Ahad, 19 Disember 2010

PEMIKIR DAN INTELEKTUAL




BUKU YANG WAJIB DI BACA



nota:
sila cari buku buku dan
tulisan dr ali shariati
pemikir, intelektual dan
revolusiner iran

pandangan dan falsafah dari ali shariati
telah mengubah peta dunia islam.



IPT PERLU BERTINDAK TEGAS TERHADAP PENYEBAR SYAIAH : KHALED – berita hairan


JOHOR BHARU: Pentadbir institusi pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta hendaklah mengambil tindakan tegas terhadap pensyarah atau pelajar yang terbabit dalam ajaran Syiah, kata Menteri Pengajian Tinggi, Mohamed Khaled Nordin.

Beliau berkata, ini kerana fahaman Syiah bercanggah dengan ajaran Islam di negara ini.

Katanya, kerajaan bimbang dengan pembabitan pensyarah kerana perawakan mereka boleh membantu mengumpul ramai penyokong fahaman itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PENGANUT SHIAH ADALAH ISLAM…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU TIDAK MACAM MANA IRAN.. LEBANON.. IRAQ… DAN PAKISTAN JADI AHLI OIC…kah kah kah..

kah kah kah… SALAH DARI PANDANGAN SUNNAH WAL RASUAH… kah kah kah..

kah kah kah…. SHIAH JADI AJARAN SESAT DARI PANDANGAN SUNNAH WAL GEROMBOLAN…. kah kah kah…

kah kah kah…. KENAPA AMBIL KOMISEN BELI KAPAL SELAM TAK DI ANGGAP AJARAN SESAT… kah kah kah…

kah kah kah… KENAPA JUAL TANAH TUDM TAK DI ANGGAP AJARAN SESAT… kah kah kah..

nota:
ajaran shiah ini amat menarik anak anak muda
ini kerana ajaran shiah menentang imperialis anglo-amerika
sunni cara saudi mengajar semua jadi barua amerika
kerjaan shiah iran bangun menentang kuasa imperialis amerika
cara sunni saudi tunduk dan menyembah amerika

shiah menentang isreal
sunni saudi menyokong isreal – mesir dan jordan ada hubungan diplomatik
shiah menentang one isreal
sunni wal rasuah menyokong one isreal
shiah menentang apco
sunni wal gerombolan di sokong oleh apco

lihat bezanya antara sunni dan shiah kah kah kah



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gerakan ala Talibanisasi ke atas syiah - Dr. Asri Zainal Abidin...silap tu dok....sebenarnya gerakan JAWA-NISASI DAN KHUSRIN-NI-SASAU kat Selangor..

Nota kaki:
Syiah pakai akal..
sunni malas-yu (melayu) bekukan akal...
JAIS tak nampak macam mana HAMAS kat Palestin bersahabat dengan Iran syiah...macam mana Erdogan kat Turki bersahabat dengan syiah sampai sama-sama meraikan Hari Asyura Syiah....

Ramai orang muda ikut syiah sebab syiah membebaskan kepala otak bengap ke kepala otak bijaksana...ramai orang intelek jadi syiah sebab mereka ni pandai...orang pandai tak suka duduk dalam kelompok bengap...
Lebih menikam kalbu mendengar kisah perjuangan Imam Hussein as menentang Yazid laknat ..sebab tu slogan mereka:
"Kullu yaumin asyura...Kullu ardhin Karbala" (Setiap hari dan muka bumi adalah Asyura (pertentangan antara haq dengan batil) bukan slongan "ONE ISRAEL...dan entah apa-apa lagi slogan kat malas-yu dan ciptaan gerombolan)
SLOGAN nombor 1 dalam carta slogan tahun ini:

(Otak ) rakyat (kasi dibodohkan) didahulukan ...Pencapaian (rasuah) diutamakan...

Laknat Allah ke atas golongan penzalim hingga hari kiamat..

Tanpa Nama berkata...

Tapi si jawa Khusrin JAIS kata orang muda ikut syiah sebab nak mutaah...LAZIMNYA orang bercakap ikut apa kat memori otak dia biasa menerawang...) Si Khusrin ni dia asyik fikir kepala bana dia mana nak entot...dia ingat orang lain fikir macam dia ke?

Tanpa Nama berkata...

mentaliti guru besar nak bulu pelajar tahun 1. guna kekuatan dan polis menakutkan golongan syiah.akal sempit dan hanya membaca kitab mustaamal.puppet saudi dan amerika.kejayyan hizbullah di lebanon menghalau israel perlu di pelajari.

