Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 April 2011

JANGAN MAKAN KEDAI MAMAK KIMMA - KEDAI MAMAK KOTOR




NOTA:


dari semua surat yang diterima
jelas menunjukkan:

- hampir semua kedai mamak kotor
- hampir semua menyamar sebagai kedai islam
- hampir semua menggunakan ayat quran untuk tipu melayu
- ada yang dimiliki oleh hindu
- ada yang dimiliki oleh cukong
- ada pekerja hindu


nota:
orang melayu wajib waspada
apabila masuk kedai mamak

malah pemimpim kimma sendiri
adalah penipu apabila dia menngatakan
bahawa dia akan dibayar 5 juta ringgit jika
masuk ke dalam pakatan rakyat
dan akan dibayar juta ringgit jika semua
ahli kimma masuk ke dalam pakataz rakyat

nota:
dari zaman kerajaan melayu melaka lagi
mamak mamak telah membuat angkara
sila baca SALALATUL SALATIN i.e Sejarah Melayu
ada ditemui watak Kitul dan Keling Mendelair
yang kerjanya bawa porak peranda dalam alam melayu

nota:
sila baca memoir abdullah sidi
ada menyatakan peranan mamak membuat
huru hara - hinnga terjadi pembunuhan
di muar/batu pahat

nota:
terakhir sila rujukan ucapan mb selangor
3 bulan dahulu tentang KITUL


AKAN DIMASUKAN KEMBALI















ALIRAN AIR DI DAPOR















PLASTIK UNTUK ISI SEKALI LAGI





SURAT SURAT DARI PENYOKONG KEMPEN ANTI KIMMA


satu hari aku mkn kat nasi kandar nih dengan member2, punya sedap makan "nasi arab" (kononnya lah..) tibe2 sakit perut, cilakak, kas-kas banyak sgt lah nih.. masuk je tandas, chitt!! air pun takde!! aku tnye lah pekerja dari chennai ni mana lagi tandas, dia tunjuk dapur..aku masuk2 je..ya ampunn!!! ini ke dapur dorg!! takat hari tuh je lah aku makan kedai dorg.... korg tgok la sendiri ape kes... luar berselirat ayat Quran...dalam berselirat perut ayam! KIMMAK btul!!
korg rasa korg tau kedai mana nih??? alah...kat kawasan "dollah ZZZZ..."


-reformist-

NOTAL:
gambar diatas ialah disebuah restoran mamak
di kepala batas - dihantar oleh pembaca tt]


INI KOMEN TERBARU:

kebanyakan kedai mamak menggunakan mandram
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 21:25

kedai mamak ni ada persatuan diorang dan rasanya persatuan ni tak sehaluan dengan kimma. so, ada kedai mamak yg kuat kimma, ada yg sahih bangkang kimma. kena pastikan juga. kimma ni persatuan mamak bukan persatuan kedai mamak.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 20:21

suatu petang sewatu pulang dari kerja aku singgah lah minum kat kedai mamak depan pintu keluar syarikat tmpt aku bekerja...aku pesan susu ais.masa aku terpandang tukang bancuh air tetiba dia terbersin.tanpa basuh tangan dan lap hidung dia teruskan kerja nya.aku tak minum dah kat kedai tu.cuma kadang2 aku singgah beli rokok.mamak tu tanya kenapa aku dah tak singgah macam selalu.aku bagi alasan aku masak kat rumah je...tadi aku tak beli rokok kat situ dah.lebih rela pergi stesyen minyak untuk beli rokok...
Oleh piut ngah layor pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 20:21

alternatif kepada restoren puKIMMA pengotor penipu untuk sesi ngeteh selain dari McD apco. 1)haji muhamad chan restoran(original hainamese restaurant-tepi balai polis kelana jaya 2)haji sharin low restoran(best punya)-ampang,bukit antarabangsa 3)groupbase caterer restaurant(terbaek)-belakang lorong jalan tanjung 15,bandar sri damansara(cari sekolah cina dulu) 4)bawah menara orked sentul(pagi sahaja) 5)sentul boulevard 6)gerai kari kaki ayam sentul-belakang panggung tamil sentul jalan ipoh,dangdut lama. 7)belakang kedai borong barang dapur-bandar baru sungai buloh(malam sahaja) 8)Mee Ghulam-depan McD seksyen 4,kota damansara(nie orang kedah punya)
Oleh dukun melayu pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 19:06


