Ahad, 27 Mac 2011

SATU LAGI BAHAN BUKTI



SAMPAI BILA PUN ORANG KAMPONG TAK CAYA



nota:
dari melaka pergi ke siam
kelentong kelentong di jalan imbi
betina puaka gebu dan tembam
sebelum najib di pakai tambi

16 ulasan:

SIAM MUSYRIK MUSUH TRADISI MELAYU berkata...

WAHAI TT, TUGAS ANDA UTK MENGKAJI SETERUSNYA TTG SIAPAKAH DATOK SHAZRYL ESKAY ABDULLAH...BERBANGSA SIAM,DIHANTAR TERUS DR RAJA SIAM, MEMAINKAN PERANAN PENTING HUBUNGAN MALAYSIA-THAILAND, TERMASUK ISU SELATAN THAI...WILAYAH ORG2 ISLAM MELAYU YG DI JAJAH OLEH ORG2 SIAM SAMPAI KINI...ADAKAH ADA APA2, TUGASAN DATO' T =THAILAND, UNTUK MENGHAPUSKAN DS ANWAR IBRAHIM??? PERNAH BEKERJA DI US...
P/S : SIAM ADALAH MUSUH TRADISI ORG2 MELAYU (MUNGKIN MELAYU YG BARU BERHIJRAH-ABAD KE-16 DR JAWA, SUMATERA,BANJAR,BUGIS)& MELAYU JADI2AN SPTI EE TIDAK TAHU SEJARAH MUSUH2 ORG2 MELAYU/ISLAM DI TANAH MELAYU SBB MEREKA BUKAN ASAL SEBENAR TANAH MELAYU.
SILA RUJUK http://www.malaysiakini.com/news/159732 KENALI INDIVIDU DI SEBALIK 'DATUK T'..

SILA RUJUK
http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32578#472558
ESKAY : SAYA AKAN HAPUSKAN ANWAR DENGAN APA CARA SEKALIPON...

AKU RASA DIALAH YG MEMAINKAN PERANAN YG PALING PENTING SUPAYA MALAYSIA INI TIDAK JATUH KE TANGAN ORG2 YG KOMITED KPD ISLAM SEPERTI ANWAR IBRAHIM...RAHIM THAMBI CHIK HANYALAH COVER UTK DIA...

JADI MALAYSIA SKRG DH ADA 2 AGEN, DR THAILAND & APCO DR ISRAEL...

AnakMuda berkata...

TT, yg bagusnya isu ni adalah aku dah sure nk undi PR.

APCO US SIAM THAI SINGAPURA berkata...

Shazryl Eskay Abdullah

Eskay 51, dr Naka, Kedah? adalah seorg ahli fisioterapi yg pernah bekerja di US & berkhidmat dgn sebuah pasukan di liga football negara itu & juga pasukan kebangsaan mereka!

Sekembalinya ke tanah air, beliau berkhidmat dgn Persatuan Badminton Malaysia (kenapa BAM, senang nk baik dgn Siti Hasmah?) kini adalah seorg pengarah Aman Agropreneurs Sdn Bhd.

Pada 2005, BELIAU DILANTIK OLEH RAJA THAI SEBAGAI KONSUL KEHORMAT NEGARA ITU KE MALAYSIA di Langkawi bagi mewakili kepentingan rakyat Thai & menjaga hubungan baik kedua-dua negara.!!! Lihat seterusnya...Terus baik dgn Madey.

Sepjg tahun 2006-2007, Eskay & mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilantik sebg org tengah bg menyelesaikan konflik di selatan Thai yg dikenali sebagai Rundingan Damai Langkawi.(tugas besar)

Sepjg tempoh 2008 hingga 2011, beliau dilantik sebagai pengerusi kehormat konsular kor? di Malaysia.

Namun, ahli perniagaan itu yg juga pernah merawat sakit tulang belakang Anwar, mencuri tumpuan awal bulan ini berikutan saman RM20 jutanya ke atas Merong Mahawangsa Sdn Bhd & pengarahnya, Datuk Yahya A Jalil.

Fokus ke atas Eskay semakin menyerlah minggu ini, apabila beliau mengakui sebagai sebahagian drpd anggota kumpulan Datuk T bersama bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik & bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim yg berperanan dlm pendedahan video lucah itu.


Benarkah tugas dia di situ sahaja.

KONSPIRASI PERINGKAT TINGGI M'SIA-THAI-S'PORE??? berkata...

ESKAY : SAYA AKAN HAPUSKAN ANWAR DGN APA CARA SEKALIPUN.

Siap ada tulisan tangan lagi: Nota tulisan tangan, didakwa ditulis oleh Shazryl Eskay, yang ditunjukkan oleh Mohamad Mahti kepada pemberita di Kuang, Rawang hari ini.
http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32578#472558

lihatlah betapa hebatnya org yg bernama Eskay ini..
Mohamad Mahti menambah, Shazryl ada mengatakan bahawa beliau pernah byk membantu Anwar dan membawa bekas timbalan perdana menteri itu ke Singapura untuk melakukan ujian DNA bagi membuktikan dakwaan akhir 1990-an bahawa beliau adalah bapa bagi anak Timbalan Presiden PKR Azmin Ali, sebagai tidak benar.

