Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 17 April 2011

RAJA BEROOKE KEKAL



YA AMPOON DIA LAGI




TAIB ANGKAT SUMPAH KEKAL KETUA MENTERI SARAWAK - minsider

Abdul Taib Mahmud, ketua menteri Sarawak yang paling lama memegang jawatan itu, mengangkat sumpah untuk penggal baru malam ini – tidak sampai sejam selepas Barisan Nasional (BN) mencatatkan majoriti dua pertiga dalam pilihan raya negeri ke-10.

BN Sarawak memperoleh majoriti dua pertiga kerusi Dewan Undangan Negeri sekitar 9.45 malam manakala majlis mengangkat sumpah diadakan kira-kira 45 minit kemudian.

Taib, 75, menyandang jawatan itu sejak 1981 dan genap 30 tahun 26 Mac lalu.
Pada pilihan raya negeri hari ini BN Sarawak pimpinannya mendapat 55 kerusi, Pakatan Rakyat 15 manakala Bebas satu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
satu berita baik
berita baik untuk pakatan
berita pening untuk mat mongol
raja brooke tak kan berundur dlam masa dua tahun ini
kalau mat mongol buat pilihanraya raja berooke masih atas tahtha
maka banyak lagi kerusi lingkup kah kah kah

nota:
orang orang raja berooke dahmula buka cerita
marah pada mat mongol
kalau mat mongol tak buat huru hara minta raja berooke letak
jawatan 15 kerusi tak kan hilang kah kah kah


20 ulasan:

berita sengsasi berkata...

terimalah hakikat dgn kekalahn itu ek!!!!!
hehehhehhehhehehehehehehehehehehehehh
khakhakhakhakhakhakahakahkahakhakahkahakhakhahkahakhakhakhakhakahkahkahkah
huhuhhuhuhuhuhuhuhuhhuhuhuhuhhuhuhuhh
bababaabababaabababababababaababababa
bubububububbububububububububububububu

Tanpa Nama berkata...

it's the son not the father who is chief, bro.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Tahniah kepada raja beruk .
Ini mesti masok dalam buku Malaysia Rekod.
Upacara angkat sampah yang paling chepat dan terpantas sekali.
Se-belom bik mama sempat buat bantahan, Raja berok sudah jadi raja.

Kalau PR yang menang, upacara tersebut akan kena tunggu berminggu-minggu.
Sebab ketua menteri yang dahulu akan diberi masa untok bakar kertas kertas rahsia.

Terima kasih kepada 45% pengundi Sarawak sebab memilih PR.
Terima kaseh jugak kepada 55% pengundi sarawak yang sudi bela se-ekor berok.

Tanpa Nama berkata...

"dapat pangilan talipon dari tain chua
jam telah satu pagi - aku turun ke restoran
untuk berjumpa tian -

di restoran aku lihat aktivis china dari selangor
sedang makan - ini last supper mereka - kerana
semua telah selesai dan merek akan pulang

tian membri aku tahu bahawa KEMUNGKINAN
boleh tubuh kerajaan baru !"


tian chua tak pandai telek atau raja brooke lebih pandai belek..

mat saga berkata...

hahahahahahaha............

Bravo BN menang......55 kerusi...

PKR.....hahahahahaha
3000 kerusi menang.... hahahahaha banyaknya....

PKR jadi balaci DAP...
habis duit kempen utk DAP jee....
hahahahahaha

"senang nya dalam hati... kalau BN menang lagi... seperti dunia ana yang punya.."

sabar lah wahai PKR... bole cuba lagi... mungkin lain kali kalau buat solat hajat 3 kali satu hari selama tempuh kempen akan buat PKR menang..... hahahaha

bahagia nya terasa sehingga ke ulu hati ku..... hahahahaha
kalau taib mahmud nak jadi ketua menteri lagi 27 tahun pun tak apa.... hahahaha

nanti kirim salam kat abang Nuar kat london yeee.... hahahahaha...
mintak kirim belikan i jam omega yeee....

hahahahahahahahahaha

V for gunpowder berkata...

APA YANG SEBENARNYA BERLAKU?
KENAPA RAJA BEROOKE CEPAT-CEPAT NAK ANGKAT SUMPAH? INI DILUAR DARI KEBIASAAAN.

http://ataabastille.blogspot.com/2011/04/dari-tukar-tiub-angkat-sumpah-yang-luar.html

KENAPA SEMUA YB DIKUMPUL PD MLM ITU JUGA DI ASTANA NEGRI?
HERANYA AKU........

api bangang nak mampus berkata...

org kat sarawak ni MEMANG bodoh bodoh belaka... padan muka la hidup merempat dah lebih 40 tahun.. otak kalau x leh nak ubah, mcm tu la depa sampai kiamat... mula mula hilang tanah lepas tu pakat ramairamai dok bawah jambatan... ada akal pikir pakai bontot!

liyas berkata...

