Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 17 April 2011

BILA DAYAK BANGUN MELAWAN




DUA EKOR PEK MOH



LIOW: SARAWAK RESULTS UNDERLINES NEED TO RE- CONNECT WITH CHINESE - minsider

SUBANG JAYA, April 17 — MCA will change tack to reconnect with the Chinese voters who appear to continue supporting the opposition, even in yesterday’s Sarawak polls, deputy president Datuk Seri Liow Tiong Lai said today.

He said that MCA will redouble efforts to resolve the community’s outstanding grouses to ensure Chinese representation in the Barisan Nasional (BN) ruling coalition is not further eroded.

“This is a very worrying trend... It is very, very sad to see the situation happening this way,” he told reporters here today.

“We have to transform and change our party’s way of approaching the Chinese community.”

While arguing the losses suffered by the Sarawak United People’s Party (SUPP) had much to do with local issues - such as Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud’s alleged misrule — Liow (picture) said MCA acknowledged the “strong signal” sent by Chinese voters to BN’s Chinese-based parties.


AWANG SELAMAT : BN JANGAN TERLALU PEMURAH LAYAN MASYARAKAT CINA
- minsider

Akhbar milik Umno, parti teras Barisan Nasional (BN), hari ini menggesa perikatan itu supaya tidak terlalu “pemurah” dalam melayan kedudukan masyarakat Cina dalam Kabinet negeri yang bakal dibentuk ekoran keputusan pilihan raya Sarawak semalam.

Mingguan Malaysia, yang diterbitkan oleh Kumpulan Utusan berkata majoriti pengundi Cina memihak kepada kempen Pakatan Rakyat yang membawa seruan “mengubah kerajaan negeri” sedangkan masyarakat Bumiputera tetap teguh bersama BN.

BN Sarawak pimpinan Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud memperoleh 55 kerusi manakala Pakatan Rakyat pula 15 dan Bebas satu.

Pada pilihan raya negeri 2006, BN Sarawak memperoleh 62 kerusi dan ia meningkat kepada 63 kemudian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KA
H

woit… TIM GEROMBOLAN DAH KELAM KABUT… kah kah kah…

kah kah kah…SATU KATA TAIK… SATU KATA NAJIS…. kah kah kah…

kah kah kah…SATU TARIK KE HULU…. SATU TARIK KE HILIR… kah kah kah…

woit..TAK LAMA LAGI AKAN ADA PESTA TARIK TARIK RAMBUT…. kah kah kah..

nota:
inilah impak yang di bawa oleh 16April

amat jelas raja berooke marah mat mongol
tengah malam angkat sumpah
tim raje beroooke tuduh mat mangol campur tangan
itu pasal undi china lari kah kah kah

sekarang satu tim gerombolan mahu tolak para cukong
tim ini tak sedar tanpa cukong
gerombolan tak dapat amoi

kah kah kah
kah kah kah

nota:
sekarang ada dua pek moh
satu di serawak
satu di semenajung
kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pek moh kt srwk tido lena dpt susu yg tegang lg... belum lanjut.. yg kt sini suami pun nk jd pek moh..

yes berkata...

Sampai bila pun kita tak akan jadi 1 Malaysia jika menterinya berfikiran seperti Liow. Sebagai Menteri beliau mesti berkhidmat untuk rakyat, bukan untuk Cina sahaja. Inilah jadinya jika politicians mementingkan party masing masing tetapi mengenepikan rakyat. Bila menteri pentingkan sesuatu kaum, rakyat akan berpecah belah. By the way bila pak menteri pergi ka kawasan masa pilihan raya dan buat kerja party di harap mereka ambil cuti rehat. Sepatutnya begitu sebab mereka di gaji dan kerja party tidak termasuk dalam kategori kerja harian. Tak kira menteri dari party apa pun. Tak tahulah ada peraturan yang rakyat tak tahu yang mengatakan kerja party adalah termasuk dalam tugas menteri.Jika ada tolong hebahkan agar tak jadi kemuskilan pada rakyat.

leekonyou berkata...

