Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 Disember 2010

IMAM MONGOL BEFATWA LAGI



MASJIB BURSA SAHAM IMAM MONGOL




MASJIB SIBER IMAM MONGOL




MASJID PATUT JADI PUSAT PEMBANGUNAN EKONOMI UMMAH
– berita hiaran

Najib Razak mengajak umat Islam termasuk golongan belia di negara ini menjadikan institusi masjid sebagai pusat pembangunan ekonomi ummah dengan memanfaatkan kawasan pekarangan sebagai pusat perniagaan dan aktiviti pembangunan sosial.

Perdana Menteri berkata, masjid yang dibangunkan kerajaan wajar dimakmurkan dengan kegiatan itu, selain menjadikannya pusat perpaduan umat menerusi pendekatan ibadah wajib secara berjemaah di situ.

Beliau berkata, institusi masjid selama ini diakui berperanan sebagai pusat kecemerlangan dan pengembangan ilmu dengan mewujudkan perpustakaan mini, kelas bimbingan pelajaran, majlis percambahan minda termasuk mengadakan aktiviti perniagaan yang secara langsung berupaya meningkatkan pendapatan masing-masing.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… MACAM MACAM IDE BODOH DILONTAR…. kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA NAK MENIPU ORANG MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… NAK TUNJUK MALAON INI ALIM LAGI ULAMAK… kah kah kah…

woit…. PERNIAGAAN… ADA BURSA SAHAM… ADA BANK… ADA PASAR JUAL BELI… kah kah kah..

kah kah kah…. MASJID INI TEMPAT AMAL IBADAT…. MENCARI KETENANGAN… kah kah kah..

kah kah kah... CADANGAN IMAM MONGOL INI BUKAN MASJID TAPI MASJIB... kah kah kah

nota:
kita telah banyak mendengar bahawa masjid ini
perlu dijadikan tempat ekonomi?
kita telah banyak mendengar bahawa masjid ini
perlu dijadikan tempat buku?
kita telah banyak mendengar masjid ini
perlu dijadikan tempat it

semua ini bercakap dari hidung
perpustakaan yang ada sekarang pun kosong
budaya membaca amat rendah
nak buat tempat buku apa kah kah kah

niaga?
aked mara sunyi sepi
nak buat masjid tempat niaga apa?
niaga ganja? kah kah kah

woit … gila apa nak jadikan mnasjid bursa saham
temat jual beli – macam lah malaon ini tak
pernah pergi masjid

masjid nak ganti siber café
nak tengok laman baby rina
dalam masjid kah kah kah


8 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Nak niager aper yob ooii!!!!!.Lepaih habih sembayang fardhu,pintu pagor kener kunci dek tok imam. Mujor lagi Mesjid Batu Permatang Pauh tak ader pagor....bulih juger kawan kiter tu berniager ketayap dgn minyak wangi.

Tanpa Nama berkata...

kebodohan najib x dapat dibendung lagi..nasib bek bodoh tak berjangkit

Tanpa Nama berkata...

woit TT, lu baru bangun tidor ka? kepala hotak mamat ni memang sengal dari dulu, mana ada satu idea dia yang boleh pakai!!! buatla bilik mkhas untuk berjimak, barula makmur masjid. ajk masjid xyah dah sebok nak balik tergesa gesa lepas baca yassin malam jumaat sebab dah ada port jimak..... lepas 5 minit rehat boleh mandi dan sambung semayang ke berzikir ke kuliah ke kan bagus.

opisboi berkata...

imam besau najib al-monggol akan berfatwa masjid kena ada tempat karaoke supaya lebih ramai org ke masjid.ini di sokong olih anak badak bermoncong babi..oink..oink

Tanpa Nama berkata...

buat niaga kat masjid bukan tak boleh
boleh buat

tapi masalahnya, hari jumaat aje ada pelanggan. hari lain terutamanya malam, pelanggan cuma ada 5 ke 6 orang.

itu pun pelanggan yang sokong pas
pelanggan amno, susah sikit nak beli
sbb, mesjid pun jarang2 pergi

pelanggan amno lebih suka lepak kat pusat perniagaan mamak
muda2 amno lebih suka beli kat mek dogal dan kentuki fried fuck

jangan harap la fatwa mat mongol nak bejaya
setakat fatwa aje, bole laaa
nak pakai, tak payah laa

golok perak berkata...

keh keh keh .... teman nak tunggu sahibul samahah Imam Monggol keluarkan fatwa mak janda mengaku dara keh keh keh ... ada berani ...???

Kampung Kelawar berkata...

Ini satu idea bangang dan nak menipu orang Melayu.Najib sudah hilang kuasa nak bagi atau menyediakan tanah tapak dan pusat perniagaan untuk orang Melayu???.
Bukan nak bagi ambil pulak lagi tanah masjid.Perkarangan masjid besar sangat ke kerajaan bagi hinggakan boleh nak bina pusat pasarraya.Kalau setakat dirikan khemah macam pasar malam tak payahlah Najib keluarkan kenyataan atau sidang akhbar nak menjana ekonomi orang Melayu.Cukup sajalah kenyataan itu dikeluarkan pengerusi jawatan kuasa kemajuan kampung.Buat malu aje.Nanti bila dirikan khemah nanti Najibpun datang rasmi.Buat diketawakan orang cina aje.Orang cina buat pasarraya yang besar besar tak payahpun panggil menteri rasmi.
Sudahlah perkarangan masjid tak muat nak parking kereta sehingga sejauh mata memandang letak kereta nak sembahyang terutamanya sembahyang jumaat.Itupun nak jugak tanah masjid dibuat tempat berniaga.Sudah sudahlah nak menjahanamkan dan menipu orang melayu

Reezl berkata...

orang yg cakap tu kalo dia tunjukkan teladan pergi masjid boleh la pakai statement ni...