Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Disember 2010

RAKYAT TANYA RAJA GOPAL



INI DIA RAJAGOPAL




SULTAN PERAK TEGUR MELAYU PERTYIKAI STATUS KEISTEMEWAAN – beritaq hairan

Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, bertitah bahawa sebarang suara yang mempertikaikan status Islam dan keistimewaan orang Melayu di negara ini adalah perbuatan yang tidak berasaskan sejarah serta bercanggah dengan Perlembagaan negara.

Baginda menegaskan jika perkara itu dilakukan di kalangan orang Melayu sendiri maka mereka itu sebenarnya telah melakukan penghinaan dan derhaka kepada bangsanya sendiri.

"Wasiat Raja-Raja Melayu adalah sebahagian daripada perjanjian yang menjadi landasan kepada penggubalan Perlembagaan Merdeka. Raja-Raja Melayu yang bersemayam di takhta pemerintahan pada hari ini bukan sekadar mewarisi takhta pemerintahan tetapi turut mewarisi tanggung jawab kepada agama dan bangsa, memastikan wasiat tersebut terus dijunjung.

"Umat Islam dan orang Melayu hendaklah jangan melakukan perbuatan mencurahkan air di tempayan kerana mendengar guruh di langit, takut-takut nanti umat Islam dan orang Melayu berakhir dengan keadaan yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran lalu berdagang di tanah sendiri, laksana ayam kelaparan di kepuk dan itik kehausan di air," titah baginda.

Titah baginda, amat malang kepada agama dan bangsa apabila sejarah sebenar negara mahu dipadamkan dan fakta mahu diubah.

NOTA:
orang melayu hanya satu pekara
sahaja hendak di tanya:

betul ke raja ini berhak
menjadikan anaknya sultan?

dari adat istiadat perak
untuk menjadi sultan ada pusingan.

kalau ini pun tak ikut adat istiadat
kalau ini pun tidak mengikut adat turu temurun
tak payah lah cakap hal melayu
tak payh lah cakap hal wasiat
tak payah lah cakap hal perlembagaan

betulkan lah diri sendiri dulu kah kah kah


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa yang terkandung dalam KONTRAK SOSIAL.. "Seseorang Perdana Menteri dan Menteri Besar itu mestilah PENASIHAT AGAMA kepada Yang Dipertuan Agung dan Sultan serta Raja-Raja".. bermaksud.. kalau Agong atau Sultan itu agama Islam PM mestilah Islam.. kalau Agung Hindu.. PM mesti Hindu.. sebab tu org India boleh jadi PM.. contohnya Madey.. coz dia Islam dan Agong pun Islam.. Contoh lagi satu Perak.. kerana Sultan itu Islam maka Nizar jadi MB bukan wakil DAP yg bukan Islam.. Atau Zambri.. walaupun seorang India, tapi boleh jadi MB coz dia islam.. tidak ada sebut langsung soal BANGSA.. ada paham???.. KONTRAK SOSIAL ini tidak boleh diubah walaupun oleh Parliment.. ia sesuatu yg kebal... tak caya gi check kat Arkib Negara!

mosabit berkata...

biasalah ..sifat sifat gerombolan...premitif...



kah kah kah kah kah kah ....

hasilox berkata...

Perlembagaan Merdeka?
Selepas lebih dari 700 kali dipinda? Anak dara yang masih dara selepas 700 kali dilacurkan....hahaha

Apa jadi dengan perlembagaan Berak....opps Perak? Siapa yang selekehkannya?

Perlembagaan itu macam Lembaga Letrik Negara kah? Lelong lelong lelonggg

Modern Talking berkata...

bukan itu aje.. ate name pun ditukor.. ngape ijak dgelor tengku mahkote.. ngape kena gelor raje mude.. ijenye iye takut jd bahan lawak di bote ke..?

Tanpa Nama berkata...

ini rajagopal belajar manual sistem law.. dia tau la camana nak buat silap mata isham ooi...

itu sumer rajagopal, kerja dia mentekendarah jer duit rakyat... dari dulu lagi rakyat melayu hidup sanggup menjadi bodoh kepada rajagopal walaupun anak bini anak beranak kena ratah dek rajagopal..

sumer cerita melayu menunjukkan tiadalah makhluk paling bodoh melainkan rakyat melayu sekalian.. raja nak berjubo dengan bini, ok jer.. nak balun emak malam ni pun, kira on saja.. anak pompuan pun, boleh bagi anytime... ini hal2 sensitif pun, raja2 bangkai ni boleh tibai, apalagi kalu bende lain, raja boleh amik apa yang dia mau la...

sudahlah bodoh, malas membaca dan belajar pulak tu.. dan paling syok, ajak umat melayu lain jadi sama2 bodoh macam dia.. dia tu walaupun bodoh, tiap2 bulan, anak beranak boleh balun apa2 elaun chibai dan rembat projek2 mana yang lalu, dia membujur..melintang pun dia balun jugak..

jangan bersedih kalu kami dah tak nak raja2 mengarut ni dah nanti.. pergi mampos macam raja nepal la yer..

matstimketum berkata...

kah,kah,kah...........rajagopal kena balun oleh kavita sing kerana main 'musical chair' tak ikut pusingan! kalau kavita kor balun nanti termengandung pulak,he,he.

Tanpa Nama berkata...

