Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Februari 2011

HARI HARI AKHIR FIRST LADY MESIR





WASPADA MUKA INI



RAKYAT MESIR

masuk hari ke enam - 150 warga mesir telah gugur.

mahafiraun masih bertahta. isreal sedang menyokong
mahafiraun. israel takut jika mahafirain jatuh maka
penjanjian damai mesir/israel akan dibatalkan.

amerika masih memainkan peranan untuk memperlukuh mahafiraun

tidak ada berita tentang first lady mesir.
minggu lalu bershoping di dubai.
firaun kecil awal lagi telah diberitakan lari

mahafiraun cuba membuat taktik sengan melantik omar sulaiman sebagai
timbalan presiden. ini taktik lama. telah digunakan oleh madey. madey menarik
diri dan merlantik mat zzzz. kalau tidak gerombolan bungkus.

anak anak mda mesir telah bangun
mereka telah berjaya menduduki Tahrir Square/Dataran Merdeka
dan mereka tidak akan meningalkan dataran ini.

mahafiraun juga telah menggunakan taktik lama:
1 – para mukabharat/sb telah membunuh 11 orang kampong
2 - mukhabarat memakai topeng dan merompak
3 – mukhabharat memakai topeng dan bersenjata merompak kereta di jalan raya
4 – merompak kawasan perumahan
5 – memecah muzium mesir

semua ini dilakukan dengan niat jahat
ini agar orang ramai akan ketakutan dan menuduh para
demonstran sebagai punca semua ini

dengan menggunakan taktik ini maka mahafiraun dan para sb nya
berharap warga mesir akan membenci demonstrasi
kerana menggangu jalan raya dan warung dan kedai ditutup



INI BERITA EKONOMI DUNIA KECAR KACIR – SAHAM DUNIA JATUH KERANA MESIR
- guardian london

The political protests in Egypt have sent world stock markets falling and pushed up the oil price again.

In London, the FTSE fell by 37 points to 0.6% to 5843 this morning, a seven-week low. International Airlines Group, formed by the merger of British Airways and Iberia, fell by nearly 4%, and holiday firms including Tui Travel and Thomas Cook also dropped.

The Japanese stock market had earlier fallen by 1.18% to close at its lowest level in a month. There were also losses in Hong Kong and South Korea as the prospect of widespread disruption hit the markets.

Gary Jenkins, head of fixed income research at Evolution Securities, believes the Middle East has now replaced the eurozone debt crisis as the primary concern in investors' minds.

BERITA BERGAMBAR PERJUANGAN WARGA MESIR











12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mahafiraun akan digantikan dengan Mullah ala Taliban yang lebih tersangat amat sangat sangat zalim dan kejam dan bodoh dan bengong macam bewok dari Mahafiraun. Itu yang kita patut bimbang, Diktator sekular akan digantikan dengan diktator agama ala taliban.

Tanpa Nama berkata...

salam sdr tt,

..jangan lupa mereka/mubarak telah MEMBLOK INTERNET dan bbrp servis lain spt fb, tweeter, hp & sms ... TAPI BAIKNYA RAKYAT MESIR MMENINGKAT2 LAGI KEMARAHAN...kalau mat monggol blok internet kita MESTI JADI MACAM RAKYAT MESIR

Bigfish berkata...

aku tengok jangka hayat husni mubarak dh x lama sebagai presiden, mcm kris dayanti selalu nyanyi, menghitung hari...

tapi aku pun sebenarnya suspen gak sebab dua orang anak buah aku belajar medic kat universiti cairo skrg.

harap2 ok lah

Abg kpd adik (pelajar Mesir) berkata...

Untuk tatapan KERAJAAN MALAYSIA.... harap ambil berat & tanggungjawab ttg pelajar2 & rakyat Malaysia di Mesir. Contoh paling dekat & nyata adik saya(pelajar Al-Azhar)sendiri dan rakannya terkena tembakan peluru sesat ketika pulang ke rumah (walaupun bukan peluru hidup) tapi sakit gak klu dah kena....
Cuba anda bayangkan keadaan beliau dan rakan2 beliau y terdesak dan diselubungi ketakutan
Wahai KERAJAAN MALAYSIA takkan nk tggu "nasi dah jadi bubur" baru nak ambil tindakan??
Sekarang ini segala bekalan makanan dah dicatu, kurang bekalan & harga melambung untuk tempoh terdekat... klu ia berlarutan apakah yang akan terjadi pada mereka.....

Genta berkata...

Salam dan Sejahtera untuk penulis.

Ya, anak muda negara-negara luar telah lama bangkit.

bila lagi anak muda 1Malaysia akan tersedar lamunan tido?

Warga Felda pun masih tido bila harga getah melambung.

aduhai...kasihan warga Melayu. ramai yang masih tidak cerdik.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah... mubarak nak lari .... dah tunggang langgang... member baik dia kat malaysia iaitu bakal PM yang suka melancap dan meliwat Anwar pulak dalam perjalanan ke sungai buluh... kah kah kah ... rakyat mesir baru nak reject mubarak tapi rakyat malaysia dah lama reject mat liwat dan lancap malaysia.... kah kah kah... gobala pun dah lari...kah kah kah kah kah

Tajjawad berkata...

We, the citizen of the world, are marching on the streets and shouting together " DOWN ! DOWN ! DOWN ! UMNO-BN ! DOWN WITH AMERICA ! DOWN WITH ISRAEL ! REGIME CHANGE !
Insha'Allah, The time will come to Malaysia.

yb berkata...

Terima SMS dari CELCOM, 1.2.2011 jam 8.20 pagi:

Salam 1Malaysia. Selamat Tahun Baru Cina kepada semua rakyat Malaysia terutama kepada kaum Cina. Ikhlas dari Najib Razak & keluarga. najib@1malaysia.com.my

yb

ALahaI sI LunCAi berkata...

GENTA,

KO PUN CAKAP JER..

CAKAP PULAK DARI DALAM SELIMUT. MACAM

TT.

suis-media berkata...

Assalam Tuan,
Apa khabar orang melayu,cina,india,dayak ,khadazan dan lain lain bumiputra!!!Rakyat mesir telah bangkit dan memenuhi jalan raya menentang pemerintah yang zalim...rakyat malaysia bila lagi??kita wajib bangkit tetapi kita jangan tiru negara mesir kerana kita ada jalan yang lebih mudah dan tak perlu bersabung nyawa dengan polis iaitu melalui PRU13 hanya memerlukan jari anda untuk memangkah.Ingat!!jangan pangkah gambar dacing karat penipu!!zaman sekarang dah gunakan dacing digital.

Jemari Sunnah berkata...

ayuh marilah kita berjuang!!!!!

marilah visit my blog www.jemarisunnah.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan lain kali kalau nak belajar jangan pergi jauh-jauh macam di Mesir tu.
Kalau jadi rusuhan kan dah susah.
Belajar kat Malaysia sudahlah kecuali yang betul-betul geliga dan guna duit sendiri.
Ini anak orang yang banyak duit tapi bodoh pun dapat biasiswa belajar ke luar negara.
Lagi pun belajar di luar negara bukannya sikit belanja.
Lebih baik duit biasiswa Kerajaan atau swasta tu digunakan untuk menurunkan harga barang.
Pelajar-pelajar kita di luar negara berjuta.
Kiralah berapa nilai duit kita dihabiskan.
Ini cadangan saja.
Tapi aku rasa ramai yang tak setuju.