WAHAI MAMAK MAMAK SEMUA, KAMU NK MENIAGA KE, KAMU NAK MENGAMPU UMNONGOK, BE END??? SEPATUTNYA, KALU MENIAGA, BUATLAH CARA NK MENIAGA...JGN LETAKKAN SOKONGAN KPD MANA2 PARTI... SBB ITU, CUBA KAMU BILANG, BERAPA RUGI KAMU KALAU SEMUA RAKYAT YG SOKONG PAKATAN RAKYAT, BOIKOT KEDAI KAMU...SEDANGKAN KAMU TAHU YG ORG2 BESAR UMNONGOK BUKANNNYA MAKAN KAT KEDAI KAMU TU...DIORG, ORG BERDUIT...YG MAKAN KT KEDAI KAMU TU ORG2 BIASA YG RAMAINYA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT... LU MAMAK FIKIR2LAH SENDIRI. JGN KERANA MULUT, BISNES BINASA LAK..(PSL ORG BOIKOT)
Oleh MENGAMPU PON AGAK2LAH pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 18:07

kedai mamak ni mmgla ramai org melayu masuk.biasanya org akan ketagih nk makan lagi.ketagihan ini disebabkan oleh benda2 kotor yang dimasukkan dalam makanan.yang aku tahu diorang ambik air mandi waktu pagi untuk wat masak.sebab tu la ketagih.kan arak tu air kencing syaitan.sebab tu ketagih.sama gak rokok.benda2 kotor ni yang buat kita ketagih....
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

puak kimma nie.... sukusakat eeeeeee... susakat tok det.... sukusakat songkok labuh.... restoran depa semua puak jenih gelap..... mlm saja ramai melayu bodoh dok tunggu kedai depa..... tengok bola laa...gusti laa..... lepaih tu dok oder ayaq...capati roti komtar nasik kandaq n lain2... cukup pengotoq....... puak jenih nie memang haprak......
Oleh bangau pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

ni aku nak cerita pasal sebuah restoran mamak kat Shah Alam sek 27,Restoran Sri Bunga.Kedai sungguh Islamic,sana-sini tergantung ayat2 Quran.Tapi..tapi..tapi..pemiliknya seorang hindu tapi lesen pinjam seorang mamak.Restoran tu mmg makanan tak halal langsung,macamane aku tahu ,melalui seorang pekerja Indonesi yg mmg kuat pegangan agama.Aku pernah survey sendiri sah mmg tak halal,sbb tukang masaknya Hindu yg ade nandek kat dahi.Bos seta anak2nya menyamar Islam,slalu bagi salam kat org ISlam kononya dia tuu org Islam.Skang restoran tuu dah ditutup dan akan dibuka balik dicorner yg lagi satu.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

Sebab utama otak orang melayu masih ditahap rendah atau B*d*h, kerana terlalu bergantung pada restoran mamak. Makan pagi buatan tangan berbulu mamak, makan tengah hari buatan kaki tak pakai selipar mamak, makan malam nasi kangkang mamak. Tengok bagaimana orang melayu ditipu mamak al-kutty selama 20 tahun, kata cerca keji pun orang melayu sangka kata nasihat berhikmah, "melayu jenis bangsa yang perlu kepada tongkat", "orang melayu mudah lupa",dan ..... Rembat duit berjuta pun, orang melayu masih panggil bapa kemodenan,
Oleh kalbunUMNO pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

Salam. Aku dgn bini dah laam gak tak makan kat rest. mamak nih...KIMMA or tak, aku tetap tak masuk...akt Rest. 25 Jam (fuh!kita 24 jam, depa 25 jam) kat Bandar Universiti, Parit Raja, aku dah serik dah... Kain itulah wat lap tangan, kain itulah lap tempat buat roti canai...dan aku pon tak sure dia lap apa lagi...kat pekan Parit Raja lak, lain orang kira, lain harga kadang2..
Oleh aBg_rOnGak pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

kat sri iskandar ada restoran mamak yang sediakan tepung roti canai guna kaki je... restoran kari kepala ikan yg terkenal kt ipoh plak, kotor gile... bahan mentah makanan diletak skali dalam bilik tido pekerja... dengan tandas kotor...
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

