Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 25 April 2011

HIDUP TERSEKSA SEPANJANG MASA



BEKAL NASI LEMAK









nota:
hasilnya ialah:
fat lady of malaysia
kah kah kah






SATU PERCUBAAN GIGIH





nota:
jangan ingat bik mama tak usaha
tapi apakan daya badan terus membadak
kah kah kah







OBESITI : JANGAN HANYA KAIT NASI LEMAK
- meloya

Masalah obesiti dalam kalangan murid sekolah tidak seharusnya dikaitkan dengan pengambilan nasi lemak di kantin sekolah semata-mata kerana terdapat pelbagai faktor lain turut menyumbang kepada masalah tersebut.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Ahmad Puad Zarkashi berkata, pengambilan makanan segera seperti piza, burger dan sebagainya di luar sesi persekolahan dan di rumah turut menjadi antara punca kegemukan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH




woit..INI BETUL … OBESITI INI SATU PENYEKSAAAN…. kah kah kah..

kah kah kah…NAK TAHU TENTANG SEKSA OBESITI SILA TANYA MAT MONGOL… kah kah kah…

kah kah kah…BERAPA TERSEKSANYA HIDUP … DENGAN OBESITI…. kah kah kah…

kah kah kah…SIANG MALAM KHAYALKAN YANG SLIM DAN CUN…. kah kah kah..

kah kah kah…BERKHAYALKAN YANG CUN MACAM ALTANTUYA DAN ZIANA ZAIN…. kah kah kah..

kah kah kah… PUSING PUSING… ADA ANAK BADAK SEBELAH BANTAL…. kah kah kah…

kah kah kah…TIGA BULAN STIM… NGANG TAK NGANG… kah kah kah

nota:
malaon ini jamin tak akan jadi calon lagi
ini betul betul perli bik mama
yang berat dan gedebab kah kah kah



5 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Beritahu BIK MAMA, setiap penyakit ada ubatnya.

Jika mahu kuruskan badan, senang jer...jadi ORANG MISKIN jangan jadi orang kaya.

Cuba tengok kat Afrika, mana ada orang miskin dan lapar yang GEMUK.

Kecuali 3 'Usahawan Video Celaka' itu jer yang miskin IMAN...kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Big Momma lays eggs and becomes tourist draw

GEORGE TOWN: A seven-metre-long python...................


http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/4/23/nation/8539390&sec=nation

bunbinban berkata...

haaa...bru tau nasi lemak bkn punca obes...fast food yg berlambak kat malaysia ni antara punca obes. Ni asyik2 yg tempatan je salah, yg import tak salah. Aku dulu zaman 80an hari2 bedal nasik lemak kat kantin skolah, pinggang aku maintain 27 hahaha...seingat aku hanya ada 2 je budak yg di kategorikan gemuk time tu sorang anak toke kdai makan sorang lg jenis sakit jiwa...hahaha...nak minum air berkabonat pun dpt sebulan sekali je...maklumlah. so mana haprak yg kata nasik lemak tu punca obes, ni mesti kena kentut dek bik mama

Jibam berkata...

Aku penah teman org nak beli roti canai n nasi lemak kat satu kedai mamak di kinrara.nnti aku ambik gmbr n nama kedai. Sambal nasi lemak dia dh basi. berbuih.still hidang lg. celaka punya mamak!! kita boikot smpi diorg lingkup kali ni. Kata nak sokong melayu kan? ini masanya.kita ajar skit.

Tanpa Nama berkata...

punca obes adalah INPUT (MAKAN) melebihi OUTPUT (TENAGA).

Banyak sangat kedai makan 24jam satu malaysia..

Kesedaran tentang pengambilan kalori sehari ada tapi tak dipraktikkan

Makan dah jadi satu budaya dan cara hidup yg sebati..dan tidur yang nyenyak.

Tu yang jadi obes...

Cuba lihat negara yg kedai makan tutup 10 mlm, tak ramai yang obes kan?

Selagi rakyat tak serius tentang apa yang dimakan oleh kita dan anak2...macam tulah kita sampai bila2.