Dia juga berkata, Shazryl mendakwa ada membantu Anwar untuk menghantar keluar blogger Raja Petra Kamaruddin untuk meninggalkan negara ke United Kingdom.!!!!
Melalui Siam ke???

ELAKKAN TRAGEDI MELAKA 1511 BERULANG berkata...

Mohamad Mahti Abdul Rahim, yang pernah berkhidmat sebagai pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub berkata, dia bertemu dengan ahli perniagaan itu minggu lalu.

“Beliau bertanya saya sama ada boleh membantu mendapatkan dua bekas anggota UTK. Apabila beliau berkata ia untuk menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya memberitahu beliau saya tidak mahu tahu apa-apa langsung,” katanya.

Mohamad Mahti, yang pernah bekerja untuk bekas menteri itu selama 18 tahun menambah, dia tidak mahu terlibat dalam apa-apa masalah meskipun mengenali Shazryl sejak 1980-an.

“Tetapi sekarang, dengan adanya semua dakwaan, saya merasakan saya perlu mendedahkan kebenaran. DATUK ESKAY ADALAH SI KITOL,” katanya.

Mohamad Mahti berkata Shazryl mengenali Anwar sejak Ketua Umum Pakatan Rakyat itu menjadi menteri kerajaan pusat pada 1990-an.

Katanya, Shazryl kemungkinan marah selepas Ketua Pembangkang itu tidak mahu memberikan keterangan dalam kes saman berkaitan komisen RM20 juta berkaitan pemerolehan projek jambatan bengkok menghubungkan Johor dan Singapura.

“Eskay adalah pembohong. Apa saja dia kata adalah pembohongan,” kata beliau kepada pemberita di ladang kambingnya di Kuang dekat sini hari ini.

“Saya akan membantu jika polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mahu menyoal siasat. Jika Eskay mahu menyaman saya, silakan. Saya tidak bimbang,” katanya lagi.

Larasepi berkata...

klang klentong dijln imbi
gegak gempita hari da senja
apala mlng msiaku ini
tak abis2 fitnah melanda

NORHAYATI berkata...

orang kat parti Barang Naik (BN) ni dah tak ada kerja lain ker nak buat?

Tanpa Nama berkata...

Bro TT.
Gua sudah boring dengan kes liwat Anwar yang tak berkesudahan. Habis cerita liwat kini timbul pula video lucah.
Bila isu video lucah tak mengena nanti entah apa pula yang akan timbul (sengaja direkacipta) untuk mengkantoikan karier politik Anwar.
Bro TT.
Sudah tiba masanya cerita2 dalam kelambu (kisah2 peribadi kalau pun benar) dipinggirkan.
Malulah pada anak2 dan cucucicit2 kita tak lain yang disogok balik2 kisah liwat dan kini video lucah pula.
Gua tak tahulah macam mana otak mereka yang buat kerja tu berfikir. Mereka tu takda anak2 dan cucucicit2 ke.
Jepun dah nak hancur. Patutnya kita beringat2 dan mengambil iktibar.
Bagaimana kesan loji nuklear disana, tidakkah membawa mudarat pada kita. Petrol naik dan barang makanan pun ikut naik.
Inilah agenda yang patut diutamakan oleh pemimpin2 kita dan bagaimana mahu memakmurkan rakyat bukannya asyik2 dengan liwat dan video lucah saja.
Kita mahu pemimpin2 kita fikirkan bagaimana memulihkan ekonomi yang kini semakin merudum dan ketinggalan jauh dibandingkan negara2 jiran termasuk Indonesia dan Filipina.
Kerajaan patut memikirkan kesejahtera rakyat bukannya membesar2kan kisah2 liwat dan video lucah yang merapu tu.
Bro TT.
Kini sudah sampai masanya PR melakukan sesuatu mendesak pemimpin2 kerajaan supaya memberhentikan instrumen mereka seperti tv, radio, media dan sebagainya menyiarkan kisah2 yang tidak bermoral (atau yang sengaja direka2) supaya anak2 dan cucucicit2 kita tidak tercemar minda mereka.
Chegu Bard yang angresif dan Mat Sabu yang lantang patut mengajurkan ceramah2 dan demontrasi2 supaya hal2 peribadi atau lucah tidak lagi dijadikan tatapan umum kecuali ianya betul2 (sahih) dan patut disiarkan sebagai pengajaran.
Bro TT.
Gua takut perkara ini akan berpanjangan, kali ini video lucah yang dikatakan Anwar. Tapi (esok dan masa2 akan datang) mana tahu akan tersiar pula video lucah yang dikatakan mirip Najib, Mahathir, Nazri, Rais, Taib Mahmud, Ali Rustam, Zahid, Ahmad Maslan, Hishamuddin dan lain2.
Jika ini terus berlaku, dimanakah kesudahannya.
Bukankah teknoloji kamera sekarang canggih dan semakin canggih. Apa2 saja boleh dilakukan.
Anwar terkena fitnah mungkin tidak membalas dendam. Tapi bagaimana pengikut2 setianya.
Takkan mereka tengok saja bos mereka terainyaya tanpa bertindak balas.
Bro TT.
Gua terlalu risau, bukan saja kerana kesejahteraan anak2 dan cucucicit2 gua tapi juga anak2 dan cucucit2 rakyat Malaysia keseluruhan.
Rakyat Malaysia sudah menghampiri 30 juta, yang memporakperandakannya hanya 20 atau 30 kerat saja.
Itu pun kita tak boleh lawan ke.