salam nak cita sket pasal sedara saya ni. dia ada penyakit misteri kalau masuk kedai yang guna sihir dia mesti muntah. So ceritanya selepas makan kat kedai nasi kandar kayu. Terus sakit perut...lepas tu muntah. Dah dua kali. Dia bukan tok bomoh atau ustazah. Tapi boleh tengok benda-benda(Bukan selalu). Kadang2 je dia nampak. So dalam kedai kayu tu dia nampak monyet dan anjing hitam kat area dapur . Kitaorang dah lama tak makan kedai mamak. nak percaya pun tak pa, tak percaya pun tak pa. Tapi ni cerita benar.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

keling2 nie rapat dengan umno ada sebab. dah kata pariah, tetap mahathir jugak! kahkahkahkah *KIMMA merayu untuk dapatkan status Bumiputra Malaysian Indian Muslims are not happy with the Barisan Nasional again. However the Kimma does not represent the entire Indian Muslim community in Malaysia, WFOL.tv was told. In the 33rd annual general assembly of the Malaysian Indian Muslim Congress (Kimma), its president Syed Ibrahim Kader threatened to withdraw support for the BN, again. Overall, Syed Ibrahim Kader seems to be struggling to keep Kimma as a relevant component. Fighting tirelessly to become a component member of the BN, the Kimma leadership was told earlier last year that they were better off joining the Malaysian Indian Congress (MIC) or the People's Progressive Party (PPP). "We cannot guarantee that the Indian Muslim community will be around to support the BN government forever," said Syed Ibrahim Kader at the assembly at Putrajaya. He claimed the community's efforts for the BN in the by-elections and general elections had not been recognised. "We don't have a representative in the Senate. It is disappointing that another community, which is much smaller than we are, is in the Senate. "We do not have a direct channel to air the grouses of the 750,000 Indian Muslims in the country," he said. He wanted the party of 80,000 members to be accepted into the BN after being rejected seven times. The Kimma's main aim is to enlist the Indian Muslim community as Bumiputera's in Malaysia. This means they will benefit from the 'Bumi' status under the New Economic Plan (NEP) which offers a plethora of facilities to Musilms and non-Muslims listed as Bumi. To achieve this, the Kimma want its members to be allowed to register under the UMNO, which the UMNO presidents in the past - before the arrival of Najib Tun Razak - rejected on the basis that they were 'Indians' and had to join other BN component parties instead. This had prompted the Kimma to stage protests (silent and at times through press conferences or by sending out press releases) but to no avail. The UMNO remains, until today, adamant in persisting that the Kimma members are 'Indians' and would not be allowed to join the UMNO. On the otherhand, Syed Ibrahim said party leaders had been working tirelessly to remind members not to be enticed by the false promises of Pakatan Rakyat, which he claimed had offered Kimma members positions in their state governments. Our information is that many of the former Kimma members have taken up some positions within the Party Keadilaan Rakyat (PKR) where they are welcomed. Kimma is said to have 80,000 members but this cannot be verified as many members of the Indian Muslim community contacted by WFOL.tv says they are not members of the Kimma. :D Two years ago, there was an attempt by the Kimma to take over the PPP and impose a Muslim leadership within the party. The attempt failed, sources said thus closing the doors temporarily to the Kimma to join the BN, once again. *bangang punya keling!
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

28 ulasan:

mahaza berkata...

Kedai mamak adalah punca penyakit sosial. Pelik? Sapa yang mula buka kedai 24 jam? Aku pi luar negara tengok takde kedai bukak 24 jam kecuali 7E. Pub aje yang tutup lewat. Pasang pulak layar lebar tayang bola santak kepagi jadi tempat bebudak lepak. Kalau pub dah sah sah bebudak takleh masuk. memang patut boikot - kalau takde kedai mamak ni takde lah kes Adik Amibnulrashid kena tembak.

eeee..kotornyeeee berkata...

eyucckssssssss.. kotornyeeee.. geng2 nie bersiang ayam kat jamban ker?? aku pernah jumpa tikus besar di kedai mamak(kt dapur plak)... terbaik punya

Anti TELAN berkata...

