Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 17 April 2011

IMAN INI APA?



MAHAFIRAUN



HANYA ORANG TIDAK BERIMAN TERLIBAT RASUAH - meloya

SUNGGUH menyedihkan, ramai penerima rasuah di Malaysia beragama Islam. Kebanyakan mereka adalah penjawat awam yang diberikan amanah dan kuasa untuk menguatkuasakan undang-undang dan peraturan negara.

Semua orang Islam tahu bahawa rasuah dalam apa jua bentuk adalah haram. Perkara ini selalu disentuh dalam media sama ada akhbar, radio atau TV. Juga sering dikupas dalam ceramah agama dan khutbah Jumaat. Jika mereka kakitangan awam, sudah pasti mereka lebih tahu kerana ia termaktub dalam syarat perkhidmatan.

Mustahil ada kakitangan awam yang tidak tahu bahawa perbuatan rasuah itu berdosa. Jika sudah tahu, mengapa masih melakukannya? Sebabnya mereka ini tidak beriman, walaupun beragama Islam. Iman dan Islam adalah dua perkara yang berbeza.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SUDAH LEBIH… kah kah kah..

kah kah kah…TULISAN INI TAK BERANI TIBAI GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah …. INI DI UJUKAN UNTUK SIAPA?.... kah kah kah…

woit: takkan ini hanya untuk:
mat polis
mat kastam
mat imigrisen
mat jual rokok
mat jual peon
mat pejabat pos

macam mana malaon ini:
madey
mat mogol
sembab
isa pendek
ali rustam
taib mahmud
nazri rotweiller
montok anak mami
menantu ayah
mat nor eee
mat toyo
gani patail
musang hitam
dan dan dan dan… kah kah kah

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

nota:
yaaa ustaz… kah kah kah
apa hukum nya tak beriman
pergi berumrah dua kali setahun kah kah kah

INI PUN IMAN JUGA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


8 ulasan:

marcos berkata...

kakakakah lawak isham. gila tau! kesian model tu

mat saga berkata...

hahaha hahaha

Hidup Barisan Nasional...!!!!!
Hidup Barisan Nasional...!!!!!
Hidup Barisan Nasional...!!!!!

Hidup MADEY....!!!!!!
Hidup MADEY....!!!!!!
Hidup MADEY....!!!!!!

hahahahaha.....

nuar pegi mana yekkkk....
senyap jeee....
tengah "on" kee....

hahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

apa la warih...otak biul...ikang-ikang bilis ni kena cincang dulu..takde ikan bilis nih baru jerung tak berani...

Tanpa Nama berkata...

Hello mat saga,hidup bn, aku tau nuar pegi mana! Nuar pegi baham jubor mung, takkan mung dok tau, jubor mung kena rodok! buat2 tak tau pullak! Dasar anjing!

Tanpa Nama berkata...

Ada baiknya ditukar gani patail kepada GUNI PETAI ya tuan blogger KAH KAH KAH.

Tanpa Nama berkata...

Yang aku pelik ni...madey kaki rasuah billion ringgit (bukan aku kata, tapi Barry Wain kata) boleh pulak nak berkhutbah mengenai rasuah, kakitangan awam, dan iman. Dia sedaq ka apa dia cakap?

Tanpa nama 17April 3.04 pm:

Orang bawah ni macam anak murid laa..dia tengok cikgu dia kencing melompat, dia kencing berdiri. Rasuah RM50 si polis trafik kena kesannya kat seorang pesalah trafik. Tapi rasuah ikan jerung, habis ikan bilis, anak ikan, anak udang semua kena kesan. Pasai tulah lebih penting ambik tindakan ke atas ikan jerung. Ikan bilis takut kalau jerung yang kena cincang, bukannya cincang ikan bilis, baru jerung takut. mentaliti nilah yang buat orang Melayu nampak kurang credik.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Rasuah orang kaya tak sama dgn rasuah orang miskin.

klu taw miskin hidup kat dunia ni jgn banyak buat salah dan dosa.

kalau orang kaya, dadah 1 lori pun bolih lepas, olih itu berusahalah menjadi orang kaya.

aku suke jadi senang je...

Tanpa Nama berkata...

Pejawat awam tidak berdaya atau xde teh boh nak menyanggah tohmahan utusan meloya kerana tiada sorang pun pejawat awam (dpd x kurang 800,000 warga) memberi sebarang ulasan tentang "kurang ajar" um tu di sini.

Jadi pejawat2 awam mengikut saja: bahawasanya kebanyakkan kami ni warga rasuah, maka x beriman. Adakah itu betul?

Sampai bila korang nak biarkan kata-kata celupar um tu berlegar dlm cuping telinga?