Sunday, April 17, 2011
KENAPA CINA MENYOKONG DAP; ini jawapannya
Satu demi satu PRU/PRK dan terkini PRN Sarawak. Jelas sekali kaum pendatang Cina tidak berterima kasih kepada kepada kerajaan walaupun telah pelbagai kemudahan dan kebaikan yang ditunjukkan kepada kaum pendatang ini. Analisa demi analisa telah dilakukan,maka diantara jawapannya ada disini;

1. Pengundi Cina ini kita boleh diibaratkan sebagai sejenis makhluk yang lupa diri dan manusia seperti ini pun ada dalam masyarakat melayu samada dari golongan darah bangsawan, raja dan melayu baru. Contohnya RPK, dan seorang lagi kerabat diraja yang bersama DAP, lupa nama Tengku apa?

2. Kenapa ini terjadi adalah disebabkan kemakmuran dan kebaikan kerajaan BN selama ini yang memberi dan menyediakan pelbagai kemudahan dan polisi yang kondusif dan dengan keadaan ini maka mereka mereka yang tersebut diatas sudah merasakan bahawa mereka sudah berada dalam garisan yang berbeza dimana kehendak dan keperluan mereka pun berbeza dan secara ringkasnya mereka sudah tidak begitu bergantung kepada kerajaan yang ada.

3. Jadi apa yang mereka cari? lumrah manusia adalah untuk mencari sesuatu kepuasan dalam kehidupan atau satu bentuk perjuangan dan matlamat yang baru iaitu ingin mempunyai kuasa atau ingin membentuk satu kuasa yang baru. Kerana pada mereka segala apa keperluan dan kemudahan terutama dibandar bandar sudah mencapai tahap dimana amat mencukupi. Samada BN atau DAP yang memerintah keadaannya tetap akan sama.

4. Pada pandangan mereka soal moral adalah tidak relevan ini adalah kerana, dalam barisan kepimpinan BN pun adal yang tidak bermoral, dan dalam kepimpinan BN ada yang rasuah dan dalam kepimpinan BN pun ada yang bodoh sombong. Mereka berpendapat semuanya adalah sama dan apa yang penting adalah mereka ingin mencuba satu bentuk kuasa yang baru yang menjanjikan satu perbezaan, kepuasan, kebebasan, dan kononnya keadilan kepada semua.

Untuk mereka mencapai cita cita ini, maka keadaan akan menjadi lebih mudah apabila mereka sudah mempunyai manusia munafik dan talam dua muka seperti Anwar & the gang yang bersedia untuk memporak porandakan segala 'tiang seri' yang dibina demi sebuah kuasa dan kepuasan mereka.

5. Keadaan dan perasaan sedemikian kurang berlaku dikalangan orang Melayu, India, Iban, Kadazan dan lain lain. Ini adalah kerana mereka semua secara majoriti masih berada ditahap yang masih memerlukan pertolongan dan keprihatinan kerajaan.

6. Maka amatlah penting bagi kerajaan untuk memberikan penekanan yang lebih kepada golongan ini dan kalaupun ada diantara mereka yang lupa diri seperti golongan diatas tadi, saya yakin jumlahnya adalah amatlah berkurang dan ianya mampu diatasi kerana atas dasar kebangsaan dan agama.

