Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 17 April 2011

KEMBANGKAN NASIONALISMA DAYAK




DAYAK BANGUN MELAWAN !




SLOGAN TANGAP TAIB MAHMUD KEDENGARAN - merdeka review

Tahun 1998 Sarawak tidak terusik oleh ombak reformasi, malah Pilihanraya Umum 2008 pun Sarawak juga tidak terusik. Warga Sarawak kini telah melihat dan sedar bahawa kalau Semenajung boleh berubah, maka mereka juga boleh berubah. Semangat dan roh reformasi kini telah sampai ke Sarawak. Warga Sarawak kini melihat gaya dan cara politik Semenanjung. Ini didikan politik untuk Sarawak.

Semangat dan nasionalisme Dayak telah muncul. Ini akan menumpaskan hegemoni Melanau.

Untuk pertama kalinya rakyat Sarawak mendengar slogan: TANGKAP TAIB MAHMUD!

--Hishamuddin Rais, penulis bebas -

http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=11764

10 ulasan:

iqbalsyarie berkata...

Tidak lama lagi, insyaAllah.

Penghujung!

PeminatFLOM berkata...

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
Rentikan la hisham oii...Heran aku,ko jugak yang cakap pilihanraya ni takkan mampu ubah kerajaan.Tapi yang kau pun sibuk pegi berkempen buat taik apa? Revolusi je la oi.
PR TAK AKAN,aku ulang,TAK AKAN mampu tumbangkan BN.Berjuta rakyat malaysia bangang yang menentukan nasib kita yang celik politik ni.
Dah lama daaaaahhhh...

Tanpa Nama berkata...

Belum menjadi kenyataan lagi Bro. Masa belum sampai, Allah tak izinkan lagi....

Tanpa Nama berkata...

Let the Dayaks decide for themselves... It's their land.

Tanpa Nama berkata...

itu la tu, aku pun tak faham dengan TT ni, TT jugak yang kata "kalau pilihanraya boleh mengubah sesuatu dah lama pilihanraya di haramkan"..lepas tu TT jugak yang mengajak anak-anak muda mengundi..pukimak betul laa lu TT

Tanpa Nama berkata...

TT,
Rentikanlah, Bila majoriti dah menang maknanya dia org tak nak tukar. PR aje yang patut tukar pemimpin. Sebab dia nak cuba jadi artis Hollywood. Kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Hanya DAP yang mampu tumbangkan BN

Tanpa Nama berkata...

undi tetap kena undi bro....

cuma.....sabo sikit lagi...kahkahhkah!

5 tahun? 10 tahun? 15 tahun???

tunggu TT dah jalan kot baru ada perubahan....kahkahkah

tunggu saloran 1 & 2 dah tak ada kot....kahkahkah

tunggu ada yg makan ubi kayu dulu kot....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kau ingat senang nak menang???

selagi SPR tidak dibawah kuasa parlimen....

selagi PDRM, SPRM, ATM dibawah kuasa parlimen....

selagi itu tak akan telus dan negara tak akan jadi maju!!!!

aku harap kalo PR menang....ubah terus badan2 ini kepada kuasa parlimen....

MAJULAH MALAYSIA!!!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah uhuk uhuk uhuk
TT oiiiiii..

selagi SPR tidak dibawah kuasa parlimen....

selagi PDRM, SPRM, ATM dibawah kuasa parlimen....

Aku nak tengok bila PR jadi kerajaan, letak semua diatas bawah kuasa parlimen,

baru pegang selangor pun dah macam kapal haram nak karam dan macam2 salah guna kuasa..kalau pegang semua dgn anugerah dan kirt seal;;

rasanya jadi jajahan yahudi dan cina kot...

kah kah kah

mimpilah lamaƩ sikit baru best macam anujenin alsufuri

bila hadi awang nak pekena teh tarik dgn najib ni? kena cepat2 sebelum nasi jadi bubur

kah kah kah uhuk uhuk uhuk