Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 Januari 2011

SUCI , IKHLAS DAN JUJUR




SUAMI SUCI IKHLAS BAIK JUJUR



nota:
tanda tanda insan yang diredahi
jujur ikhlas dan baik
inilah manusia yang berjalan
diatas bumi ini sebagai
pedoman untuk semua !!!



KHIR TOYO SERAH BALIK GELERAN DATO SERI - mkini

Bekas menteri besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo telah memulangkan sementara darjah kebesaran Selangor yang membawa gelaran Dato' Seri.

Katanya, beliau telah telah menghantar surat kepada Sultan Selangor bagi memulangkan sementara pingat darjah kebesaran Selangor Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS).

"Surat tersebut dibuat berikutan kejadian saya didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam beberapa hari sebelumnya atas tuduhan salah guna kuasa," tulis Dr Mohd Khir dalam blognya hari ini.

'Pemulangan semula pingat ini bagi mengelak darjah kebesaran negeri turut terpalit dengan sebarang keaiban sepanjang pertuduhan dan perbicaraan yang akan berlangsung," tambahnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... JUJUR SEKALI HATI MU.... kah kah kah..

kah kah kah... KAMU LAH YANG BERBAKTI UNTUK RAKYAT.... kah kah kah..

kah kah kah... KAMU LAH INSAN SUCI... kah kah kah...

kah kah kah.... KAMU LAH TONGGAK NEGARA.... kah kah kah...

kah kah kah.... KAMU LAH LELAKI JAWA TERAKHIR YANG MAKSUM LAGI JUJUR... kah kah kah...

kah kah kah... HATI BERSIH SUCI DAN PUTEH... kah kah kah

kah kah kah... BERIKAN LAH KAMI KEREDAAN MU.... kah ka kah..

kah kah kah... JADIKAN KAMI SEBAHAGIN DARI MU.... kah kah kah


LANCHOOOOOOW !!!!


Penyerahan balik Darjah Kebesaran Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS) yang membawa gelaran “Dato' Seri” kepada Dr Khir Toyo, adalah sebenarnya atas arahan Sultan Selangor dan bukannya 'penyerahan sementara' seperti yang didakwanya, kata Setiausaha Kerajaan Selangor, Mohammed Khusrin Munawi.

Keputusan berkenaan dibuat oleh baginda setelah berunding dengan Dewan Diraja Selangor pada 11 Januari lalu yang memutuskan darjah itu digantung, kata Khusrin dalam satu kenyataan hari ini.

“Penggantungan gelaran dan penggunaan Darjah Kebesaran ini akan disemak semula setelah mahkamah memutuskan Yang Berhormat tidak bersalah dan dibebaskan atas pertuduhan,” tambahnya.

Menurut beliau, keputusan itu berikutan pertuduhan rasuah terhadap mantan menteri besar Selangor itu di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI LAAH JAWA PARIAAAH PALING LOW... kah kah kah..

kah kah kah... PARIAH YANG PALING PARIAH.... kah kah kah...

kah kah kah... TAK ADA PARIAH DARI PARIAH INI.... kah kah kah

35 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kuat juga putarnya kepala khir toyo ni rupanya.....jgn dgn bini ke dlm dah le...tumpoo yop!

Tanpa Nama berkata...

celaka.. mmg lancau xtau malu betul la

hate khusrin berkata...

kah kah kah.. wak khusrin nak beli jiwa PR.... kah kah kah...

kah kah kah.. wak khusrin ingat orang percaya dia neutral... kah kah kah..

kah kah kah.. wak khusrin ingat lepas nie PR puji dia... kah kah kah..

apesal wak khusrin yang bagi statement? ngapa bukan s/u sultan yang banyak daging berlebih kat muka tu bagi statement...?

kah kah kah..

opisboi berkata...

zul bisul musti terharu dgn keikhlasan siTOYOl ini seputih tempe di buka bungkusannya...tapi zul bisul tengah seteam menyekodeng KAVITHA mandi nbogel.

BanduaN berkata...

memalukan kluarga toyo je toyol sekor nih..... nanti kita pakat hulur teh ais je la kat celah besi penjara tuh... bini mandul dia 2x5 kasi anto bikin keje keras kat dlm tuh..

Tanpa Nama berkata...

bertambah-tambah kasih sayang Hasan Ali pada wak khusrin....hu..hu..

laucian berkata...

lain kali pakailah botox banyak-banyak

cicit ngah layor berkata...

Dalam keadaan satu dunier dah tau pon masih nak cakap bohong lagi.Dalam keadaan musibah menimper dighi pon masih nak bercakap bohong lagi.Udah ler tuuu...zaman untok miker berbohong dah habih dahhh.Sekaghang zaman untok miker pulangkan balik aper yg miker ambik ikut jalan yg tak baik dulu kepader yg berhak.Bukan pulangkan pingat tu jer,banyak bender lain lagi yg miker sendighi tau.

Tanpa Nama berkata...

Jaga jaaaaa!!!! Si bekas orang agama bermata-satu tengah nak psycho amik hati rakyat tu.... hati-hatiiiii.... khhrrrkk!!!!ptuih!!! (kena kat mata-satu) kah kah kah kah!!!!

