Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 27 Mac 2011

RAHIM TAMBI MEMBANTU KITA



DUA WIRA MELAYU HARAPAN KITA


nota:
wira wira melayu ini
adalah pemangkin kesedaran orang ramai
mereka mungkin merogol

tapi yakin lah:
rogolan mereka
untuk kesedaran kita semua


tanpa wira wira melayu
susah juga nak sedarkan
mak cik dan pak cik
susah nak buat propaganda

sekarang amat senang

katakan ada menteri rogol amah!
katakan ada menteri rogol budak!
dengan sekelip mata mak cik dan pak cik
tahu siapa yang kita maksudkan
kah kah kah



PKR: SOI LEK, RAHIM PERLU LETAK JAWATAN JANGAN HANYA CABAR ANWAR
– minisder

Naib Presiden PKR Chua Tian Chang mencabar Chua Soi Lek dan Abdul Rahim Thamby Chik supaya meletakkan jawatan yang dipegang sekarang jika benar-benar mahu menunjukkan teladan baik kepada pimpinan muda dan rakyat negara ini.

Kata Chua, kedua-dua pemimpin itu perlu berbuat tanpa hanya mencabar Ketua Umum Pakatan Rakyat Anwar Ibrahim berhubung pendedahan rakaman video seks Isnin lalu.
“Kalau benar individu-individu ini mahu bersyarah mengenai moral, maka mereka perlu menunjukkan teladan baik kepada pimpinan muda dan rakyat Malaysia,” kata Ahli Parlimen Batu ini dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

NOTA:
tak setuju tuntut letak jawatan
biarkan mereka terus dengan jawatan
kalau orang jahat letak jawatan rakyat akan tertipu
orang ramai akan merasa lega bahawa orang jahat telah pergi
ini samalah macam madey letak jawatan dulu
rakyat lega

hasilnya : mat zzzzz dapat durian runtuh

rakyat terpaksa menungggu 4 tahun lagi untuk
melihat bahawa mat zzz dan firaun tak ada beza

jadi dasar tuntut letak jawatan ini tak tepat
dari segi strateji berjangka panjang
tuntutan letak jawtatajn adalah strateji salah

orang ramai telah kenal dengan rahim
orang ramai telah kenal dengan mat mongol
orang ramai telah kenal dengan taib mahmud
biarkan mereka terus berkuasa
kejahatan mereka membantu kita

belajar dari pengalaman
belajar dari sejarah


rakyat filipina bersepadu menentang marcos
rakyat indon bersepadu menentang suharto
tahun 1998 kita semua bersepadu menentang mahafirauan
biarkankan rahim berkuasa
biarkan najib berkuasa
biarkan malikul berkuasa
mereka akan terus buat angkara
rakyat akan melihat
rakyat akan menilai
akhirnya orang ramai dan ramai orang akan sedar

orang jahat jahat ini adalah guru politik yang terbaik
mereka lah yang menaikkan kesedaran rakyat
bayangkan kalau madey tidak buang anwar
kita semua masih bermimpi dengan ketuanan melayu

taib mahmud terus memerintah
lebih senang untuk propaganda

bik mama rebut harta
lebih senang kita didik rakyat]

mat mongol buat fitnah
lagi ramai rakyat sedar

biarkan
biarkan!!!!



kenyataan penuh:

CHUA SOI LEK TIDAK LAYAK BERCAKAP SOAL MORAL

Saya merujuk kepada laporan akhbar The Star yang memetik kenyataan Chua Soi Lek mengenai skandal seks video yang didalangi oleh tokoh-tokoh UMNO. Akhbar milik MCA itu memetik seruan Chua Soi Lek supaya Anwar Ibrahim membuktikan bahawa beliau (Dato’ Seri Anwar) bukanlah si pelaku di dalam video.

Saya pasti rakyat Malaysia turut sama berkongsi rasa mual apabila seorang ahli politik yang mempunyai rekod kurang moral yang diketahui umum cuba membuat komen mengenai moral dan integriti. Seluruh rakyat Malaysia arif tentang skandal seks yang melibatkan Chua Soi Lek dan dia sendiri mengakui bahawa dia menjalinkan hubungan seks di luar perkahwinan dengan seorang wanita dan dirakam melakukannya.

Perancangan UMNO untuk memfitnah Anwar Ibrahim melalui video seks terbaru semakin ditolak rakyat apabila individu-individu yang telah dibuktikan terbabit dalam skandal seks sebelum ini tampil untuk menjadi juara moral dan integriti.

