Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 27 Mac 2011

MENYALAK TAPI TAK ADA APA APA



TUAN PUTERI MENYALAK




nota:
salakan mememang bising
tapi selalunya hanya salakan
bila piliharaya datang
akan jilat kudis dan kurap cukong
nak minta modal
kah kah kah

tak caya tunggu dan lihat
kah kah kah


YEN YEN: KAMI TAK PEDULI NAZRI, TAK MINTA MOHOM MAAF PUN - minsider

Naib Presiden MCA Dr Ng Yen Yen mengulangi bahawa parti itu tidak meminta Nazri Aziz meletak jawatan atau memohon maaf di atas kenyataan kontroversinya mengenai MCA, MIC dan Gerakan
.
Ng yang juga Menteri Pelancongan berkata setiap orang berhak menyuarakan padangan mereka dan pada masa yang sama harus mematuhi etika Barisan Nasional.
“Bagi MCA, orang yang pandangannya paling penting bagi kami ialah Najib Razak dan Muhyiddin Yassin.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
kalau ada rottweiler
anjing ini selau menyalak
yang penting bukan anjing
tapi tuan anjing kah kah kah

ini pandangan lama kah kah kah

sekarang anjing telah terlatih untuk menyalak
di suruh oleh tuan anjing
jadi macam mana?

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah




PERCAKAPAN SAYA DISALAH TAFSIR – NAZRI - minsider

Nazri Abdul Aziz berkata percakapannya semasa sesi temuramah dengan sebuah akhbar berbahasa Cina baru-baru ini telah disalah tafsir oleh wartawan berkenaan sehingga menyinggung perasaan parti komponen dalam Barisan Nasional (BN).

Justeru, katanya, soal meminta maaf tidak timbul kerana laporan yang disiarkan itu tidak betul.

“Saya anggapkan hubungan Umno dan MCA ibarat sebuah perkahwinan yang kukuh ... kahwin lebih 50 tahun ada bergaduh, macam-macam aduan. Sebuah perkahwinan yang lama tetapi tidak bercerai.

“Saya tidak suruh keluar pun. Itu mesej saya, ini perkahwinan lama, bergaduh tetapi tidak bercerai,” katanya ketika mengulas mengenai kontroversi laporan sebuah akhbar berbahasa Cina yang menyebut beliau menyifatkan MCA sebagai “isteri yang dizalimi tetapi enggan meminta cerai”.

Ekoran tersiarnya laporan itu beberapa pemimpin parti komponen BN meminta Nazri memohon maaf antaranya termasuk Ketua Pemuda MCA Dr Wee Ka Siong dan Presiden Gerakan Senator Dr Koh Tsu Koon.

WOF WOF WOF
WOF WOF WOF
WOF WOF WOF

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

udah2 lar nazri oii...
sampai bila nak menyalak?org kg kamu ni pon udah bohsan dgn sikap angkuh,sombong dan berlagak anak beranak!!!
**jgn ingat org MELAYU kg kamu nih bodoh..

Tanpa Nama berkata...

hanjing pelancongan juta2 menyalak hanjing permit teksi juta2
memang kelasik bunyinya...

James Iha berkata...

Ini bukan pedigree type of dog. Ini juga bukan stray dog atau pariah dog. Ini anjing pernah baham bontot tuannya terdahulu. Ini anjing sudah lama kena rabies. Ini anjing gila!!!

Tanpa Nama berkata...

DULU....anak pak yatim nama lais

PASTU.....arab tersesat kat kota tinggi

SEKALANG.....time nazri botak.....

tukang salak umno!

The MIND!!!

yes berkata...

Yen Yen ni sungguh baik hati. Boleh Hisham tulis sedikit tentang menteri yang baik hati ni?

Tanpa Nama berkata...

apa pula si yahudi mabuk ni meraban ni? mlm ni di kawasan nazri ada pemikir umno berceramah. ustad kamal saidin & si sihat badan tp sakit jiwa, lokman nor adam..keje nak menipu org kampung aje...

Tanpa Nama berkata...

Yang selalu kita dengar, bukan oeang lain yang salah tafsir tetapi nazri yang salah cakap. selalunya nazri bercakap tak pakai otak.

Kita ambil satu contoh tentang kes video lucah baru-baru ni. Bayangkan bagaimana seorang menteri boleh kata 'tidak salah menayangkan filem jenis itu jika bukan untuk mendapat keuntungan'. Ini undang-undang baru ke macamana?
Orang beli filem lucah, tonton dengan kawan-kawan pun bukan untuk keuntungan, Jadi tak salah kah?

Tahu apa implikasinya pada masyarakat kita jika kata-kata nazri ni kita ikut?? Ramailah murid-murid sekolah yang akan memiliki CD porno, mat rempit menonton filem porno, mat felda menggasak video biru. Banyaklah pulak filem biru bertebaran kat Malaysia sebab bila kena tangkap mereka boleh kata "menteri kata boleh tengok sebab bukan cari keuntungan!"

Sebab itulah kita kata, bukan orang salah tafsir kata-kata nazri tapi nazri sendiri yang salah cakap. Dah salah cakap bukan nak minta maaf atau betulkan, tapi bertegang urat pulak seolah-olah dia sahaja betul dan macam tak pernah melakukan kesalahan.

Tak hairanlah kalau orang kata nazri ni menteri mulut celupar. Menteri mulut busuk. BN pun akan berpecah jika ada seekor dua lagi menteri yang mulut celupar dan busuk seperti ini.