Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 April 2011

KEMPEN BOIKOT KIMMA



MULA KAN KEMPEN BOIKOT:


sila boikot kedai mamak SYED
sila boikot kedai mamak KHULAFA

NOTA:
kajian dan laporan tim AMSP - anak muda sokong pakatan/anak muda sungai petani
telah mendapati dua kumpulan ini adalah kumpulan jahat
laporan berita di bawah ini membuktikan mereka ini betul betul jahat

NOTA:
sesiapa tahu mana lagi restoran mamak yang buat kerja jahat
ini sila hantarkan gambar untuk meneruskan kempen

NOTA:
juga jika dapat tahu restoran ini pakai pekeraj haram dari india
sila laporkan secara TERBUKA ertinya : tulis surat terbuka kepada
pihak imogrisen dan salinan kepada menteri dan yb



BOIKOT DARI SEKARANG















































KIMMA SETIA BN WALAU PUN CUBA DISOGOK PEMBANGKANG
- berota hairan

Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.

Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…NANDEK EEEE INI PANDAI BUAT CERITA KARTON… kah kah kah…

kah kah kah… NAMPAK SANGAT EEE INI MELEBONG… kah kah kah…

woit.. KALAU PAKATAN ADA 50 JUTA…. BUAT APA BAGI PADA EEE…. kah kah kah…

kah kah kah…GUNAKAN DUIT SEBANYAK INI UNTUK KEMPEN HUMBANKAN GEROMBOLAN LEBIH BAIK…kah kah kah…

kah kah kah..ATAU HANTAR SEMUA EEE INI PULANG KE SWEDEN NEGARA ASAL MEREKA … kah kah kah…


MULA KAN KEMPEN BOIKOT:

sila boikot kedai mamak SYED
sila boikot kedai mamak KHULAFA


dua restoran ini didapati menjalankan
adu domba perkauman atas dasar agama
ini adalash hasil selidikan dari tim penyokong
PAS dari utara - tim ini telah beegeark lama
dan memrhatikan kerenah dua kumpulan eee ini


NOTA:
ingat apa kata datuk nenek moyang kita dulu
jumpa ular jumpa eee
ketuk kepala madey dulu
kah kah kah


28 ulasan:

apa apa pun ok berkata...

kimma ni klau tgk betul2 dia jadi xxKIMMAx kahhh kahhh kahhh
sapa pandai isikan yg xxx dgn huruf yg sesuai dgn nya kahhh kahhh kahhh
cuba PR yg berkuasa, ini org akan pusing 360 darjah punya kahhh kahhh kahhh

Pak Oncu berkata...

Bro hebat org JOLOBU ni,, izin kan den nak kopi paes n3 ni,,,, den dah lamo boikot kodai mamak ni

mat saga berkata...

alahai... kesian nya...

hahahahaha....
dah kalah merajuk sampai macam tu sekali..... kalau kome nak merajuk pun jangan lah sampai tak nak makan.... nanti masuk angin.... langsung naik hangin nanti.... hahahahahaha...

moh kome.... awak belanja makan kari kepala ikan...

alaaa.... jangan la merajuk....
hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

saya seorg mamak...dah sy 100 peratus setuju dengan tukartiub..kebanyakkan mamak pun anti kimma..sy pun akan boikot kedai Syed yg d kendalikan oleh jamalurkhan..baik minum kat stall mamak kedai tepi jalan..:)

sy ada jumpa sekali dgn brot Hisham dekat K.Selangor mandi wap herba..:)

Rakyat Pakatan berkata...

KIMMA ke puKIMMAk ejaan betul dia ni???

Tanpa Nama berkata...

bro, wa suka kari kepala ikan lah bro, tapi wa lagi suka makan kat warung tepi jalan,kat tepi kilang di seksyen 16, 19 di pj. kat restoran besar ni wa tak nak pi sebab mahal dan cekik darah. kalau nak suruh boikot dua restoran ni, wa memang tak pernah makan pun sejak dulu.

Tanpa Nama berkata...

Mamak satu spesis pelik.. melayu bukan melayu..eee..bukan ..eee...kah./kah.. tapi yg nyata keling...org tua2 ada letak kaum dorang ni perumpamaan melayu...antaranya.. Janji keling...auta Keling... kata.. Kah..kah....

Kamal berkata...

saya ini mamak juga tapi saya tak percaya kimma ini. Meraka semua (Kimma) penipu, Bro Tukar tuib jangan kondem semua mamak di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Ini Syed bukan dari Yeman, ini Syed mamak tongkang dari Madras. Memang dasar putar belit dan putar alam, macam penaung dia, Madey, Raja Putar Alam. Kalau nak tipu dan bodek, biar lah masuk logik. Suratkhabar yang siar berita ni pun, tongong. Kimma ni parti nyamuk, yang orang tau ialah Chicken Kimma.

sri hartamas

Usahawan Bumiputra berkata...