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju tu Hisham...Sunni Malaysia ni Sunni Amerika dan Saudia Arabia. Meneteri2 UMNO waimma berpelajarandan lulusan jurusan Ugama pun ditindik hidungnya oleh Amerika dan APCO. Dah terang dan nyata kemana Sunni Malaysia ini akan dibawa. Setakad ini hanya 2 orang pemimpin dunia yang berani memaki Israel Zionist. Ahmad d Nejad dan Endorgan. Turki dibawah Endorgan yg baru nak balik ke Islam pun tahu bahawa Israil dan APCO tu merbahaya. Ini lah dia UMNO Najib Altantuya... memang dia ketakutan jika anak muda Melayu mahu kentalkan jiwa keIslaman mereka. Kejatuhan Pahlavi Iran pun bermula dari semangat anak muda mempelajari ajaran Islam secara lebih tunas... UMNO kecut telur apatah lagi Najib Altuntuya yang takdo TOLOR.

Tanpa Nama berkata...

Beliau berkata, ini kerana fahaman Syiah bercanggah dengan ajaran Islam di negara ini.

tt,hang kena paham ayat diatas.
Islam dinegara ini

Tanpa Nama berkata...

hidup Shiah, sunnah lembik...melutut pada zionist...!

Tanpa Nama berkata...

hidup Shiah, sunnah lembik...melutut pada zionist...!

sunnah wal rasuah bodo.. mcm arab saudi... ! celaka! ske hati nak tangkap mak bapak org..!

pakwe berkata...

ahahaha

orng tk tau agama nk ckp pasal agama??

si khaled ni ape??jadi menteri pun cam bengong je..

dah tau shiah salah putus hubungan diplomatik ngn iran...

apa susah..

yg ayah pin tk leh settle...nk settle syiah..

huahuahua..suruh la blogger umno sebarkan Islam sunnah wal jamaah..

mana tau kot2..

kot2

boleh taubat yg syiah2 tu..

ahahahahahahaa

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan tanpa nama di atas:

Tolong terangkan sket di mana percanggahan shiah dan sunni dalam konteks negara ini.

Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Bro TT

Ajaran syiah adalah bercanggah dengan ajaran Islam di Malaysia! Betul!!! Sebab nak jaga kepentingan ulamak suq (jahat) yg cari makan dengan agama! Memang dlm maznab Syiah ada yg menyeleweng sepert mazhab Ismailiah dan Fatimiah. Mazhab Jaafariah tidak menyeleweng! Mazhab Ahli Sunnah Wal Jammaah pun ada yg sesat. Cth Ayah Pin, Rasul Kahar, Hasan Anak Rimau (orang Asli ke ni?). Baca buku karangan Dr. Fatahharon tentang ajaran sesat di Malysia! Puak-puak ni mengamalkan mazhab baru iaitu Ahli Sunnah Wal Punahranah! Tanyalah Nik Aziz, Syiah tu sesat ke tidak sebab dia pernah belajar kat Lucknow India, tentu ramai orang Syiah kat sana! Kalun Syiah di Iran sesat, buat apa jemput qari Iran datang kat Malaysia masuk Tilawah Al Quran!

Tanpa Nama berkata...

Isham,

Aku seorang pengkagum Ali Shariati, pembawa fikrah baru dalam perjuangan Islam! Tapi nak cari buku ni kat mana? Ada ulang cetak ke?. AQda dlm PDF book ke? Sapa yg ada tolong upload la, blh kongsi ilmu

Tanpa Nama berkata...

Ajaran islam DI NEGARA INI pun bukannya betul suma
BANYAK yang DAH TAK BETUL

Kalau betul, tak kan tak nak buat hukum HUDUD. Kat Quran dah terang. Dah nyata. Apa nak belit2 pusing2

Sunah Wal Jamaah apa ke namanya tu?
Sunah Wal Telan kot???

Boloq berkata...

Pembetulan:

Saudi bukan sunni..saudi = wahabbi..sekian

Ahmades berkata...

Assalamualaikum;

Saya menulis disini disebabkan saya merasakan saudara Isham makin melampau dalam tulisan yang menyokong Shiah. Saudara Isham, adakah suadara telah mengkaji perjalanan kenapa wujudnya Shiah selepas kemangkatan Nabi Muhammad SWT dan sisiran peristiwa adanya Shiah ini?

