of the Hereafter is reserved for you at GOD, to the exclusion of all other people, then you should LONG FOR death, if you are truthful." [2:95] They never LONG FOR it, because of what their hands have sent forth. GOD is fully aware of the wicked.

Dalam ayat [2:94] Allah suruh bagitau Menteri tu, kenapa hang tak doa untuk mati cepat, kalau dah confirm surga, buat perabih beras aje hidup lama-lama.

www.submission.org

Kampung Kelawar berkata...

Dalam soal beragama sudah jelas cuma kecetekan pengetahuan atau kurangnya ilmu menyebabkan kita mula sangsi bila orang memperkatakan dengan menggunakan pelbagai istilah.
Yang jelas,agama engkau,agama engkau.Agama aku agama aku.Agama engkau tidak sama dengan agama aku.Namun berbuat baik dan berhubung sosialisasi dengan mereka agama lain,adalah dituntut.
Tidaklah sampai kita perlu menggadai akidah untuk menunjukkan kita bertoleransi.Kerana setiap sesuatu ada batasannya.Mana ada dalam dunia ini kita boleh buat apa saja dalam hidup kita tanpa mengambil kira hak orang lain.Orang yang tidak percayakan Tuhanpun apabila berlaku musibah keatasnya dia akan mencari dan menyebut Tuhan untuk membantunya dalam menghadapi ancaman dan bahaya yang besar.

Tanpa Nama berkata...

hg btul2 bodohla isham.. Islam x sama dgn agama lain.. Islam adalah agama tertinggi, xda agama lain dpt menandingi dia.. org2 mcm hg ni la yg blh menyesatkan orang hg tau dak? kalau x tau bab agama jgn dok sembang bab agama la woi.. dah tua buat cara tua.. p mengaji pondok bagi paham balik apa yg hg dok sebut selama ni.. bangang!!!

shahmetal berkata...

Haha dey tambi mula berbicara hal agama kesian..

Ntah tau ke idak makhluk isam ni pasal pluralisme?

Er tapi pasal Islam pun, paham ke tak?

Hehe.. aku pun jahil jugak bab2 agama ni.. tapi aku rasa kalau tak tau ni.. lebih baik jgn bertempik sana sini. politik takpe lagi..

pakcik.. bawak2 la beramal ye di usia2 emas ni. moga2 dapat hidayah.

Tanpa Nama berkata...

semua agama samawi adalah datang dari tuhan yg sama, cuma agama mana yang masih menggunakan rujukan (kitab) yg sama dari tuhan? masih suci dan terpelihara dan tanpa apa2 campurtangan versi2 manusia? lu fikirlah sendiri..lu ada jawapnya. So macm man boleh kata agama sama padahal rujukannya(kitab) brbeza....cuma bg kamu agama kamu dan bagi kami agama kami.

Tanpa Nama berkata...

aku stuju ngan northerner.

Tanpa Nama berkata...

Bro, Islam Plural = menyamakan agama Islam dengan agama lain (sama taraf dengan agama lain) = sesat. Betul lah apa yang menteri tu cakap.