Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 2 April 2011

SIAPA MALOAN INI ?




BERITA BAIK UNTUK KE JALAN RAYA



nota:
jadikan kenaikan harga minyak ini
sebagai senjata yang ampoh

kalau harga naik macam ini
masih gagal nak hasut rakyat
maka ini samalah seperti gagal
jual pelambung atas kapal titanic kah kah kah



HARGA PETROL RON97 NIAK 20 SEN – berita hairan

Harga petrol RON97 akan naik 20 sen kepada RM2.70 seliter berkuatkuasa tengah malam ini.

Zulkifli Mokti, berkata kenaikan harga itu bagaimanapun tidak membabitkan petrol RON 95 dan bahan api lain.

Zulkifli berkata, peningkatan sebanyak 20 sen itu berikutan kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia kepada AS$114 setong minggu ini berbanding AS$105 minggu lalu.

"Kenaikan harga minyak mentah itu berikutan krisis di Asia Barat," katanya ketika dihubungi di sini.

Zulkifli juga berkata, harga minyak mentah dijangka terus meningkat berikutan situasi di Asia Barat itu yang mungkin berterusan.

Pada 31 Januari lalu, harga RON 97 yang diapungkan mengikut harga pasaran semasa meningkat 10 sen kepada RM2.50 seliter.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI BERITA BAIK…. kah kah kah…

kah kah kah…BUKAN BERITA APRIL FOOL…. kah kah kah…

kah kah kah…MUNKEEE JAGA AYAM SUDAH LARI…. kah kah kah…

kah kah kah… MUNKEEE JAGA AYAM TAK BERANI UMUM MINYAK NAIK…. kah kah kah…

kah kah kah… SIAPA ZULKIFLI MOKTI INI?.... kah kah kah…

kah kah kah..PEGUAM…DOKTOR…LAWYER… MENTERI ATAU BARUA….. kah kah kah…

kah kah kah…KENAPA MALAON INI YANG NAIKKAN HARGA MINYAK….. kah kah kah…

kah kah kah...APA KUASA MALAOAN INI?.... kah kah kah..

kah kah kah… MALAON INI DAH JADI MENTERI KE?.... kah kah kah…

kah kah kah…MALAOAN ZULKIFLI INI TIMBALAN MENTERI KE?..... kah kah kah

nota:
harga naik berita baik untuk pakatan
lagi senang nak hasut orang ramai
agar benci pada gerombolan kah kah kah

lagi banyak naik
lagi senang kerja menghasut
kah kah kah


36 ulasan:

M'sianDotCom berkata...

kahkahakhkah...tahniah pengundi2 kerdau n merlimau...kahkahkah

Amuraria berkata...

INILAH AKIBAT MALAON-MALAON PENYOKONG TOTOK GEROMBOLAN PERASUAH & PELINGKOP MENYOKONG PEMIMPIN-PEMIMPIN YANG AMAT PERIHATIN PADA RAKYAT ! HINGGA RAKYAT DIDAHULUKAN !

Tanpa Nama berkata...

"Kenaikan harga minyak mentah itu berikutan krisis di Asia Barat," katanya ketika dihubungi di sini.

cisss!!skit2 guna isu krisis..
Negara Arab yg dekat2 xnaik harga walau sesen pun inikan MALAYSIA yg punye jauh.. ini krisis PiMpinan sebenarnye.!

"AYUH TURUN KE JALANRAYA,SHOW EM' POWER OF PEOPLE"

Tanpa Nama berkata...

haram jadah betul menteri ni.. kita diperintah oleh tauke2 minyak, mampus.... menteri tak berani bertanggungjawab dan menjawab, apa nak jadi malaysia yg konon bertaraf dunia, bapak bermacam2 model, gila tranformasi...

Anti TELAN berkata...

Inilah agenda sebenar Video Sex PUKIMAK tu

Yang TULEN ialah Minyak NAIK. Bukan Video.

Perjatuhkan MARUAH Melayu,PerBODOHkan Melayu. Kemudian PEKENAkan Melayu.

'Rejim Putar Alam' akan memerintah cara PUTAR ALAM

Tanpa Nama berkata...

jom pakat2 kalih!