Tanpa Nama berkata...

gambar tak bole bla suci bhai.

hahaha

lan berkata...

org 1st pulangkan pingat rasanya.. no wonder

lan berkata...

org 1st pulangkan pingat rasanya.. no wonder

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah toyo oh toyo.lekeh la lu.

Tanpa Nama berkata...

cenderamata penyapu tu kat rumah siapa skang...patut dipulangkan juga secara rela hati

Tanpa Nama berkata...

memang laknat la tipu orang, tipu pun jangan lah sampai kantoi

Tanpa Nama berkata...

dan sepatutnya juga 'cenderamata' yg diberikan kpd pegawai hulu selangor dulu diserahkan semula kpd beliau...

SL Chan berkata...

Lanchaulah...pundeklah...

Tanpa Nama berkata...

bro TT,
tiga tiga tak boleh pakai,
wak toyo, khusrin dan tut tut(tak leh sebut, aku takut masuk isa)
kah kah kah kah

Remy berkata...

baca nie....http://www.malaysiakini.com/news/153339
"Dr Khir mengibaratkan diri seperti peribahasa 'pokok jika rebah kura-kura pun boleh memanjat' ".....hahaha.....ni mmg syok...khir toyo rasa khusrin si kura-kura pon dh berani pnjat dia...sian sgh toyo....kah3

mat peon berkata...

mampus la lu jawa totok...lepas ni lu jual penyapu la....slalu jawa ni bila kaya dia lupe diri atau daratan...lebih kurang pariah jugak la....

Tanpa Nama berkata...

Tugasan petama si KUS-KUS...menjadi wakil rajagopal..hebat!

Tugasan semasa...gosok bontot Rj Gpal kasi bulat dan llebar..

Tugasan in future...intai Rj entot kavita ...ha ha memang kerjanya..pembodek yang kerugiann..

Tanpa Nama berkata...

BURIT DAN PUKIMAK SUNGGUH LA PUAK2 NI.. MACAM PELIR JER RAKYAT DIBUATNYO..

Tanpa Nama berkata...

Sedang diselaraskan. Belum muktamad....

-zunodeng.

Tanpa Nama berkata...

Sedang diselaraskan. Belum muktamad....

-zunodeng.

Kucing Parsi berkata...

perghhh jawa keramat...

ini champion jawa ni

kah kah kah

Pandangan Saya berkata...

Kerana mahu menjaga nama asal-usulnya tidak HAIRAN nanti dia juga melucutkan keturunanya sebagai Anak JAWA

Khun Pana aka johanssm berkata...

Malu 100 %
Kalao ada ijazah untuk chakap bohong.
Pasti si Toyol dapat sijil PhD dalam jurusan chakap bohong.
Dan sejak bila si Kerusi jadi juruchakap rajagopal .
Rajagopal tak boleh chakap dengan sendiri ke..
pegawai juruchakap hotel istana tu sedang sebot kira wang dengan rajagopal ke?

*Ini semua drama lakonan untok ambil hati rakyat selangor
*kalao nak tarik hidong toyol, kenapa tunggu sampai Kerusi nak tahta jadi secretary of state

Khun Pana aka johanssm berkata...

* Datuk Porno pon tak perlu serah balek gelaran datuk

Tapi beli tanah dengan harga murah kena ditarik balik gelaran.

Betul tulisan TT "pergi Lanchao lah "

Tanpa Nama berkata...

king of botox @ the great broom of selangor @ the bigbig liar. Mampuih la hang

Tanpa Nama berkata...

MAHLIGAI KAT SHAH ALAM TU TAK NAK SERAH SEMENTARA KE..BOLEH BUAT MUZIUM..TUNJUK KAT BUDAK2 MACAMMANA HEBATNYA JADI DR GIGI

Tanpa Nama berkata...

si jawa totok nie elok sumbat ke dalam jer..biar dia kene entot-entot bru dia tau sbb mulot jubo merana..lanchoooowwwwwwwwww

donk berkata...

hei toyol..pingat tu takda harga..engkau pulang je hasil rasuah selama engkau jadi mb dulu..pulang semua....dengan duit yang engkau laki bini guna tu.kesian anak anak engkau...pasal engkau laki bini yang bangang dan bodoh..anak anak cucu menantu jadi bahan kejian..

padan muka anak anak dan keluarga engkau..dulu bangga gila..anak mb cucu mb..bapak mb..menantu mb..sekarang malu nak ngaku..dunia beb..dunia..ada putaran tau..selangor dan rakyat bukan bodoh macam kamu laki bini...

donk berkata...

hei toyol..pingat tu takda harga..engkau pulang je hasil rasuah selama engkau jadi mb dulu..pulang semua....dengan duit yang engkau laki bini guna tu.kesian anak anak engkau...pasal engkau laki bini yang bangang dan bodoh..anak anak cucu menantu jadi bahan kejian..

padan muka anak anak dan keluarga engkau..dulu bangga gila..anak mb cucu mb..bapak mb..menantu mb..sekarang malu nak ngaku..dunia beb..dunia..ada putaran tau..selangor dan rakyat bukan bodoh macam kamu laki bini...

Tanpa Nama berkata...

hah hah hah...sindirlah ko semua..aku dah ke disneyland pigi dan balik heh heh heh...

hafszach berkata...

KONTOL LA... WAk JAWA...!!!

MAKAN TEMPEH MUKA JADI LICIN..

MACAM BABI JER ALASAN KO TU..!!