"Susu lah anak dirumah sendiri dan biarlah kera yang sudah kenyang mencari makan sendiri apabila perlu, kerana walaupun keadaannya, anak kita tetap akan menjadi anak kita walaupun mereka kadang kadang lupa diri"
Posted by dzimba MMIM at 5:12 PM s

Tanpa Nama berkata...

cina swak tak sokong mca-BoNgok tapi sokong dap-PR
adakah kerana cina2 itu sudah kaya senanglenang lalu lupadiri dan mau suatu yg baru? (eh, macam ada sorang tu pulak lupadiri lupabini tanahkubur merah lagi tapi dah mau bini baru)
rasanya tak begitu, sebab bukan semua cina2 tu kaya2 atau senang2!
sebaliknya cina2 tu duduk di bandar2 atau pekan2 besar, dan mengambilberat berita2 isu semasa menerusi media alternatif - dan tidak malas berfikir!

sebaliknya, iban dll yg rata2nya menghuni kampung2 dan pendalaman memang amnya dari golongan bukan berada. RM50 tunai adalah satu jumlah yg sangat tinggi nilainya bagi mereka!

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa kat Perak pun ada Pek moh, tapi pek moh tu tak boleh dikomen sebab bersinggahsana, beradu, bersantap, berkenan dan sebagainya.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

woit hang bodoh lagi kah????cina ni pandai auta...dalam dap,supp ke..dalam gerakan ke ,mca,ldp ke..mereka abang adik...pandai main kuntau....kah3 tukar tiub pun kena kelentong......

Tanpa Nama berkata...

apa bende cite niiii brade!!!

lu tak bagi cina makan....lu ingat dia orang kisah ke???

cina dah boleh berdikari lerrr....

melayu ajer masih perlukan tongkat emas....

sampai bila melayu tak boleh maju kalo asyik di suap ajerrrr....

selagi melayu masih sibuk dgn fitnah tanpa hendak belajar pandai2....selagi tu ler brader.... melayu tak ke mana....

lu ingat cina kisah ke????...walaupon mrk cina....mrk ada hak mengundi! mrk adalah warganegara malaysia! mrk ada harta! mrk ada tanah & bangunan kat seluruh bandar! mrk ada networking seluruh dunia!

melayu???? kahkahkah!!!!

kalo nak maju! ikut cara cina berpolitik! pandai mengambil peluang! pandai membodek melayu!

itu pasal....mrk boleh survive!

kesimpulannya.....belajarlah sejarah betul2 utk melayu jadi maju!!!!

tak gitu TT!

piut ngah layor berkata...

leekonyou...negara kita ada sistem demokrasi,kita berhak memilih pemimpin!apa masalah engkau ni?kalau macam tu tak payah lah ada kan pilihanraya wahai leekonyou!ingat pemimpin sekarang ni guna kan duit mak pak diorang ke bagi hangpa makan?
cakap guna akal la ye encik leekonyou!

Tanpa Nama berkata...

Dapig tak akan tidur selagi tak dapat jadi pemerintah malaysia.
Bacalah sejarah perjuangan DAPIG, baru korang tau apa cita2 mereka yang busuk sejak 195 lagi..

PKR hanya kuda dan keldai DAPIG
Anugerah yang memecahbelahkan perpaduan islam dan melayu adlah ayam tambabatn DAPIG, beleum tentu dapat jadi PM bila PR menang (dalam mimpi kot...)
PAS...mmmmm..rasanya hanya penyendal pintu jamban DAPIG, kafir mana yang taknak kesetian free dari partai islam melayu ni?

busuk2 BN, tak pernah dalam sejarah tamadun melayu ada melayu pengkhianat talam 100 muka mcm nuar, semua haram jadi halal, janji dapat jadi PM, betulke DAPIG nak bagi dia ni...mimpi jelah..

cina skrg bukan mcm lee lam tye atau prof khoo,
la ni semua nak hak yang melampauai kontrak sosial
cakap bahasa malaysia pun ramai yang tunggang tebalik.

