Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 28 Februari 2011

IMAM BESAR KHALIFAH AL-MONGOLI





IMAM BESAR AL-MONGOLI




NAJIB :SAYA TAK KATA IKHWANUL MUSLIMIN MESIR KUMPULAN PENGGANAS
-minsider

Najib Razak berkata beliau tidak pernah melabelkan kumpulan Islam terbesar Mesir Ikhwanul Muslimin dan ulama terkenal dunia Syeikh Dr Yusuf Al-Qardhawi sebagai pengganas.

Najib berkata sebaliknya gerakan itu perlu menghilangkan persepsi dunia terhadap mereka yang dianggap sebagai kumpulan ekstrem.

“Saya tak kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) ini kumpulan pengganas. Saya kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) boleh ambil bahagian dalam pilihan raya dengan syarat menolak keganasan dan fahaman ekstremis, sebab ini (kumpulan pengganas adalah) pandangan umum terhadap Muslim Brotherhood, bukan pandangan saya,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra bersama penduduk Felda Jengka 25, di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... IMAM MONGOLI SUDAH PANIK... kah kah kah...

kah kah kah...CAKAP TAK TENTU HALA... kah kah kah...

kah kah kah...MULA BERSILAT LIDAH... kah kah kah...

kah kah kah....AWAL DULU CAKAP IKHAWAN INI PENGGANAS... kah kah kah...

kah kah kah...SEKARANG KATA ... ORANG LAIN YANG CAKAP... kah kah kah...

kkah kah kah...MACAM MACAM NAK TIPU MAK CIK FELDA... kah kah kah...

nota:
baca betul betul
baca perlahan lahan:

mongol kata boleh bertanding
dengan syarat tolak keganasan dan extremis

kepala bana syarat apa ini?

ertinya ikhwan ini pengganas

tak caya baca sekali lagi apa
al mongoli ini cakap
nampak nak menipu kah kah kah

16 ulasan:

Mat Dangdut berkata...

TUKAR TIUB ] VOTE BLOG POLITIK MALAYSIA..? LANCHAW LA..RAMAI DOW MASUK BLOG TUKAR TIUB PALSU..ANDA SEMUA JANGAN TERTIPU..SEARCH PADA GOOGLE TUKAR TIUB BLOGSPOT...

Tanpa Nama berkata...

baca betul betul
baca perlahan lahan:

mongol kata boleh bertanding
dengan syarat tolak keganasan dan extremis

kepala bana syarat apa ini?


maknanya:
monggol kata ikhwanulmuslimin itu sebelum ini atau sehingga ke saat ini, tidak menolak, atau bersekongkol dengan keganasan dan extremism

jadi kalau selepas ini ikhwanulmuslimin nak memerintah mesir, mestilah tukar fahaman dahulu

itulah makna ayat

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

Macam saya kata dulu... Saya tak kenal Altantuya! kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

MARI BALING KASUT KE MUKA MAT MONGOL!

ADA SESIAPA YG NAK?? AKU BERI GULA2..! KAH KAH KAH KAH!!!

Tanpa Nama berkata...

lagi makna ayat2 lain:

Saya tak kata Muslim Brotherhood ini kumpulan pengganas. Saya kata Muslim Brotherhood boleh ambil bahagian dalam pilihan raya dengan syarat menolak keganasan dan fahaman ekstremis, sebab ini (kumpulan pengganas adalah) pandangan umum terhadap Muslim Brotherhood, bukan pandangan saya

maknanya bini rosmah ni takde pandangan & pendirian sendiri.
ikhwanulmuslimin & yusuf qardawi ni bukan baru lahir dlm dunia ni.
mereka dah jauh lebih lama berkecimpung berbanding barack obama sendiri!
najib sendiri pula bukan baru shj dlm kancah politik malah dah lama jadi menteri2 berpotfolio mustahak.
kalau najib seorg politikus yg bagus, hatta seorg menteri pula, dah lama dia arif tentang gerakan seperti ikhwanulmuslimin & susuk seperti yusuf qardawi ni.
kalau bini rosmah seorg menteri yg bagus, hatta seorg perdana menteri pula, dah lama dia ada pandangan & pendirian sendiri tentang ikhwanulmuslimin & yusuf qardawi.

jadi samada najib kata ikhwanulmuslimin/yusuf qardawi ini bersifat pengganas/extreme atau tidak.
kalau kata pengganas, jgn nafikan "saya tak kata".
kalau kata bukan pengganas, berilah sokongan pada saudara islam dan nafikan pada dunia lain, barulah ada telor!
jgn bersikap tak tau (atau lupa ala madeey bukan melayu) lagi bangang lalu buat kenyataan tengah2 atau atas pagar yg sebenarnya dalam diam2 menikam ikhwanulmuslimin & yusuf qardawi!

maknanya:
najib bangang tak tau ehwal antarabangsa
pm 1malaysia bangang tak reti buat kenyataan awam/media
bini rosmah takde telor tak boleh bagi pendirian sendiri
kawan al-hantu-ya suka tikam belakang

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

adoyaiiiii

nilah padahnya kluarkan statement dr kpala lutut

kah kah

Tanpa Nama berkata...

