Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 25 April 2011

PELIK AMAT PELIK TETAPI BENAR




GERAKAN BAWAH TANAH DI IPOH






TIADA PERCANGGAHAN MENGENAI POCO-POCO :MUFTI KELANTAN - meloya

Tiada percanggahan fatwa antara Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan yang membolehkan tarian poco-poco dengan Mufti Perak, Harussani Zakaria yang mengharamkan tarian itu, kata Mufti Kelantan, Mohamad Shukri Mohamad.

Beliau berkata, umat Islam harus melihat kedua-dua keputusan itu dari skop yang lebih luas dan menyeluruh sebelum memberi pandangan masing-masing.

"Saya tidak nampak ia wujud percanggahan pendapat berhubung isu itu jika penilaian dibuat secara menyeluruh dan mendalam dari sudut kepentingan kepada pengamal-pengamal senaman itu,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH”
KAH KAH KAH


kah kah kah…INI YANG BEST DARI ORANG AGAMA…. kah kah kah..

kah kah kah... SATU MAKAN LIMAU... SATU MAKAN DURIAN.... kah kah kah...

kah kah kah... DUA DUA PUN SAMA....kah kah kah

kah kah kah…. SATU KATA HARAM… YANG SATU KATA TAK HARAM…. kah kah kah…

kah kah kah..BUNTANG BUNTANG KATA TAK ADA PERCANGAHAN … kah kah kah..

kah kah kah… AKHIRNYA TERPULANG PADA DIRI SENDIRU UNTUK BUAT HITUNGAN… kah kah kah..

jkah kah kah…JANGAN MALAS MEMBACA… ASIK NAK DENGAR PENDAPAT ORANG…kah kah kah….

lkah kajh kah… BUKU ADA… BACA…. KITAB ADA…. BACA…. kah kah kah..

kah kah kah..WAL JANGAN JADI WAL MALAS…. kah kah kah...

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

buat aku keliru la..ahli2 futuwa ni

Tanpa Nama berkata...

Ni namanya nak jaga geng satu chanel..bagai menarik rambut dlm tepung..,rakyat yg kurang membaca dan mengkaji sudah tentulah fening..pasal beri fatwa ikut keadaan dan masa bukan ikut hukum Quran 100% main pilih2,suka aku sebut x suka aku diam...,1 utk kau 2 utk aku..eh! mana boleh? eh! mana boleh utk kau eh!mana boleh utk aku...

Tanpa Nama berkata...

harun sana sini haramkan poco poco...dandut mcm nama...rock tlo jgn kacau...nanti mat rock jadi mat rempit lagi kacau....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ini jadinya bil manusia nak berlagak jadi Rasul dan Tuhan.
Q5:3 "Pada hari ini Aku sempurnakan bagimu agamamu".
Tuhan dah bagi tau yg Islam ni dah sempurna tapi RASUL JADIAN ni kata tak cukup sempurna lagi. Kena tambah haram itu dan ini.

Tanpa Nama berkata...

Orang agama ni mcm pukimak. Kerja menjual agama sana sini. Tak beli dia akan tuduh kita derhaka pada Tuhan.

Macamlah kebenaran milik dia seorang je.....

Tanpa Nama berkata...

Ni apa fasal nak maki-hamun kat orang agama? Ada buku baca...ada kitab baca....ada surat khabar baca..ada berita baca...!!!!
Itu yang cakap haram - harus poco-poco tu sapa? Satu Harus Sani...satu fatwa Kelantan...Baru dua cakap....dua-dua tak ada kredibiti...apa fasal kau orang nak ikut fatwa mereka ni?????

Tapi kalau tak mahu ikut fatwa agama ikut quran dan hadith...pun tak ada masalah...kat orang agama....kalau tak mahu ikut agama pun ...itu sendiri punya masalah lah...sendiri punya kubur....sndiri boleh gali lah...nak merempit ke....nak tertonggeng ke...nak mampus ke...itu sendiri punya masalah lah...pergi mampus lah...

Silap Kona berkata...

fatwa kalau bercanggah, kita ikut je la fatwa yang tak bercanggah dengan kita. buat apa nak fening-fening. Kalau kita ilmu lagi tinggi, kita hujah balik fatwa tersebut dengan ilmu yang kita ada.

kalau kita kurang ilmu, kita ikut jer fatwa yang tak bercanggah dengan kita. SUSAH KE? Contohnya bab rokok: ada yg kata makhruh, ada yang kata haram, ada yg kata sunat (heheh gurau jer!) Abis tu kalau kau isap rokok, kau amik fatwa kata rokok haram, maka berdosalah kau tiap kali isap rokok. Kan fatwa makhruh ada... APA LA SUSAH SANGAT.