V for gunpowder berkata...

http://ataabastille.blogspot.com/

kah...kah...kah......woit TT!!!!!
nampak sgt BN begaduh sesama sendiri.
Dekat2 pilihan raya negeri Sarawak,tiba2 dia umum minyak naik.Nampak sangat umno nak JAHANAMKAN PBB supaya PBB kalah @ gagal memcapai majority 2/3. UMNO nak masuk sarawak 2.
KAH KAH KAH.....
padan muka org sarawak.......
Lepas UMNO masuk,perjanjian 20 perkara akan dihapuskan........kah...kah...kah...............segala tanah,balak n kekayaan sarawak SEMUA AKAN di angkut ke semenanjung UMNO......kah...kah...kah.....
HIDUP UMNO!!!!!!!!!!!!!!!!
rakyat sarawak bodoh kalau masih x nampak perkara ni....KAH....KAH....KAH....

Tanpa Nama berkata...

duit tak da pasal jembalang jembalang tanah kat putrajaya tu nak bawak duit ke sarawak...

Tanpa Nama berkata...

Naik lagi r97. Rasa mcm duduk kat Siam jer. wtf.

cicit ngah layor berkata...

Ini baghu padan muker pemangkah2 gerombolan.Ikan kembong besor ibu tangan rm 8.00 sekilo.Peringatan utk pemangkah2,jangan bercakap pasai harge brg naik depan teman kalau tak ndak kener maki.

small mama berkata...

RON 97 naik utk sebagai sokongan dana kempen di Sarawak.

dan juga untuk naik taraf CCTV kepada versi berwarna. kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

iye..minyak naik..untung petronas pun turun..tu kira2 Umngok le...tu pasal naik kan lg harga..yng pelik bila minyak dunia naik dia naik...x penah dngr lg minyak turun bila pasaran turun..lancau punya gov..

Tanpa Nama berkata...

Woit TT. Hang bising la macam mana pun. Kah kah kah. Kami yang pilih kerajaan BN ni, bukan lu la. Kami pilih, kami tanggung lah. Lu lu punya pasal lah.

Non-Governmental Individual berkata...

KAH KAH KAH! INI STRETEJI HUBUNGAN AWAM ALA APCO..

MENTERI TAK BOLEH UMUM HARGA MINYAK NAIK,

YG UMUM ORG LAIN,INI TAKTIK NAK TIPU MAK CIK FELDA... ZUL NI SAPA? SETIAUASAHA MAT MONGOL??? MHAHAHA

NOTA: GEROMBOLAN DAH MAKIN BERANI SBB DALAM BEBERAPA SIRI PRAYA KECIL LEPAS, HARGA MINYAK TELAH DINAIKAN BEBERAPA KALI. TAPI GEROMBOLAN TTP MENANG,

GEROMBOLAN DAH MAKIN BERANI, SBB GEROMBOLAN FIKIR KALAU MINYAK NAIK PUN RAKYAT TTP SOKONG GEROMBOLAN...

Tanpa Nama berkata...

org kat kg aku boleh cakap,minyak motor tak naik,bn jaga org susah.

pening kepala aku dgn org karat camni

siti harapan berkata...

bukan aje petrol naik!!!!!! lain-lain barang semuanya dah naik dalam 50-60% dalam tempoh 5-6 bulan ni! Apa lagi rakyat marhaen.... berubahlah! sama-sama kita berubah!!!

Tanpa Nama berkata...

rilek le..kan ada ron 95.Ok la tu..orang ada duit..pakai lah ron 97.Menda mudah camni pun nak kecoh/

baghal.

anti baghal berkata...

Menteri & puak2 yg buat keputusan semua isi minyak 97 FREE.

Kita yg kena bayar di suruh guna minyak 95 yg sesuai utk mesin rumput.

orang lama berkata...

rejim barua nuklear skg dah transform zul mokti jadi 'minyak kambing hitam' cap dacing carcosa

RAKYAT JELATA SEMALAYSIA dah naik MINYAKK! siaplahh rejim org minyak kena pelangkonggg lepas nie!

ramli sirap berkata...

tanpa nama 12.52pm>>ko la baghal,ko tau x kualiti petrol ron95 tu mcmn?
ko tau x sbb apa semenjak dua menjak ni kalau kereta accident selalu terbakar?ko ni bodoh mcm menteri2 kerajaan pusat gak,bodoh mkn telor tembelang.

Tanpa Nama berkata...

