Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 April 2011

DAYAK BANGUN MELAWAN



KEMBALI SEMANGAT LAWAN!



nota:
dari wira pejuang
dari pemenggal kepala
kini dayak jadi barua melanau
dan barua cukong pembuka ladang

tanamkan kembali dayakisma
naikkan semangat nasionalsima dayak

jatuhkan hegemoni mela
nau!


SURAT DAN CERITA DARI SARAWAK

Saya pengundi berbangsa cina dari ku Sibu. Undi saya bukan kerana parti DAP tapi kerana perjuangan Pakatan Rakyat. Jika pun PKR, DAP atau PAS yang bertandingan dikawasan saya sebagai Pakatan Rakyat...saya akan tetap undi mana-mana calon Pakatan Rakyat. Selamatkan Malaysia

Oleh Tanpa Nama pada BILA DAYAK BANGUN MELAWAN pada 11/04/18

Murah betul pengundi di serawak.. dengan rm 30 leh dapat satu undi :) Patut la Taib Mahmud yakin leh menang memang boleh menang sangat.. dia dah lama memperbodo2kan rakyat serawak semua lam tangan dia.. nak buek camno serawak kawasan sebesar semenanjung dengan kebanyakan rakyat leh cucuk hidung memang beribu hektar tanah leh rembat la.. untuk kepentingan kroni.. negeri paling kaya tetapi rakyat paling miskin.. - sengaja untuk tidak dibangunkan supaya mudah digula-gulakan.. pr kena kerja keras nak buka minda mereka2 neh.. Kalu 5 tahun sekali baru pi kempen lamo lagi la nak menang.. :)

Oleh Tanpa Nama pada KEPUTUSAN SENADIN - TIPU! pada 11/04/18

Uncle TT, terima kasih kerana meninggalkan benih nasionalisma kpd warga Sarawak.....harap2 ianya berterusan dan kekal...harap uncle TT dapat menyambut hari gawai yang akan tiba tidak lama lagi....datanglah begawai ke sarawak....rakyat akan klik iklan untuk TT sebagai tanda ikhlas perjuangan anak bangsa....Tangkap Taib Mahmud

Oleh Tanpa Nama pada CARA MEMBACA TERBALIK pada 11/04/18



PAKATAN: UNDI POPULAR BN SARAWAK MEROSOT - mkini

Walaupun gagal untuk menafikan BN Sarawak majoriti dua pertiganya dalam pilihan raya negeri semalam, tetapi Pakatan Rakyat berpuashati kerana undi popular BN telah merosot lapan peratus.

Setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng berkata
undi popular BN telah merosot daripada 63 peratus pada 2006 kepada 55 peratus kali ini.

“Saya percaya pilihan raya ini menunjukkan bahawa Sarawak bukan 'simpanan tetap' seperti yang didakwa mereka.



GEORGE CHAN TO QUIT POLITICS - minsider

Sarawak United People’s Party (SUPP) president Dr George Chan will quit politics and give up all party and state government duties.

Dr Chan, who is also Sarawak deputy chief minister, made the decision following his surprise loss to the DAP for the Piasau seat in the state polls on Saturday, according to a report in The Star today.

“I am quitting active politics. I will meet SUPP party leaders on Tuesday. After I have discussed with them in detail about a leadership transition, I will make my announcement,” he was reported as saying.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… GAMBAR POSTER BUKAN MAIN… kah kah kah…

kah kah kah… PHOTO SHOP MUDA GELIGA… NAIK BASIKAL DAKI GUNUNG… kah kah kah..

kah kah kah…MANGSA PERTAMA…. MORE TO COME…. kah kah kah…

nota:
bila sprm nak siasat sampai mati
kes rompak tanah orang iban ?


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

org sarawak bukan bukan sokong PKR
org sarawak bukan bukan sokong Anuar org sarawak sokong DAPig

tu pun tak boleh baca ke?

tak cukup dah serah Singapura pada PAP, sekarang nak serah Sarawak pada DAPig pulak?

-Gunny

Tanpa Nama berkata...

apa menda iklan kat atas tu?

macam taik mahmud je aku tengok

Tanpa Nama berkata...

Apasal nak letak jawatan plak jadi senator jer la cam Koh Tsu Koon :)

Letak jawatan kalu ada rasuah nanti jadi kambeng itam..

Tanpa Nama berkata...

Kenapalah Nik Aziz tak ikut jejak Taib Mahmud? Kalau ikut, kan dah kaya raya dah.

Kenapalah Anwar tak ikut jejak Rahim Thamby Chik? Kalau ikut, dah jadi usahawan atau ahli korperat dah.