Mamak ada 4 jenis:

1. MAMAK TONGKANG - Pantang tengok longkang, mesti nak kencing berdiri tepi longkang.

2. MAMAK BELIT - Pantang nampak projek dan duit, mesti belit kiri kanan. Maruah tolak tepi janji masuk.

3. MAMAK MADU - Pantang tengok perempuan cantik, mesti nak ngap.

4. MAMAK AMNO - 24 jam mengaku Melayu...kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Aku nk cite jugak la..kes ni berlaku kat kedai mamak kat N9. Mase tu aku teringin sangat makan beriani, orderla beriani dgn laki aku, then aku order ais, laki aku teh tarik.
Aku duduk ngadap pembancuh air. Aku tgk, mamak yg bancuh air tu buat 2 kerja, bancuh air n basuh cawan skali.
Punyala laju dia buat kerja, aku peratikanla..dia pegang gelas tgn kiri n kanan, 8 bijik, 4 kiri, 4 kanan. Masuk dlm sinki. Amik sebijik, berus guna berus mcm berus jamban. then, masuk sinki balik. pastu angkat kelapan2 gelas n terus susun atas rak.

sebijik je diberus, tu pon mcm berus jamban, then yg lain cecah air je. lepas ari tu, aku terus tak mkn kedai mamak dah..laki aku hampir muntah..bluewekk..ciss!!

anti mamak!

Lovelygirl berkata...

alamak.. itu kedai kapla batas (depan tnb/pej pos kan) laki aku suka makan klu hari aku x masak...kena habaq kat dia ni...hehe

Tanpa Nama berkata...

salam nak cita sket pasal sedara saya ni. dia ada penyakit misteri kalau masuk kedai yang guna sihir dia mesti muntah. So ceritanya selepas makan kat kedai nasi kandar kayu. Terus sakit perut...lepas tu muntah. Dah dua kali. Dia bukan tok bomoh atau ustazah. Tapi boleh tengok benda-benda(Bukan selalu). Kadang2 je dia nampak. So dalam kedai kayu tu dia nampak monyet dan anjing hitam kat area dapur . Kitaorang dah lama tak makan kedai mamak. nak percaya pun tak pa, tak percaya pun tak pa. Tapi ni cerita benar.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/20

_________________________________

Setuju dgn komen di atas.. Pesakit Gangguan Sihir kadang2 boleh nampak bende2 ni... Di restoran mamak @ bukit jelutong, pesakit ni x selesa bile masuk. pastu, dgn Izin Allah, dia nampak Jin2 kat dlm kedai mamak tu, penuh... Semua jenis yg mcm belon2 bulat. ada yang terlentang, ada yang mencangkung, ada yg baring... Kebanyakan Jin2 ni tgh perhatikan pesakit ni sbb JIn2 ni tau pesakit ni ada masalah gangguan sihir.

Tanpa Nama berkata...

fakta kedai mamak...
1. 100% pekerja bukan rakyat malaysia
2. banyak yg gantung/guna tulisan jawi...
3. Pengotor
4. Kuah kari/dal kenapa ada rasa masam?
5. Harga x penah standart baik minuman/makanan
6. Ada cukai yang dikenakan
7. Minuman terlalu tinggi dok aircond pun kena kira dan berbeza harga
8. Minum milo o pun harga 1.60 kalau minta kurang manis/pekat lagi la untung 20 ke 30 kali ganda
9. Sotong sekilo 16 ringit tapi makan nasi biasa 3 ekor sotong dah RM 19.00 belum campur air???
10. Bermaharajalela letak tempat parking atau ruang jalan kaki kerusi meja

Yong berkata...

Ini citer dari abang Yong kat kampung. Sorang ulama terkenal telah dibawa untuk makan oleh pengikut2nya kesebuah kedai mamak terkenal di sebuah pekan kecil. Ulama tersebut nak pergi toilet dulu, katanya. Entah macam mana dia termasuk salah bilik. Alangkah terkejutnya ulama ni apabila dalam bilik itu dia nampak beberapa ekor jin sedang kencing ke atas makanan yang bakal dihidangkan. Ulama tersebut terus ajak pengikut2nya keluar. Dalam perjalanan baru dia citer apa yang dia nampak. Rupanya kedai mamak ni menggunakan khidmat “pelaris” dari jin. Ulama ni masih hidup lagi. Kedai mamak tu masih beroperasi, tapi pelanggan dah berkurang sebab citer ulama nampak jin kencing ni dah tersebar di pekan kecil tu.

