Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Februari 2011

LIHAT DAN FAHAMI



PERTEMPURAN ANAK MUDA KE DATARAN MERDEKA




nota:
dipukul
undur
dipukul - berkumpul lagi
mara ke hadapan

di pukul
lalu undur
kemudian mara ke hadapan
mara hingga menang



DENGAR DAN BELAJAR




nota:
dengar penernagan anak muda mesir ini
bagaiman akum buruh telah lebih awal
bergerak melancarkan mogok terhadap
mahafiraun. apa yng berlaku hari ini
adalah sambungan perjuangan yang belum selesai


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Revolusi ini jika dibandingkan dengan orang Melayu (UMNO) menentang Malayan Union dulu memang jauh sekali bezanya. Tak nampak mereka melaungkan 'Allahuakbar','Hidup warga Mesir" atau membawa sepanduk/kain rentang memekik nama Allah melainkan meminta Hosni Mubarak turun atau belah dari bumi Mesir. Mereka angkat isu rasuah, harga barangan naik, banyaknya pengganguran dan tiadanya ruang demokrasi yang memadai. DASYAT! Warga Malaysia kena banyak belajar dari Mesiar atau Tunisia.

Tanpa Nama berkata...

Ayer aje tu, bukannya api! Bom pemedih mata .... anak2 muda U yg belajar Chemistry, Chemical Eng,dll bolehlah buat kajian macam mana mengneutralkan asap pemedih mata tu ... every chemical compound can be neutralised by another chemical compound. Ok lagi, tapi kalau main pukul mengkhinzir buta dgn belantan, atau main tembak ngan peluru hidup .... aaah, ini memang pihak berkuasa punya serangan KAMIKAZE la!

luv_ima berkata...

Tengok video ini perasaan ingin menuntuk keadilan di tanah malaysia berkobar2 dijiwa. Bila Malaysia akan buat pula? Harap saudara tukartiub atau ketua2 parti PKR menjadi kepala. Saya kemaruk hendak turun ke jalan raya.

Chee Kuan Tai berkata...

Rakyat didahulukan....pukimak punya slogan...pelajar dan rakyat malaysia kat mesir dah 4 hari tak makan ada ke tv celaka siarkan...dah seminggu rusuhan kat mesir...kerajaan BN baru rangka pelan tindakan untuk mesir...kepala banar punya kerajaan...tv pulak cerita pasal rakyat asing yang dipindahkan oleh kerajaan dia....cerita pelajar malaysia di sorok....ini kerja kerajaan pukimak...ibubapa diminta bertenang...kang den bakar bangunan wisma putra baru boleh tenang...sekali lagi "KERAJAAN BN ..MEMANG KERAJAAAN PUKIMAK...SIAL PUNYA PENYAMUN"

Tanpa Nama berkata...

harap buat kat Malaysia...kasi mampus itu UMNO

Tanpa Nama berkata...

Farewell to the puppet regime! Let the street power spread to turndown the US super shadow in ME. One by one.. crossing over nile and put their biggest allied in fear.!

Tanpa Nama berkata...

Farewell to the puppet regime! Let the street power spread to turn down the US super shadow in arab nations. One by one.. crossing over nile and put their biggest ally in fear.!

ALahaI sI LunCAi berkata...

CHEE KUAN TAI,

SELAMA INI PAS DAN PAKATAN YANG RAJIN PERGI MENGHASUT MEREKA DI MESIR.

SEKARANG MASA MEREKA SUSAH KENAPA KORANG TAK PERGI.

KORANG TAKUT YER..

Tanpa Nama berkata...

tt.... dari apa yang aku nampak skg ni, situasi di mesir dan tunisia, tak byk bezanya dgn situasi di malaysia, apa yang saja isu yang dituntut oleh rakyat mesir dan tunisia, isu sama juga sedang melanda malaysia, tinggal lagi di malaysia belum kronik, tapi tt, isu ini sedang merebak ke tahap yg sgt kronik, aku jangka menjelang pr13, ditambah dengan suntikan semangat rakyat mesir, ribuan graduan kita yang tak bekerja, kiranya pr13 pincang dan andainya selepas itu malaysia masih diterajui BN, apa yang sedang terjadi di mesir, akan terjadi malaysia..... apa yang dapat katakan sekarang ni, situasi di malaysia menjurus kearah itu, dan aku tahu yang pemimpin bn sekarang sedar dgn hakikat tu, dan aku juga dapat rasa plan kewangan sekarang ni, projek, belanjawan, semanya tu kalau diperhatikan dengan teliti, bagaikan satu kaedah persediaan untuk jaminan sekiranya kalah pr13 nanti, dan percayalah sekiranya nanti PR berjaya toppled kerjaan pasca pr13 nanti, kantung negara sifar, dan tatkala itu le, BN akan berkokok kpd mereka yang naif betapa PR tak pandai dan tak ada pengalaman memerintah, justifikasi mereka akan utuh masa tu.... saya rasa rakyat mesti mesti sedar akan hakikat ini, tapi saya kuat jangkakan ini semua mustahil, kalau dengan hya 1 buku setahun dibaca, saya rasa sampai bila le kita akan jadi begini, mudah di perkotak katikkan...