Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 April 2011

KES SIASAT SAMPAI MATI




TERLAMBAT BURUNG TELAH TERBANG





SARBANI MATI AKIBAT KEMALANGAN
– kosmo

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mengenai punca kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur pada 6 April lalu disyaki akibat kemalangan.

Siasatan polis terhadap kematian mangsa setakat ini telah siap 60 peratus.

“Bukti-bukti yang ditemui setakat ini mendapati tiada unsur menunjukkan mangsa bunuh diri tetapi kematian mangsa disyaki lebih kepada kemalangan akibat terjatuh dari tempat tinggi,” kata beliau kepada Kosmo! ketika dihubungi di sini semalam.

Antara bukti tersebut adalah seperti kecederaan yang dialami mangsa dan cara lelaki itu terjatuh ketika ditemui polis.

Ahmad Sarbani yang merupakan seorang daripada 62 kakitangan Kastam yang disiasat SPRM dalam Operasi 3b berhubung salah laku rasuah dan kegiatan pengubahan wang haram ditemui mati di aras satu menempatkan gelanggang badminton di bangunan itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SATU LAGI BERITA BANGANG DARI KUMPULAN MELOYA… kah kah kah..

kah kah kah…. BERITA INI NAK PUTAR APA LAGI?.... kah kah kah…

kah kah kah…. MEMANG SAHEH SARBANI TELAH MATI…. kah kah kah…

kah kah kah… MEMANG SAHEH SARBANI JATUH DARI BANGUNAN TINGGI… kah kah kah…

kah kah kah… MEMANG SAHEH JATUH BUKAN DARI BANGUNAN RENDAH… kah kah kah..

kah kah kah...BUKTINYA KALAU JATUH DARI BANGUNAN RENDAH TIDAK AKAN MATI... kah kah kah

kah kah kah…. SOALAN SEKARANG IALAH MACAM MANA DIA JATUH?... kah kah kah…

kah kah kah… ADAKAH JATUH KERANA NAK TERKECING IKUT TINGKAP?.... kah kah kah..

kah kah kah… ADAKAH JATUH DITIUP ANGIN DARI ALAT PENGHAWA DINGIN?.... kah kah kah….

kah kah kah… ADAKAH JATUH KERANA NAK TANGKAP BURUNG WALIT TEPI TINGKAP… kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kemalangan? biar betik,Arwah sandar kat tingkap kot, lepas tu terjatuh.

BZ berkata...

SOALANNYA???
Kenapa arwah berada diluar tingkap
bangunan???Apakah benar ada adegan kejar
mengejar sehingga arwah terpaksa
memanjat keluar tingkap?Sekiranya benar. Adakah arwah diugut lalu melarikan diri dan apabila terkepung arwah terpaksa memanjat
keluar tingkap??SIASAT!!!!!

Tanpa Nama berkata...

polis ni spm saja.. mana dia orang asal2 ada degree.. asalnya bangang, kumpul duit, beli la degree.. tu pun orang ramai susah nak faham...

tak caya ko boleh gi check sekor2 punyer spm dtau stpm result! degree kongkang ni mana2 boleh beli, lambat dengan cepat saja. masuk kursus pun copy assignment, tiru exam dan akhirnya lulus. ini minda malaysia. kalo dah cerdik dan score gpa setiap exam, takkan la nak jadi polis, itu pun takkan tak tahu. molloh punyer worang..

sbb tu la apa2 siasatan pun, banyaknya bangang2 punyer kesimpulan dibuat! orang cerdik tidak suka dikongkong. kalo dia cerdik, dia akan resign dan mintak kerje lain yang lebih berkualiti gajinya. ini sudah bodoh, majikan pegang telur sikik, tak leh gi mana dah. balik rumah, mohon doa untuk terus jadi bebal dalam polis. bukan nak blah dari kerje polis!

Tanpa Nama berkata...

Teruk teruk Meloya ni.

Kerja nak membodohkan orang melayu aje.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

mesti ada prof kankung goreng belacan akan sokong ini berita

Tanpa Nama berkata...

Haha...ramai sangat percaya laporan akhbar Utuseks Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

ahmad sabrini terjatuh semasa bersiar-siar diberanda tingkat 3, ketika itu tingkap sudah siap terbuka untuknya.

Tanpa Nama berkata...

wei semua slah dia terjatuh kena langar moto di tingkat tiga....

Tanpa Nama berkata...

tingkap tu kecik jer...nak kena ada org tolong tolakkan baru boleh jatuh..kalau dah jatuh mmg la kita panggil kemalangan..tapi punca kemalangan tu apa?kalau statement cenggini xyah belajar sampai MTD pun boleh bagi..kena siasat punca 'kemalangan',baru lah adil pada keluarga simati..kalau aku keluarga simati pun sampai mati pun aku nak tahu KENAPA boleh berlaku 'kemalangan' itu?baru lah SPRM boleh ambil tindakan utk perbetulkan aspek2 yg menyebabkan 'kemalangan' itu..SPRM x ada moto '0' accident kat tempat kerja ka????

Tanpa Nama berkata...

TT punya andaian tak betul tu....

dia tergelincir pasal nak tengok motor dia yg tak kunci tengkok tu...

Tanpa Nama berkata...

Pada pndpt aku, pasti tiada sesiapa yg bersalah kecuali arwah sendiri yg datang utk meninggal dunia kt situ sebagaimana kata org2 umco yg suka buat keluar kenyataan SAMBIL LEWA & MAIN2 AJE...
Sbaiknya keluarga arwah PERGI KE MAKKAH DAN MINTA DGN ALLAH TUNJUKKAN KEBENARAN...ALLAH PASTI MAKBULKAN..& SESIAPA YG TERLIBAT SEMOGA ALLAH HUKUM DGN SIKSAAN YG BERAT...

Yg aku heran, tak ada CCTV ke kat bangunan tu? Restoran kt kampong aku pon ada CCTV sekeliling utk pantau pekerja...

Farouk berkata...

memang betul eksiden tu, masa tu lantai baru lepas mop, kasut dia pun bukan ada bunga sangat, masa nak ke pejabat pegawai yg panggil tu, dia lalu kat tepi tingkap tu, tergelincir, terus keluar tingkap, sempat berpaut kat luar tingkap kejap, tapi tak lama, tangan lenguh jatuh le kawan tu... (macam demo pelagak ngeri tu kan...)

jadi betul la tu eksiden tu... jangan perkecilkan kebolehan polis kita, media kan pernah lapor, kadar jenayah kat malaysia menurun 40%.... kan hebat polis kita tu

malas pikir berkata...

betul lee tuu..apa nie semua orang dah nak jadi pandai..kalau semua dah pandai camna umno nak cari makan..
hoiii korang semua,.. tolong lee jangan jadi pandai terutama melayu..tolong lah terus jadi BODOH sampai kiamat..terutama melayu..
nie lee akibatnya kalau suka jadi bodoh sampai berketurunan, akibatnya pentadbiran dah berpuluh2 tahun..tu pun tak reti2 lagi, kalau ikut pakar pentadbiran, semakin lama memerintah maka nyatalah terlalu bodoh dan taktau tadbir.tp kalau orang bijak memerintah 1-2 penggal pun dah cukup untuk laksanakan segala kemudahan dan kemajuan negera...maknanya umno memang tak reti memerintah sebab tu dah lama memerintah pun negara masih tak maju dan rakyat masih bodoh..
pikirlah..atau masih nak jadi bodoh berketurunan lagi..