Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 Januari 2011

RAJA DARI SEGALA RAJA GOPAL




YANG INI NAK JADI SULTAN



nota:
kenapa raja gopal lain senyap sunyi
tidak bersuara apabila sultan melaka
mula bertitah !

kenapa tidak datang mengadap sultan melaka?
apakah bezanya sultan melaka ini denagn sultan perak?
apakah bezanya sulatan melakan ini dengan sulatn kelantan?

kah kah kah





MAAFKAN SAYA....
meloya

Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), (Datuk) Mohd. Ali Baharom memohon maaf kepada semua pihak yang mengenalinya dengan gelaran ‘Datuk’ sebelum ini kerana ia sebenarnya palsu dan tidak diperakukan.

Menurutnya, kesilapan itu perlu diakui dan diperbetulkan segera memandangkan beliau kini bergiat aktif dalam kerja-kerja kebajikan dan tidak mahu ia disalah anggap pada masa depan.

“Hari ini saya mahu membersihkan nama saya dengan memohon maaf secara terbuka kepada semua pihak termasuk media kerana menggunakan gelaran ‘Datuk’ yang telah saya ‘beli’ pada 2006 dengan RM250,000.

“Selain untuk saya sendiri, saya juga membelikan gelaran ‘Datuk’ buat seorang lagi kawan dengan harga sama dan kos keseluruhan termasuk menyediakan hiburan kepada penjual adalah sekitar RM1 juta,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Mohd. Ali memakai gelaran itu yang kononnya dianugerahkan oleh institusi diraja dari sebuah negeri di bahagian utara Semenanjung pada 2006 menerusi seorang ejen dan ahli kerabat institusi itu.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak boleh mengambil sebarang tindakan undang-undang kepada ahli kerabat itu memandangkan individu tersebut telah diisytihar muflis beberapa tahun lalu.

Menceritakan pengalamannya, kata Mohd. Ali, ‘nafsu’ untuk memakai gelaran ‘Datuk’ pada masa itu timbul kerana berfikiran ia boleh memudahkan urusan perniagaannya sebagai kontraktor.

Namun, katanya, ia tidak lagi perlu kerana menginsafi gelaran itu diperoleh secara palsu dan berpendapat ia boleh mendatangkan kemudaratan kepadanya dari segi sosial dan ketuhanan pada masa depan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MALAON INI BETUL BETUL BANGANG.... kah kah kah..

kah kah kah.... BUKAN SAHAJA KENA TIPU... MAHAL PULAK HARGANYA.... kah kah kah...

kah kah kah....ADA DATUK DIJUAL LAGI MURAH.... kah kah kah..

kah kah kah.... BUKAN SAHAJA DATUK BOLEH DIBELI DENGAN MURAH...ADA MACAM MACAM... kah kah kah..

kah kah kah...DATUK SERI... DATU PADUKA... DATU BAGINDA....SEMUA ADA... kah kah kah

kah kah kah... NAK JADI RAJA PUN BOLEH.... kah kah kah..

woit.... NAK TAHU DIMANA?.... kah kah kah...

kah kah kah.... INI BUKAN RAJA GOPAL YANG MENIPU DARI PERAK..... kah kah kah..

kah kah kah.... INI RAJA DARI SEGALA RAJA RAJA.... kah kah kah..

kah kah kah...BELI DERAJAH KEBESARAN DARI SULTAN SULU...kah kah kah..

woit... INI SULTAN LAGI HEBAT... SULTAN SABAH, SERAWAK DAN BERUNAI.... kah kah kah..

kah kah kah... LEBIH HEBAT DARI RAJA BEROOKE... kah kah kah..

kah kah kah... INILAH DIA RAJA SEGALA BALAK.... kah kah kah..


kah kah kah... NAK JUMPA?...kah kah kah..

kah kah kah... HUBUNGI PENGURUSI JARINGAN MELAYU MALAYSIA ... kah kah kah..

kah kah kah... NGO JMM INI CUKUP PINTAR TENTANG JUAL BELI DATUK DARI SULU.... kah kah kah

woit... KALAU NAK CEPAT PAKAI DATUK... JUMPA DUTA SULTAN INI DI HOTEL LIDO BIKIK NO 7 - BRICKFEILD.... kah kah kah

15 ulasan:

rosmah berkata...

kontraktor umno ni sume penipu je.... blanje singget kabo sjuta.. pegi isap kote najib le

Rakyat Paktan berkata...

“Selain untuk saya sendiri, saya juga membelikan gelaran ‘Datuk’ buat seorang lagi kawan dengan harga sama dan kos keseluruhan termasuk menyediakan Hiburan kepada penjual adalah sekitar RM1 juta,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.
Menyediakan HIBURAN tu apa maksudnya?? SUBKON KE SUBPAN??? SPRM takkan duduk diam je tunggu orangramai buat aduan baru nak bertindak!!! Muka depan Utusan Meloya tu!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ni mesti dah insaf dah ni, baguslah...

teganu kite berkata...

isamudeng,

cakap pelawok - raja lawok.
cakap nnawok - nnatang bewok
rajagopal adalah raja kapor.

rajagopal itu beli datuk RM250,000. bodow lagi bengong, dok payoh beli weh tapi kene jadi puok gerombolang mudohlah dapat datok.

ade ke dok raja, tengku, engku yang buleh dibeli?