Apa nak kata..
itulah yang dipilih, tetapi bila dibaca dari 'bahasa badan' (body langguage), ada sesuatu yang tidak kena?

Raja Iban anak Sultan Iban anak Agung Iban berkata...

Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Sultan Abdul Taib Mahmud tidak perlu berundur kerana dia adalah Raja negeri Sarawak.

Saya amat sedih bila tengok keputusan undi kelmarin.

Pakatan Rakyat kalah sebab Parti Keadilan Rakyat terlalu tamak nak sapu banyak kerusi.

PAS tak harus bertanding di Sarawak. Saya ulang:
PADA PILIHAN RAYA YANG AKAN DATANG PAS TIDAK HARUS BERTANDING DI SARAWAK! KAMI RAKYAT SARAWAK TAK SUKAKAN TALIBAN PAS. KAMI LEBIH RELA SULTAN ABDUL TAIB MAHMUD terus menjadi raja kami daripada mengundi parti Taliban. Tengok di Kelantan. Mana ada panggung wayang gambar di Kelantan?

Sepatutnya kerusi yang diberi kepada PAS diberikan kepada SNAP. Kerusi-kerusi yang PKR kalah teruk kelmarin harus diberi kepada SNAP atau DAP. Kemungkinan untuk menang lebih cerah bagi Pakatan Rakyat jika SNAP diberi banyak kerusi.

Saya harap Datuk Seri Hishamuddin Rais sampaikan pendapat saya kepada Tian Chua dan Anwar Ibrahim. Jangan terlalu tamakkan jumlah kerusi. Yang penting ialah kalahkan Barisan Nasional dipilihan raya yang akan datang.

Tanpa Nama berkata...

Depa belom lapo lagi tuan TT, Kalau dah kebuluq baru nak ingat tukar Kerajaan...orang kat Bandar dah sampai tahap kebuluq..depa kat pendalaman masih banyak sumber makanan..simple..

Macam tu juga kat Semenanjung..kalau tak sampai tahap kebuluq..depa hanya nampak dacing aje..yang lain tak nampak..ha ha ha.

MAT SAGA..I like it..gelak puas-puas sampai bercawat ekoq...kalau barang naik..tak cukup duit ka..atau tiba-tiba harga minyak mahal atau barangan tak ade jangan dok komplin..pasal hang dah pangkah Dacing ..ha ha ha..lagi pun hang banyak duit hasil rompakan Barisan Nasional 53 tahun..ha ha ha.

Aku pun tak suka Si Nuar tapi..aku lagi menyampah kat Orang UMNO Macam ko ..ha ha ha.

wali nikah berkata...

pada abg hisham...

sekalung tahniah & ribuan terima kasih kerana sanggup turun padang ke sarawak baru ni..jarang2 org cam abg hisham...

jasa & pengorbanan abg sham moga diberkati ALLAH...

p/ s : 1) mat saga macam bangang
2) api bangang nak mampus-rileks bro,kita juz usaha, Allah tentukan...

kredit to TT sbb ulasan best masa kt sarawak..

bro,raja petra amacam,lama gua x jumpa dia...tup2,camtu?

Qaseh Bonda berkata...

Nampaknya orang Sarawak lebih cerdik pada UMNO.

Buat apa nak membangun...silap2 dok selesa pakai cawat dah kena bayar mahal2 nak beli kain macam kat gulatis...globe pun tak de dah...chow kit dah penuh Indon.

Sebelum ramai yang susukan kera baik mereka terus jadi kera2 d hutan...yang penting anak2 disusukan dengan yang ori.

Amaran untuk PKR khususnya yang makin percaya dengan wakil2 memakai topeng ala2 berooke.

Bak kata adik ipar kassim baba....cakap kanda je yang dinda kena dengar...cakap dinda???

SARAWAK PASTI BERUBAH JUA berkata...

Cuba muhasabah akan apa yg berlaku, sememangnya atas dunia ini, KEBATILAN, KEPALSUAN, KEBOHONGAN, KUASA KEJAHATAN akan MENANG DAHULU, berbanding KEBENARAN, YG HAQ, PEJUANG KEADILAN...mereka akan menang setelah segala KEPALSUAN terbongkar...

Sejarah Malaysia, Sarawak & Sabah, bermula selepas era PENJAJAHAN... 16 Sept 1963... Pastilah sakai-baki warisan penjajahan masih lagi bertapak, warisan penjajah POLITIK, EKONOMI & SOSIAL di warisi umno & BN termasuk PBB.. Jadi utk mengalahkan puak2 warisan British ini amat sukar... warisan gaya hidup, cara bertindak, berfikir, memerintah, menggunakan peluang & ruang, memanipulasikan segala2nya...semua di gunakan tanpa rasa segan silu... SAMA SEPERTI DIDIKAN PENJAJAH. Ekonomi KAPITALIS-PEMODAL TAMAK & RAKUS ...& ada golongan yg TERTINDAS, Kaedah menakut2kan golongan TERTINDAS AKAN SENTIASA DI GUNAKAN... Bagaimana keadaan ekonomi-sosial rakyat Sarawak setelah hampir 48 tahun merdeka dlm Malaysia??? Sarawak KAYA, tapi ramai RAKYATNYA MASIH HIDUP SEPERTI DI INDONESIA...

