Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 2 April 2011

AJAK GEROMBOLAN MAIN GASING




KEMUDIAN MAIN INI



nota:
bila gerombolan setuju
nak maian gasing
ajak gerombolan main baling selipar
kah kah kah






DEWAN NEGERI SELANGOR TIDAK DIBUBAR TAHUN INI – harakah daily

Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim menegaskan Dewan Negeri Selangor tidak akan dibubarkan pada tahun ini.

“Dengan mandat yang hanya akan berakhir pada tahun 2013, pada sidang kali ini saya ingin menegaskan bahawa Dewan Negeri Selangor tidak akan dibubarkan pada tahun ini sekiranya kerajaan persekutuan memilih untuk pembubaran kabinet pada tahun ini,” ujarnya ketika menyampaikan ucapan penangguhan Dewan Negeri Mesyuarat Pertama Penggal Ke-4 Sidang Ke-12, hari ini.

Menurutnya, desas-desus telah bertiup bahawa Kerajaan Persekutuan sedang menimbang untuk pembubaran Parlimen bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 lebih awal daripada tempohnya.

Beliau menyebut perkara itu kerana ia mempunyai kaitan dengan konsep bernegara di Malaysia.

Katanya, pembubaran kabinet sebuah kerajaan negeri tidak semestinya dibuat seiring dengan pembubaran kabinet Kerajaan Persekutuan.

“Fenomena ini sebenarnya adalah satu ciri federalisme yang perlu dihayati oleh semua rakyat Malaysia terutama kita yang berada di dewan yang dimuliakan ini.
“Apa yang saya maksudkan di sini ialah kedaulatan negeri dan bidang kuasa negeri mesti dipertahankan,” ujarnya.

Selaku wakil rakyat yang diangkat menjadi Menteri Besar kerajaan negeri Selangor, beliau mengajak semua menginsafi bahawa sebagai wakil rakyat yang dipilih untuk menjaga maruah dewan negeri demi mengangkat martabat rakyat dan kepentingan negeri.

nota:
ini terbaik
ini yang orang ramai mahu melihat
orang ramai mahu melihat bahawa kerajaan pakatan
bergerak atas dasar dan strateji sendiri

gerombolan kata mari main bola
jawabnya pakatan selangor sibuk dengan kerja
gerombolan ajak main guli
jawabnya tarikh nya bukan sekarang

gerombilan ajak main konda kondi
pakatan kata ok tapi bukan konda kondi
ajak gerombolan main gasing
bila gerombolan mahu main gasing
kita tukar naik basikal
bila gerombolan ikut naik basuikal
kita ajak main bola

ini caranya
jangan gerombolan pukul gendang kita menari
biar kita pukul gendang
dan lihat mat mogol dan bik mama menari poco poco
kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini Kepala Suku Kaum Bana cakap ni:-

Dia bubar je Parlimen...
Hanya Negeri Pemerintahan Malaon saja yang bubar ( Adun Negeri )..
Kita siap Keranda nak tanam Malaon ni...
Trengganu-Bungkus..Pahang - Bungkus..Johor-Separuh Mati Bungkus Jugak lah..N.sembilan -Bungkus..
Perak Bungkus dan tertanam Sendiri dan aku nak Cat Badan Dr. Mamak Padukang Zamri-Zamro supaya jadi Melayu Betul Celaka punya Kariparpu ..Akhir - Perlis -tiga Suku mati kira Bungkus Jugalah...
Kemudian siapkan Tali Gantung untuk Puaka Malaon...
Aku nak Tengok Kepala Bana Datuk Pandekar Kepala Jubo Amin aku serkop dalam sangkar Ayam...Kah..Kah..Kah..
Puuiii...Bahalol Punya Dayak...

Tanpa Nama berkata...

mereka kata rakyat sudah pucaya mereka....sebab apa?....sebab munang PRK berderet2!....

tapi helan....kotek kecot lagi rupanaya....TAKOWT nak buat PRU serentak dengan Pilihanraya negeri sarawak rupanya!....

hehehheheh

kenapa masih TAKOWT?...pasal dia tahu mereka menang dengan MENGUGUT...MENIPU....masih aku ingat muka KONGPIDEN ali lostam masa menang PRK Merlimau....

'kita menang pasal kita kerja betul...telus...tak tipu ...tak fitnah...'....masa tu muka dia sendiri TAK KONGPIDEN dengan apa yang keluar dari MOLOT dia!....NAMPAK SANGAT DIA MENIPU dalam percakapan tu!!!!

The MIND!!!

Tanpa Nama berkata...

...maka satu TAMPARAN HEBAT dari PKR/PAS dan DAP bila khalid Ibrahim bagitau TAKNAK main bola depa....nak main baling selipar....

hehehhehe....

masa kecik2 dulu, jika ada kes begini, kami kata yang takde kawan tu LENGIT!!!!...ini bahasa melaka...maknanya JAKI....akan jadi merajuk!....

suh umno main ajer telor masing2....

ekekekekek....

The MIND!!!

abimh berkata...

orang ramai juga mahu melihat bahawa kerajaan pakatan rakyat mampu memberi bonus kepada kakitangan kerajaan negeri pakatan.....

Tanpa Nama berkata...

Pada pendapat aku la bro

pembubaran Ahli parlimen boleh dibuat oleh agung melalui parlimen

pembubaran adun pula hanya boleh dibuat dalam sidang adun melalui sultan dengan saranan menteri besar

jadi, adun dan menteri besar pakatan boleh main lempar selipar bila amno ajak main baling guli

Tanpa Nama berkata...

No hal lah brader..lu buat lu tanggung sendiri..lepas ni jangan melalak kata govt kejam sebab tak tolong..!!!!pukimak punya pakatan!

Tanpa Nama berkata...

Ningit-ningit nogok, pintal tali gasing...Balik kerumah intai J**u* kucing ...lagu masa dulu.. ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

kalo sarawak boleh bubar asing2.. apasal negeri lain tak boleh bubar ikut masing2 punyer kehendak?

jangan jadi bangang la gerombolan!

Tanpa Nama berkata...

mana kangkong kongkang yang sedia ada ni.. meh la keluarkan idea bangang2 pulak lepas ni..

mana2 kongkang yang kaki penjilat yang sedia ada ni.. kita tangkap sama lepas PRU 13!!! jangan hanya kerana mereka bertobatt kita buleh lepas!!! tidak!!! tangkap kongkang ni sama!!!