- Rakyat Prihatin.

MonkeyShooter berkata...

Sebelum ini pun barangkali CheguBard ini mahu juga menerima tawaran Si Tambi tu kot? Kalau tidak dah tentu dia menyalak lebih awal dari itu (sebelum Johari Abdul membuat pendedahan), kenapa ha? Nak cari nama juga ke? Kan aku dah cakap dari awal-awal lagi.... Kalau nak berjuang, maka berjuanglah bersunguh-sungguh, masalah jawatan, kuasa dan pangkat, biarlah takdir dan waktu yang menentukannya. Kita sebagai manusia hanya perlu merancang, tapi Allah yang lebih mengetahui. Tengoklah Mat monggol, dia memang merancang, tetapi rancangan yang jahat akan menyusahkan diri sendiri. Kalau dapat kuasapun dah sampai tak lena tidur dan takut pada bayangan sendiri pun tiada gunanya. Sekurang-kurangnya, Allah telah menunjukkan kepada umat Islam di negara ini bahawa beginilah jadinya jika rakyat melantik orang yang tak beriman dan tiada integriti sebagai seorang pemimpin.

Tanpa Nama berkata...

anak tambi yang lahir tanpa bapak hari tu dah berapa umur ha? Bapak tutoh dia ada bagi nafkah ke?

Saudagar Biji Getah Risda berkata...

Salam,
Minta pencerahan dari tuan punya blog:

1. Benarkah Datuk Eskay seorang ahli pernigaan serta mempunyai 5 buah kilang baja di selatan Thai.

2. Benarkah Syarikat Datuk Eskay ni telah dijanjikan projek membekalkan baja untuk konsortium Synergy Perdana yang melibatkan kerjasama strategik antara Felda, Felcra dan RISDA. Konsortium ini pula di pandu oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang menterinya pula ialah Datuk Seri Shafie Apdal.

3. Saya tak ingatlah sapa nama pengerusi RISDA ketika ini.

Sumber:
http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2010/2/24/mstar_berita/20100224192250&sec=mstar_berita

http://www.home.net.my/blog/kerjasama-strategik-felda-felcra-dan-risda

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0225&pub=utusan_malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm&arc=hive

TAMBI CIT!!! berkata...

ayo yo Rahim TAMBI CIT!! POOOORAH!!!

Tanpa Nama berkata...

Sedap betul aku dengar ulasan pada minit ke 1:36 hingga 1.43:

"kerana nyata ini permainan politik kotor ke arah menyelamatkan UMNO mnjelang pilihanraya yang semakin hampir"

ke..sebenarnya nak selamatkan a-juburi..dengar cerita..dah dead end dah kes liwat kat mahkamah.Aku dah ready nak kencing kat kubur nuar dengan kubur ko kira-kira 20 tahun lagi kalau korang memang salah.Umur aku pun baru 15.Sempat rasanya.

Pancut terus pun ok jugak.

kalbunUMNO berkata...

tt, sory baru nak jawab ....

Wartawan muda kehulu hilir,
Berita dilihat kemudian dicatat,
Istimewa janda boleh digilir-gilir,
Tidak terasa longgar tiada mengetat.

Tanpa Nama berkata...

TT,
aku rasa hang bukan saja2 tulis
"betina puaka gebu dan tembam
sebelum najib di pakai tambi". aku agak ramai tak dpt tangkap maksud frasa tu... tolong hang habaq kat sapa yg tak tau sejarah tambi & betina tu....

Tanpa Nama berkata...

Kisah ini mengingatkan aku tentang peristiwa akhir tahun 1990-an di negeri bawah angin bagaimana seorang cina telah dipenjara kerana cuba menolong seorang budak perempuan yang dirogol sehingga beranak oleh seorang jantan boroi melayu.

Khabarnya kini cina tersebut telah menjadi ketua menteri negeri Antah Berantah manakala jantan boroi melayu tersebut sedang giat memulakan perniagaan blue film bersama pengarah terkenal dari benua siam.