Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 9 Mac 2011

BAGI KRONI BUAT DUIT




SETIKAWAN BUKAN LARI PULANG



nota:
kalau rakyat mesir
menolak pelajar malaysia ini
dari belajar kembali di mesir
maka sentimen ini amat difahami

ketika mereka berjuang hang lari pulang
bila negara dah pulih hang datang

ini betul betul kurang sopan
kah kah kah






PINDAH RAKYAT MALAYSIA DARI MESIR LIBAT KOS RM50 JUTA - meloya

Kos keseluruhan bagi operasi pemindahan rakyat Malaysia dari Mesir menjangkau RM50 juta, kata Anifah Aman hari ini.

Beliau berkata, jumlah itu meliputi kos operasi tiga pesawat C-130 Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), pesawat khas Malaysia Airlines (MAS) dan Air Asia, tambang untuk penuntut Malaysia dari Jeddah dan tempat-tempat lain dengan menggunakan pesawat komersial.

"Kos itu juga meliputi pembiayaan makan minum dan tempat tinggal rakyat Malaysia di Jeddah dengan kerjasama Tabung Haji,” katanya menjawab soalan Mohamed Aziz (BN-Sri Gading) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Mohamed meminta penjelasan mengenai jumlah perbelanjaan yang ditanggung oleh kerajaan untuk membawa pulang rakyat Malaysia yang terperangkap di Mesir baru-baru ini dan apakah status terkini hubungan dua hala Malaysia dan Mesir.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… SIAPA LAH DAPAT KONTREK TERPIJAK INI?.... kah kah kah….

kah kah kah…UMANG AAAIII…. MACAM MANA JADI 50 JUTA…. kah kah kah..

woit…SIAPA AMBIL MATHS DAN SAINS DALAM BAHASA INGGERIS TOLONG KIRA SIKIT… kah kah kah..

kah kah kah…50 JUTA RINGGIT... MACAM TAK MASUK AKAL….kah kah kah..

kah kah akh…. DUIT SEBANYAK INI MACAM BOLEH BELI KAPAL TERBANG…. kah kah kah…

kazh kah kah…. MACAM ADA YANG SEDANG MENANGGUK IKAN DARI CELAH KANG KANG… kah kah kah…

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha, tukar tiub oh tukar tiub, benda nie pun nak jadi isu ke? agak hampa dengan artikel nie, sebab belum cukup garang. berapa banyak rakyat di malaysia di mesir? lebih kurang 11000 orang. sekirangnya 50juta dibahagi 11000, kos pengendalian bagi seorang sekitar 4500 sahaja, dan angka itu logik, kos pengangkutan, pengurusan, tempat tinggal, makanan, perlindungan. buat kira-kira asas la dulu tukar tiub.

wali nikah berkata...

TT,

gue rasa ada lagi bdak msia yg x blik kg sbb nk brjuang sama rakyat mesir tempoh hari..apa kata TT risik..merekalah hero...

sbnarnya gue pon stuju ngan pantun TT :


kalau rakyat mesir
menolak pelajar malaysia ini
dari belajar kembali di mesir
maka sentimen ini amat difahami

ketika mereka berjuang hang lari pulang
bila negara dah pulih hang datang

ini betul betul kurang sopan

kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

kalaulah dibahagikan kepada 10000 orang pelajar malaysia di mesir, jadi tangungan untuk seorang rm5000. kepala bana apa 5k sorang tanggung.habis tinggi 2k je.
bangang betoi la kroni sial ni.

Tanpa Nama berkata...

kawan saya cakap "Mana ada kluar kontrak bro, ini act darurat mmg ada bajet siap2 lgpn yg dbawa balik tu rakyat malaysia gak, bakal2 pmbayar cukai gak. Xde isu benda ni"
camne saya nak jawap sifu..???

Tanpa Nama berkata...

kira cincai paling mahal tiket 2k for 1 way. rasa mcm tak sampai pun. tu belum masuk jumlah sebnar bp ribu org yg diangkutnya.

tapi jgn lupa campur...

termasuk habis tengah jalan dlm poket sket.

dan sebab adhockeja lebih masa

hahhaa...


-dak skola-

Tanpa Nama berkata...

Bik Mama kata dia dapat pinjam kapalterbang Arab Saudi secara percuma.

Tanpa Nama berkata...

pundek apa setiakawan...

kau ingat mereka pergi belajar nak mati free ke?

gila ke kau...orang nak gi belajar, kau suruh tunggu kat sana, sampai nak mati katak!

TT, kau tak ada anak....cakap pon ikut sedap bontot kau....

TT, mereka bukan pejuang....tapi mereka pelajar yg nak cari ilmu utk berbakti kepada negara sendiri.

TT, jgn jadikan isu yer!!! aku rasa 90% adalah penyokong pakatan.

liam2 maaaaa.....

anti khir bongok berkata...

inilah menteri bongok anifah dgn khir punya kerja nak ngabiskan harta rakyat.buat apa bawak balik pelajar tu? dekat sana penunjuk perasaan dan mubarak tak serang pelajar.duduk dlm rumah je.pelajar lelaki boleh kawal kawasan.sediakn makann dan minuman yg cukup.duit 50 juta boleh beri kpd org tua yg susah dan tak berpencen bukan bagi rafidah aziz dan air asia la bongok.sial punya menteri.ptttui....ngabiskan duit zakat je kerjanya.anak hanjing.

