Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 28 Februari 2011

BAGUS NYA KALAU YB KITA PADAM




KRONI YANG BANYAK DAPAT



nota
sebenarnya subsidi yang banyak
ialah untuk para kroni
pengeluar kuasa bebas mendapat
hampir 30 bilion ringgit subsidi
ini belum ambil kira projek kroni
yang gagal hingga terpaksa kerajaan
ambil balik - ini pun subsidi juga!!!





KERAJAAN DIJANGKA LEBIH RM14 BILION UNTUK SUBSIDI BARANGAN
-meloya

TEMERLOH 27 Feb. - Kerajaan dijangka membelanjakan lebih RM14 bilion bagi subsidi barangan keperluan termasuk petrol dan diesel tahun ini berbanding RM10.3 bilion tahun lepas.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Ismail Sabri Yaakob berkata, jumlah perbelanjaan yang meningkat adalah berikutan kenaikan harga barangan dan minyak di pasaran global.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MANA PERGI PEMANDU... kah kah kah...

kah kah kah...MANA PERGI IDRIS ?... PERGI MENJALA IKAN KE k..kah kah kah..

kah kah kah ..ATAU PERGI MENJALA UNDANG?... kah kah kah..

kah kah kah..INI LAH BAGUSNYA BILA ADA YB PADAM... kah kah kah...

kah kah kah...SUBSIDI AKAN BETAMBAH TAMBAH... kah kah kah...

kah kah kah... KALAU IDRIS DAH PULANG DARI MENJALA... kah kah kah...

kah kah kah... TANYA DIA...BILA NEGARA NAK BANGKRAP... kah kah kah....

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lepas ni kita jalakan si Idris tu sekali.. dia pun sudah kenyang banyak dah ni..

Tanpa Nama berkata...

bagi menteri2:
elaun bini
elaun anak
elaun bapak
elaun emak
elaun mesyuarat
elaun kursus
elaun belajar
elaun makan minum
elaun makan angin
elaun terbang
elaun hotel
elaun rumah
elaun kereta
elaun petrol
elaun handphone
elaun kasut
elaun kot
elaun seluar
elaun uniform majlis
elaun baju batik
elaun baju melayu
elaun samping
elaun shopping
adalah juga subsidi!
(yg datang dari rakyat
tetapi terhad/eksklusif pada menteri shj!)

selain itu, menteri2 ni pun dapat juga:
subsidi gula
subsidi minyak
subsidi gas
(yg juga datang dari rakyat
tetapi semua dapat termasuk menteri2!!)

sedarlah
jgn terusmenerus diperbangang & dikelentong
bangkitlah
jgn terusmenerus diperguna & disuap sisa2 mereka!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

Joe..

elaun tu nanti yang akan balun dia kat neraka

satu lagi:
elaun helikopter
minyak heli tu bapak dia bagi free jugak ker?

Tanpa Nama berkata...

podah ...boleh percaya kah?
sekarang astro pun ada cukai perkhidmatan 6%, bebankan rakyat lagi.( tak buat hebahan pun)
saman ekor kena lagi ....

Tanpa Nama berkata...

oi joe..kau lupe satu elaun khas..

elaun bra XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXLLL
BIK MAMA ..

haha aku dpt rasakan yng doa rakyat teraniaya ni betol2 makbul..sejak akhir2 ni selalu sgt pulak yb2 ni padam..

pada yb2 sekalian silalah setlkan wasiat kalian yang belum tulis...
jgn lupa kat akhirat nanti nak kene berdepan plk ngan HUTANG dan KZALIMAN pada RAKYAT

akhir kata buat para2 yb,,sebelum tidur minumlah racun tikus byk2

Tanpa Nama berkata...

Gua fikirlah tentu ramai yang setuju kalau Menteri Minyak Naik ni juga padam.
Bukan saja pembangunan lumayan dapat dilaksanakan di kawasan dia tapi juga harap2 harga minyak tak naik lagi.
Disamping kita tak dengar lagi lawak bodohnya menyuruh negeri2 PR menurunkan harga minyak dan harga barang.
Apa pun, ajal maut ditangan Tuhan.