Rabu lalu ramai rakyat Malaysia terketawa apabila Rahim Thamby Chik yang terpaksa meletakkan jawatan politik kerana terbabit dalam kes rogol kanak-kanak bawah umur muncul kononnya untuk memastikan bakal pemimpin negara mempunyai moral. Semalam, seorang lagi ahli politik Barisan Nasional iaitu Chua Soi Lek mula berani bercakap mengenai moral walaupun rekodnya penuh kotor dengan skandal seks.

Hakikatnya, individu-individu ini tidak layak untuk bercakap mengenai moral dan integriti. Mereka juga tidak wajar dibenarkan menukar prinsip keadilan bahawa yang menuduh perlu membawa bukti dan seseorang itu tidak bersalah sehinggalah dibuktikan sebaliknya. Kenyataan Chua Soi Lek semalam secara jelas ingin meletakkan beban bukti kepada Anwar Ibrahim, sedangkan kumpulan yang menuduh beliau mempunyai rekod yang buruk di dalam politik.

Kalau benar individu-individu ini mahu bersyarah mengenai moral, maka mereka perlu menunjukkan teladan yang baik kepada pimpinan muda dan rakyat Malaysia.

Oleh itu, saya mengulangi desakan yang telah dibuat oleh rakan-rakan saya supaya:

1. Chua Soi Lek meletakkan semua jawatan politik dan bersara terus sebagai tanda dia insaf selepas skandal seksnya tersebar luas; dan

2. Rahim Thamby Chik meletakkan semua jawatan dalam kerajaan terutamanya sebagai Pengerusi Risda kerana penglibatannya dengan kes rogol kanak-kanak bawah umur masih kekal dalam ingatan rakyat sehingga kini.

Jika Chua Soi Lek tidak sanggup menunjukkan teladan yang baik, dia tidak wajar campur tangan dalam skandal video seks yang didalangi UMNO ini kerana rekod moralnya sangat memualkan.


CHUA TIAN CHANG
NAIB PRESIDEN KEADILAN
AHLI PARLIMEN BATU

26 MAC 2011

21 ulasan:

Melayu Kena Sokmo berkata...

As Salam TT. Demi setia kawan kita dan ketuanan kita (Melayu) kini, tolonglah jangan ambil tahu politik orang Sarawak dan Sabahan ini aduhai PR. Mereka ini memang suka ditipu dan amat selesa kena tipu, dulu, kini dan selamanya. Apa nak diherankan, yang tipu mereka pun bukan bangsa lain, tetapi Melayu kita juga kan? Kalau Cina ke India ke mungkin kita rasa amat terkilan. Pemimpin bangsa/pribumi yang lain cuma bersubahat tipu sikit-sikit untuk cari makan mudah aje. Untuk Ketua Menteri Sarawak yang dihormati lagi dikasihi, aku nak tanya sikit? Mana tuan cari isteri lawa bagitu, berbangsa Arab pula tu! Boleh tolong carikan aku seorang yang anggun macam tu? Atau kalau tak mahu carikan kepada aku pun tak apa, tapi tolonglah carikan kepada PM aku yang hidup sengsara kerana apabila terkejut jaga di malam hari, maka terlihatkan ada anak badak berbaring di sebelahnya, maka sengsaralah hidup sebegini.... potong stim betullah, kehidupan begitu. Banyak wang pun hati banyak susah... ayo..yooo Tambi!

Tanpa Nama berkata...

rahim ni dulu, madey nak naikkan jadi TPM dia.....tapi kesian tambinya gatal....maka tersungkurlah dia....

DSAI suh dia letak jawatan.....

rancangan madey gagal.....

kalo dia ni TPM dan kemudian PM, mudah ANAK nya itu dibelai supaya naik cepat!....kini sudah serabut, gamai orghang....DSAI, paklah, najib, moideen, isham, Zahid, Shafei, Rais, Nazri, KJ....wuish gamai ah....madey fening....macam manapun nak Mukhriz naik sambung legasi dia.....

legasi apa?

cuba check tahun 1968 dia ni buat apa.....madey....dia pegi mana?.....

The MIND!!!

p/s ....Kalo ada credit card....cuba masok amazon.com....brouse buku.... KISSINGER...A Biography....oleh Walter Isaaccson.....belilah....bacalah....tertera nama madey.....dia antara 600 penduduk donia yang Yahudi Harvard bela...sejak 1951 sehingga 1969.....

madeyyyy di bela sejak 1968!