Tanpa Nama berkata...

Tuan Isham....

gelaran datuk sri entot-entot ada jual lagi tak?
kalau ada lagi, bagi aku sebijik, bang
senang sikit nak tekel amah2 dari seberang

mosabit berkata...

ada ker kerabat raja gopal jual pingat ni???....

i juta beb....

aku rasa dia ni dah untung 1 billion..sebab tu buat buat menyesal pakai dato tipu...

untung untung dapat simpati ..maka banyak lagi perojek masyuuukkk..almaklumlah orang jujur....

sebiji macam anak toyol tuuu..

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...teringat pulak kesah "Datuk Seri Hishamuddin Rais" mengisi borang di Maybank.... :D

Tanpa Nama berkata...

takkan mintak maap je dah boleh kow-tim settle semua?
menipu orgramai atau pihak berkuasa dsbnya dgn cara menyamar adalah kesalahan jenayah
terbabit dlm jualbeli 'haram' yg diketahui ianya adalah tidak 'semenggah' juga merupakan kesalahan yg boleh & mesti didakwa - tak percaye tanya sprm & toyol jawa!
kalau mintak maap je dah tutup kes, lebih baik toyol jawa mintak maap je sebab sengaja beli istana pada harga yg dia tahu mmg jauh berjuta lebih murah dari sebenar!
pembeli dan penjual kesemuanya mesti dihukum!

Tanpa Nama berkata...

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0113&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_22.htm

Agihan adil penting untuk basmi kemiskinan: Raja Nazrin


Bukan agihan pada Gamuda saja..

Tanpa Nama berkata...

yang paling kelakar ialah Datok Porno... yang mengharumkan nama Malaysia...sama cam Datok Shahruk Khan yang mengharumkan Melaka

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...org merlimau apa khabar?...kah kah kah. sediakan senarai permintaan anda. mana jln nk turap, mana rumah nk tampal atap, mana longkang nk dibuatkan jamban tan. kalau ada rezeki, dptlah prk. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Kata-kata hikmat moden " Campak sebutir batu dimana ramai orang berkumpul,akan kena kepala Datok".Begitulah ramainya Dato,Dato Seri.Dato Pattinggi,Dato Pahlawan,Dato Paduka dan perbagi Dato lagi dinegara Malaysia Boleh ni.Ada yang dianugerahkan kerana jasa,ada yang dianugerahkan kerana kuat mengampu,ada yang dianugerahkan sebab selalu bagi duit banyak pada Sultan,ada yang disokong kuat oleh UMNO dan yang parahnya ada yang beli gelaran Dato tu.Tak payahlah nak cerita perangai dan kelakuan Dato-Dato tu,semua rakyat dah tu.Bila agaknya sistem feudal ni nak dihapuskan.

rakyat marhein berkata...

Zaman Empire Kesultanan Melaka dulu,yang dipanggil Dato adalah mereka yang memegang jawatan sahaja.Contohnya,jawatan Laksmana,maka dipangil Dato Laksmana.Hang Tuah dipanggil Dato Laksmana Hang Tuah.Tak ada pulak Dato Hang Kasturi,Dato Hang Jebat mahu pun Dato Hang Lekir.Sultan-Sultan Melaka tak dengar pulak anugerahkan Dato saban tahun hari jadi mereka.Empire Melaka begitu besar satu ketika hingga sampai ketebing Sumatra dan kepulau-pulau diselatan Tanah Melayu.
Hari ini,negeri-negeri yang punya Sultan paling besar Pahang,tapi dalam negeri-negeri tu ada beratus Dato.Ini tak dikira lagi yang dianugerahkan oleh DYMM Agong,peringkat Nasional,lagi ratusan.Apa semua ni,buang duit dan buang masa dan menggalakkan rasuah dan salah-guna kuasa.

Tanpa Nama berkata...

Isham TT. Pada aku Dato' ni ada 3 katogori. ABC.
A= Datok anugerah ini boleh lahkira ok jgk lah
B= Datok bodek, datok beli, Datok beri kat raja untuk entot2
C= Datok macam aku nilah..sebab aku dah ada 3 orang cucu. Inilah datuk yg mulia kurniaan Allah kpd makhlokNya agar makhlokNya sedar umur sudah tua.

Tanpa Nama berkata...

"http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0113&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_22.htm

Agihan adil penting untuk basmi kemiskinan: Raja Nazrin"
Ahah, Raja Hardfart kelentong lagi!