melayu yang ssejati akan pertahankan tanahair kita sampai mati,
melayu yang nak shortcut dan hati kosong senang kena hasut..senang2junjung perjuangan khianat DAPIG dan kekafiran anugerah yang meaksum kononnya.
Bila satu masa nanti yang tinggal hanya BAJU MELAYU..baru melayu2 ni sedar yang DAPIG hanya menggunakan melayu2 lemah untuk menentang kedaulatan negara,kerajaan dan keutuhan melayu.
teringin juga nak lihat muka2 melayu yang terkulat2 tuang arak buat puak DAPIG yang ketawa dekah2 tengok melayu2 yang cukup senang percaya perjuangan khianat DAPIG.
Masa tu yang tinggal hanya BAJU MELAYU sahaja.
Aku tak kata BN tu bagus sangat,
tapi, BN tak pernah menghina bangsa sendiri,agama,raja dan negara sejak ujud.

TT pun tahu hal ni, cuma cara perjuangan dia berbeza.

Tanpa Nama berkata...

Saya pengundi berbangsa cina dari ku Sibu.

Undi saya bukan kerana parti DAP tapi kerana perjuangan Pakatan Rakyat.

Jika pun PKR, DAP atau PAS yang bertandingan dikawasan saya sebagai Pakatan Rakyat...saya akan tetap undi mana-mana calon Pakatan Rakyat.

Selamatkan Malaysia

wak berkata...

Apasal la rakyat Malaysia (baca melayu/bumiputra pedalaman (baca tidak berimformasi) susah sangat nak ambil peluang dari sistem demokrasi? Kita kan ada peluang untuk ubah kerajaan paling lama pun 5 tahun sekali.

Sekarang ini kerajaan yang diterajui oleh BN dan banyak yang tak kena....rasuah di kalangan pemimpin BN contohnya bukan satu yang rahsia. Semua rakyat tahu dan tak siapa menafikannya.

So masa inilah kita kena beralih kepada pimpinan alternatif. Beri mereka peluang. Jika mereka juga gagal, 5 tahun nanti kita ubah lagi. Itu lah yang berlaku di negara-negara barat (baca maju). Mereka rajin berfikir, pandai merebut peluang dan bijak berpolitik.

Apa yang kita takut sangat jikapun DAP nanti menerajui kerajaan? Kalau mereka menjadi seperti apa yang difikirkan oleh puak BN kita turunkan mereka bila tiba masa pilihanraya sekali lagi.

Lagi pun DAP bukan bertanding semua kerusi pun. Mereka takkan menjadi kerajaan total. Tentu ada PKR dan PAS yang akan dilantik jadi anggota kerajaan. Lepas tu anggota BN/UMNO yang jadi pembangkang (insyaAllah) takkan nak diam jer kalau kerajaan PR buat tak tentu arah. Mereka akan jadi pengimbang. Lainla kalau mereka asik tuang sidang dewan jer.

ada otak berkata...

TO ANON 18 April 2011 4:43 AM
"Aku tak kata BN tu bagus sangat,
tapi, BN tak pernah menghina bangsa sendiri,agama,raja dan negara sejak ujud."
KO NAK BGTAU SIAPA NI??..KAH2..BAIK KO MATI JE LA..HIDUP KAT DUNIA PUN BUTA,PEKAK,TAKDE AKAL..INGATKAN BOLEH MASUK BLOG2 NI,KATEGORI BLEH LA MEMBACA..RUPANYA2 SPESIS ZOMBIE..NAK JILAT BEE END PUN AGAK2 LA BRO..KAH2

ada otak berkata...

TO ANON 18 April 2011 4:43 AM
"Aku tak kata BN tu bagus sangat,
tapi, BN tak pernah menghina bangsa sendiri,agama,raja dan negara sejak ujud."
KO NAK BGTAU SIAPA NI??..KAH2..BAIK KO MATI JE LA..HIDUP KAT DUNIA PUN BUTA,PEKAK,TAKDE AKAL..INGATKAN BOLEH MASUK BLOG2 NI,KATEGORI BLEH LA MEMBACA..RUPANYA2 SPESIS ZOMBIE..NAK JILAT BEE END PUN AGAK2 LA BRO..KAH2