Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 2 April 2011

PAYAH LAH TOWKAY NAK BELI TANAH



TAK AKAN BERLAKU LAGI





nota:
toyo juga adakah mangsa mat mongol
sama seperti kes adun lenggeng
kesian melihat toyo
kah kah kah







DUN LULUSKAN AKTA KEBEBASAN MAKLUMAT SELANGOR – harakah daily

Akta Kebebasan Maklumat sudah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Selangor hari ini selepas ia dibaca buat kali ketiganya dan diluluskan.

Akta yang dibacakan untuk kali kedua dalam Dun Selangor pada 14 Julai 2010 lalu oleh Exco kerajaan negeri, Elizabeth Wong, bertujuan untuk memberikan hak kepada rakyat Selangor mendapatkan maklumat tanpa sebarang sekatan.

Rang undang-undang itu dikemukakan untuk bacaan kali ketiga hari ini oleh exco pelancongan, hal ehwal pengguna dan alam sekitar Selangor itu.

Cadangan rang undang-undang itu disokong oleh ADUN Sri Andalas Xavier Jeyakumar dan diluluskan sebulat suara oleh ahli dewan tanpa sebarang pindaan.

Dalam ucapannya, Elizabeth antara lainnya berkata enakmen baru itu merupakan hasil keberanian rakyat dan keyakinan mereka dalam memilih Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan pada 2008.

Katanya lagi, rang undang-undang kepada enakmen itu telah melalui pemerhatian satu jawatankuasa pilihan DUN Selangor dan tidak akan melampaui kuasa perlembagaan.
Undang-undang kebebasan maklumat menetapkan peraturan dalam pemerolehan maklumat yang dipegang oleh badan-badan kerajaan.

Undang-undang ini menjelaskan proses perundangan yang mewajibkan maklumat kerajaan dibuka kepada orang awam yang bertujuan untuk menggalakkan ketelusan dan menangani rasuah.

NOTA:
inilah yang dimahukan oleh orang ramai
inilah contoh kerajaan yang telus
inilah contih kerajaan yang terbuka

ini bererti jika toyo nak remabt tanah 200 hektar
dan nak bagi pada dribernya tak mugkin berlaku lagi
ini bererti jika mat tyson nak ambil duit dari towkay
china yang nak ubah tanah hutan jadi tanah perumahan tak akan berlaku lagi

ini bermakna jika toyo ambil duit kerajaan selangor kerana nak berancuk dengan
amoi di disney land tidak akan terjadi lagi
ini kerana semua fail akan terbuka – termasuk fail menteri besar

ini bermakna kalau mat mongol nak jadi canselor di unisel
mesti di ketahui sama ada mat mongol lulus ijazah pertama
di nottingham kah kah kah

nota:
ini bermakna
penyapu yang dirembat oleh toyo
itu akan di ketahui berapa harganya
dan dibeli dimana kah kah kah



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas selangor setakat ni aku tak dgr mana2 pemimpin2 pr yg korup kat selangor..rembat duit tu,duit ni..kalau ade dah lama umno dedahkan dan mesti dpt liputan meluas..keep it up!

Tanpa Nama berkata...

Hisyam, cuba lu siasat mamat Umno mana ditangkap di Taiwan kerana cubaan merogol:

http://www.youtube.com/watch?v=F9AnHPn4dR8&feature=player_embedded

Dengarnya dia nie org kuat UMNO dan juga Timbalan Pengarah Lembaga Perlancongan Malaysia di Taiwan.

Cuba lu siasat dan siar.

Tanpa Nama berkata...

Betol betol!!!

Dengan itu kita akan tahu bahawa:

selak toyo nampak tempenya
selak bung nampak gambirnya
selak taib nampak nangkanya
selak tambi nampak keciknya

kita juga akan tahu bahawa:

hebat toyo pada tempenya
hebat bung pada gambirnya
hebat taib pada nangkanya
hebat tambi pada keciknya

Itu untungnya kalau berkerajaan PR

Tanpa Nama berkata...

memberi penyapu dalam keadaan begini kepada orang lain merupakan satu penghinaan. Tidak pernah dilakukan oleh makhluk bergelar manusia sejak dari zaman azali walau di mana2 pelosok dunia.

Dan sekarang, tiba giliran dia menerima penghinaan daripada orang yang pernah dihinanya.

Dan yang lain-lain juga sedang beratur menunggu giliran mereka. Amin!!!

Tanpa Nama berkata...

Toyol-Toyol...
Hadiah Penyapu kat Orang..
Engkau pulak kena Penyapu tunggu masok LOKAP...
Hei....Toyol Brapa haribulan engkau nak jadi Penghuni Rumah Besar Sg. Buluh tu...
Lepas bicara ke..sebelum bicara.....?
Tak pasal-pasal cari pasal dah TERPASAL..
Engkau masok dalam orang Gasak Bini engkau nanti...
engkau tak marah ke...???
Kueh..Kueh..Kueh

Qaseh Bonda berkata...

Penyapu simbul sial. Padanlah UMNO di ambang kejatuhan.

Semua beli ikut local order...alih2 terbongkar satu penyapu satu ribu.

Orang2 dalam pun payah juga nak kongsi harga jual beli.

Apapun tahniah pada kerajaan PR kerana berjaya menambahbaik pentadbiran.

Anggota2 kerajaan negeri pasti berbahagia dengan pemimpin baru. Mereka pun dah tak sanggup bersekongkol dengan BN yang melampaui batas menindas mereka dan rakyat khususnya.

Dacing dah tunggang terbalik.

Putra IJ80 berkata...

Ini lah kelebihan PR,

Semua nya nak berterus terang,nak bagi tau,nak cerita agar semua nya "transparent"konon.

Sampai benda yg.berlaku dalam kelambu pun nak cerita.

Akhirnya jadi bahan senda,bahan ketawa.,dan kena ludah muka.

Kah!kah!kah!

Lurus bendul x kena tempat.DOH!

Tanpa Nama berkata...

Aku dengar orang kata

"di mana ameno kuat, di situ melayu merempat"

Betul ke bai??

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..kenapa aku kah..kah..kah..kah..sebabnya..kah..kah..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

PENYAPU ITU MAK AKU YANG PUNYA.....

KURANG ASAM JAWA BETUL.... SI TOYO NI

MAK AKU NAK PENYAPU DIA BALIK.