Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 April 2011

TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA




LUASKAN KEMPEN BOIKOT INI




nota:
sesiapa yang tahu mana lagi restoran kimma
sila ambil gambar untuk dipaparkan kepada umum

masanya telah sampai untuk kita semua bangun
dan sedar agar jangaqn ditipu oleh mamak kimma

di pulau pinang pada awak kemenagan pakatan rakyat
dahulu para eee telah membuat demo
apa yang berlaku masyarakt china dan penyokong
pakatan telah memboikot nasi kandar

akhirnya kedai nasi kandar minta maaf
dan mengatakan bahawa mereka bulan dalang
demo tersebut

apa yang penting ialah semau penyokong
pakatan rakyat wajib memboikot restauran
SYED DAN KHALIFA

dua restoran ini telah dibuktikan sebagai
penyokong tegar kimma



5 tahun lepas aku kerja hotel di area Prai so share holder Pelita selalu datang ke hotel lounge untuk minum arak... kalau tak salah aku dia nye CEO mmg beragama Hindu and kebanyakkan share holder beraga hindu... Yang Islam ada gak mamak tapi tak ramai... Nashmir confirm CEO dia Mamak Islam... Dinash tak dapat any info...
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/18


woit.. korang jgn balun semua india muslim be..KIMMA nie 5 orang ja...korang nak noikot pon yang tu sudahlah..
Oleh mamak PR pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/18

bro tt.. orang india muslim tak brapa minat politik cara KIMMA dan cara si syed nie membodek BN. Kimma nie parti nya 5 orang sahaja ahlinya.. ini harga dia bukak la bro...lepas nie mesti BN tawar RM55 juta pulak.. Semua ini disebabkan permit perkerja asing, maka terpaksa lah si mamak nie buat kenyataan bodoh lagi memalukan segala umat india muslim malaysia nie... anyway kalau nak tgk pic tokey roti benggali buat teh tarik....sila ke website nie..hehehe http://www.syedbistro.com/catering.html#
Oleh mamak PR pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 11/04/18

Dah lama dah kami sekeluarga x mkn kedai mamak..rasa2nya dah 4-5 thn..kedai mamak dah la mahal,kotor dan kehalalannya diragui...rasa x sedap mana pun..teh tarik bukan teh asli...so apa lagi yg lain..jom boikot kedai mamak..kalau kita benci Mamak Kutty mcm tulah kita kena benci suku sakat KIMMA x guna ni...Pemuda Umno pun penuh dgn kaum ni jugak kan..apa la nak jadi UMNO ni..x sedar2...
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 11/04/18

ada mamak ludah air lior dalam air masak yang sedang mendidih.. lepas tu buaT TEH TARIK
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/18

Saddam Hussein pun Syed juga, keturunan Muhammad. Orang Melayu memang mudah kena tipu. Kalau ada ayat dalam bahasa Arab dikedai, mesti makan walaupun dapurnya lebih kotor daripada kandang babi. Sebenarnya kebanyakan Syed di Malaysia bukan keturunan Muhammad tetapi keturunan Mamak.
Oleh Datuk Seri Mamak bin Tun Alamak pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 15:54

laaaaa aku tk boleh bayangkan mcmmana bangsa ni dihantar ke sweden dngn menaiki kapal..ramai2 berbaris kat port klang n port dickson
Oleh gabenor sweden pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 15:34

kalau DAP terlibat dalam kempen ni,sure semua KIMMA akan bungkus
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 15:14

Gua memang dah lama meluat dgn kedai mamak ni. tapi gua kesian sama pekerja yg betul2 true cari makan. dorang punya kerja tak kan kita nak kacau. cilaka punya tokey. kalau kita boikot pun macam mana dgn pekerja dia? yg betul2 datang cari rezeki? yg gaji sebulan rm300. yg hantar ke kg halaman rm200? yg hidup kat msia rm100 sebulan? macam mana cara nak boikot yg betul? sape tau cara dia? macam mana mereka yg suka tengok bola? kat rumah takda astro? macam mana cara nak boikot? mamak yg ada branch sampai seratus tu macam mana? apa pun gua memang dah lama tak suka minum kedai mamak ni.
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 15:11

agaknya bila pakatan rakyat memerintah nanti... KIMMA ni nanti cam mana ye!
Oleh siti harapan pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 15:10

suruh depa baca surah fatihah dulu sblm tempah. paling macho, minta niat solat skali. kalo x dapat, confirm punya paria x sunat. LOL.
Oleh Mr.Thinker@Ali pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 15:09



INI ASAS KENAPA KITA WAJIB BOIKOT

KIMMA setia BN walaupun cuba disogok pembangkang - berita hairan

2011/04/18
BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.
Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Najib Razak dan Timbalannya, Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.

