Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Disember 2010

SEMUA PROJEK TIPU MELAYU




UNTUK HIASAN SAHAJA !




PERTIKAI HAK ISTEMEWA DERHAKA
– melayau

Orang Melayu yang mempertikaikan status agama Islam dan hak keistimewaan orang Melayu di negara ini telah menghina dan menderhaka bangsanya sendiri, titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Baginda bertitah, raja-raja Melayu yang bersemayam di takhta pemerintahan pada hari ini bukan sekadar mewarisinya bahkan turut bertanggungjawab kepada agama dan bangsa.
Justeru tegas baginda, menjadi tanggungjawab raja-raja Melayu bersama umat Islam dan orang Melayu untuk terus mempertahankan hak dan keistimewaan mereka daripada sebarang usaha menghakisnya.


ORANG MELAYU PERTIKAI STATUS ISLAM PENDERHAKA
– berita hairan

Sultan Perak, Sultan Azlan Shah menyifatkan orang Melayu yang mempertikaikan status Islam dan keistimewaan orang Melayu di negara ini sebagai penderhaka kepada bangsa sendiri.

Titah baginda adalah satu perbuatan tidak berasaskan sejarah dan bercanggah dengan Perlembagaan negara jika ada suara sedemikian.

“Adalah menjadi satu penghinaan dan derhaka kepada bangsa sendiri jika perbuatan itu dilakukan orang Melayu sendiri dan lebih malang kepada agama serta bangsa apabila sejarah sebenar negara mahu dipadamkan atau diubah faktanya.

“Wasiat Raja-Raja Melayu adalah sebahagian daripada perjanjian yang menjadi landasan kepada penggubalan Perlembagaan Merdeka. Raja-Raja Melayu yang bersemayam di takhta pemerintahan hari ini bukan sekadar mewarisi takhta pemerintahan tetapi turut mewarisi tanggungjawab kepada agama dan bangsa, selain memastikan wasiat itu terus dijunjung.


HENTI PERTIKAI HAK ORANG MELAYU: SULTAN PAHANG
- melayau

Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah mahu semua pihak tidak lagi membangkitkan isu-isu berkaitan hak keistimewaan orang Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Titah baginda, meskipun orang Melayu mempunyai hak keistimewaan tersendiri namun hak-hak kaum lain tetap terpelihara.

"Tidak wajar perkara ini (hak orang Melayu) dibangkitkan. Dalam Perlembagaan hak-hak semua kaum telah dijelaskan termasuk kebebasan beragama.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. KAH KAH KAH…kah kah kah

kah kah kah… MACAM MACAM DIBUAT NAK MENIPU ORANG MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah…. ADA PENGKHiNAT… kah akh kah..

kah ah kah...ADA DURHAKA…. kah kah kah..

woit… ADA MENENTANG PERLEMBAGAAN…. kah kah kah..

kah kah kah…. ADA MENENTANG ISLAM…. kah kah kah..

woir… MARI SINI AMBO NAK TANYA SIKIT…. kah kah kah..

kah kah kah… DALAM ISLAM ADA KE RAJA KE?…. kah kah kah..

kah kah kah…ZAMAN NABI DULU ADA RAJA KE?…. kah kah kah..

kah kah kah… RAJA SAUDI ITU…. BRITISH YANG BUAT UNTUK JAGA MINYAK…. kah kah kah..

woit.. UNTUK ORANG MELAYU YANG MALAS MEMBACA …. RAJA SAUDIDIBUAT PADA TAHUN 1936 …kah kah kah…

ciiis… DURHAKA KAMU…. KAMU DISUMPAH JADI BATU…kah kah kah..

kah kah kah… SUMPAH JADI PLASTIK PUN TAK JADI…. kah kah kah..

nota:
siapa kenal tengku wong
yang remabt balak di pahang
kah kah kah


nota:
susah kalau buka kedai jual babi
nak jual juga kambing halal kah kah kah


24 ulasan:

raja bersiong berkata...

kah kah kah aku sokong TT

..raja dibuat
..buat-buat jadi raja
..raja buat-buat..

cicit ngah layor berkata...