PERKOSA + PERKASA = DATO T berkata...

MASIH INGAT LAGI AKAN FATWA INI... IANYA MASIH RELEVAN DGN FITNAH I/ LIWAT II & SGT RELEVAN DGN FITNAH II/ KLIP VIDEO SEKS DATO' THAILAND...

Fatwa Dr Yusuf al-Qaradawi berhubung kes liwat terhadap DS Anwar Ibrahim:
"Sesiapa yang merancang dalam fitnah tersebut, sama ada secara langsung atau tidak langsung maka hukumnya adalah MUNAFIK,sesiapa yang membantu menyebarkan berita fitnah tersebut maka jatuh hukumnya sebagai FASIK"
Ya Allah Ya Tuhanku, peliharalah aku... dan keluargaku dari fitnah munafik dan fasik!!!

Begitulah bunyi fatwa daripada Dr Yusuf Al-Qaradawi berkenaan kes liwat (Terbaru, klip video Dato' Thailand) DS Anwar Ibrahim yang sedang dalam perbicaraan pada masa ini. Terus terang saya katakan, saya tidak berminat untuk mengikuti perjalanan kisah ini atas beberapa perkara. Antaranya saya berpandangan bahawa kesudahan cerita ini (termasuk fitnah klip video Dato' Thailand) sangat mudah untuk dijangkakan.

orang lama berkata...

Apek ternak 'ayam' pun nak join tambi punya rumah urut baguslahh tu nanti ajak taib gambir serawak sekali ...tokey baja pulak dah terkedu bila kena sound ngan tokey kambing....perkokosa trauma kena lepuk

patutlah pokok getah risda banyak rosak, risda ada bela ULAT BULU rupanya!

mana dia si kitol bapak angkat tokey baja nie?..ohhh bapak tokey baja..mana kao?...agaknya nak tulis buku baru 'Doctor baja in rumah urut'..haha

Ayuh kitak ramai2 pupuskan rejim 'Bujang Senang' taib al capone !

Tanpa Nama berkata...

cuba abiskan pantun aku ni...

Pantun 1:
thambi kicik member cua soh leak
anak yatim duduk kat jelebu
...............................
...............................

Pantun 2:
amah indon budak ITM
mengandung budak dek kena tambi
...............................
...............................

hadiah korang mintak kat datuk T

Al-Bakistani berkata...

gerombolan sudah bertukar nama kepada kerogolan

Tanpa Nama berkata...

Woit, kami nak tengok hang punya lakonan pulak. Jangan buat malu-malu pulak, kalah Ron Jeremy tu.

rantai berkata...

Ini adalah Pluralisme Agama yang diamalkan oleh umno-bn. Chua berzina dengan mistressnya tidak salah pada segi agama dia. umno-bn juga merestuinya sebagai tidak salah seolah-olah tudak salah juga pada segi agama Islam

Tanpa Nama berkata...

Jika ada rombakan kabinet, aku cadangkan supaya Chua Soi Leak dilantik menjadi Menteri Pembangunan Wanita dan Gadis kerana kedudukannya sebagai presiden parti, manakala Rahim Thambi Chik dilantik sebagai Timbalan Menteri berkenaan kerana pengalamannya yang sungguh mendalam. Rais Yatim lebih sesuai menggantikan Jamil menteri yang menjaga agama kerana kehebatannya. Muka baru iaitu Eskay boleh dilantik sebagai menteri penerangan menjaga televisyen dan radio kerana kemampuannya yang begitu tinggi dan canggih. Diharap cadangan ini akan diterima pakai.

Tanpa Nama berkata...

Orang yang mengatakan chua soi lek mengongkek dengan perempuan sebagai tidak salah dari segi agamanya; adalah sebangang-bangang orang atau dia seagama dengan chua soi lek. Cubalah tanya kepada rakan korang yang beragama Buddha, boleh ke mengongkek perempuan lain tanpa perkahwinan?

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Rahim a/k Tambi serta pakcik Chua sedang tolong kita! Kah! Kah! Kah! Tolong apa? Tolong cucuk apam tembam ke? Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Tian Chua, saranan peletakan jawatan saudara bagi kedua-dua individu itu seharusnya dilakukan selepas saranan saya ini dilaksanakan.

Saya perhatikan RTC memakai cermin mata gelap dan CSL tidak di khalayak ramai. Oleh itu saya cadangkan supaya CSL berbuat demikian seperti RTC untuk melambangkan perjuangan mereka yang sepunya.

