Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 18 Februari 2011

NAK BUKTI KAN APA?



AKAN SELAMAT



nota:
program ini amat baik
untuk semua anak muda
pembantu ahli politik
dan yb pakatan rakyat

ini untuk menyelamat
kan dari mati ibrahim ali
jika ditolak dari bangunan tinggi
kah kah kah



KHAIRY TERIMA SAYAP PENERJUNAN
-meloya

PADANG TERAP 17 Feb. - Setelah menyertai pasukan Askar Wataniah pada Mei lalu, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini melakar satu lagi sejarah buat dirinya apabila menerima sayap penerjunan selepas menamatkan kursus Ahli Paracut Statik Tahap 1 selama lima minggu bermula 13 Januari lalu.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau menerima anugerah tersebut setelah berjaya melaksanakan latihan asas penerjunan di Kem Sungai Udang, Melaka dan penerjunan sebenar di kawasan Zon Gugur Padang Sanai di sini.

Kursus berkenaan turut membabitkan penerjunan maksimum lapan kali dari ketinggian 304.8 meter.

Kata Khairy, beliau menjalani kursus tersebut untuk membuktikan semangatnya yang cintakan negara selain memenuhi hasratnya untuk menyertai aktiviti itu sejak dulu lagi.

"Selepas menamatkan kursus Askar Wataniah tahun lepas saya diminta untuk menjalani kursus pegawai tetapi bila saya tengok kursus penerjunan ini, saya terus memohon kerana ia juga minat saya dari dulu," katanya kepada pemberita selepas majlis tamat kursus di Zon Gugur Padang Sanai di sini hari ini.

Majlis yang dirasmikan oleh Panglima Medan Tentera Darat, Panglima Datuk Seri Ahmad Hasbullah Mohd. Nawawi itu, melibatkan 80 pelatih kursus Ahli Paracut Statik Tahap 1 serta 21 pelatih Kursus Ketua Penerjunan Tahap 2

PERSOALAN TIMBUL

kepada siapa program ini dibuka?
adalah dibuka untuk orang ramai?
adalah dibuka untuk orang awam
bagaimana hendak mendapat tahu program ini?

kalau ada untuk orng ramai mana iklan nya?

berapa belanja untuk seorang?
siapa tanggung?
adalah duit sendiri atau duit kerajaan?

kalau tidak apakah ini dianggap salah guna kuasa?

para yb pakatan rakyat sila timbulkan isu ini dalam parlimen
jika ada tercium bau salah guna kuasa

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini kira baguslah..
Kurang kurang dia mahu dapat sayap betul. Memang confirm terjun.
Bukan macam sayap yg Zahid Hamidi pakai tu.
Itu sayap terjun atas katil.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah mushkil..
Join saja askar wataniah, lepas tu pohon kursus asas komando untuk program payung terjun. Sapa-sapapun buleh kalau layak.
Lain kali buat research skit.
Aku pun x sokong KJ ni, Aku sokong KJ Kelantan saja.

Tanpa Nama berkata...

jgn keliru..dia standby dulu..takut2 kalah pru13..senang la dia cabut lari dan terjun kt mana mana negara yg orang tk kenal dia..kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bab yang ni aku setuju disiasat..sebab mamat mangkak ni lah yang menyebabkan ramai orang melayu marah..sebenarnya PKR bukanlah kuat mana pun..pak mertua pun ikut telunjuk menantu sangat..masa tu totok umno pun surrender..tapi sekarang dah lain..beb..siapa yang masih tak puas hati aku tak tahu..tapi aku syukur sangat sebab dah ada perubahannya..teruskan usaha..rakyat tenang..undi datang..as simple as that!

Tanpa Nama berkata...

semua pn ko nk jadikan isu ke tt? agak2la..tny iklan plak kt mana. buat research sikit bro. tny sapa2. kalo ko tak penah tny mmg la tak tau.

dah la, cari isu yg lagi best. buat malu kt kairy je hal ni pn nk jadi isu.

Tanpa Nama berkata...

Only bird shits and rain drop from the sky and now KJ.
Ketua Pemuda UMNOCO sama macam tahik burung...hahahahhahaha

Tanpa Nama berkata...

ini dah tak ada kerje lain ka KJ? yb yang buat kerje2 bodoh! tinggal kerje2 YB, pergi masuk askar wataniah 5 minggu punyer latihan.. woit? sebulan lebih menghilang pergi latihan wataniah kepala bana hapa ni?

cuti jadi YB tanpa gaji ka? wajib ka YB masuk askar wataniah?

bunbinban berkata...

kawasan sendiri tak lawat sibuk gi terjun watpe. Tunggu je pas pru13, terjun la puas2 sbb ko tak lagi terpilih sebagai calon...terjun tak nak turub2 pun ada apa kesah

Tanpa Nama berkata...

mula2 terjun
pah tu padam
pah tu prk
pah tu org rombau sedey dlm kegembiraan

biorkan laa
dio dah tak ado kojo la tur

Tanpa Nama berkata...

mati...anak cina tu....

Tanpa Nama berkata...

walauweh...
baru prebet dah dapat pergi kurus pegawai.. mana ada cmatu.. nak pi kursus pegawai sekurang2 pangkat l/kpl and ada dip/degree.. ini cam diskriminsi anggota lain nih neyh..
aku rasa jugak dia dpat advantage.. pasal biasa nak pergi latihan terjun dalm 10 org hanya 5-6 jer yang lepas..