Wooii!!! TT. Ngaper miker tak masokkan titah ucapan Sultan Kelantan her?Ndak juger ghasernyer bacer/dengor ucapan Baginder sempener Maal Hijrah ni.Jauh2 bau wangi,dekat2 bau tahi...kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Semoga ko dan keluarga ko kena tulah...itupun kuasa tuhan gak...berdoalah....jika terkena musibah pada keluarga nanti jangan salahkan orang lain tetapi diri sendiri yang derhaka...itu pembalasan tuhan pada org yg derhaka

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha lebih baik sumpah jadi lamborghini daiblo daripada sumpah jadi batu..he he he

makanbola berkata...

kahkahkah
tok arab sedang amek gbr 4 isterinya yg memakai purdah
agak2 utk ape gbr tu diambil???
kalo org tak pakai purdah ok la amek gbr,blh gak tgk muka sendri
tp kalo pakai purdah amek gbr nk watpe natang bewokkk???
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

raja2 di negara Arab byk yang dah digulingkan.

apa2 pun kita kne jaga hati 9 lanun ni. hehehe...

Tanpa Nama berkata...

kena tulah
kahkahkahkah
upacara pembodohan otak2 melayu berjalan lancar dari dulu kini dan selamanya kahkahkahkah

perbualan 2org mengaku melayu:
kau kena apa?
kena tulah
tu lah apa?
tulah!
ye laaaaa... itu tu apanye??!!
tulah lah!!!
ish! malas aku cakap dgn org bangang ni!!!
hoi!!! kau lah yg bangang!!!


kahkahkahkah

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

NABI MUHAMMAD S.A.W ADA MENINGGALKAN PESAN KETIKA WAFAT...UMATI..UMATI...[UMATKU-UMATKU]BERMAKSUD UMATKU DI AKHIR ZAMAN..YAKNI MANUSIA YG MERANGKUMI SETIAP PELUSUK MUKA BUMI TIDAK KIRA MELAYU ,ARAB,INGGERIS,NEGRO,CINA,INDIA DAN SEALIRAN DENGANNYA...MAKSUDNYA AMAT DALAM TETAPI INSAN YG BERGELAR RAJA HANYA UTK MENJAGA MARUAH DAN KETURUNANNYA SANGGUP MENEGAKKAN APA YG KITA DENGAR MELAYU....CUKUP SEDIH...BUDAK SENTUL

Tanpa Nama berkata...

hoi tt,yang dok marah pasai apa.depa hanya baca tex yang disediakan olih ketuanan melayu.

12:26
ini perinsip agama kamu ,derhaka pada Allah tak apa,asalkan jangan derhaka pada raja gopal

Tanpa Nama berkata...

keh3 hisyam2.. ko ni kdg2 bela raja, kdg2 kutuk raja. ko cuma bela raja yang xmempertikaikan hak melayu.. tp ko kutuk raja yg sebaliknya....
ko pon bkn nya manusia yang perfect... ko jgn igt ko bagus... ko cuma bagus utk wat event tigershow ja, event londeh suar, event konsert yang melalaikan... mmg itu kot agama yang ko hendak... pasni ko bikin event kat dpn KLCC, ajak la berapa juta org pon.. sama2 kumpul pastu londeh suar selama 1 minit... KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
pastu ko nangis2 mintak maaf la.. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...

rusdiyk berkata...

kah...kah...kah....lawak2.... pedas....dalam lawak ada mesej yang berat2. Mahu jadi ketua agama mesti ikut hukum agama-perlu lebih tawaduk jgn bangga dengan keturunan.Cara hidup mesti islamik.Sekarang sudah ada contoh- Sultan disebuah negeri jauh betul, letaknya kononnya di pantai timur.Jadi kebanggaan rakyat dan hamba sahaya.ALLAHUAKBAR.

Mat Jan bin Mat Terap berkata...