Sebelum ade blog tukartiub, aku suka makan roti canai di kedai mamak. tp bila baca byk artikel pasal geng mamak ni, aku boikot tak datang lagi ke kedai mamak sampai hari ni.

Lebih kurang 2 tahun dah aku tak makan kat kedai mamak. Jangan kata kedai mamak, kedai runcit mamak pun ada byk kat bumi Malaysia. Masalahnya Melayu tak suka jadi usahawan melainkan suka kerja makan gaji dgn goverment.

Lu pun satu Isyam, lu tak faham antara usahawan Melayu dan usahawan UMNO.

Usahawan Melayu mcm aku berusaha sendiri mengembangkan perniagaan. Tak pernah aku mintak pinjaman kerajaan. 100% usaha sendiri. Selalu untung tp kadang2 rugi.

UMNO menjadikan Melayu tak berdaya saing dlm keusahawan. Kalau ada yg masuk senarai jutawan atau bilionwan, itu mesti ada kaitan dgn BN.

Kalau lu nak tau, byk orang Melayu yg berpotensi menaikkan ekonomi bangsa sebenarnya tewas dek dasar UMNO pukimak yg suka main ekonomi kroni.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha.

Mat Saga, Jangan makan kedai Mamak Syed aje ..kedai mamak lain boleh ..so pilihan ditanggan anda..apa susah..

Aku dah lama tak makan kedai mamak ni ..harga dah lah mahal...bukan sedap sanggat pulak tu .. kadang-kadang bukan bersih sanggat pun......Khaaakk Ptuihhh..ha ha ha.

Depa tak merajuk , cuma terkilan aje..pasal depa kesihan, walau Mike tak dapek ayor dalam bosi, Api dalam kache, Depa tetap mangkah Daching...ha ha ha...aku heran bebenor...

Murujib berkata...

Berita ni terbaik.Ok, lps ni kita ajar skit diorg ni.boikot! diorg ni mmg dh naik lemak. pttnya geng ni yg pertama kita halau dulu. Bongkarkn sume bro TT. ada peluang nnti aku n d geng akan bg info jugak. pinggan tak bsh, pekerja bau hapak, keling paria ngaku islam etc. kita pulun dia abis-abisan lps ni.tp cara tu kena hati2 skit, jgn bg diorg peluang diorg counter.

PeminatFLOM berkata...

restoran Pelita,DInas dengan Nasmir ahli Kimak jgak ke aa?? sapa leh konpomkan? kalau pelita pun kimak tak syok aa..set tandoori nan depa sedap ooo.....

Tanpa Nama berkata...

Dah lama dah kami sekeluarga x mkn kedai mamak..rasa2nya dah 4-5 thn..kedai mamak dah la mahal,kotor dan kehalalannya diragui...rasa x sedap mana pun..teh tarik bukan teh asli...so apa lagi yg lain..jom boikot kedai mamak..kalau kita benci Mamak Kutty mcm tulah kita kena benci suku sakat KIMMA x guna ni...Pemuda Umno pun penuh dgn kaum ni jugak kan..apa la nak jadi UMNO ni..x sedar2...

mamak PR berkata...

bro tt..

orang india muslim tak brapa minat politik cara KIMMA dan cara si syed nie membodek BN. Kimma nie parti nya 5 orang sahaja ahlinya..

ini harga dia bukak la bro...lepas nie mesti BN tawar RM55 juta pulak..

Semua ini disebabkan permit perkerja asing, maka terpaksa lah si mamak nie buat kenyataan bodoh lagi memalukan segala umat india muslim malaysia nie...

anyway kalau nak tgk pic tokey roti benggali buat teh tarik....sila ke website nie..hehehe


http://www.syedbistro.com/catering.html#

piut ngah layor berkata...

Wooiii...!Mat saga nak belanja kari kepala ikan?ada ke duit nye?dah kata naik proton saga buruk...kah kah kah...
mahal kot kedai mamak punya kari,
dah tu suci bersih ke?pekerja import dari india,cakap melayu pon tak berapa tau...

Tanpa Nama berkata...

nak boikot mesti ada alternatif yg lain....

ada ke org melayu yg berani bukak kedai makan besar2 ??

kopitiam pon byk yg tak halal....

org melayu hanya berani buat warong ajer....

mana ada kelas golongan pertengahan melayu nak dok warung niii....kahkahkah

mana melayu yg korporat2 nak bukak restoran besar kat seluruh malaysia ni????

tunggu bos lama johor corp kot....