Saudara;

Nabi Muhammad SAW membawa kepada kita ajaran Ahli Sunnah Wal-Jamaah, maksudnya Islam ini digerakkan secara berkumpulan secara musyawarah Islam untuk melaksanakan apa-apa tindakan didalam Islam.

Malah, maksud Sunnah Wal-Jamaah itu sendiri adalah "Mereka yang mengikut Sunnah Nabi SAW dan sentiasa berada didalam Jamaah (kumpulan) bagi melaksanakan apa-apa pandangan dan keputusan"

Ini ajaran sebenar Nabi Muhammad SAW untuk umat Islam sentiasa berkeadaan berkumpulan walaupun hanya sekadar menyuarakan pandangan.

Shiah wujud selepas kemangkatan Nabi Muhammad SAW disebabkan oleh golongan munafik yang menfitnah Ali r.a dan Muawiyah r.a. Fitnah ini membawa kepada peperangan diantara keduanya dan disebabkan fitnah ini maka terwujudlah kumpulan kedua yang dipanggil Shiah.

Shiah ini mereka yang sentiasa melafazkan laknat terhadap sahabat-sahabat Nabi SAW seperti melaknat Umar r.a, Usman r.a dan Abu Bakar r.a. Mereka juga hanya berpegang dengan pendapat ketua mereka semata-mata tanpa ada perbahasan atau pandangan ilmiah. Inilah yang ditegah didalam Islam.

Nabi SAW melarang kita sekeras-kerasanya mengutuk sahabat-sahabat baginda yang mana sahabat ini berjuang bersama-sama baginda memertabatkan Islam di muka bumi ini. Dan Shiah pula mengutuk-gutuk sahabat ini.

Malah, ada fahaman ekstrem shiah yang berpendapat yang sapatutnya menjadi Rasulullah adalah Ali r.a bukannya Muhammad SAW. Bolehkah begitu pendapat mereka yang terang-terang bertentangan dengan apa yang disurahkan didalam Al-Quran yang terang-terang melantik Nabi Muhammad SAW sebagai Nabi Kahir Zaman? perbuatan begitu menyebabkan akidah mereka boleh ditakrifkan oleh Ulama' Tauhid sebagai "terkeluar dari Islam".

Di Malaysia, masalahnya bukan Ahli Sunnah wal-Jammah tetapi masalah mereka yang mengaku Islam tetapi tidak mengamalkan Islam dalam kehidupan. Sebab itu mereka berani makan rasuah, bomb orang, bunuh sana, bunuh sini dan pelbagai lagi kejahatan disebabkan mereka meninggalkan Islam daripada diri mereka.

Tiadanya Islam didalam diri mereka, maka tiadalah keadilan yang boleh ditegakkan keran mereka ini sudah lupa yang Allah SWT memberikan rezeki kepada mereka. Mereka lupa yang satu hari nanti, mereka akan mati dan kembali kepada Allah SWT untuk dihisab.

Kalau mereka ini mengamalkan Islam, mustahil mereka akan menindas rakyat. Seperti Saidina Umar r.a yang memuji rakyatnya yang lantang menegurnya dengan pedang sekiranya beliau melakukan kesalahan dalam pentadbirannya. Pemimpin UMNO? Kalau ditegur masuk ISA terus, silap-silap kena bomb!

Ahmad Kias berkata...

kah kah kah
masih ada yang tak paham apa TT menulis...

T.T pun satu hal.. nk berkias2 tak tau ke gerombolan ni tak suke main kias2, gerombolan suke main terjah2.. kalau kias2 lain pulak pahaman gerombolan kah kah kah

... lajunya gerabak keretapi bergantung kpd lajunya kepala keretapi bergerak...

Ahmades berkata...

Nak berkias boleh En Ahmad Kias tapi kenalah faham situasi. Bukan semua faham kiasan yang macam nih!.

Ataupun, anda tak ambil pusing anda mazhab apa, atau anda tak faham langsung apa itu ahlulsunnah wal-jammah? En Ahmad Kias boleh saya tahu:

1# Apa mazhab anda?
2# Sebut salah satu ulama' yang terkenal dalam mazhab yang anda anuti?

kalau boleh jawab soalan 2 saya mengakui yang anda memang mengambil berat dengan fahaman anda. Kalau tidak, anda dua kali lima dengan UMNO.

Sebab UMNO makan rasuah/buat jahat/tak adil sebab dia tak ambil pusing dan tak ambil pot tentang agama.