Jua nasihatkan mereka supaya tidak lupa menanggalkan cermin mata gelap masing-masing semasa mengentot, ya. Kalau tidak buruk benarlah rupa mereka dalam video nanti.

Terima kasih.

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Korang kenal binatang kambing jantan?
Yang janggut sejemput kat dagu tu
Kepala biasanya warna putih macam kopiah (Bukan mat bisol)

Aku tanya ni bukan pasal apa
Korang cuba tengok perati
Walaupun kambing ni bau hapak
Tapi kalau dia nak mengongkek, dia pilih ibu2 kambing aje
Anak2 kambing dia tak kongkek

Tapi manusia ni pulak
Lebih teruk daripada kambing
Budak sekolah pun dia kongkek
Dia kongkek sampai beranak

Yang aku nak cakap kat korang ni
Kadang2 kambing jantan lebih mulia daripada manusia
Walaupun takut mandi dan berbau hapak

**kongkek = menghirup kuah

Tanpa Nama berkata...

Gua setuju dgn lu Bro Isham...

Strategi desak letak jawatan hanya buang masa jea...contohnya desak Rahim Noor turun, naik Norian Mai, turun Norian Mai naik Musa Hassan dan begitulah seterusnya pengampu tetap pengampu...

Kepada semua pembaca, ingatlah kita bukan hanya sekadar nak tukarkan orangnya bahkan lebih dari itu iaitu menukar DASAR...

Daripada dasar yg suka memperbodohkan rakyat kepada dasar yg menghormati pandangan rakyat... ada faham kaaa...

So, pada PRU akan dtg marilah bersama menukar dasar ini...

Tanpa Nama berkata...

Betul kata TT.Biarkan perogol,pelakon lucah,penerima rasuah dan penyamun harta rakyat ni kekal jadi pemimpin supaya ada tempat kita nak hentam depa.Kalau depa ni semua letak jawatan sukar kelak nak buat macam diMesir,Tunisia,Yaman dan Libya.Lagi lama depa berkuasa,lagi senang dan cepat berlaku revolusi jalanraya.Lagi ramai macam Big Mama lagi senang orang kampong dan diFELDA cepat faham.

Tanpa Nama berkata...

INCIK TUKAR TIUB!

Pada PENDAPAT AKU, MUNGKIN syarikat Maron Mohowangso akan kalah teruk dalam saman datok Thailand 5 apiril ni

Keyakinan ini bersandarkan fakta "i hep yu, yu hep me" dan fakta "yu hep me, i hep yu"

Jadi MUNGKIN lebih baik yaya sediakan cek atau bank draf dari sekarang untuk membayar saman tersebut

Tanpa Nama berkata...

Kalau orang munafik membawa berita
hati-hatilah.....
Kalau orang munafik menyebar fitnah
jauhilah sejauh-jauhnya.....

Tanpa Nama berkata...

Wah! Bagusla TT! Pamer muka muka perogol bertaraf VVIP....hau hau hau hau....sebenar muka muka malaon kelas satu!

Tanpa Nama berkata...

Setuju kita kekalkan semua menteri untuk kesejahteraan rakyat malaysia kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

akhirnya orang ramai dan ramai orang akan sedar
itulah saat2 yg aku dok tunggu2 nihhh!! bila nak sedar agaknye??!!
lempang pipi baru nak sedar keeee???

Tanpa Nama berkata...

chua soi lek sudh letak jawatan la bangang..tp rakyat masi pilih dia.. xkan la dah kena pilih nak letak jawatan blk..bodoh nye pemimpin pembangkang! xdanya masyarakat sabah sarawak yg kena tipu. tp rakyat selangor, kedah, penang dan kelantan yg habis berabis kena tipu oleh pakatan Korup! di selangor nak buat kereta sampai burjuta-juta abis.. apa ka jadahnya sampai begitu. di kelantan, sampai skrg hidup sengsara. ramai pemuda2 nya pergi ke KL. di penang, rakyat tertpu oleh cina lakhanat guan eng. mmg dasar pembangkang yg suka spin cerita, tpu rakyat. cuba kita lihat skrg ni di negeri pakatan haram PR, apa yg mereka buat???? langsung kosong(zero)... rakyat sabah hidup aman, dgn pembangunan dan peluang pekerjaan yg semakin meningkat. selangor ape ada??? duit masuk poket khalid dan anwar mungkin byk la... heheheheeh