Tanpa Nama berkata...

kpd UB,

betul apa yg lu cakap tu....110% kahkahkah

usahawan melayu yg genuine byk di pinggirkan....

itu pasal kat penang & selangor...melayu yg genuine mula bertapak...

aku pon meniaga...pakai duit bank ajer...kalo audited account cantek dan ada aset, senang ajer bank approved....

yg penting kalo ada projek byk jgn ngada2 nak pergi seberang & sempadan....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

mamak ludah air lior dlm minuman penggemar teh terik

siti harapan berkata...

agaknya bila pakatan rakyat memerintah nanti... KIMMA ni nanti cam mana ye!

Tanpa Nama berkata...

Gua memang dah lama meluat dgn kedai mamak ni. tapi gua kesian sama pekerja yg betul2 true cari makan. dorang punya kerja tak kan kita nak kacau. cilaka punya tokey. kalau kita boikot pun macam mana dgn pekerja dia? yg betul2 datang cari rezeki? yg gaji sebulan rm300. yg hantar ke kg halaman rm200? yg hidup kat msia rm100 sebulan?

macam mana cara nak boikot yg betul? sape tau cara dia? macam mana mereka yg suka tengok bola? kat rumah takda astro? macam mana cara nak boikot?

mamak yg ada branch sampai seratus tu macam mana?

apa pun gua memang dah lama tak suka minum kedai mamak ni.

gabenor sweden berkata...

laaaaa

aku tk boleh bayangkan mcmmana bangsa ni dihantar ke sweden dngn menaiki kapal..ramai2 berbaris kat port klang n port dickson

Tanpa Nama berkata...

setuju ngan ushawan b/putra aku pun ada direk experiance ngan ushawan lan..cow ahli UMNO= ketua kwasan gitu le.. ni nngan my ex, yg hipokrik sial tu.. papa kedana .black listed masa nikah ngan aku naik umah cuci kaki...tp ada lesen A.. modal = o.skill haprak bodoh sombomg bab tu projek seblum tu hasil dr kroni= rm bawah meja.(pastinya nilai juta2).bangkrap je..tp nafsu besar nak yg segera juta2..dapt gak projek juta2 tu tp rembat kikis harta benda n rm aku le wat modal..tp da dasar setan sial mampus gak ranap. lg la aku tak halalkan dunia akhirat...akhlak perghhh...mcm jambansial ..manakan tidak solat dt subuh sampai isya..siap sunat dhuha n tahajud..zikir/tasbih tak lekang..serban jubah...Tok imam.ahli tabgligh...ya Tuhan .siang bc khutbah malm panjat hotel.(.main bomoh minyak jampi mentera).tp simpan pempuan tak kisah la anak dara janda or bini org..fulus punya hal..da tak dpt kikis harta aku pi le sekedudukan ngan janda yg sekapal ..yg lg cantik bila ber"iktikaf mesjid" bulan ramadan ngan janda tu d mlm tujuh likur perghhh...powerkan?
ni bkn soal nyampah TP dek dia rembat projek tu pas tu berkecai...sekolah suffer bangunan tak siap..murid tak de kelas..seperti yg sdr kat atas kata..ushawan melayu lain yg berpotensi ada modal tak dapat..dpt bukan kerana kualiti tp kroni rasuah..Alhamdullillah aku lepas n tak terlibat makan duit haram tu! apakah akhlak ni ada kaitan ngan UMNO/ wallahualam..tp pempuan2 yg terbabit sama tu termasuk bini2 org yg beraffair ngan dia memang ahli puak tu le...bb tu dia marah i join PAS takut projek hancuss! pi jahanam langan setan2 ni.

Datuk Seri Mamak bin Tun Alamak berkata...

Saddam Hussein pun Syed juga, keturunan Muhammad.

Orang Melayu memang mudah kena tipu. Kalau ada ayat dalam bahasa Arab dikedai, mesti makan walaupun dapurnya lebih kotor daripada kandang babi.

Sebenarnya kebanyakan Syed di Malaysia bukan keturunan Muhammad tetapi keturunan Mamak.

Tanpa Nama berkata...

saya pun mamak...malah malbari lagi...sy x terasa pun brot hisham kata begini...sebab saudara tuju pada mamak2 korup yg x boleh pakai..dan bila sentuh melayu pun bkn d tuju utk semua melayu tapi melayu korup..tahniah d atas usaha broth hisham...masih lagi dr mamak t karang mandi wap...:)

Tanpa Nama berkata...

ini bukan syed keturunen nabi ini SAID baju..BOIKOT puKIMMAk

bunbinban berkata...

Syed ni keturunan nabi?. Sape ajor. Keturunan nabi ke keturunan babi?. Perangai mcm org takde agama. BUang anak kerana tak nak nikah dgn keturunan syed. Ajaran Nabi Muhammad?. Korang tengok puak syed ni...ada ke amalan dan gaya hidup mcm org Islam? Kita semua keturunan nabi, kita keturunan nabi Adam.

melvtec berkata...

PPP, KIMAK, MIC mmg PENIPU