“Jadi sebagai isteri yang soleh, yang insya-Allah selalulah mengikut kata-kata suami, saya pun selalulah bersiap dan terus naik helikopter lagi datang ke sini,” kata Rosmah dalam ucapannya kepada kira-kira 200 penduduk Felda Jengka 25 pagi tadi.

SOLEH KE SOLEHAH?
klau suami baru la soleh..

golok-jangok berkata...

Salam 1 Malesia - khaaak ttuih

Imam besar Althaghut, kecek nnawok serupo bewok. mung letok gambaa nageb pakaa serbey abu jahal ko abu lahab?
Baso jenih dok berahi ko oghey alem. kalau Syekh AlQardhawi dio kato pengganah, apo lagi tok lebaa tok alem ustaz hok ado di malesia.
umnu-apco - tttuuih

Tanpa Nama berkata...

Pemergian Erbakan kehilangan besar buat ummah

Prof Erbakan adalah merupakan pelopor kepada gerakan Islam di Turki sejak kejatuhan Empayar Othmaniah pada tahun 1924.

Sejak daripada itu, katanya Turki telah di perintah oleh rejim sekular di bawah Kamal Attartuk di mana Islam hanya menjadi amalan di masjid dan dalam majlis perkahwinan sahaja.

Katanya, umat Islam yang ingin melaksanakan Islam akan diambil tindakan oleh rejim Attartuk dan perlembagaan Turki sehingga ke hari ini masih menjadikan dasar sekular sebagai tiang kepada sistem Negara mereka yang di payungi oleh tentera.

Namun sejak daripada itu, ujarnya kumpulan-kumpulan Islam tidak berdiam diri untuk memastikan roh Islam dilaksanakan semula di Turki.

Jelasnya, antara pelopor kepada gerakan tersebut adalah Prof Dr Necmettin Erbakan yang menubuhkan Parti Refah pada 1983 dan akhirnya berjaya memenangi pilihan raya umum Turki dan membentuk kerajaan campuran dimana Prof Erbakan dilantik mengetuai kerajaan campuran tersebut dan menjadi Perdana Menteri Turki pada tahun 1996.

Namun, katanya pemerintah dan tentera yang melihat kejayaan Erbakan dalam membawa Turki ke arah era baru Islam mendakwa Erbakan cuba melanggari perlembagaan negara iaitu cuba menghapuskan sistem sekular ke arah Islam menyebabkan akhirnya Parti Refah diharamkan pada 1998 dan Erbakan telah diharamkan dari bertanding pilihan raya.

Namun Prof Erbakan telah cuba menubuhkan beberapa parti baru namun juga tidak berjaya apabila pihak berkuasa Turki dapat menghidunya.

“Di akhir hayat, beliau berjaya mengasaskan Parti Saedat pada 2001 sebagai alternatif baru kepada rakyat Turki bagi yang cintakan Islam dan keamanan sehinggalah ke akhir hayat beliau kelmarin.


PERGINYA SEORANG PEJUANG...

INNALILLAHIWAINNALILLAHHIRAJIOUN..

baginda® berkata...

nak kempen sini bro Hisham, antar memorandum 100K untuk desak NAJIB TARIK BALIK TUDUHAN...

http://www.facebook.com/pages/Najib-Wajib-Mohon-Maaf-Pada-Yusuf-Al-Qaradawi-Terhadap-Tuduhannya/131322423604743

Tanpa Nama berkata...

kalau tg najib(seperti gambar diatas) tukar dasar umno yang ada sekarang kepada dasar islam maka pas wajib* dimansuhkan.

Tanpa Nama berkata...

kalau tg najib(seperti gambar diatas) tukar dasar umno yang ada sekarang kepada dasar islam maka pas wajib* dimansuhkan.

DS NAJIB TAK PANDAI BERBOHONG??? berkata...

NAJIB TAK PANDAI MENIPU??? SEMASA BELIAU MENJADI TIMBALAN PM, DS NAJIB KATA SAIFUL DATANG KE PEJABAT TPM MINTAK BIASISWA...!

SAIFUL MASA NI DAH KENA BUANG UNIVERSITI, PASAL DPT CGPA 1.5 (UTK KEKAL DI UNIVERSITI SEKURANG2NYA 2.0)

NAK MINTAK BIASISWA APA?

MULA2 CAKAP TAK KENAL, LEPAS TU KATA MINTAK BIASISWA, KEMUDIAN KATA DATANG JUMPA DI RUMAH, DUA HARI SEBELUM LAPORAN POLIS DI BUAT.

YB SAIFUDDIN MENGUPAS DGN JELAS
http://www.youtube.com/watch?v=GCPPSV_JQHg

Tanpa Nama berkata...

"dengan syarat tolak keganasan dan extremis"

ayat yg paling penting dlm artikel 2.

Tanpa Nama berkata...

memang suka zionist
nak wat guane

klu suka zionest
takkan nak suka qardhawi

sekarang korang baru tau?

Tanpa Nama berkata...

Orang lain sebut Ikwanul Muslimin tapi PM sebut Muslim Brotherhood...napa dia tak sebut Ikwanul Muslimin macam kita sebut...susah ke nak sebut Ikhwanul Muslimin????...ha ha ha..