Khamis, 3 Februari 2011

SETIAKAWAN DENGAN MESIR




BERSEDIH TERHARU




SEDIH SEDIH





nota:
sedih sedih
kerana bershoping terganggu
kerana ada tunjukan perasaan









HIMPUNAN BANTAH CAMPURTANGAN AMERIKA DI MESIR JUMAAT INI - harakah daily

KUALA LUMPUR, 2 Feb: Gabungan parti politik dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang menamakan diri mereka sebagai Himpunan Bersama Kebangkitan Rakyat Mesir akan membuat tiga desakan terhadap Amerika Syarikat, Jumaat ini.

Desakan itu akan dibuat dalam himpunan besar-besaran bagi menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Amerika Syarikat selepas solat Jumaat 4 Februari ini.

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kaiyat berkata, tiga desakan tersebut ialah menggesa Amerika berundur dari Mesir, tidak campur tangan dalam urusan rakyat Mesir memilih pemimpin mereka serta mendesak seluruh dunia memberi tekanan kepada Presiden Mesir, Husni Mubarak agar meletakkan jawatan.

"Kita mengajak seluruh rakyat untuk menyertai himpunan yang akan bermula di Masjid As-Syakirin KLCC selepas solat Jumaat.

"Kita akan berarak dari masjid menuju ke kedutaan Amerika Syarikat dan akan disertai oleh beberapa pimpinan utama Pakatan Rakyat," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, dekat sini hari ini.

Menurutnya yang juga pengarah himpunan tersebut, sebanyak lebih 50 NGO telah menyatakan persetujuan untuk turut sama dalam himpunan yang dijangka akan dihadiri lebih 1,000 orang itu.

Antaranya Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Citizens International, Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), gabungan Mahasiswa Islam Malaysia (Gamis) dan lain-lain pertubuhan.

Tambahnya, mereka turut mempelawa BN dan parti komponennya serta NGO di bawahnya untuk menyertai himpunan ini kerana ianya merupakan isu nasional tanpa mengira fahaman politik, bangsa dan agama.

"Kita mengajak pertubuhan lain yang barangkali tak bersama hari ini seperti Umno, MCA, MIC dan pertubuhan-pertubuhan bukan Islam juga digalakkan untuk hadir. Ini merupakan isu besar yang memerlukan sokongan semua pihak tanpa mengira politik dan agama," katanya.

NOTA:

Berkumpul jam 1.30 hari di Masjid KLCC

Bergerak dari Masjid KLCC pada jam 2.00

Semua dijemput datang untuk menunjukkan
setiakawan dengan warga Mesir.



4 ulasan:

CILOK SIKIT berkata...

http://www.hmetro.com.my/articles/MasadepanorangMelayugelapjikatidakubahsikap/Article/

" Masa depan orang Melayu gelap jika tidak ubah sikap "

KUALA LUMPUR: Masa depan orang Melayu gelap sekiranya mereka tidak mengubah sikap dan cara yang selama ini masih banyak melakukan kesalahan, termasuk tidak ikhlas, mudah dibeli dan korup, kata mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar).

“Kita banyak lakukan kesalahan, kalau kita tak tukar cara kita, tak ikhlas dan jujur, masa depan kita gelap. Sekarang ramai orang Melayu korup, jual undi, sanggup jual satu kuasa yang amat berharga dengan RM200. Rasuah itu akan membinasakan diri dan negaranya. “Pada 1946 di waktu kita miskin tak ada orang nak sogok, kerana semua miskin. Kita harus ingat tidak akan ada Pulau Pinang, Singapura kalau kita tak nak duit. Singapura dijual dengan 60,000 Spanish dollar. “Demikianlah dulu sejarah Melayu, kita tertipu sepanjang masa, kita buat banyak kesalahan, buat benda tak baik yang membinasakan kita. Orang Melayu sekarang ini yang begitu mudah dibeli, masa depan gelap. “Masa depan kita akan ditentukan oleh kita. Kalau kita mempunyai sikap tak baik, masa depan kita gelap. Kita belum ada cerdik pandai yang cukup, kekayaan yang cukup,” katanya, dalam ucaptama Wacana Bangsa Melayu dan Masa Depannya di Auditorium Galeria Perdana, Memorial Tun Hussein Onn, di sini, semalam.


Wacana itu dipengerusikan Duta Besar Malaysia ke Filipina, Datuk Seri Dr Ibrahim Saad dan turut dihadiri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

===================================

Orang Tua ni nak MENGATA siapa ni....

joecharlie berkata...

Mengapa rakyat memeberontak beb !. Mereka berontak kerana presiden itu terlalu lama memerintah tidak mahu turun-turun rakyat dah bosan beb !. Rakyat tidak berubah, kemiskinan, pengangguran berada dimana dengan kadar yang tinggi. ek..

Samalah diKelantan Nick Aziz lama sangat pegang jawatan beb. Rakyat dah mula bosan kerana tidak bawa apa-apa perubahan jelas beb.Ek.. Nik Aziz perintah kelantan lebih 20 tahun. Sekarang yang dekat-dekat keliling dengan dia jer yang minta dia terus beb !

Beberapa orang El Baradei telah bangkit melalui pondok sudah bising beb !. Depa kata terlalu lama jadi mengarut dan kering idea beb !. ek..
Posted by RUMAH KACA

Tanpa Nama berkata...

Tapi tuan pengarang..
Saya rase nih bukan campurtangan.. Pentadbir sebenar yang telah bersuara ..

Tanpa Nama berkata...

isham.. aku nak pi.. ko jangan lupo lak semayang kat masjid tu erk.. ada air cond siot.. siap lcd buat khutbah lagi..

nak ajak gerombolan join demo.. pergi mampos la..