33 ulasan:

Jamal Tambi Cheek berkata...

teman mmg tak makan mamak punyer kecuali mamak original kat ipoh. lain2 tempat xmakan..

biasa makan kat kedey melayu..

epen berkata...

aku mmg tak mkn kedai mamak..was2 beb..nabi pon dah pesan tinggalkan kalo was2 dlm ape pekara pon..

Tanpa Nama berkata...

KIMMA ...pukimak.

Tanpa Nama berkata...

(masih kena baca macam Nasir Bilal Khan)

HAH! HAH!

Apa kono lu bro?

Takkan pasal tak dapet pekono ular sawo ekau jadi lalok?

Marah bonar kau kek mamak ni.

Suko dio le nak sokong sapo. Kato demokrasi. Kono kek lu gerombolan.

Den tahu la mamak kek Bangsar tu tak bori kau hutang lagi. Tu pasal kau sewel sondol mamak.

Tanpa Nama berkata...

KIMMAK punya KIMMA

Tanpa Nama berkata...

aku dah lama boikot restoran mamak..

tapi malangnya orang melayu la yang paling ramai mentekedarah kat kedai mamak tu..

padahal banyak lagi kedai melayu..

Tanpa Nama berkata...

Bukan nak racist lah...

KIMMA ni INDIA MUSLIM mengaku jadi MELAYU untuk merembat segala hak keistimewaan Melayu... Tu pun ada lagi melayu UMNO yang sewel pergi sokong KIMMA ni....Jangan sampai sejarah kejatuhan Melayu Melaka berulang bila MAMAK membuat onar di kalangan pembesar Melayu.


Nak tahu cerita lagi? KIMMA ni baru dapat permit bawak pekerja India sama Bangladesh...Berapa banyak? Berpuluh ribu permit beb....Lu fikir sendiri lah. Ini mesti projek PRU13...

aku bukan kimma berkata...

puKIMMAmak .. jenis talam 400muka..

wali nikah berkata...

kalu baca betol2,sbenarnya kimma sedang membodek gerombolan...

lbih kurang cmnila :

oit BN,kami dh sokong korang secara terbuka, bagila can kami jawatan ke,projek ke,imbuhan ke,duit ke,apa2 ke sbb kami rela x gadai maruah walaupun kami ditawarkan jawatan,projek,imbuhan,duit dan pangkat..... (bangang)!

Tanpa Nama berkata...

Belia benci kimma pembelit n penjilat no 1 jom pakat boikot kedai mamak. 55 juta rupee ke. Kalau tukar rm br berapa je. Kecoh kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Apa kerja nak Rasuah KIMMA join Pakatan. Kimma bukan ada Wakil Rakyat pun...

utang minta tangguh dulu isham. berkata...

Kalau pi langkawi ada satu kedai mamak. Nama kedai mamak ni Tomato. Nama saja kedai mamak,tp tokey dia Melayu kita.Tokey Chandek Kura Resort. Masakan langsung xrasa dimana mamaknya. Yang mamak hanya roti canai dengan tandoori. Menariknya,dia dah xbagi orang gelar kedai dia kedai mamak lagi,takut kena boikot. kehkehkeh

kajhs berkata...

tanya sikit tt! menate KIMMA ini apa? barang mamak ke? atau barang mami?

melayu tegarrrrrr berkata...

si kader owner restoran syed tu pun ic merah... ada hati nak jd datuk bandar shah alam... pi mamposh la mamak kimmak...

zaman berkata...

pelita nasi kandar auto city tidak terlibat sebab saya ada dambar ketua menteri guan di tepi kaunter dia.harap maklum

zaman berkata...

restoran pelita di auto city juru ada gambar ketua menteri mr lim .guan eng di tepi kauter.harap maklum

zaman berkata...

pelita nasi kandar auto city tidak terlibat sebab saya dapati ada gambar ketua menteri lim guan eng di tepi kaunter dia.harap maklum

Tanpa Nama berkata...

gila punya mamak pudukang...sapa la nk bagi kt dia 55 juta... pundamone betul la...

Tanpa Nama berkata...

pukimak mamak tak sedar diri,balik kerala la.dah lama aku boikot kedai diorang ni.

Tanpa Nama berkata...

Pernah satu ketika, sebuah kedai KIMMA dekat Masai JB. Masa tu abg ipar aku kerja kondaktor bus, pagi2 sudah kena kerja sebelum subuh. Tak tahan nak kencing, kebetulan restoran tu pintu dia buka sedikit. Dia pun terus masuk, terperanjat beruk dia bila tauke restoran tu dok jampi bekas-bekas yang berisi lauk-pauk. Dengan mengunyah sirih disembur dgn air liur semua bekas-bekas tu...Makk oiiii geli betul...memang sial.