Terpulang korang nak percaya atau tidak citer abang Yong ni. Tapi kedai mamak memang kurang dari segi kebersihan.

Razak Seri Paduka Baginda berkata...

Hati-hati Abang Isham. Saya takut nanti kena Mamak pukul bila lalu dekat kedai Mamak.

Kempen ini tak ada gunanya kerana orang Melayu akan tetap makan di Kedai Mamak yang kotor. Asalkan ada ayat-ayat dalam bahasa Arab di kedai Mamak dan tukang masaknya diimport dari Bangladesh sudah cukup bagi orang Melayu.

Manakala restoran Cina yang jauh lebih bersih yang tidak jual babi akan distiharkan haram oleh Mufti Perak Tan Shree Harussani kerana tiada sijil halal dan tukang masaknya berbangsa Cina.

Nampaknya sijil halal ini adalah satu scam Mamak Jais untuk cari untung daripada tuanpunya restoran. Pada zaman P. Ramlee dulu mana ada sijil halal haram?

Zaman Nabi dulu pun tak ada keluar sijil halal.

Disebabkan oleh sijil halal ini, orang Melayu lebih sanggup makan di kedai kedai kotor Mamak yang ada sijil halal daripada makan kat kedai Cina yang tak jual babi.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, nak tambah lagi cerita pasal mamak tongkang ni...pengalaman saya sewaktu hadir dibeberapa restoran mamak dekat Malaysia ni...(ini bukan cerita rekaan ye...tapi kisah benar)
1. Sewaktu saya menjalankan tugas di Port Dickson suatu ketika dahulu..waktu tu masih terlalu pagi..lingkungan jam 5 pagi..saya dan kawan saya bercadang untuk sarapan pagi disebuah restoran mamak ditengah-tengah bandar Port Dickson berhampiran dengan pejabat Imigresen atau Kastam, nama restoran tidak ingat sebab saya bukan orang tempatan Port Dickson. Oleh kerana terlalu awal dan restoran tersebut baru saja dibuka, saya bercadang untuk ketandas restoran tersebut untuk mencuci muka dsb (malahan itu juga petua yg saya amalkan sekiranya ingin tahu tahap kebersihan sesuatu restoran itu dengan melihat keadaan dapur dan tandasnya..kalau bersih dapur dan tandasnya maka bersihlah perkhidmatannya. Sewaktu saya masuk saja dikawasan dapurnya..huh seorang perempuan berbangsa India (berpakaian sari dan ada tanda didahi)sedang bergelumang dengan bahan-bahan makanan dilantai dapur yang akan dihidangkan nanti..huh hati saya berdetik...dan apabila saya ketandasnya...huh...mual dan jijik dengan baunya..terus hilang selera saya...dan saya cuma sekadar mencuci muka dan terus beredar kearah kawan saya dan terus memberitahu kawan saya akan keadaan tersebut. Kami kemudiannya membatalkan tempahan sarapan pagi kami...

2) Kawan sepejabat saya sering mengunjungi kedai mamak terkenal di Kuala Lumpur satu ketika dahulu...Doraisamy. yang terkenal dengan hidangan Sup..diringkaskan ceritanya. Sewaktu kawan saya menempah Sup..dia terlihat sewaktu mamak tersebut menyeduk sup panas dari periuk besarnya...kain lap meja yang dipegangnya terjatuh kedalam periuk sup tersebut...dengan pantasnya mamak itu terus menceduk kain lap yg jatuh itu keluar dari periuk sup dan juga menghidang sup dalam mangkuk seperti tiada apa-apa yang berlaku...kawan saya itu terus beredar dan tidak mahu lagi makan di kedai mamak...