Peh!BIAWAK HIDUP dan kaum kerabat!Poyo sial!Bile la malaysia tanahair tecinta ni nak jadi republik?!?Naek menyampah tengok muka yg dok mbebankan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

dia memang x berhak lantik anak dia jadi raja muda...tapi raja muda yang sepatutnya adalah seorang kaki botol dan kaki perempuan...maka lebih baik nazrin jadi raja muda x gitu???

Tanpa Nama berkata...

hamba setuju wahai mahajara seri rama...

Jangan di ubah2 sejarah...
Nyata kan dgn jelas, apa peranan raja serama dlm menentang penjajahan? atau kah kita ini sahabat penjajah british?
Begitu juga lambakan org asing,baik sebelum merdeka mau pun sekarang, tak pernah dengar pun suara raja2 serama.

rakyat akan berdiri teguh dibelakang raja serama jika raja serama selaku ketua agama menitah kan pegharaman kelab malam, dangdut, no ekor dan lain2 tempat maksiat.

tapi jika raja serma hanya memikirkan tentang GOLF, POLO DAN KUDA, maka selamat maju jaya... jgn di bazirkan masa emas raja serama...

Tanpa Nama berkata...

Hayatilah Surah Al-Mulk, mudah-mudahan kita sama-sama dapat pengajaran darinya. Insya-Allah

Tanpa Nama berkata...

gerombolan bayar gaji..raja jadi jurucakap..naik kerete mewah ..makan sedap2..pakai duit cukai rakyat yang makan ikan masin...nak suruh rakyat hormat..?

TheSniper berkata...

Ucapan yang didrafkan oleh Mr Johny Walker! KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

depa nak perpaduan, depa nak one ummah tp sorang pon pemimpin islam dari PR tak dijemput untuk sambutan maal hijrah peringkat kebangsaan atau peringkat negeri. rajagopal tak tegur ka?

namun ramai yang masih percaya dan terpedaya dgn agenda UMNO yang tak ikhlas nak berpadu! cis!

Tanpa Nama berkata...

yg aku tau rakyat yg tanggung kehidupan raja,elaun sana sini.

mereka jadi raja kerana benih keturunan mereka,bukannya kebijaksanaan,kemampuan mereka menjadi pemimpin yg boleh dicontohi rakyat.

hanya segelintir saja yg layak jadi pemimpin.

Tanpa Nama berkata...

Susur galur sultan perak

Sultan -- Sultan Azlan Shah
Raja Muda -- Raja Dr Nazrin Shah Sultan Azlan
Raja Dihilir -- Raja Jaafar Raja Muda Musa
Raja Kecil Bongsu -- Raja Ashman Sultan Azlan



raja ashman merupakan seorang jemaah tabligh... kalo Perak dpt Sultan macam ni sempoiiii..!!!

cicit ngah layor berkata...

Kalau ditakdirkan ler pewaghih takhter tu bisu,dapat ker dier jadi ghajer?Kalau ditakdirkan ler pewaghih takhter tu buter,dapat ker dier jadi ghajer?Pader pendapat teman,kalau ghajer tu busu atau buter,memang tak layak dier jadi ghajer yg duduk ataih takhter.Buat aper!!!!?.

W 7 berkata...

Dalam semua Raja, Raja Gopal jadi pilihan.Raja Gopal memdapat 14 ulasan untuk di bawa ke majlis Raja lingam. Mr Johny Walker ada bersama untuk membawa tek ucapan sebagai usul. Raja Gopal akan bentang tentang pandangan kaum kerabat Raja.
Ulasan yang di bawa seperti berikut, Raja Berak dah tak jelas pandangan. Adap Hidup penuh sandiwara, Ilmu perundangan ia jadikan silap mata. KONTRAK SOSIAL.. akan berubah kalau di dewan dun Berak. Tak perlu parlimen... Tak yakin ! boleh check dengan EEE Zombi. Maklumat terkini Sudah 700 kali dipinda. Bukan itu aje (Raja Gopal ulas)ada nama pun ditukar.. kenapa sekejap gelar Tengku Mahkotek.. kenapa kena gelar Raja Mu..sememangnya ia tak berhak lantik anak dia jadi raja mu..
SB Raja Gopal memberi maklumat
- Sebelum Raja Berak baca Ucapan Mr Johnny dah beri TIPS 300ml. yang didrafkan oleh (Nama Penuh) Mr Johnny Walker!Black.
- gerombolan yang bayar gaji..raja Berak kena lah jadi jurucakap.kalau tidak, kepala TREN tak sampai ke kemuncak GA M D.

Tanpa Nama berkata...

aku tak berapa berkenan dengan sutan2 ni. tapi seingat aku lepas azlan naik, nazrin jadi raja kechil bongsu (yer ker-tanya lebai gogle).

lepas 2. raya dihilir mati.jadi nazrin naik jadi raja dihilir.rasa aku tahun 1999.kemudian kes dia naik raja muda aku tak pasti.kene tanya sutan sendiri la.alahai gamuda-gamuda untung projek di perak.

generasi bundle

sultan -- Sultan Azlan Shah
Raja Muda -- Raja Dr Nazrin Shah Sultan Azlan
Raja Dihilir -- Raja Jaafar Raja Muda Musa
Raja Kecil Bongsu -- Raja Ashman Sultan Azlan

cicit ngah layor berkata...

14:54. Betoi sangat ler tu....patutnyer jadi ghajer kecik bongsu. Kalau tak pecayer, tanyer Yob Maer Batu Gajah atau pon Makcik Mah di Pasir Panjang Laut (keduer2nyer dah arwah dah pon...).Ader molot,tutup,ader mater tengok sampai nampak.