Aku seronok tengok Orang Melayu kena tipu ngan orang Melayu...
Kalau Sultan pun Boleh tipu Rakyat kerana kebodohan dan sombong nya..
Laa... mangkok Malaon pun pasang perangkap juga...?
Rakyat apa tahu cakap je lebih kat kedai Kopi..!!
Orang MELAYU sekarang mana ada TELOR... ada semangat TAHI Kucing Jee....?
Kalau betul SULTAN menjaga Rakyat dan Perihatin kesusahan Rakyat Buktikan DAULAT ( Keramah )seperti SULTAN-SULTAN dahulu...?
Ini Sultan PERAK yang bukan Keturunan Sultan pun boleh jadi SULTAN ( Anak Angkat Pekerja Istana ) Ape ke bende ni....?
Ini macam Tok Bahaman- Tok Gajah - Mat Kilau Kesemua Khalifah Perang boleh lari tak Cukup Tanah kerana Terlalu Malu dengan Perbuatan SULTAN sekarang...
Sultan sekarang dah jadi MAMAK SULTAN Naga Patnam Import/Export Jual Rempah...
Aku bukan nak cela Kebesaran SULTAN jauh dari Lubuk hati aku...
tapi Manusia yang memegang Tampok SULTAN sekarang yang buat hal jadi begitu...
Tunngu Dulang naik kemuka ..

Tanpa Nama berkata...

Zulkifli Mokti, Deputy President, Petroleum Dealers Association of Malaysia (PDAM) - bukan menteri pun! Sorang lagi towkay stesen minyak!

Tanpa Nama berkata...

kereta menteri pakai air lendir
pasal tu menteri tak bising

lu tunggu 2 ke 3 minggu lagi laa
harga barang lain akan mencanak naik
time tu darah lu akan melonjak naik

kemudian menteri barang akan berkata
"kita akan memantau dan ambik tindakan pada peniaga yg naikkan harga"
dan lepas tu, harga barang akan semakin naik, naik, naik dan tak boleh turun lagi

KECUALI:
KERAJAAN PR NAIK KE PUTRAJAYA!

Tanpa Nama berkata...

Beranikah budak Zul ni umumkan kenaikan harga minyak kalau tidak dibenarkan oleh tokeynya?

Beranikah budak Zul ni umumkan kenaikan harga minyak kalau tidak disuruh oleh tokeynya?

Siapakah towkay budak Zul itu?

Bilakah harga RON95 akan diselaraskan pula? Adakah selepas pilihanraya Sarawak??

Tanpa Nama berkata...

Cubalah cakap, kenaikan itu tidak melibatkan neger-negeri yang di perintah oleh pakatan rakyat. Ada berani?

Tanpa Nama berkata...

naikkan Ron97 pd tahap sampai org akan bertukau kpd 95..pastu bila permintaan tinggi utk 95..naikkn pula 95...wahahaha. RAKYAT KENA DULU NI! pak menteri bg jaminan harga barang xkn naik..ayuh kita tgk benarkah kata2 tersebut..jeng jeng jeng

Tanpa Nama berkata...

ada lagi manusia melayu yang boleh cakap relax tanpa memikirkan kesan jangka panjang kepada kehidupan seluruh rakyat malaysia akibat kenaikan minyak ni...dan BN akan terus menaikan harga kerana kemarahan rakyat akan lenyap dalam 2-3 hari je...cuba kenaikan ini berlaku di pakistan ke...mau bersepai kepala menterinya...amat bertuah jadi menteri kt Mlysia ni, buatlah apa jenis kesalahan besar kt rakyat sekalipun...tetap selamat ...dijamin selamat!!!

Tanpa Nama berkata...

org2 sarawak jangan jadi bodoh...undi lagi BN akan melinkopkan anda sendiri....rumah panjang gelap....jalan masih tanah merah...selama 50 tahun lagi nak sokong BN....lebih baik duduk kat hutan...

Tanpa Nama berkata...

Woit TT. Hang bising la macam mana pun. Kah kah kah. Kami yang pilih kerajaan BN ni, bukan lu la. Kami pilih, kami tanggung lah. Lu lu punya pasal lah.

2 April 2011 11:21 AM

rilek le..kan ada ron 95.Ok la tu..orang ada duit..pakai lah ron 97.Menda mudah camni pun nak kecoh/

baghal.

2 April 2011 12:52 PM

ALOO KAWAN
SIAPA YANG PILIH UMNO BN NI?
PENGUNDI ATAU HANTU?

