Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Disember 2010

SATU LAGI CARA UNTUK TIPU MELAYU




KAPITALSMA DAN UNTUNG




AKTA ANTI UNTUNG BERLEBIHAN DIKUATKUASA APRIL DEPAN
- melayau

Kerajaan akan menguatkuasakan Akta Pencatutan 2010 selewat-lewatnya April tahun depan bagi menangani kegiatan peniaga yang mengambil keuntungan secara berlebihan dan tidak munasabah.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, akta yang telah diluluskan di Dewan Rakyat itu akan dibentang di Dewan Negara dalam tempoh dua minggu lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. APA BENDA NYA: JANGAN UNTUNG BERLEBIHAN…. kah kah kah…

kah kah kah…. NI JENIS KAPITALIS APA…. TAK NAK UNTUNG MAKSIMA…. kah kah kah..

woit…INI BETUL BETUL NAK TIPU MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah…. UNDANG UNDANG INI DIBUAT UNTUK SEDAPKAN HATI PENGGUNA… kah kah kah..

kah kah kah… KONON TAK BOLEH UNTUNG BERLEBIHAN…. kah kah kah…

woit… TANYA PARA GEROMBOLAN SENDIRI…. kah kah kah..

kah kah kah… TANYA MAT MONGOL…. MASA BELI KAPAL SELAM BERAPA PERATUS DI MARK UP…. kah kah kah..

kah kah kah… KONTREKTOR GEROMBOLAN BILA BUAT PROJEK KERAJAAN … BERAPA PERATUS KEUNTUNGAN…. kah kah kah

nota:
tidak pernah didengar dalam dunia
yang kapitalis tidak mahu untung
sebanyak mungkin.
undang udang ini bertujuan
untuk mengkabori dan membodohi
orang melayu.

kalau ada kapitalis tak mahu untung maksima
ertinya ada ait laut yang manis macam madu kah kah kah



11 ulasan:

mosabit berkata...

sedangkan dapat untung lebih pun bangunan semua runtuh rantah....

inikan pulak untung ciput.....

ini undang undang buluh kasap.....

kah kah kah kah kah kah ...

tukang baca berkata...

kah kah kah
tiap hari fikir macam mana nak tipu melayu

tiap hari fikir macam mana nak sedapkan hati orang lain lepas menindas

kah kah kah
inilah kebolehan mereka

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya buat undang-undang anti monopoli. Ini media satu syarikat saja boleh kontrol semua lesen tv.

Tanpa Nama berkata...

harga RON97 di Singapore ialah SD2.10/liter

harga RON97 di Malaysia ialah RM2.30/liter

'dollar to dollar' harga minyak RON 97 mahal 20 sen di Malaysia.

Tak payahlah nak 'tipu' rakyat dengan berkata harga minyak di Malaysia masih murah dengan menyatakan/menukar kadar harga minyak di Singapura kedalam Ringgit Malaysia.

Lainlah kalau gaji kita disini dalam Sing Dollar!

Thalhah berkata...

setakat mana kejayaan barisan sosialis?

Aa berkata...

Bukan gerombolan, tapi gerombiolan.

cicit ngah layor berkata...

Yob TT ooii!! Demer tu sebenornyer udah betoi2 kenyang sampai udah ndak muntah.Gheter demer makan tak bulih habih2.Biler dah dekat ndak ngundi ni mcm2 ler yg sedap2 demer keluorkan.Macam ler ghakyat ni bodoh sangat,senang ditipu2.Dengor ceghiternyer tak lamer dulu ader syarikat yg juai ayor mineral pader MAS RM 30 sebotoi.Pader hainyer demer beli dikilang baghu RM 0.40 sebotoi.Kroni org parti maner pulak yg dapat kontrek tu?Daghi setahun kesetahun tak ader pulak ceghiter ni ditimboikan.Dah lamer dah....daghi jaman pak lah lagi.Itu ler ghopernyer demer ni.

Tanpa Nama berkata...

Sistem monopoli ni sebenarnya sistem Zionis. Orang lain tak boleh cakap dia sorang saja yang boleh cakap. Orang lain kena dengar dan ikut saja. Tak gitu ke di Malaysia ni?

Tanpa Nama berkata...

kalau anti untung.... kenapa gaji Syabas 425000/mth seorang kroni kompeni rugi ta pe rakyat susah ta kisah untung kroni OK....bodoh punya plan...pegi mampus la

Tanpa Nama berkata...

Ini undang-undang manyak bagus..

bureeeettttttttttttttt.......

Tanpa Nama berkata...

Isham,

Aku pun rasa pelik juga, nak sekat org niaga nak buat untung. Kepala bana apa pulak punya idea. Dulu Dollah ZZZZZ nak kenakan cukai IPP yg berlebihan pun tak jadi kerana adik Mat Mongol bantah. Kerajaan tunduk kepada cukong. Ini cerita nak mengolah dan nak menyedapkan halwa telinga mak cik dan pakcik Felda aje. tgk! kerajaan kena cukai peniaga yg untung, lepas tu bagi kat rakyat pulak! ini lah projek tipu rakyat. Aku jamin sunat sekali lg pun memang tak jadi punya