Tanpa Nama berkata...

dari semua surat yang diterima
jelas menunjukkan:

- hampir semua china doll adalah bersih dan selamat dijilat
- hampir semua pelacur menyamar sebagai pelancung saheh
- hampir semua menggunakan pasport untuk tipu melayu
- ada pusat yang dimiliki oleh melayu dan pekerjanya melayu...garing dan ranggup!
- ada pusat yang dimiliki oleh cina yang pekerjanya china doll,
- ada juga pekerja pinoy, bakso, tom yam dan CKT.

nota:
melayu cakap pasal halal haram tang makan memanglah cekap,

tapi..

tang jilat pussy dan kulum dick, tang main ekor, tang rogol anak sendiri, tang langgan aromaterapi dan SPA...ini baru sikit bro..

semuanya halalan toyiba....sedap kan?

muahahahhahahhaha

suke apam berkata...

korang ingat mamak kimmak uli tepung wat roti canai pkai mesin ke?..cer tgk kat dapur diorang, mesti ade besen2 besar utk uli/gaul tepung, tp diorang bkn pkai mesin bai, gune KAKI je!!!kahkahakahakah..

bangge bdak2 mlayu mkn roti canai dr air kaki mamak kimmak..wei, diorang ni kat india dlu xde mase nk blajar bab2 kulinari masakan ni, yg penting bnda alah tu siap, dah brsedia utk dijual..pastu korang pekena air kaki mamak kimmak ni biji mata terjegil 3,4 pagi bole lyan bola,kahkahkahakah!!!

lagi satu,kari n sambal yg biasenye dihidangkn skali ngan roti cnai tu, jgn harap dpt yg fresh masak, slagi mane x abis jual,slagi mane bdak2 mlayu x abis membeli,slagi tu die akan jual hatta rase kari/sambal tu dah brtukar jd masam smpai kuah dal ngan kari ngan smbal same je rase die ,MASAM!!!kahkhakahakah!!!

ingat yg wat kecoh2, siap wat demo, htr memo la kat komtar thun lepas,sape yg trlibat?..sume tu didalangi oleh geng2 mamak yg mngaku melayu,mcm sial!!!prangai diorang mmg busuk mcm peluh diorang gak..

Tanpa Nama berkata...

salam semua.

satu benda yg takde org tulis. skrg ni trend di restoran mamak ada melayu tumpang meniaga buka kedai nasi. apasal tak da org point benda ni, pasal kita pergi ke restoran mamak tapi mkn makanan melayu. aku tengok tak adalah kotor mana pun gerai2 yg tumpang tepi restoran mamak tu.

entahlah. point tt yg asal lawan sapa kimma sokong bee end itu aku tahu dan sokong tapi kalau kata semua restoran mamak kotor itu sudah menyamakan semua.

aku tak da apa2 pun kepentingan,cuma aku rasa restoran apa bangsa pun ada yg kotor, ada yg bersih. itu lumrah. kalau nampak yg kotor, jgn masuk.habis cerita.

tt, utk lebih adil,kalau kau pergi lepak kat apek petaling street tu, kau ada pergi survey kat dapur dia ke? ada bersih ka..

Tanpa Nama berkata...

Aku pun nak share skit pengalaman aku dengan mamak ni, satu hari tu aku bagi salam nak order roti canai, yang mencanai tu tak nak jawab sebab dia kata dia bukan islam dan aku tanyer siapa yang uli tepung tu,yang uli tepung tu orang islam, ada pulak macamtu boleh pas2....dalm kes lain mamak ni memang pengotor bila dia buat roti telor pagi2 dia angkat telor dalam tray telor dan terus ambil telor tu buat roti canai dan aku nampak sendiri ada taik ayam skit2 kat telur mamak tu terus pecahkan telur tu masuk dalam roti yang dia canai.. eee geli tul..
sampai sekarang aku tak singgah kedai mamak.. ee pengotor tul.
boikot kimma mamak ni k !!

Tanpa Nama berkata...

woii...tengok DIA TEBAR ROTI CANAI PELUH MASUK, TENGOK KUKU JARI2 TGN MAK OOII BERDAKI TU YANG NAMPAK YANG TAK MASA DIA ULI TEPUNG DLL YEAAAKK TAK TAU LAH...KARI DIA DAH LAMA TU DARI ZAMAN TUK NENEK SIMPAN BAGI KITA MAKAN PAS TU RENDAM SELUAR DALAM DALAM KARI TU,(SILA SEBARKAN KEPADA SEMUA ORANG BANDAR, KAMPUNG TERMASUK UMNO)

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam Tuan..

Yang ni saya dapat masa kempen Boikot Kedai Nasi Kandar di Penang dulu...