Tanpa Nama berkata...

alahai..hantar seorang warga Malaysia ke aerospace dengan kos RM90 juta tak bising pulak..kahkahkan

orangkasai berkata...

tentu ada tempat tiris...utk balik & penginapan sehari dua takkan sampai RM4500 seorang...tiris & bocor

Tanpa Nama berkata...

Kepala banar 7:38, 10:35, 12:51:

i. 50 juta abis belanja??
11000 org tu bukan suma balik pun.
klu satu org 5K, tu kira macam pelancong tur, bukan budak sekolah

ii. ni apa hal pulak tabug haji kena tanggung?
duit mak bapak dia ke tur?

iii. pelajar kena selamatkan. Kerajaan pulak kena selamatkan?
korang tak ada bapak ker apa? tak boleh mintak tiket kat bapak korang ker? 11 ribu tu suma anak org papa kedana ker? banyak yang kaya raya ler! Napa tak ngaji kat malaysia? Kat malaysia tak ada perubatan ker? universiti awam ada, swasta pun ada, masuk aje la

iv. ko orang ingat 50 juta tu sikit ker?

v. diaorang tu bakal pembayar cukai?
Pegi Lanchowwww laaa! Balik besok bukak klinik tekan harga. Bukan diaorang ingat pun kita pernah tolong diaorang bawak balik mesir!!
Tengok kita yang dah tua ni pun jijik semacam, macam tengok cibai!

Tanpa Nama berkata...

TT...ko ni tak patut la cakap macam tu

kesian budak2 tu
mereka tu miskin, papa kedana
mak bapak pun dah tak ada
anak yatim piatu pulak tu
sedara mara dah tak ngaku sedara
tak kan kita nak biarkan mereka merempat kat turki

elehhh, 5o juta tu bukan banyak mana. Beli kapal selam rosak pun tak cukup
arab saudi pun bagi tiket flight free
tak kan kita nak tengok aje
nanti malu pulak isteri bik mama sebab tak bantu anak2 yatim piatu ni

bn dan pengikut adik syaitan berkata...

ini bn memang saudara syaitan sebab bazir wang rakyat. angkut pulan 11 000 org kerja bodoh.yg huru hqra dkt jalanraya.pelajar tu dalam asrama mana ada bahaya? ini kerja sama macam putera umno eeeee kerja pergi lombok.macam anak sundal org bn buat kerja.yg sokong bn pun anak sundal.jual puki utk dapat makan.org mesir revolusi dia habiskan harta rakyat.ada org bn anak sundal kata pelajar tu bakal bayar. cukai.sial yg belanja 50 juta tu guna duit cukai aku hayar lq bongok sundal.ingat hadis membazir tu saudara syaitan.mufti akan kata darurat bukan membazir sebab mufti pun makan gaji. dlm islam ulama tak makan gaji la bongok.sial macam tu punya simple pun bongokvtapi berangan nak masuk syurga hahaha.....masuk neraka la org bn dan pengikutnya mcm firaun masuk sg nile.

Tanpa Nama berkata...

Halo TT dan kawan,
Aku setuju memang 50 juta tu banyak sangat, macam2 boleh buat kat Malaysia. Tapi jangan lupa kita guna 3 pesawat askar dan juga kapal laut. Kos operasi benda2 tu memang tak nampak sebab korang pun tak pernah tahu. Cuba cari fakta sebenar dan congak2 sebelum cakap yang bukan2. Kerajaan bawa balik pun dah cukup baik walau korang tak perlu ucap terima kasih. Kalau tak buat apa2 sebab nak jimat duit pun korang hentam juga. Jadi, agak bro TT dan pengikut2 yang taksub, apa yang sepatutnya kerajaan buat?
Yang hentam keromo semua ni takda anak atau saudara yang belajar di Mesir dan tak pernah ambil tau macamana susahnya nak rancang dan membawa balik budak2 tu. Eloknya tak payah bawa balik dan bagi diorang join dan mendalami ilmu memberontak dan boleh diguna pakai bila dah ada ijazah nanti.
Korang tau ke bila kecemasan nak sediakan makanan pun susah dan mahal tambahan bukan di malaysia?
Kalau tak tau, tak apa dan tak salah sebab memang korang tak pernah ambil peduli dan jauh dari menyumbang apa2. Kalau nak harap PR nak buat, rasanya budak2 tu tersangkut tah mana2 dan harga pun lebih kurang sama.

piut ngah layor berkata...

penjajahan...bila di beri kemederkaan di sogok dengan fahaman kamu (raja,pemerintah,rakyat) jaga negara kamu,dan di cucuk @ hasut supaya benci @ takut pada negara2 islam lain padahal sebelum itu umat islam semua satu hati,bantu membantu....ingat lah apabila umat islam derita kita sebagai saudara mereka juga turut merasa derita...