Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 Disember 2010

JANGAN HANYA PANDAI MEMBEBEL - LAKUKAN SESUATU !




JANGAN PANDAI KOMPLIN SAJE



nota:
merungut tak selesai masalah
kalau halau gerombolan
baru hidup selesa







KENAIKAN HARGA: NGO DAN ORANG RAMAI MARAH
- mkini

Kenaikan harga barang kawalan seperti minyak, diesel, gas asli cecair (LPG) dan gula kesan daripada rasionalisasi subsidi mendapat bantahn meluas daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Penasihat Gabungan Persatuan Pengguna-Pengguna Malaysia (FOMCA), Prof Hamdan Adnan menyifatkan kenaikan harga minyak RON95 adalah tidak wajar kerana minyak merupakan nadi kepada rakyat.

"Kalau gula naik, tidak apalah, tapi kalau harga minyak naik, rakyat di negara ini akan makin terdesak kerana minyak menjana pembangunan negara.

"Rakyat banyak menggunakan bahan tersebut dan pertimbangan mengenai kenaikan harga minyak adalah perlu," katanya kepada Bernama.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. KALAU MARAH … DATANG MASJID NEGARA ESOK… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MARAH LAKUKAN SESUATU… kah kah kah..

kah kah kah… JANGAN DUDUK MEMBEBEL…. kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN TERUS KENA TIPU... kah kah kah..

nota:
tunjukkan kemarahan
datang berdemo esok
dimasjid negara !


10 ulasan:

Orang Kelawar berkata...

Kalau dah dasar pembodek dan penakut memang dapat dikesan dari apa yang diperkatakannya.Mamat ni kata,kalau gula naik tak apa la.Minyak tak boleh naik sebab minyak menjana pembangunan negara.Ini cakap apa ha...,ha...
Kalau nak pertahankan orang ramai atau rakyat tambahan pula sebagai FOMCA,perlu pertahankan semua barang keperluan.Mungkin alasan gula tak apa naik sebab membawa pelbagai penyakit.Pooraahh.Kalau betul pejuang dan memperjuangkan rakyat agar tidak menderita akibat harga barangan naik,buktikan datang besok ke Masjid Negara.Haa...,ini baru cakap serupa bikin.Kalau tidak bagi jawatan yang cantik itu kepada orang lain.

IbnAbdHalim berkata...

Sepatutnya kita harus ucapkan terima kasih kepada KERAjaan UMNO/BN kerana menaikan harga minyak dan barangan. Dengann berbuat demikian akan mengundang padah kepada hayatnya, tapi oleh kerana rata-rata orang Melayu (penyokong UMNO) telah dimandulkan dan dah menjadi tongong, maka harapan untuk UMNO mampus awal sukar sedikit dicapai. Naka pergiatkanlah segala day dan usaha supa UMNO cepat-cepat MAMPUS, KOJOL, TUMPOR dan KIOK.

HajiKepalaLembu berkata...

Tak rock lah macam ni..baru naik sikit dah bising..kerajaan pun menanggung beban juga..harga bukan naik..cuma subsidi dikurangkan..tu saja

W 7 berkata...

Kata mat mongol rakyat sudah mula sokong BN/UNGOK. Dalam masa yang sama polis akan tangkap dan dakwa perhimpunan yang akan diletakkan HARAM dalam undang-undang.
Jadi baru lah dapat curi sumber dana dari hasil kenaikan minyak dan gula. Dari hasil kecurian dana tadi, ada lah kekuatan untuk persediaan pilihanraya (PRU 13). Kalau tidak rakyat patah balik ke pakatan rakyat. Dah berbagai program mat mongol dah huru hara kan pakatan rakyat, setidak-tidaknya mat mongol dah dapat pengundi atas pagar.... Oops ini hanya ramalan saya sahaja...kha...kha., kha

CERITA LEBAT berkata...

yes!..gua pun nak dtg..protes bawak basikal keliling kl..

SIR berkata...

Al Fatihah kepada roh dan keluarga Penarik Beca di atas kepulangan anak beliau yang kembali ke rahmattullah sebentar tadi.

haluankiri berkata...

Salam TT and the gang..
" Kenapa semua nak riuh pasal harga minyak naik .. dulu aku isi RM3.. skrg pun aku isi RM3 .. mana ada naik pun " ... itulah thp pemikiran org yg UBN mampu tipu ... namun kita kena ingat UMNo akan terus BELA kumpulan manusia jenis ini .. demi hayat mereka.. skrg jd tugas kita semua SEDARkan makhluk2 ini.. makhluk yg Allah bagi akal utk berfikir sendiri dan utk org lain .. tp dia guna akal utk diri shj .. langsung tak guna . dan mmg tak bleh pakai pun .. nasihat aku .. kalau nak jadi BODOH .. jgn ajak org lain .... jd BODOh sm ..

Tanpa Nama berkata...

rakyat sangat mudah diperbodohkan, apabila UMNOBNAPCO menang dalam pilihanraya mereka berasa angkuh dan semakin angkuh bila kuasa mereka bertambah kukuh, rakyat ditipu dengan kelicikan puak pemikir UMNOBNUPCO untuk menidas rakyat, itulah kebijaksanaan pemimpin aumnobnupco.

kuasa diperlukan untuk menindas rakyat. padan muka pada raktyat yang di perbodohkan.

HIDUP UMNOBNUPCOYAHUDi...

Tanpa Nama berkata...

Aku terkejut beruk lah brother TT.
Memang UMNO ni dari spesis beruk..
kalau tak percaya cuba taip 'beruk' kat google dan enter...lihat siapa yang beruk sebenarnya..
hampir tak percaya aku..
patutlah minyak naik..
kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

FOMCA ni NGO cibai.. sohai..