Ini satu lagi kisah benar pasal mamak ni. Ianya berlaku di PRESINT 9 , PUTRAJAYA dekat Avon . Seorang makcik ni lalu belakang kedai mamak ni. Dia nampak mamak ni na la punye tengah menguli tepung. Kalau uli dengan tangan takpe jugak.
Ini dia uli dengan KAKI!!. Eeee uwekkks. Kedai mamak kat situ ada 2. Satu pekerja2 dia pakai apron merah, satu kedai lagi apron putih . Yang makcik tu nampak ialah di kedai pekerja2 yang pakai apron putih Secara keseluruhannya bolehlah dikatakan kebanyakan mamak ni pengotor.. So sendiri mahu ingatlah ye¡K.Seelok-eloknya elaklah makan di kedai yang diragui kehalalannya. Banyak lagi kedai melayu. Kedai melayu pun ada jugak jual roti canai dan teh tarik.

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Aku dah ajak penjenguk blog kau baca Sejarah Melayu! Kaji dan teliti kelaku golongan celaka ni! Bagus lah kau dah sempat ingat sastera sejarah kita yg masih relevan untuk pedoman khalayak hari ini! Terima kasih pada Tun Seri Lanang atas kebijaksanaannya. Golongan tahi Adam ni memang pengotor, cuba kalian tengok dia guna kas kas sejenis dadah dari pokok popi sebagai penyedap dan ubat ketagih orang Melayu melantak nasi kandar! Kau tengok mana ramai orang Cina atau orang India atau orang Melayu yg mentakedarah kedai mamak?Terus boikot kedai mamak! Bukan kedai saja, tapi juga jangan jadikan golongan ini isteri,suami, menantu, memtua atau besan! Jangan bagi golongan ini mengembangkan populasinya melalui kahwin campur! Cukuplah orang Melayu sekali saja di perintah oleh golongan eee yg DNA nya berasal Kerala

Anak Sungai Derhaka berkata...

Yang ni pun saya dapat masa kempen dulu..

Untuk pengetahuan semua, beberapa bulan yang lalu saya juga terperasan ketika tengah makan di salah satu kedai MAMAK depan apartment tempat saya tinggal di PUTRA PERDANA PUCHONG ..

Saya ternampak salah sorang pekerja dalam kedai mamak buat kerja2 kat dapur dan tiba2 keluar dukung anak ANJING lepas kat luar kedai then masuk ke dapur
balik.

Terus saya berhenti makan dan tanya pekerja tu.. You ISLAM? dengan takut2 dia jawab saya hindu tapi BOSS saya ISLAM.

I suruh dia panggil BOSS dia and BOSS dia datang cakap "maaf".

I cakap maaf kepala hotak you!!!

I tanya dia you ISLAM??? dia cakap dia ya!. I bayar dan terus blah.

Sejak hari tu aku dah tak jejak lagi ke kedai MAMAK! yang aku marah sangat kat kedai tu ada frame Ayat Qursi + ALLAH & MUHAMMAD besar-besar. .

Baru aku perasan tak semua MAMAK tu ISLAM, RAMAI PEKERJA HINDU dan tak semestinya ada "Ayat Qursi + ALLAH & MUHAMMAD" besar -besar tu HALAL .. dan RAMAI yang ISLAM selamber je makan...

So yang tak perasan lagi berhati2 !!!...


Rosmi

Subject: AWAS DAN BERHATI-HATI KALU NAK MAKAN DI KEDAI MAMAK...!!!! !

Restoran Mamak DI ALOR SETAR

Di suatu ketika dahulu...... ...
kami ada membuat satu program di salah satu hotel di tengah
bandaraya Alor Star.

Kami menjemput seorang ustaz dari Majlis Agama untuk membacakan do'a pembuka tirai. Kebetulan ustaz itu diberikan kerusi sebelah dengan saya dan kami pun berbual2.

Ustaz itu meminta saya menyampaikan kepada kawan2 muslim dan muslimat akan satu perkara yang menghantui hati dan perasaannya, iaitu pihak Majlis Agama telah menjalankan siasatan dan serbuan dan mendapati bahawa SEMUA KEDAI2 MAMAK DI ALOR STAR DAN SEKITARNYA ADALAH 'CONFIRM' HARAM DIMAKAN
kerana TAUKE2 CINA ADALAH PEMBEKAL AYAM kepada restoran2 mamak tersebut!