Kenapalah Hishamuddin (TT) tak masuk UMNO. Kalau masuk, kot-kot dah senang macam Ezam kotak (ke katak?)

kah! kah! kah!

Kenapalah ada orang-orang macam nie kat Malaysia nie....

mat saga berkata...

hahahaha....

dah kalah dah laaa...
nak suruh dayak bangun melawan pulak....!!!!

hahahahaha
lawan lah sendiri.... dayak mana ada pistol... hahahahahaha....
PKR ada pistol.... ketua dia punya "pistol" boleh pancut banyak kali.... hahahaha

hahahahaha...

jangan marrahhhh haaaaaa....
nanti kena jual daaa.....

yahooooo..... BN menang.....

Tanpa Nama berkata...

begini,

orang sarawak bukan undi taib mahmud
orang sarawak bukan undi BN tapi orang sarawak jual undi kat BN

itu pun tak retikah?

tak cukupkah beli undi masa PRN? lepas nie nak beli ADUN PR lak?

Kamben berkata...

org sarawak bukan bukan sokong PKR
org sarawak bukan bukan sokong Anuar org sarawak sokong DAPig

tu pun tak boleh baca ke?

tak cukup dah serah Singapura pada PAP, sekarang nak serah Sarawak pada DAPig pulak?

-Gunny


WOITTTTTTTTTTTTTT
MALAON MANE YG SERAH SINGAPORK KPD PAP??

DAP KE?? WARGHKKAKKKA BUTA SEGALA MACAM2

Tanpa Nama berkata...

Gunny nih antara makhluk yg paling bangang sekali prnah aq jmpa, komen x guna akai, x ambik tau psal sejarah lampau. main tibai ja. kau amik balik buku teks sejarah kau baca balik bongok!!!

abuamir berkata...

Pulau Pinang bawah DAP dah keluar dari Malaysia ke Guni? ke kau yg banggang macam tuan kau umnporno? Jadi pencacai angkat najis pun bingai melantun-lantun.

Looow Classs...........Guni

Tanpa Nama berkata...

Kamben: dulu BN serah Singapore pada PAP
jangan sekarang kita serah Sarawak pada DAPig
bukan soal BN or PR, tapi soal DAPig

Abuamir: Bukan masalah keluar malaysia atau tidak, tapi tengokla nasib Melayu Pulau Pinang macam mane. Dulu bawah BN teruk, sekarang bawah DAPig lagi teruk

-Gunny

Tanpa Nama berkata...

apa ko merepek ni guniiiiii!!!!

bila pulak DAP nak keluarkan serawak ni....

sapa yg serahkan singapura pada PAP???

ko jgn main tuduh2....nanti masuk kedalam!

ini satu propaganda yg menakutkan

otak kau ni mereng ke???

cakap guna kepala lutut ke???

kalo dah org serawak tak nak kan PR...tak perlulah buat andaian macam katun...

kahkahkah....katun lah guni ni...

Tanpa Nama berkata...

nasib baik la bodoh nie untuk ahli keluarga gunny jer......

orang lama berkata...

Sebelum wujudnya sabah, swak, kalimantan dan ke daerah sulu piliphina.. semuanya bernaung di bawah pemerintahan kesultanan brunei..

Lalu james brooke sampai dan merampas s'wak dari sultan brunei..

Akan tiba masanya nanti, wilayah2 ini yg berpecah kerana sistem penjajahan dahulu akan bercantum kembali menjadi satu kerajaan di bawah pemerintahan sultan yg berdaulat...dan di masa itu tiada lagi parti politik, tiada lagi sistem demokrasi..hanya satu yg berhak iaitu khalifah sultan dari keturunan ahlul bayt yg sebenar..

Masanya akan tiba..nantikan

Tanpa Nama berkata...

Sdr Hishamudin aka TT, saya tak berkenan dengan slogan awak iaitu "hapuskan hegemony melanau". U tukar jer slogan tu. Kami kaum melanau yang menjadi penyokong PR rasa tak sedap hati bila u buat slogan tu. Kalau pun u tak suka kepada Taib, u tak boleh balun melanau dengan slogan bodoh tu. Saya puji ketinggian intelek TT, tapi jangan sampai "saki baki melanau yang lain tak boleh berpengauruh' di s'wak. Kami bukannya Taib. Kami adalah generasi melanau yang toleren. Ingat nama TAWI SELI dan KALUNG NINGKAN. Mereka adalah dari kaum Iban yang pernah jadi CM S'wak. Bukannya kaum Iban tak pernah duduk kerusi empok CM S'wak. Kaum Iban adalah yang teramai menjadi pegawai "gred 48 dan 52" dalam kerajaan negeri. Bukannya kaum melanau.!! Jangan disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga. Fikir2 kan lah.