Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 Disember 2010

SATU LAGI BERITA TIPU MELAYU






JAUHI DIA BETES !



nota:
doktor telah menasehatkan cara muarah
untuk mengelakan dari dia betes
berak mencangkung
ikut teknik gambar ini kah kah kah




MASYARAKAT DI ANCAM DIABETES – berita hairan

Penyakit jantung dan diabetes akan terus menular dan mengancam kesejahteraan masyarakat jika kegiatan bersenam dan beriadah tidak menjadi budaya dalam kehidupan mereka.

Pengarah Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, Dr. T. Ramelah T. Senik berkata, masyarakat perlu mengorbankan sedikit masa untuk bersenam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu selama 30 minit atau berjalan 10,000 langkah setiap hari.

Menurut beliau, terdapat bukti saintifik bahwa penyakit tidak menular dan boleh dicegah melalui amalan gaya hidup sihat.

Di samping itu katanya, adalah perlu bagi masyarakat membuat pemeriksaan kesihatan bagi mengetahui status kesihatan dan risiko penyakit di samping sentiasa menjaga berat badan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PERHATIKAN KAN BERITA … MASALAH DIA BETES LAGI… kah kah kah..

kha kah kah… DIA BETES BANYAK DI TERANGANU … KERANA MINYAK MURAH DI TERENGGANUNG…. kah kah kha…

kah kah kah…UNTUK MERNJAUHKAN DIA BETES . KURANG KAN MINUM MINYAK…. kah kah kah..

kah kah kah.. KURANGKAN MANDI MINYAK….JALAN KAKI SELALU….kah kah kah

kah kah kah... KALAU HARGA MINYAK NAIK... MAKA DIA BETES KURANG... kah kah kah..

woit... INI LOJIK GEROMBOLAN... kah kah kah..

nota:
kali ini bila harga barang baik
para munkee tidak pula lagi membuat bandingan
dengan negara jiran atau negara sweden. trik lama
ini telah masam. orang ramai telah bosan.

kali ini atas nasehat zionis apco – para munkee
mula bercakap tentang kesehatan yang bersangkutan
dengan kenaikan harga barang barang. seolah olah
munke munkee ini prihatin terhadap kesehatan
orang ramai pooooooooooooooorah !


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak melancap pun pakai minyak... sbb tu bila harga minyak kenderaan naik, harga minyak masak dan segala minyak di pasaran pun naik.. dapat mngurangkan dosa melancap..

bagi yang berlagak warak tu, nasihatkan orang lain supaya menghindari dosa melancap.. tapi lu muda2 dulu melancap, tak apa.. allah dah ampun.. lanchow la lu..

cicit ngah layor berkata...

Komer ingat ghakyat ni bahlul sangat sampai tak tahu nak jager kesihatan.Komer ingat ghakyat ni tak sayang nyawer.Semuer cakap2 ni keluor daghi org yg tak gosok gigi.Cakap jer teghang2 yg komer nak naikkan gheger guler,habih ceghiter.Tak payah panggil org tak bergosok gigi bercakap bagi pehak komer.Seomor teman yg tuer bangker ni pon belom peghonah lagi teman tengok org malaysia ni ambik duer tiger sudu guler teghuih makan berjagai jer.Maknernyer org pon tahu akibatnyer kalau makan manih berlebihan.Perbendaharaan dah keghin gamaknyer.

Tanpa Nama berkata...

kapitalist memang 'prihatin' tentang kesihatan, kalau dah ramai sakit , produktiviti kurang, duit masuk pun kurang, nanti sakit otak jadinya. bila harga gula/minyak NAIK, keluarlah 'prihatin' nya. Dalam media kata jaga kesihatan, dalam hati kata duit yang akan masuk sudah JUTA-JUTA dan tak akan putus masuknya.....

Waaaa kah kah kah

MadeyBersiong berkata...

barang dah naik, dah tentu kerja pun macam robot sebab nak tampung belanja sara hidup yg makin menggila ni.. dah kalau kerja macam robot, time bila pulak nak "bersenam tiga kali seminggu selama 30 minit atau berjalan 10,000 langkah setiap hari".?? babi betul lah, lu dah naik kan harga lu senyap2 sudahlah, ini lu lagi bikin panas dengan berita2 mcm ni, pukimak lu Rosmah!

Tanpa Nama berkata...

satu ayat yg bangang dari kerajaan bangang...kalo mcm tu suruh menteri-menteri atau bik mama kalau attend apa-apa function, suruh dorang berlari dari putrajaya..ni la kalo dah bangang tak boleh di ajar...

Ontahsaponamo berkata...

Hello Bro, u urang x tak faham ke? kan Pok Jib dah umum suntikan uwang 9 beliun lagi untuk nak menjana ekonomi negara untuk kepentingan rakyat? so rakyat kena bagi uwang yg lebih le kat Pok Jib tu,,,, betul ke apa yang aku cakep ni?......

Tanpa Nama berkata...

munkee sebok pasal kesihatan,kapitals bapa munkee sedut air p&%i mak dia.yelah nak bagi subur peranakan.kalau ramai mati,lagi bagus bagi bapa munkee sebab boleh recrute generasi baru jadi munkee sama.senang sikit kerja bapa munkee nak meramaikan orang bodoh macam para munkee upahan ni.cerita ibarat beginilah........cukai rokok dia gunakan untuk iklan jangan merokok.cukai dia sebat,pengiklan kroni dia,hospital dia swasta,ambil hati dgn klinik 1 malaysia yg anak wa 7 tahun pun boleh kata klinik bodoh,lepas tu surunh orang jangan merokok. INILAH SISTEM PALING PUKIMAK DIDUNIA YNG MENJADI AMALAAN PARA UMNOKEE ...UPS SILAP,,,MUNKEE...PORAH.PI BALIK BERAKLAH LU ALL PARA MUNKEE.