Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 Januari 2011

PELIK TETAPI BENAR




ZUNAR SILAP LUKIS


nota:
tak munusabah
tak munusarawak
kuda ini kuda kayu

kalau ini kuda kayu
telah lama terbarai pecah
kerana bik mama berat membadak
kah kah kah


PERBICARAAN KHIR TOYO 6-24 JUN – berita hairan

SHAH ALAM: Kes bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, berhubung pembelian hartanah daripada syarikat Ditamas Sdn Bhd, akan dibicarakan di Mahkamah Tinggi di sini mulai 6 hingga 24 Jun depan.

Mohamad Khir didakwa mendapatkan untuk dirinya dan isteri, Datin Seri Zahrah Kechik, 45, suatu barang berharga dengan balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi, iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah di alamat No 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarahnya, Datuk Shamsuddin Hayroni dengan harga RM3.5 juta, sedangkan hartanah itu dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 pada harga RM6.5 juta.

Beliau didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor (ketika itu) di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7, Shah Alam, pada 29 Mei 2007.

Dia didakwa mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan (KK) yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Mohamad Khir adalah Menteri Besar Selangor ke-13 dan memegang jawatan itu dari Ogos 2000 hingga Februari 2008.ul Manaf.

NOTA:
lihat berita ini
hujan tidak guruh pun tidak
tetiba berita ini muncul

kenapa?

dalam strateji menghasilkan berita
ini di panggil : melakar kegembiraan

bagini caranya:

selangor dalam krisis
gerombolan sedang menggugat kerajaan pakatan di selangor
dengan memasukkan towkay jual halal haram
ini pasti memarahkan penyokong pakatan rakyat
malah meyakinkan mereka bahawa tidak ada
jalan lain melainkan menghumbankan gerombolan

ini ditambah pula dengan keputusan bangang teoh beng hock
tidak membunuh diri dan tidak dibunuh?
jadi macamm mana anak china ini mati
satu negara tak percaya kesah dongeng ini

mati tidak dibunuh dan tidak bunuh diri
ini jadi bahan lawak
lebih bodoh dari lawak senario
lebih bangang dari isa samad

kes teoh beng hock ini memperkuatkan
azam dan tekad orang china untuk terus
menonggengkan gerombolan
ini akan ditunjukkan di tenang nanti
kita nanti dna lihat

lalu:
berita kes rasuah toyo muncul

berita ini untuk melakar kegumbiraan
nak bagi orang selangor gumbira
nak bagi china gumbira
nak bagi rakyat anti rasuah gumbira

tetapi kes rasuah toyo ini pun kes lawak
lihat betul betul kes ini:
ada mamat beli tanah dengan harga 6.5 juta ringgit
lepas itu mamat ini jual pada toyo tanah
yang sama dengan harga 3.5 juta ringgit

ini ertinya yang tuan jual tanah ini bodoh
jual lebih murah dari harga beli


bodoh bukan satu jenayah
bodoh tidak termasuk dalam kanun jenayah negara
yang bijak membeli ialah toyo

yang bangang dan bodoh ialah sprm
mendakwa kes bodoh
bukan kes rasuah toyo
yang bersepah-sepah
inilah sandiwara
kah kah kah
kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro hisham TT

Bole tak kasi attack khusrin/kavita (macam lu attack rais amah indon)

sakit hati betul gua dgn mamat poyo ni

muka tak malu

Tanpa Nama berkata...

TT...kalau tak 'mati tidak dibunuh dan tidak bunuh diri'...
ertinya...mati sakit jantung kot.
gerombolan bangang bahlol tolol kelabu asap sampai taktau nak kasi jawapan dah....hehe

Tanpa Nama berkata...

mintak diadakan solat hajat di stadium shah alam hari sabtu ni..kita tengok himpunan rakyat selangor yang masih sayangkan selangor..tolong aturkan jang tiub.

Tanpa Nama berkata...

agi bodoh.. agi nazri

matstimketum berkata...

geng sprm ni memang spesis bahlol! ianya adalah disengajakan bukanya kebetulan, labu kassim tu macam poyo dalam cerita p rambry. kah,kah,kah.

Tanpa Nama berkata...

wooit thambi, bro TT lu tulis pusing-pusing macam wakil sahab ma.

Itu macam tulis orang hanya boleh mati sama ada "dibunuh" atau "bunuh diri".

Ini bukan lagi lawak! Ini sudah jadi biawak!!

Alo bro TT .., mati ada macam-macam. Itu mati pucuk macam lu punya mati pun ada.

Itu TERmati pun ada!

Tak sengaja punya mati ma.

Accident punya mati la.

KAH KAH KAH

Lagi ada mati hidup semula.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

Macam lu lah bro TT

Tanpa Nama berkata...

TBH mati dibunuh oleh GRAVITY. Maka gravity lah yg bersalah.

Kalau aku bawak kereta pastu aku langgar orang lalu lalang tepi jalan. Yg bersalah bukan aku, tapi kereta yang aku bawak. Maka keretalah yang patut dihukum.

Wait a second....

Adakah aku bodoh...???

Kahkahkahkahkah................

Tanpa Nama berkata...

ini mcm boleh ketawa sampai mati... kes mati yang paling gila di abad ini telah tercipta...
bro..benci sungguh aku tengok kusreen beruk tu

haluankiri berkata...

Salam TT .... UMNO sedang MENGILA nakkan SELANGOR .. dah dpt PERAK .. attack KEDAH .. n then PENANG.. n then Selangor .. n then KEDAH semula .. n then PEnang balik .. NOw.. sekali lagi mai SELANGOR .. DASAR GEROMBOLAN penuh dengan PENIPUAN .. Siapa yg sedia utk DIBODOHKAN oleh UMNO .. sila dan dialu2kan .. RAKYAT yg CINTAKAN sejahtera .. mari kita semua RAKYAT jelata kuburkan UMNO .. demi anak cucu kita di masa depan.

Tanpa Nama berkata...

kes macam ini adalah temberang saja.akhirnya khir toyo tak bersalah.yang sedihnya 3juta orang melayu umno terus bodoh dan dungu.tengoklah pengiring toyo kat mahkamah tu,ada pakai kopiah tapi dungu,tu semua mat mat ketuanan melayu.

zmy

Tanpa Nama berkata...

aku bukan pro mana2 pihak tp aku rasa bagus dgn kerajaan skang mentadbir selangor.... give them a chance... tp berdasarkan citer khusrin n utusan setakat 2-3 hari ni...sad to say aku rasa selangor x lama kot...too many attacks simultaneously...very very sad....x patut....istana diheret even PTD pun diangkut skali...apa boleh buat nasib badan...ate negara pengeluar minyak masak pun bleh x cukup minyak...maknany mungkin org guna minyak masak skang ganti minyak dagu atau minyak kuda...perghhhh...kene kasi try tuhhhh!

Tanpa Nama berkata...

Minyak masak..harga Naik???

Tak naik kot..kalau naik ..mana keRe-Jaan nak explain kepada Estet yang KeRe-Jaan kenakan levi RM50 bagi setiap tone kelapa sawit yang dipetik..ada berapa Juta tu bukan sikit..ha ha ha.

Levi tu yang buat bayar subsidi kepada pengilang/pembungkus minyak masak ..ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

Sama- sama berdoa tiap kali lepas solat supaya tentera syaitan yang tengah menyerang dihancurkan