Tanpa Nama berkata...

Itu lah di zaman moden ni, perlu belajar, pertingkatkan ilmu baru reti menilai siapa pemimpin yang baik, siapa pemimpin laknat, perompak negara. Selagi ramai orang bodoh & jahil di Malaysia ni (tak kira lah di Sarawak ke, Johor ke/mana2 aje) maka mudah lah pemimpin2 spt Taib BEROOK, alsembab Muhyidin, Najib Mongol terus menipu, merompak hasil mahsul negara & terus berkuasa. Rumusan pilihanraya Sarawak : BN menang kerana masih ramai orang bodoh & jahil yg hidup nya melarat, bergantung kepada ehsan parti PEROMPAK NIH..pastu yg gembira sangat tu, adalah kroni2nya yg sememangnya dpt keuntungan dr perompakan yg dilakukan. Walau apa pun, sepandai-pandai puak ni merancang supaya rakyat M'sia kekal bodoh, jangan lupa ada perancang yg lebih berkuasa iaitu Allah snt & takutkan lah akan siksa Allah, ia pasti datang.

Tanpa Nama berkata...

Woit, woit, woit. TT, aku tak kisah BN menang besar ke, atau Taib Mahmud masih CM Serawak. Yang aku jeles ialah Taib Mahmud ada isteri bangsa Arab yang muda dan cun... Tak caya tengok muka depan Mingguan Malaysia. Woit TT, bukan suruh beli, cuma tengokle front page tu. Apa la lu.

yusufjalli berkata...

kepada 'api bangang nak mampus':

perlu faham bahawa isu dan pendekatan di MALAYA & di SARAWAK tak sama dan tak akan pernah sama. Jernihkan pemikiran anda terlebih dahulu sblum mengeji rakyat SARAWAK. Aku yang berada di bumi MALAYA ini tak sekelumit pun bangga dengan RUMAH BURUNG anda.
Hati-hati dengan kata2.

SARAWAK utk RAKYAT SARAWAK!
BUKAN UTK MALAYA! FAHAM?
SILA BACA WASIAT CHARLES BROOKE UTK RAKYAT SARAWAK~!

Khairie Fitri berkata...

hoi api bangang
kalau kau brani, kau bg tau nama betul kau kat aku
aku khairie fitri dr sarawak....
aku nak bg tau sapa yang bodoh sebenarnya
yg dudok bawah jambatan tu, budak2 kau la bangang
kau otak sempit apa tau?
jgn nak judge org kalau xtau pa2 la bangang
sapa yg miskin ni?
org sarawak x pernah pun masuk BERSAMA MU.
org semanjung otak sempit je la yang slalu masuk BERSAMA MU
bangang la kau ni api bangang
nama pun dah bangang

Tanpa Nama berkata...

Saya agak TERSENTAP membaca komen2 daripada sahabat2 komentar. Buat 'api bangang nak mampos', kalau anda nak bagi pandangan, kenalah lebih profesional, bukan secara emosional.Saya nasihatkan, anda perlu banyak mengkaji dan memahami budaya Masy Sarawak terutama dalam bidang politik ni. Ungkapan BODOH yang saudara kemukakan itu terlalu melampau dan tidak menampakkan diri anda yang kononnya LEBIH BIJAK dan INTELEKTUAL berbanding org sarawak. Sesiapa sahaja bebas menyuarakan pendapat, tetapi biarlah sopan dan berhemah, serta tidak menyakitkan hati orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Cantik! Sarawak untuk Sarawak!
Kami tak nak sama / disamakan dengan Malaya. Ideologi Bumi Kenyalang tak akan sama dengan bumi Malaya. Api bangang dan yang lain2 perlu sedar, PAS tak akan mendapat sambutan di Sarawak. Pintar sedikit boleh tak?

Tanpa Nama berkata...

KAH..KAH...KAH...wakil BODOH & JAHIL nampak nya begitu beremosi dan sensitif sekali...betul lah kata2 tok nenek kita yg cerdek pandai (tapi tak payah pun ke universiti), siapa yg makan cili dia lah terasa pedas nya...tapi ada berita baik untuk anda semua = yg rasa bodoh boleh jadi pandai, banyakkan membaca, kalau tidak mengapa lah ayat pertama yang diturunkan Allah ke muka bumi ini kepada Rasulullah saw : Baca lah dengan nama Allah, tuhan yg menjadikan kan kamu..."
Banyak maklumat dlm alam siber ini, baca lah dan buat penilaian,insyallah, pandai lah menilai yang mana permata yg mana palsu.