Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 Januari 2011

PUKRAK DAN MUNTRAK



INI BUKAN DATUK SERI NAZRI



nota:
bukan gambar datuk seri nazri
berucap di parlimen
ini ialah gambar
datuk seri abdul bodek
sedang membuat rakaman
ucapan selamat tahun baru
kah kah kah


JANGAN BUAT SPEKULASI KEPUTUSAN INKUES BENG HOCK - meloya

KUALA LUMPUR 5 Jan. – Orang ramai diminta supaya tidak membuat sebarang spekulasi berhubung keputusan inkues kes kematian setiausaha politik kepada seorang Exco Kerajaan Selangor, Teoh Beng Hock yang diputuskan Mahkamah Koroner Shah Alam hari ini.

Nazri Aziz berkata, masyarakat perlu bersabar dan menerima keputusan itu dengan hati yang terbuka kerana terdapat juga proses inkues yang berakhir dengan keputusan yang sama seperti kes Beng Hock.

“Pihak tertentu juga diminta supaya tidak mempolitikkan isu ini,” katanya dalam satu kenyataan berhubung keputusan inkues kes tersebut yang dikeluarkan di sini hari ini.
Mahkamah Koroner Shah Alam hari ini memutuskan penghakiman terbuka iaitu tidak diketahui sama ada Beng Hock mati dibunuh atau membunuh diri pada kejadian yang berlaku pada 16 Julai 2009 itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PERGI PUKRAK LAAA NAZRI….kah kah kah..

woit…TAK BOLEH BUAT SPEKUALASI….PUKRAK LAAA…. kah kah kah

woit… MUKA PUN MACAM PUKRAK…. kah kah kah…

kah kah kah… LULUSKAN LAAA KATA MELARANG SPEKUALASI… kah kah kah..

kah kah kah… MINTA MAT BISUL CADANGAN HUKUM MATI …kah kah kah..

woit… KALAU TAK BUNUH DIRI….KALAU TAK KENA BUNUH…. MACAM MANA BENG HOCK MATI…. kah kah kah..

kah kah kah… TERCEKIK BIJI DURIAN KE?.... kah kah kah..

kah kah kah... TERMAKAN ROTI NAJIB?.... kah kah kah

kah kah kah…. ATAU TERPERANJAT NAMPAK BRA BIK MAMA…. kah kah kah..

kah kah kah… MUNKEEE NAZRI INI BETUL BETUL PUKRAK MUNTRAK…. kah kah kah..

nota:
untuk pembaca yang hairan
apa makna pukrak
pukrak adalah kata sifat
makna kata sifat ini bebas
pembaca bebas mengisi makna perkataan ini
jangan jadi pukrak macam nazrak
kah kah kah

muntrak apa pulak?
ini minggu depan
tak leh ajar banyak sangat
nanti tak pandai baca yassin
kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH
NASIB BAIK TAK HAPRAK
KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Wah...ini orang kalau bercakap guna lobang kunyit die main sedap melepas jer...golongan pukrak dan muntrak apekebende tu... he...he..

mosabit berkata...

aku tau apa itu MUNTRAK ....

muntrak ini adalah kata kerja...

ia juga BOLEH digunakan sebagai perbidalan orang tua tua bagi menguatkan kata kerja itu...

contohnya....bagai muntrak bertemu kontrak ..
ini boleh di gunakan kata majmuk untuk kata nama seperti teksi...

dalam Dewan bahasa dan Petaka ..kata kerja muntrak ini boleh disamakan dengan kata nama nazi....

oleh kerana pada zaman portugis menyerang melaka orang melayu belum kenal perkataan nazi...maka anak angkat kepada hang kitol yg belum bernama telah dinamakan sebagai nazri....iaitu sebelum hang kitol pergi membuka pintu gerbang kota melaker utk membenarkan portugis masuk belajar silat dengan hang madir bapak mertua hang kitol......

jadi yg selebihnya pembaca TT sila cari sendiri di wikilikpedia untuk kepahaman yg lebih mendalam.......

walaubagaimanapun untuk mudah dipahami maka anda boleh kaitkan beberapa perkataan yg lain itu kepada perkataan perkataan ini...

muntrak... kontak.. teksi.. nazi.. nazri.....madir..mertua..portugis..

kah kah kah kah kah kah ..

Suku Samdol berkata...

Deyyyy Nazri!
Open verdict konon! PUKRAK!
makna PUKRAK ialah PUKI MULOT KO MCM NAK RAK!

Tanpa Nama berkata...

Betulka ini bukan gamba Nazri? Tengok baik baik muka fica tu...hau hau hau hau...kalau bukan fica mesti cono....asu punya!

Tanpa Nama berkata...

Aiii..kutuk junior sendiri(MCKK) nampak..

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

dah patenkan ke perkataan Pukrak muntrak?

Pukrak muntrak lah sblum Pukrak muntrak diharamkan.

KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

woit!! jangan buat spekulasi pasal PUKRAK DAN MUNTRAK...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bukan main banyak pakar luar negara bawak, habuk pon tarak??

ni apa punya kerja ni??

kongkrak betul!

eekaa berkata...

ha ha ha ha ha,

Mu: Pup plak,

Plak Plok,

Plak plak nja.

Hisap kuat kuat brother,

Sampai keluar api, bukan asap.

Hu Hu Hu Hu Hu Hu,

Bila nak plak kjor?

Muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

umno punya kes mesti mcm 2.. ntah2 kes toyoo pun camtu jgk!! nyampah aku!!

rattlehead berkata...

spekulasi tak boleh...spukibasi mesti boleh kan....

Tanpa Nama berkata...

Macam kartun betul..apasal tak kata kentut pun bukan berak pun bukan tapi yang pelik ada bau taik....kah...kah... malaysiaku kartun...

Tanpa Nama berkata...

dia baring kat atas lantai tu.... pas tu tetiba je mati, pas tu tetiba je patah2, seluar koyak dll.