Rabu, 1 Disember 2010

KETUA MAJLIS AGAMA APA ?



ADA FATWA HARAM BERTANDING?




nota satu dailok teater pendek:
mamat: tak boleh bertanding?
minah: pasal apa?
mamat: ada fatwa?
minah: sapa tak boleh tanding?
mamat: ali rustam
minah: ali apa ? ali rustam kah kah kah
mamat: kenapa ketawa kah kah kah?
minah: dia nabi bani kami kah kah kah


PERWAKILAN PKR HINA ISLAM – berita hairan

Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka (MAIM), Mohd Ali Rustam membidas perbuatan pemimpin atau ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang bukan Islam, membuat tafsiran ayat al-Quran secara tidak betul.

Beliau yang juga Ketua Menteri Melaka berkata, tindakan seorang perwakilan PKR membuat tafsiran ayat al-Quran dalam surah Ali-Imran itu adalah satu penghinaan kepada agama Islam.

“Ini kerana, dalam ayat al-Quran itu sudah jelas disebut mereka yang beriman dan yang percaya kepada Allah. Jadi, bagaimana dia (perwakilan) hendak mengajar orang Islam yang percaya kepada Allah, sedangkan dia sendiri tidak beriman, tidak percaya kepada Allah.

“Jadi, kerana itu, isu agama tidak boleh dibuat main-main, terutama tafsiran dibuat terpesong daripada taksiran sebenar al-Quran.

“Ini satu perkara yang tidak wajar berlaku dan ia berlaku kerana pembangkang seperti PKR dan PAS ingin mencari sokongan politik dan mereka membenarkan orang bukan Islam mentafsir ayat al-Quran secara salah bertujuan meraih sokongan politik semata-mata,” katanya ketika ditemui di Seri Negeri, Ayer Keroh dekat sini, semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… ALI RUSTAM?…. kah kah kah..

woit… ALI RUSTAM JADI PENGERUSI MAJLIS AGAMA?…. kah kah kah…

woit….. ALI RUSTAM …. KAH KAH KAH KAH KAH….. kah kah kah

kah kah kah… ALI RUSTAM….. KAH KAH KAH… BIAR BETUL…. kah kah kah

kah kah kah… NAMANYA PENUHNYA MOHD ALI RUSTAM…. kah kah kah..

kah kah kah… KETUA MAJLIS AGAMA APA?..... kah kah kah…

kah kah kah… INI BERITA BETUL KE….. SALAH CETAK?.... kah kah kah

nota:
kassim baba dan 40 orang penyamun
bila nak pakai ? kah kah kah

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pengerusi majlis agama yang nak jadi imam sembahyang pun tak tau.
elok benar ketua tua belia ini berkawan dengan hero video lucah mca yang baru baru ni pertikai kerajaan kelantan tutup(kata dia)kedai pada hari raya Aidiladha yang bagi pengerusi majlis agama ini bukan satu perayaan Islam.

Tanpa Nama berkata...

Ali Rustam kena la jadi Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka; kalau tak jadi, dia tak dapat nak gunakan wang zakat demi kepentingan politik diri sendiri dan kroni gerombolan. Ini berlaku pada semua negeri. Malah masjid punya jawatankuasa pun dipenuhi oleh orang gerombolan.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Hoi Rustam!! al-Quran itu diturunkan UNTUK SEMUA BANGSA daa!!! Baik manusia mahupun bukan manusia. Bukan bapak ko punya; bukan bapak mufti perak yg punya. Adalah terlebih baik non-muslim yg cenderung kpd kebenaran dan keadilan daripada org2 macam engkau yang macam Tuan Penasihat 20perseen yang bertuhankan dollar dan ringgit kah kah kah kah!

cicit ngah layor berkata...

Soai betoi ker tak betoi ker,beriman ker atau tak beriman ker,itu soai lain.Yg penting nyer disini,PAS telah pon berjayer menaghik minat non Muslim kepader Islam.Selamer haghi ni tak peghonah lagi teman dengor non Muslim dr MCA,MIC,Gerakan atau PPP yg merujuk kpd ayat Alquran dalam ucapan demer.Nak memperlekeh lagi,ader..Contoh nyer bintang porno memperlekeh kerajaan negeghi Kelantan baghu2 ni.Tiap2 yg baghu,tentu ader sikit sebanyak silap salahnyer.Itu bulih diperbetoikan.Kpd YB Kasevan...jangan pedulikan puak2 ni,belajor lagi pader org bijak pandai dlm bidang ini,semoger YB mandapat petunjuk kejalan Islam.

Tanpa Nama berkata...

Pengerusi Majlis Agama Islam Melaka?????...cit...buat malu aje...Apalah lahabau punya melaka ni...kaki penipu dan perasuah jadi pengerusi...oooo...baru tahu...itu ISLAM UMNO...dengar kata malaon ni nak dilantik jadi Ketua Penerangan Umno...elok sangatlah tu.....lagi cepat lingkup Umno...kahkahkah

terjun.tanpa.parachut berkata...

Kau nampak itu pinto besar.......berambos setan, jangan ko pandai2 nak mengabihkan duit zakat...

Tanpa Nama berkata...

remember remember, the fifth of disember...

Tanpa Nama berkata...

saya rasa didalam perkara ini adalah perlu pihak yg arif menegur dimanakah yg benar dan berfikir secara ilmiah dan mendalam sebelum berkata-kata. Takkan mendengar ulasan seorang ustaz menjadikan mereka terus pandai tanpa mengkaji sedalamnya ilmu dan pengetahuan atau hanya dengan lulus SPM dalam bidang agama tiba-tiba lebih pandai daripada mereka yg diperakui ilmunya disebabkan sesuatu perkara.x perlu mencaci semata2..disebabkan x suka kepada sesuatu golongan..cthnya umno dan tutup mata utk kebenaran.ada perkara yg kita perlu berada di pihak pakatan dan bukan semua perkara kita perlu setuju. dan ini menjadikan kita boleh berada didalam paksi yang betul dan boleh untuk memilih dimanakah yang baik utk kita.Jgn sampai kebencian mengatasi kebenaran dan kewarasan.Agama bukan Mainan..Hidup PKR