Sejak hari tu abg ipar dgn aku tak mahu lagi makan kat kedai-kedai KIMMA ni. Geli siott....

melvtec berkata...

PPP ngan KIMMAK mmg PENIPU.

Tanpa Nama berkata...

..tapi bukan semua restoran mamak kita boikot...yang mana berkarat tu kita boikot..syed bistro tu kita boleh boikot..

Jimmy berkata...

Pembohong kuat Prsiden KIMMA tu. Pembangkang mana ada duit byk sampai macam tu. Kami tak makan rasuah.. wakaka...

orang lama berkata...

dari zaman si kitol nyanyuk wujud segala restoren geng mamak kimma nie, cuba tengok peniaga2 dari pakistan seluruh malaysia yg jual karpet sampai tv,petisejuk, mereka nie tak pernah kena cukai pendapatan gara2 polisi si kitol..

kebanjiran pendatang asing dari bangladesh, myanmar, sri lanka,india menyebabkan rakyat malaysia sendiri sukar mendapatkan pekerjaan..lihat bagaimana media2 pro rejim memainkan isu kekurangan tenaga kerja semata2 kebuasan perut kroni2 si kitol nak buat bisnes import pekerja asing...kat tempat kawan nie org2 asli sendiri mengadu mereka sukar mendapatkan pekerjaan di sektor perladangan gara2 kebanjiran pekerja asing dari indon, bangla,vietnam

Boikot sekali segala produk yg berkaitan dengan gengster mamak kimma..species lidah bercabang si kitol mahathir

orang lama berkata...

Aku seumur hidup tak pernah masuk restoren2 mamak nie, ingat dulu masa aku lepak kat satu kedai melayu area subang, depan mata aku nampak tikus bapak besar sama saiz kasut adidas 7 inci berjogging bawah dapur restoren mamak berhadapan kedai melayu tu..pengotor beb peniaga2 mamak nie..

Kat malaysia nie susah nak cari yg original keturunan syed..selama aku hidup nie banyak kali jumpa individu yg mengaku keturunan syed,sharipah jenis kaki tipu,lidah bercabang..darah dlm badan keturunan keling pariah tapi menipu cakap dari keturunan nabi


Awas! sekarang terdapat organisasi elit mamak jawa hendak menguasai negara ini secara terancang, mereka bekerjasama dengan golongan pro jewish zionis
di negara ini.

Berhati2 semua jangan terperangkap..bertindak sekarang sebelum terlambat!

Tanpa Nama berkata...

ni restoreng sek 7 s.alam

cakap-lepas berkata...

http://www.syedbistro.com/catering04pic.htm

cuba tengok betul2 kimma kat atas.cuba tilik betul2 kimma kat bawah..kah3

http://www.syedbistro.com/catering05pic.htm

Tanpa Nama berkata...

kima arr.. pukima..
kalau di sabah kima nie sama erti dengan pukima... tak silap saya semenanjung pun samakan.. kima kata singkatan bagi pukima...

Anak Jati Kelate berkata...

Makan nasi kerabu kat kg baru lg best dari makan kt kedai mamak..

siti harapan berkata...

macam mana agaknya KIMMA ni bila Pakatan Rakyat memerintah?

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..

Nasi Kandar Pelita memang orang hindu punya, sama juga dengan Restoran Lotus, pun hindu punya..Ada dok dengar rumor yang Nasi kandar Pelita appoint satu Ustaz Glamor dari Utara sebagai penal penasihat dia...yang lain terpulang kepada anda untuk menilaikanya..ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG REVOLUSI MALAYSIA... agenda pertama... turun ke jalan rayaaaaaaaaaaa!!! agenda kedua... boikot kedai mamak... er... er.. er... tak rebel lah... tapi boikot je la... tapi kedai mamak memang cam taik... kotor nak mampus!!! pengalaman aku! --> pagi-pagi pi kedai mamak kat bkt damansara (tempat kejer), kari dalam tray tu dah berbuih2 cam buih sabun basuh baju dah naik, die kacau2 jer kuah tu sampai hilang buih tu kemudian cakap kat aku, "ok boleh makan lagi"

Tanpa Nama berkata...

Woit, woit, woit. Apasal marah sangat dengan mamak ni. Kita boikot parti KIMMAK udah lah. Next election kita jangan pangkah KIMMAK lagi. Woit, dia orang ni ada calon ke? Atau semua dah masuk UMNO?