Terkejut! Saya bertanyakan kepada ustaz itu...mengapakah perkara
ini, dgn kuasa yang ada pada Majlis Agama, tidak disebarkan kepada umum?

Jawapan ustaz,...... ... Dan mamak2 tu pulak telah mengikat kontrak
bekal ayam dengan tauke2 cina dan sekiranya Majlis Agama membuat
tindakan drastik dan kontrak bekal ayam terjejas maka tauke2 akan saman mamak2 dan mamak2 akan saman Majlis Agama....."

Permintaan ustaz," Tolonglah anta sebarkan kepada kawan2! Itu sahaja yang ana mampu"

reject mamak shop berkata...

TT,

Buat la facebook untuk 'Boikot Kedai Mamak'.
Facebook, twitter lebih berkesan untuk sebaran. Lagi bagus kalau dapat sebarkan kempen ini melalui sms macam iklan2 yang selalu muncul di hp tu.

Tanpa Nama berkata...

Bro tt... Cuba check kat sekolah... Geng kimma suh anak mengaku melayu... Tak percaya cuba tanya su peperiksaan... Nak daftar spm baru tahu bukan melayu bila refer surat beranak.... Mak bapak dua2 kimma ada hati nak jadi melayu

Tanpa Nama berkata...

Ada satu kedai mamak kt tempat india kt bukit sentosa kawasan kamalanathan , restoran tu nama salam sentosa .. Suatu hari tu aku minum time pepagi dlm kul 3 pagi punya la aku asyik menengok dia mengemop , sekali dia mop stall buat western .. Haha terus aku banned bancuh air kt umah lagi best..

p[A]n[A]d[O]L berkata...

mmg x penah mkn dkt kedai mamak..
rela lapar dr mkn kat kdai dorg..
rela pegi tmpt mahal dr mkn kat c2..

da byk kali dgr sal kekotoran dorg nie..
tapi stil ramai yg suka lepak kat kdai dorg..
huuhuh

amier berkata...

nak share.rasanya ramai pernah dengar nama "SUBAIDAH" kn?ada kat area Melaka + Penang kot. pernah ada sorang ustaz yang ada ilmu psl benda2 sihir@benda2 jin ni (kalau x silap ustaz haron din), nak masuk makan kat restaurant ni.tapi dia stop.dia nampak ada makhluk hitam besar, bertenggek kt bumbung. then, dia terus x masuk

chot penang berkata...

penang pun same..ade kedai mamak yg teramat femes tp ada tangkai tergantung atas pintu..dan tandas amat kotoq...smpah dok berlunggok di tempat basuh pinggan..pinggan tu boleh tgk elok2 berdaki...eeeeeeeeeeee....kimmak betullll

hsn berkata...

its about time..... aku teringin utk orang kita berhenti cakap...
1. JOM LEPAK KEDAI MAMAK
2. JOM MAKAN TOMYAM

Tanpa Nama berkata...

kalau teringin sangat ada wakil utk bersuara KIMMA ni,masuk aje PAS.ISLAM tak pandang bangsa...

NASI KERABU LBH MENYIHATKAN berkata...

ALTERNATIFNYA...KITA BUAT KEDAI NASI BERLAUK N NASI KERABU SELURUH MALAYSIA... NASI PAGI YG RINGKAS2 MCM KT KELANTAN...ADA IKAN AYA N AYAM GORENG/GULAI KUNING... BUAT TAMBAHAN NASI DAGANG DR TEGANU...
TT TOLONGLAH POMOTE, UTK CARI MANA ADA NASI BERLAUK KT BANDAR2 BESAR... YG PENTING HARGANYA MESTILAH BERPATUTAN DLM ZAMAN EKONOMI MELESET PSL ROSMAH NIH...

Izat Tarmizi berkata...

Aku pernah kerja di kedai mamak masa tahun 2003 mcmtu,kedai mamak di seberang prai,memang tukang tebar roti canai tu nama ravi dan dia hindu,tapi bab makanan lain memang yg memasak dan yg uli tu india muslim sbb pegi subuh sekali,yang nie memang diorang jaga kebersihan,masak and uli tepung semua india muslim yang buat and bersih..cuma si penebar tu yang hindu,taktaw la tmpat lain mcmana..wallahualam