BILA RON 97 NAIK, PETANDA RON 95 PUN NAK NAIK
KERAJAAN DAH KELUAR STATEMENT TAK JAMIN HARGA RON 95 KEKAL
AWAK BACA LA? AWAK LAGI 2 X BAGHAL.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke rakyat didahulukan prestasi diutamakan?,kalau betul cuba tengok masa jem kat KL,kalau pak menteri atau rajagopal lalu kat tempat jem tuh siapa yg dulu lepas kedepan..tentulah mereka pasal polis trafik suruh kita ketepi,kita tu siapa?,eh betul ke camtu?,siapa yg didahulukan?,kenapa x ikut Q?,betul ke rakyat didahulukan?. Ron 97 dah naik lg sememangnya rakyat didahulukan terkena,pak menteri mana ada rasa jika kenaikan itu berlaku,sebab ada pemandu,ada elaun itu ada elauan ini,apa kata kalau elaun mrk ni dibuat cadangan kat parlimen jika naik jer harga minyak maka elaun diturunkan,naik jer tol lagi kena turun dan semakin banyak tah apa jadahnya naik semakin banyak diturunkan,contoh kadar nilai turun mengikut harga semasa yg naik jika minyak naik 20 sen elaun mesti dipotong 20+20 sen itu belum ambil kira wakil rakyat lagi, katakan kalau ada kenaikan harga minyak atau tol dalam setahun 5 kali pasti berjankit kenaikan itu kepada barangan lain yg menjadi berganda2 kerana faktor kos tang tu mintak pakar ekonomi yg kira..baru pak menteri kena pk banyak kali..ini baru adil...biar sama2 tinggal gusi..

Tanpa Nama berkata...

pakailah banyak2 r95 tu, accident mudah terbakar, senang mampus...kahh...kahh.....kahh...

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan 20 sen/liter Ron 97 betul betul mencermin cogankata PM Najib "Rakyat didahulukan Prestasi diutamakan". Ini bermakna
(1) Rakyat merasai dulu penderitaan akibat kenaikan harga Ron 97 (2)Prestasi Kerajaan jelas dicam kerana menaikkan harga Ron 97setiap bulan.

Syabas PM Najib panadi kao buat cogankata. Rakyat menderita Kerajaan menang!!!

opisboi berkata...

cakap jer lebeh kat blog buat aper..ader mat monggol kesah..wakrak ponya bangsa brani kat blakang..takut kene sembor ayaq kuning kot? wakkakakaka selama-lamanya lu worang malayu kene klentong dek mat monggol & yhe gang

leekonyou berkata...

takdapat BALUN NAJIB ...BALUN BINI NAJIB takdapat balon RON95.. BALUN RON 97 lak hanya penceramah kerja nya merayu kutip derma dan songlap tabong MEMALI DAN KOHILAL SAJA yang hingak bingak maklumalah keta dah bosar manyak makan minyak RON97 LORRR MESTI MANYAK BISING LORRR

bunbinban berkata...

bodoh la pencacai umno ni, mmg la ada ron 95. harga brg naik bkn ikut ron 95 ke ron 97. kalau menteri takat bagi amaran jgn naik harga brg....meh sini cite kat aku brape byk dah yg kena tindakan semenjak tu?. pencacai bangang mcm ko boleh la, sbb mak bapak tanggung,,,,nak kuar umah teriak je'mummy, nak duit, nak gi enjoy ngan caipol'....hahaha...oittttt mangkuk, negara arab pun kuar minyak, takde la plak naik harga bila minyak naik harga....eeeeee nape la bodoh tahap 20 A budak2 bangang taik kucing babi tunggal pencacai umno ni....bodoh bodoh bodoh

James Iha berkata...

Kahkahkah..memang betulla yg takdak duit,hidup melarat, tertindas sbb kena tipu soal tanah,tertindas sbb karenah birokrasi yg penuh rasuah,yg kena makan nasi dua pinggan baru boleh buat kerja berat (takkan ubi kayau kot) mmg layak ron95 jer...kahkahakah. Yang kaya boroi sbb kamceng dgn cukong,sbb geng rajagopal,gila porno,dpt projek rakyat masyuk duit cara haram,songlap duit pprt,yg kerja kastam,perogol amah,kaki rembat artis n model,pencabul kanak2 mmg layak pakai ron97 (makcik felda tak layak oii)..kahkahkah.