Tanpa nama 12:26

Tulah??????
La ni mana ada tulah lagi daaa
Tulah menulah tu time zaman puteri hang li po dulu ade ler..... (itu pun METOS. Hang tau apa METOS tur?)
la ni amerika ngan rusia dah naik ke bulan la.
Tulah menulah dah tak pakai lagi laa...

Tanpa Nama berkata...

raja adil raja disembah
raja tak adil raja disanggah

Tanpa Nama berkata...

tengku wong dah buka ladang vanilla di raub pahang. nak cuci duit kot..kah..kah..kah. tak percaya tanya org raub. org melayu raub pun tau tengku wong org kuat sultan..so sapa tuan sapa kuli..kah..kah...kah

Tanpa Nama berkata...

Ye ke, Tuanku? Fear factor digunakna untuk meneruskan kuasa. Zaman menggemapg orang melayu dengan perkataan derhaka, khianat, sudah lama berlalulaa..

sri hartamas

1Crony berkata...

Salam Bro TT. Aku rasa kalau nak sangat jadi hamba pun biarlah MahaRajanya berakhlak mulia, alim dan agama Islam sebagai amalannya. Rasanya individu tersebut ada kat Kelantan dan Kedah juga. Selain dari itu aku rasa, orang yang paling sesuai dilantik sebagai MahaRaja ialah, orangnya dari kedah juga, bekas Boss UMNO dan bekas PM, berjaya mengurangkan kuasa Raja Berpelembagaan (tahniah!), berpengalaman mentadbir negara, biasa keluar UMNO, Sekarang hampir nyanyuk dan suka meracau dan ada kutty juga..
Jawapannya... Cari sendiri!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Bila ada pantang larang itulah FEUDAL! Pantang itu ini,adat ini itu. Feudal inilah untuk menjajah minda orang Melayu! Nak kongkong jiwa Melayu! Bro tengoklah naskhah Sejarah Melayu ke Hikayat apa jadah ke, semua penuh dgn cerita super power dan daulat berkat. Feudal inilah yg dipertahankan oleh elit bangsawan dan bourguis politik. Kesimpulannya arkibkan saja naskhah itu kat muzium, tak payah nak kaji kaji. Inilah yg digunakan oleh Raffles, Hugh Low, Frank Sweeteham, Winsted dll. Tak payah nak bangga dengan kitab bodoh tu.Itulah cara penjajahan minda bentuk bear oleh aristokrat gerombolan!

Tanpa Nama berkata...

Sultan ketua agama apa.......kalau Islam tak nampak macam Islam.Cukup ke bila tiba Maal Hijrah buat ucapan dan layak dipanggil ketua agama.
Berapa ramai permaisuri Sultan yang betul2 Menutup aurat.........pppiiiirrraaahhh

Tanpa Nama berkata...

jangan pertikai nak buat istana banyak2 guna duit zakat. kah kah kah. sedap bahan bureet pakistani kat bangunan gune duit zakat...

cicit ngah layor berkata...

setuju benor dengan 13:46. Tak payah ler nak ditimboikan ceghiter Sang Kelembai lagi. Sekaghang ni bukan zaman org menulih ataih papan batu lagi,dah pakai keyboard,yer dak? Sokong.

matharubiru berkata...

TT,

Cuba carikan sesiapa(yang bijaksana) menerangkan apa perbezaan "ketuanan" dengan "keistimewaan".Huraian ni penting,sebab dalam Perlembagaan Malaysia,yang tercatat ialah perkataan "keistimewaan" bukan "ketuanan".

zer berkata...

nabi pun ada raja.raja sulaiman.

Tanpa Nama berkata...

jual babi nk jual kambing halal skali..pedas tu TT...kaw2 ada sape2 terasa..tgk muka kt cermin dlu ada cahaya ka ada kaporrr...

Tanpa Nama berkata...

macam filem Antara Dua Darjat lerr pulok, aku dok tunggu bila babak yusuf latif menembak s.kadarisman nak bermula..?
wakakakakakaka...

kmt65.